Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu i układzie hamulcowym w Astrze 5
Inferno
VIP
Posty: 1873
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 123 times
Been thanked: 41 times

Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC

Postautor: Inferno » 24 cze 2020, 23:04

Po odpaleniu auta zaświeciła się kontrolka ABS i kontroli trakcji. Wyłączyłem silnik i ponownie odpaliłem. Znowu to samo. Nie mogłem ruszyć, bo po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu samochód sam nie odblokował elektrycznego hamulca ręcznego. Musiałem nacisnąć dźwigienkę ręcznego sam. Po przejechaniu 30 m kontrolki zgasły i już się nie zapaliły. Akumulator pada? Co innego? Jechać z tym do ASO?

RSBN4N
Nowicjusz
Posty: 60
Rejestracja: 12 mar 2020, 23:01
Posiadane auto: Astra
Silnik: D16SHT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wwa
Województwo: mazowieckie

Re: Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC

Postautor: RSBN4N » 26 cze 2020, 22:55

Lancer mi robi czasem takie sztuki jak mu się zabrudzi czujnik ABS. Pomaga myjka plus przedmuchanie kompresorem. Pomaga na jakiś czas, bo klocki z gatunku mocno pylących, a i tarcze wielkości pizzy robią swoje.

Inferno
VIP
Posty: 1873
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 123 times
Been thanked: 41 times

Re: Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC

Postautor: Inferno » 26 cze 2020, 23:04

RSBN4N pisze:Lancer mi robi czasem takie sztuki jak mu się zabrudzi czujnik ABS. Pomaga myjka plus przedmuchanie kompresorem. Pomaga na jakiś czas, bo klocki z gatunku mocno pylących, a i tarcze wielkości pizzy robią swoje.

Już się nie powtórzyło od tamtego czasu. Może coś się rzeczywiście przybrudziło? Kiedyś zimą przy silnych mrozach miałem taki problem w astrze G. Akumulator trochę nie dawał rady. I to chyba było przyczyną. Ale w astrze K po 1,5 roku i w lecie?

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 462 times

Re: Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC

Postautor: Segor » 27 cze 2020, 02:22

A jeździsz autem? Może przez koronę auto stało? To i akumulator mógł klęknąć... Ja ostatnio musiałem swoją odpalić z kabli... Wiedziałem, że Aku słabe, pakowałem auto na wyjazd, klapa elektryczna paręnaście razy góra dół i ... Nie odpalił...
Obrazek

Inferno
VIP
Posty: 1873
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 123 times
Been thanked: 41 times

Re: Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC

Postautor: Inferno » 27 cze 2020, 15:20

Segor pisze:A jeździsz autem? Może przez koronę auto stało? To i akumulator mógł klęknąć... Ja ostatnio musiałem swoją odpalić z kabli... Wiedziałem, że Aku słabe, pakowałem auto na wyjazd, klapa elektryczna paręnaście razy góra dół i ... Nie odpalił...

To się stało po przejechaniu około 25 km i po godzinnym postoju. Wcześniej był jeżdżony tak normalnie. Na razie nic się nie dzieje.

Inferno
VIP
Posty: 1873
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 123 times
Been thanked: 41 times

Re: Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC

Postautor: Inferno » 27 cze 2020, 23:47

Pomierzyłem. Przy odpalonym siliniku jest na klemach akumulatora 14,1 - 14,3 V, czyli ładowanie jest więc alternator sprawny. Przy wyłączonym silniku akumulator ma napięcie 12,5V. Po włączeniu świateł i innych rzeczy napiecie spada do pewnego poziomu, ale trzyma na tym poziomie, czyli akumulator też w normie. Potwierdźcie prawidłowość tych parametrów.

Kilka dni temu padł nam w firmie akumulator w trzyletnim passacie B8 na gwarancji. Tam po wyłaczeniu silnika i właczeniu świateł matrycowych (a więc mało prądożerne diody) i czegoś jeszcze, napięcie szybko spadało do 9,7 V. Odpalić silnika się nie dało po krótkim postoju. Ale właściciel passata uparł się, żeby z tym jeździć i samochód skończył na lawecie, bo już go nie odpalił gdzieś tam. Tydzień stał w ASO, "bo musieli wszystko sprawdzić". Tylko akumulator był do wymiany. I jeszcze ktoś zderzak zarysował w serwisie. Das Auto...


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości