Zawieszenie - miękko, twardo ???

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu i układzie hamulcowym w Astrze 5
Awatar użytkownika
Kojot
Wyjadacz
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2017, 21:25
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Has thanked: 41 times
Been thanked: 13 times

Re: JAKIE ZAWIESZENIE- miękko, twardo???

Postautor: Kojot » 01 wrz 2017, 12:41

Ja myślę o założeniu zestawy Bilsteina (B12), ciekaw jestem czy i jak bardzo to pomoże. Tym bardziej że "problemy", może lepiej niedomagania? zawieszenia potęguje zbyt mocne i czułe wspomaganie :(

PS:
Może ktoś zmienić nazwę tematu żeby nie było tego krzyku w nim? :)
Done ;)

Added in 1 minute 38 seconds:
Dodałbym jeszcze że na 18" jest dużo bardziej twardo niż nawet a 17", ale w samym prowadzeniu dużo to nie pomaga.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3533
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: Fuks » 01 wrz 2017, 13:08

Kiedyś Astrą 3 GTC jechałem za gościem w Astra 3 kombi, po zakrętach ostro dawał a droga była bardzo równa.
No i na którymś z zakrętów go obróciło ... też lubił szybką jazdę :)

PS.
Trochę żałuje, że nie mam 1.6 bo tam w standardzie są drążki.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: kuba » 01 wrz 2017, 13:26

Nie no szybka a szybka... :lol:
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Norbi
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 01 mar 2017, 19:25
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bełchatów
Województwo: łódzkie
Been thanked: 1 time

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: Norbi » 17 wrz 2017, 22:21

Witam,
Zawieszenie Astry szału nie robi. Jedynym wzorcem w swojej klasie jest Ford Focus. Jeździłem trzema i każdy jeden prowadził się rewelacyjnie. Jak się posmakowało wielowahacza to belka wypada słabo. Astrą się jeździ trochę lepiej niż Lanosem. Na jeździe próbnej ciężko określić właściwości jezdne. Jakbym jeszcze raz miał dokonać wyboru to wybrałbym focusa.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 462 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: Segor » 17 wrz 2017, 23:17

Pytanie czy ważniejsze jest trochę lepsze trzymanie w zakrętach, czy trochę słabsze tłumienie na dziurach. Ja mam sporo dziurawych odcinków w okolicy i lepiej na nich sprawowała się Astra.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2017, 09:46 przez Segor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
HemlutH
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 05 lis 2016, 20:10
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Been thanked: 4 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: HemlutH » 18 wrz 2017, 09:21

Norbi pisze:Witam,
Zawieszenie Astry szału nie robi. Jedynym wzorcem w swojej klasie jest Ford Focus. Jeździłem trzema i każdy jeden prowadził się rewelacyjnie. Jak się posmakowało wielowahacza to belka wypada słabo. Astrą się jeździ trochę lepiej niż Lanosem. Na jeździe próbnej ciężko określić właściwości jezdne. Jakbym jeszcze raz miał dokonać wyboru to wybrałbym focusa.

Pozdrawiam

Moje drugie auto to Focus MK1. W mojej opinii, pomimo pozytywnych odczuć podczas prowadzenia Astry, przegrywa ona zdecydowanie z Focusem (tak jak inne marki). Focus w zakrętach jest po prostu bajeczny. Gdyby projektanci z Forda nie spie...li wnętrza (w porównaniu z Astrą jest mało miejsca) to kupiłbym Foczkę MK3.

Awatar użytkownika
Kojot
Wyjadacz
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2017, 21:25
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Has thanked: 41 times
Been thanked: 13 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: Kojot » 18 wrz 2017, 10:26

Niestety temu zawieszeniu brakuje do Focusa (miałem MK2 FL z zawieszeniem o sportowej charakterystyce) Do tego układ kierowniczy nie pomaga :) W Foce mogłem sobie wybrać moc wspomagania w trzech trybach: komfort, normalny, sport (pomijając fakt że była pompa, a nie pełna elektryka)

Mam w planie założenie zestawu Eibach B12 Pro-Kit. Może to pomoże.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kojot
Wyjadacz
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2017, 21:25
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Has thanked: 41 times
Been thanked: 13 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: Kojot » 26 wrz 2017, 11:22

Dziś dostałem info z serwisu (ASO Rokicki) że niestety ale B12 Pro-Kit będzie dostępny dopiero w listopadzie i wtedy muszę dzwonić ponownie.
Natomiast znam już cenę :) komplet 2 950 zł + wymiana 550 zł.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3533
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: Fuks » 26 wrz 2017, 13:10

Norbi pisze:Witam,
Zawieszenie Astry szału nie robi. Jedynym wzorcem w swojej klasie jest Ford Focus. Jeździłem trzema i każdy jeden prowadził się rewelacyjnie. Jak się posmakowało wielowahacza to belka wypada słabo. Astrą się jeździ trochę lepiej niż Lanosem. Na jeździe próbnej ciężko określić właściwości jezdne. Jakbym jeszcze raz miał dokonać wyboru to wybrałbym focusa. Pozdrawiam


To pojechałeś z tym Lanosem, miałem akurat dość długo Lanosa i bardzo słabo się prowadził ale wygodnie.
Focus im starsza generacja tym lepiej ale z każda nowszą jest gorzej, aż tak bardzo Astra nie odstaje.
Z tym prowadzeniem Fokusa to taki mit jak bezawaryjne mercedesy, czyli dużo prawdy ale czasy się zmieniają :)

North
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 28 kwie 2019, 16:01
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4T 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Gliwice
Województwo: Śląskie

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: North » 04 cze 2019, 21:37

Osobiście Jestem w posiadaniu hatchback a z silnikiem 1.4 Turbo 150 koni i w moim odczuciu zawieszeniu jest za miękkie. Oczywiście do komfortowej jazdy w zupełności wystarcza ładnie wybiera nierówności jednak zakręty i szybka zmiana pasa ruchu powoduje że auto nie prowadzi się pewnie. Przebieg dopiero 40 000 więc raczej nie można powiedzieć że zawieszenie i jest zużyte.
Dla porównania znajomy w tym samym czasie kupiło Focusa 1,5 Ecoboost i muszę przyznać że auto prowadzi się jak mały gokart.

Macie jakieś pomysły żeby nie przesadzić z twardością Ani też nie specjalnie obniżać dla samej wizualnej strony.

Zastanawiałem się nad Bilsteinem. Z tym że B6 to prawie seria, B8 najbliższa rozwiązaniu gdyż tylko nieznacznie obniży zawieszenie a ma krótszy i twardszy skok amortyzatora. B10 i wyżej to raczej do dużo mocniejszych pojazdów używanych w innym celu niż codzienna jazda.

Jednak może któryś z klubowiczy ma jakieś doświadczenie w temacie?

Awatar użytkownika
FPWroclaw
Dealer
Posty: 721
Rejestracja: 25 sty 2017, 19:03
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2,0SHT 200KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 65 times
Been thanked: 256 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: FPWroclaw » 05 cze 2019, 10:13

Trochę o drążkach Watta - różnica jest zauważalna w ST, nie rzuca tak kufrem. Szczególnie czuć to na szybkich łukach lub przeszkodach poprzecznych (torowiska, wybrzuszenia na jezdni).

Przód w Astrze K jest dobrze zbilansowany wagowo, nie myszkuje. wspomniano o ciśnieniu w oponach - również różnice pomiędzy poszczególnymi kołami, a w szczególności pomiędzy stronami (prawa/lewa) są bardzo zauważalne w odbiorze prowadzenia - polecam sprawdzić te wartości po odbiorze z serwisu oponiarskiego.
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.

ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: ToniEja » 05 cze 2019, 22:04

Ja am wrazenie ze troche to wina ukladu kierowniczego. Jak robie zwroty takie jak kierowcy F1 przy grzaniu opon to mam wrazenie ze zwrot jest z malutkim opoznieniem. Wydaje mi sie ze to raczej wina ukladu kierowniczego niż opon... ale oczywiscie moge sie mylic.

Awatar użytkownika
Dimek
Wyjadacz
Posty: 332
Rejestracja: 15 wrz 2017, 20:31
Posiadane auto: Astra K Sports Tourer Elite
Silnik: 1.6 SHT / 200 KM / S&S / A-T
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tychy
Województwo: śląskie
Has thanked: 45 times
Been thanked: 13 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: Dimek » 05 cze 2019, 23:46

Po ponad roku użytkowania mojej ST (1.6 z drążkami Watta, 17" Turanza & 16" Continental, ciśnienie ~2,5bar) oceniam, że zawieszenie jest bardziej miękkie, niż twarde a układ kierowniczy działa jakby z mini-opóźnieniem. Do spokojnej i bezstresowej jazdy na co dzień jest w sam raz... ale kilka razy mając gorącą sytuację na drodze - będąc zmuszonym do nagłego "testu łosia" przy prędkości >140 km/h byłem zadowolony z tego, jak AK precyzyjnie podążyła obranym torem jazdy; tył bardzo ładnie podąża za przodem, choć miałem wrażenie że cała buda dość mocno się przy tym wychyla.

Do porównania - wcześniejsza Astra H w wersji Sport (obniżone i usztywnione zawieszenie, podniesiona moc) była trochę bardziej "brutalna", za to w ciasnych zakrętach czułem, że mając kierownicę w rękach, bezpośrednio steruję kołami - było lepsze czucie i bezpośredniość reakcji (coś jak jazda Focusem) i z pewnością mniejsze przechyły na łukach/zakrętach.
No i w Astrze H z pewnością mniej trzeba kręcić kierownicą do podążania tym samym łukiem, co w Astrze K :)
Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie :-)
Moja Asteroida

ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: ToniEja » 06 cze 2019, 18:43

Zdecydowanie nie doceniacie znaczenia opon. Ja miałem honde civic VII wersja sport, jak pierwszy raz pojechalem po kretej i rownej drodze to było łał jak to jezdzi po zakretach, chyba ma sportowe zawieszenie. Problem był jak byly koleiny albo dziury. Była masakra. Głosność też była maskryczna, zimowki ktore mialem byly znacznie cichsze. Jak załozylem zimowki to jakbym wsiadl w inny samochod, mailem wrazenia ze samochod caly czas "pływa" po drodze. Pomyslalem ze zimowe gumy sa miekkie i TTTM. Jak sie zuzyly Bridgestony to załozylem Miski eko cos tam... i tu znowu moje rozczarowanie, okazało sie ze to zwykly samochodu i jest prawie tak miekko jak na zimowych. Facet ktory mi zmienial opony powiedział ze jeszce tak twarde opony to widział tylko run flat. dodam ze kiedys mialem gwozdzia w oponie. Zobaczylem go przypadkiem. Na oponie nie bylo sladu ze zeszlo powietrze, jak podłaczyłem pompke było 0,8 bar.
Astra jest miekka, ale jak na taki miekki samochdod prowadzi sie przyzwoicie.

North
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 28 kwie 2019, 16:01
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4T 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Gliwice
Województwo: Śląskie

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: North » 10 cze 2019, 21:20

Jezdzi ktos na slasku AK z amorami B6 lub B8?

Fitus
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 03 sty 2018, 12:28
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.6 Turbo
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolny Śląsk
Been thanked: 1 time

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: Fitus » 16 cze 2019, 22:34

Ja zalozylem b6. Auto duzo lepie sie prowadzi. W zasadzie jezdzi tak jak powinno wyjezdzajac z fabryki. Wiec b6 naprawia to co producent zchrzanil. Osobiscie chetnie jeszcze bym utwardzil i chyba z czasem to zrobie (b6 mozna dowolnie konfigurowac i robi to jeden zaklad w wawie)

North
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 28 kwie 2019, 16:01
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4T 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Gliwice
Województwo: Śląskie

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: North » 16 cze 2019, 22:53

Fitus pisze:Ja zalozylem b6. Auto duzo lepie sie prowadzi. W zasadzie jezdzi tak jak powinno wyjezdzajac z fabryki. Wiec b6 naprawia to co producent zchrzanil. Osobiscie chetnie jeszcze bym utwardzil i chyba z czasem to zrobie (b6 mozna dowolnie konfigurowac i robi to jeden zaklad w wawie)


Chyba musze odwiedzic Wrocek :-)

ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: ToniEja » 17 cze 2019, 17:25

Jak dla mnie to jest srednio. Jezdzilem twardszymi ale tez bardziej miekkimi. w zakretach tez zachowuje sei sredni ( nawet z drązkami watta). Na pewno Focus poprzedniej generacji prowadzi sie pewniej, to samo honda 7 geeracji ( ale tu jest zdecydownie mniej wygodnie ). No i uklad kieroniczy jest taki sobie.

adax
Weteran
Posty: 1417
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 111 times
Been thanked: 39 times

Re: Zawieszenie - miękko, twardo ???

Postautor: adax » 01 paź 2020, 21:57

No u mnie tłucze/hałasuje zawieszenie,na w miarę dobrych drogach jest ok ale na jakis łatach itp bardzo,bardzo głośno słychać prace zawieszenia a mam 16-ki (2.2 bara obniżone na maksa).Ostatnie ogladałem test Pertyna na you tube testował wczesniej 1.4 ale nie narzekał bo i test był na dobrych drogach zas 1.6 200 pojezdził na gorszych drogach i był w szoku jak głosno tłukło to samo Zachar,jesli duzo jezdzimy po drogach słabej jakosci to odradzał astrę.Mi osobiscie własnie w astrze to najbardziej ostatnio przeszkadza bo duzo teraz jezdzę po miescie i szlag mnie trafia,prawie nowe,ładne auto a jeździ jak wóz drabiniasty....Czyli twardo i głośno.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości