Strona 14 z 16

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 22 maja 2018, 15:33
autor: Vex
kuba pisze:
Vex pisze:zwraca uwagę na problem "testów" z jutuba i innych internetów, które mieszają ludziom w głowach tak, że później albo nie widzą różnicy między 150 a 200KM
Mnie tam w głowie namieszał dzień jeżdżenia 1.6, a nie internety :D Wg internetów, to byłem najarany na 200 koni, jak dzik na żołędzie. Pewnie gdybym nie pojeździł, to też bym polecał, bo pali nie wiele więcej albo i w ogóle, śmiga aż miło (wg. internetów) Jak byście tam nie bronili tych swoich "wyścigowych" Astr, nadal uważam, że nie warto dopłacać :P EOT - z mojej strony.
wyciąłeś niewłaściwy fragment mojej wypowiedzi, ale nie będę poprawiał, bo i tak po mnie zepsujesz ;)
także potwierdzasz moją tezę, "narajałeś się" niewspółmiernie do różnicy mocy, przez co się później zawiodłeś.

jeśli błędnie pomyślimy że +1/4 mocy = +1/4 przyśpieszenia (czy innych uciech związanych z bezwładnością kierowcy w fotelu), to później jest zawód.
Ale jeśli policzymy np, że to jest zaledwie 0,111KM/kg vs 0,148KM/kg, to wychodzi na to że powinniśmy zyskać ~4% lepsze przyśpieszenie i gdy już wsiądziemy za kółko, to zaskoczenie będzie pozytywne, bo przyśpieszenie jest o 15% lepsze
Fuks pisze:
Vex pisze:żeby zobaczyć czy różnica między 150 i 200 jest taka jakiej należy oczekiwać, a nie taka jaką się wyśniło
200 KM to mają/miały auta GTI mają więc śniło mi się, żę to będzie zapiera...ć ale tak nie jest. :)
tylko kiedyś miałeś 80KM a GTI miało 200, teraz wszyscy wokoło mają powyżej 150. Po prostu perspektywa się zmieniła

a tak poza tym, to jeśli naszą astrą 200KM zmierzysz się z jakimś starym GTI 200KM (po dociążeniu go do 1,35t) to to stare GTI zostawisz daleko w tyle

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 22 maja 2018, 15:50
autor: Segor
A jaki jest problem na spocie postawić 150KM i obok 200KM (oba w sporcie) i zobaczyć różnicę?
Zresztą:
200HP: https://www.youtube.com/watch?v=pg0sN6gAt2I
150HP: https://www.youtube.com/watch?v=n32iLQs4Xj0
Orientacyjny czas 100-140 km/h:
200HP: 5s
150HP: 8s
Zgadza się z zeperf (5,1s - 8s). Nie wiem, może Kuba jeździłeś jakąś felerną sztuką?

Jeżeli zwalić winę na automat (że ma gorsze przyspieszenie bez trybu sport) to zastanawiam się jak Opel by się tłumaczył z faktu, że ktoś kupił Elite i ma gorszy czas do 100km/h niż katalogowo... Przecież to proszenie się o problemy wizerunkowe. Rozumiem, że tryb sport zmienia charakterystykę auta, ale nie może dawać ostatecznie efektu większej ilości KM... Chyba, że są 3 mapy:
- tryb sport włączony
- tryb sport wyłączony
- brak trybu sport

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 22 maja 2018, 15:57
autor: Vex
chyba trzeba tu powrócić do różnic między manualem a automatem.
wydaje mi się (nie mam manuala), że w manualu jedyne co dochodzi w sporcie to reakcja na gaz. Wnioskować więc można, że gaz do dechy z S i bez S da to samo, czyli Elite będzie miało te same maksymalne osiągi, a będzie bardziej dynamiczne przy normalnej jeździe.
co innego w automacie (ale o tym pisałem wcześniej)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 22 maja 2018, 17:43
autor: roon7
O i to Fuks popieram, wybrałem automat bo do już nie wrócę do ręcznej, a za tym poszło 200ps.
Tak sobie pomyślałem, że "stara" skrzynia AT to może większa moc to zniweluje ;)
8k niby dużo ale przy założeniu auto na 4 lata wychodzi 166,66 miesięcznie, więc tyle co paliwo po bułki.
Na pewno jednak gdyby miało być 200ps czy Initelli Luxy to lepiej wybrać te drugie.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 25 maja 2018, 14:05
autor: Fuks
Vex pisze:125KKM, 150KM i 200KM żeby zobaczyć czy różnica między 150 i 200 jest taka jakiej należy oczekiwać, a nie taka jaką się wyśniło

Jak tam te sny wyszły? No bo masz chwilowo 125KM
Wyczytałem, że "przyśpieszenie miło mnie zaskoczyło, spodziewałem się że będzie gorzej"

Czyli jednak większa różnica jest w głowach tych którzy nie mieli Astry 1.4 turbo pod domem :).

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 25 maja 2018, 14:15
autor: Vex
Fuks pisze:Wyczytałem, że "przyśpieszenie miło mnie zaskoczyło, spodziewałem się że będzie gorzej"

Czyli jednak większa różnica jest w głowach tych którzy nie mieli Astry 1.4 turbo pod domem :).
zdecydowanie różnica jest większa w głowie.
Nadal jednak uważam, że dodatkowe 50KM było warte dodatkowych 6000 (150 vs 200).
Jednak gdybym miał do wyboru IntelliLuxy vs 50KM to bym wybrał IL

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 25 maja 2018, 14:56
autor: Fuks
No i to jest to co chciałem usłyszeć.
Wątek można zamknąć

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 25 maja 2018, 15:23
autor: rah
Niekoniecznie, bo ja bym wybrał 200KM

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 25 maja 2018, 19:05
autor: Miron
ja też tak wybrałem

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 25 maja 2018, 21:41
autor: Fuks
rah pisze:Niekoniecznie, bo ja bym wybrał 200KM


Zamknąć można bo wiadomo, że 200KM lepsze ale nie aż tak bardzo jak wydaje się tym którzy jeździli tylko swoim 200KM :).

Added in 1 minute 15 seconds:
Miron pisze:ja też tak wybrałem

Ja pewnie też bym tak wybrał bo mało używam IL.
No i automat obowiązkowo.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 25 maja 2018, 21:53
autor: roon7
Segor pisze:A jaki jest problem na spocie postawić 150KM i obok 200KM (oba w sporcie) i zobaczyć różnicę?
Orientacyjny czas 100-140 km/h:
200HP: 5s
150HP: 8s
Zgadza się z zeperf (5,1s - 8s). Nie wiem, może Kuba jeździłeś jakąś felerną sztuką?


To raczej nie jest niewiele :lol:
Ale faktem jest, że obecnie GTI to tak pod 300KM, więc Astra 200 to na pewno nie hot hatch.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 25 maja 2018, 22:11
autor: barat
Ja w którą stronę bym nie pojechał mam przez las, a na podwórku stoi także E39 530iA ... siłą rzeczy musiało być combo IL + 200HP :D Nie mniej jednak te 200HP w 1.6 nie umywa się do 231HP w trzylitrówce, ale ogólnie jeździ się spoko :)
Z wiedzą nabytą podczas 6 tys km "testowania" kupiłbym dokładnie to samo!

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 25 maja 2018, 22:41
autor: roon7
Dawno dawno temu miałem E36 z biednymi 150KM, ale 6 cylindrów robiło swoje :shock:
Coż downsizing i koniki jak by już nie te :?
W Astrze J poskąpiłem na AFL i przez 4 lata jeździłem co jakiś czas myśląc, szkoda.
Nie nauczyłem się na błędzie i w golfie też mi się zapomniało o DLA, kolejny raz plułem sobie w brodę.

Więc jak ktoś ma zrezygnować z IL dla 200KM to raczej tego nie powinien robić.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 26 maja 2018, 00:13
autor: kuba
roon7 pisze:Więc jak ktoś ma zrezygnować z IL dla 200KM to raczej tego nie powinien robić.

Właśnie o to bijemy pianę od jakiegoś czasu ;)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 26 maja 2018, 07:33
autor: daro
Dlaczego mam 150KM i IntelliLux? Wolałem zainwestować w rewelacyjne światła niż w silnik +50KM. Nie żałuję wyboru. Nocą mam jazdę jak za dnia a i jest czym depnąć gdy trzeba dynamiczniej zareagować na drodze :-)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 26 maja 2018, 11:19
autor: kobe24la
Dlatego ja trochę przycisnąłem pasa i zamówiłem Astre z Ledami i 1.6T 200KM. Planuje kilka lat pojeździć autkiem, więc nie chciałem potem żałować, że nie wziąłem tego lub tamtego ;)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 11:11
autor: Desiderata
marcinos pisze:Powiedzcie jak z tymi pakietami, czy wersja Enjoy plus pakiet Biznes Plus jest wystarczający ? Czy takie atrakcje jak kamera cofania jest niezbędny czy wystarczą czujniki przednie i tylne ? Jak się sprawuje automat w Astrze bo nie ukrywam, że celuję tym razem w automat ?

To pytanie raczej w innym dziale powinno wylądować /kuba/

wybor-konfiguracji-oraz-silnika-t987.html


Dla mnie nie brakuje niczego, mam enjoy z bizes plus.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 11:21
autor: kuba
Czujniki w AK są do doopy, działają z olbrzymim opóźnieniem, więc jeśli to ST, to kamerę bardzo polecam.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 11:30
autor: Krzysiec
Sporo ludzi potem załuje ze kamery nie wzieno :P Jo zech se powiedzioł, ze obecne jak i kazde nostępne, bez tego gadźietu - nie ma u mnie miejsca pod chmurką, a tym bardziej w garazu (gdyż niestety takowego nie posiadam :( ) :D

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 11:55
autor: barat
Automat jest spoko - nie ustępuje jakoś bardzo mojej pełnoletniej skrzyni ZF w E39 ;) Najbardziej wkurzające w nim jest chyba to, że na trybie Sport jest mocno "uparta" jeśli chodzi o wbijanie wyższych biegów - musisz przekroczyć określoną prędkość. Np mogę jechać 119kmh i nigdy nie wrzuci kolejnego biegu, ale tylko będzie 120kmh to już tak ... i potem mogę sobie trochę zwolnić (nawet w okolice 110kmh).
Co do kamery cofania - w ST przydaje się jak wyjeżdzasz z ciasnego miejsca parkingowego prosto na ulicę - kamerka ma całkiem szeroki kąt widzenia - ja bym z niej nie rezygnował.
Mam w aucie chyba wszystko co można było dobrać (poza hakiem i szyberdachem) - jak Cię jeszcze jakaś opcja interesuje to pytaj - odpowiem z perspektywy roku i 24tys km :)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 12:04
autor: jakoku
Desiderata pisze:
marcinos pisze:Powiedzcie jak z tymi pakietami, czy wersja Enjoy plus pakiet Biznes Plus jest wystarczający ? Czy takie atrakcje jak kamera cofania jest niezbędny czy wystarczą czujniki przednie i tylne ? Jak się sprawuje automat w Astrze bo nie ukrywam, że celuję tym razem w automat ?

To pytanie raczej w innym dziale powinno wylądować /kuba/

wybor-konfiguracji-oraz-silnika-t987.html


Dla mnie nie brakuje niczego, mam enjoy z bizes plus.

żech nie wzioł klapy elektrycznej, lusterków obciachowych elektrycznych i kammerry.
Czyli jakieś 8 tysi dorzucić musiałbym

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 13:39
autor: astra
kuba pisze:Czujniki w AK są do doopy, działają z olbrzymim opóźnieniem, więc jeśli to ST, to kamerę bardzo polecam.

Parkuję ST we własnym ciasnym garażu i publicznych ciasnych i ciemnych garażach publicznych wyłącznie na tych oryginalnych czujnikach. Działają jak piszesz, mi osobiście wystarczają. Czy chciałbym kamerę? Jeśli działa tak jak te czujniki to nie, zostaję przy czujnikach.

Warto wybrać wersje AT, ale wtedy mocniejszy silnik więc 1.6T no i Elite bo materiały lepsze (Enjoy to bieda wg forum, że o Essentia nie wspomnę), a wtedy właściwie to już i tak cena jest konkretna jak na kompakt, więc kolejne dokładanie jest już dyskusyjne (przycisk SPORT, podgrzewana kierownica, płetwa rekina, alu19'', IL, kamera cofania). Czysta abstrakcja. Aha później trzeba jeszcze wykupić AC czyli kolejny "pakiet", a to zależy od wartości pojazdu jak pamiętam.
Chyba lepszy wtedy jest odwrotny konfigurator, który odejmuje opcje zamiast dodawać ;)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 13:49
autor: kuba
Kamera działa wg mnie bardzo poprawnie, szeroki kąt widzenia, jak ktoś wyżej wspomniał, ułatwia włączanie się do ruchu tyłem, potwierdzam. Poza tym ruchoma projekcja toru jazdy wstecz, też działa bardzo dobrze.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 15:14
autor: marcinos
Czyli powiedziałem w salonie w Jeleniej aby przedstawili mi ofertę na co najmniej Elite...prosiłem tez aby wycenili mój samochód warty obecnie 51 tys, który chciałbym zostawić w rozliczeniu ale nie pojechali nawet po bandzie tylko pod nią bo wycenili na 40-42 tys. Ja wiem, że u dilerów tak jest ale ta propozycja to już poniżej krytyki a nie robię w ten sposób pierwszy raz. Choćby nawet już 3 lata temu odebrali o 5 tys. niżej od ceny rynkowej ale nie 10-11 tys.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 16:36
autor: barat
Diler pewnie uznał, że za tyle jest w stanie go sprzedać nie ryzykując, że auto będzie długo stało.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 19:55
autor: Wlodek3
Wszystko zależy też od tego z jakiego auta się przesiadasz i do czego będziesz miał porównanie. Jestem posiadaczem Enjoy z biznes + i po roku jeszcze mi uśmiech nie schodzi z twarzy jak do niej wsiadam, nie brakuje mi żadnego wyposażenia dodatkowego. Z czujników cofania jestem zadowolony, choć zdaje sobie sprawę, że mogły by ciutkę lepiej działać. Warto jednak zaznaczyć, że przesiadałem się z Astry G, więc dla mnie to był spory przeskok :D

Ty jak widzę przesiadasz się z całkiem świeżego auta, więc wg mnie warto wziąć lepiej wyposażoną Astrę. To do czego bym dopłacił, to światła IL, fotele AGR i większy silnik (niekoniecznie w takiej kolejności), kamera cofania na pewno była by za tymi pozycjami.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 21:51
autor: marcinos
A co jest nie tak w sumie z tymi czujnikami ? Czytam, że narzekacie ale nie do końca rozumiem dlaczego. Te światła IL to nowość dla mnie, drogi bajer ale czy naprawdę warto ?
Mój samochód jest całkiem dobrze wyposażony, 3 latek - S-cross w wersji Premium, bardzo dobre auto choć silnik wolnossący, który jest całkowicie bezawaryjny. Poprzednio jeździłem już turbinką ale 1.2 TSI.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 21:59
autor: Krzysiec
Działają z opóźnieniem... Czasami w ogóle ni z gruchy ni z pietruchy wyją... po prostu trzeba nauczyć się z nimi jezdzic, ale do intuicyjności im daleko.
No i nie da się ich sciszyc !

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 22:05
autor: daro
Jak dla mnie idealnym połączeniem jest kamera + czujniki. Cofając powoli, ostrożnie można uniknąć problemów. Czujniki jak już wiemy żyją swoim życiem lecz tak czy inaczej pomagają przy parkowaniu. Światła IL? Rewelacja jednym słowem. Czy warto? Zdecydowanie TAK.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 sty 2019, 22:07
autor: barat
marcinos pisze:Te światła IL to nowość dla mnie, drogi bajer ale czy naprawdę warto ?

To jest jedyna rzecz, której za nic nie wywaliłbym z Astry :)
Z tym, że ja mieszkam w Czerniejewie i z każdej strony mam las. Jeśli głownie jeździsz po mieście, to IL może być zbędnym wydatkiem, ale jak często robisz nocne trasy poza miastem to jest to rewelacja.
Już pisałem kilka razy - kupiłem Astrę, bo IL + 1.6 200KM + Hydrokinetyk ... budżet miałem całkiem spory, ale w kwocie do 150tys nie widziałem innego rodzinnego kombi, które nie jest dziadkowozem :D