Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu i układzie hamulcowym w Astrze 5
Kubah44
Wyjadacz
Posty: 121
Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1.6 D 136 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 7 times

Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Kubah44 » 12 cze 2019, 17:56

Witam. Jak w temacie. Czy orientuję się ktoś, czy jest potrzebna użycia komputera do cofnięcia tłoczków w zaciskach z elektrycznym ręcznym? Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu. I czy w przypadku posiadania automatycznej skrzyni biegów, płyn hamulcowy wymienia się w jakiś inny sposób niż w skrzyni manualnej?

Kubah44
Wyjadacz
Posty: 121
Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1.6 D 136 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 7 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Kubah44 » 16 cze 2019, 13:50

W necie na forum Astry UK znalazłem taką instrukcję. Niestety u mnie postępując tak jak jest tu napisane, żadna lampka serwisowa nie świeci się. Czy mógłby ktoś w swoim astrixie sprawdzić czy uda mu się według tej instrukcji wejść w tryb serwisowy? Obrazek

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 462 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Segor » 18 cze 2019, 19:00

Jak napiszesz jak wyjść z tego trybu to może i ktoś spróbuje
Obrazek

rmonk
Nowicjusz
Posty: 54
Rejestracja: 06 lut 2017, 07:04
Posiadane auto: Astra 5
Silnik: 2.0
Rocznik auta: 2015
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: rmonk » 24 cze 2019, 10:43

Powiem tak - nie oszczędzałbym na klockach hamulcowych. Najlepiej jak ktoś ma odpowiedni zasób gotówki, to zakupić oryginalne. Zuważcie, że nawet jak kupujecie nowe auto salonowe, to klocki hamulcowe są bardzo dobre pod względem żywotności.
Jeżeli chodzi o koszta, to takie klocki hamulcowe są naturalnie trochę droższe.
Ile konkretnie? To można sprawdzić np tutaj pod linkiem: https://motoszef.pl/partscatalogue/opel,1-00084.aspx
Ostatnio zmieniony 26 cze 2019, 09:42 przez rmonk, łącznie zmieniany 2 razy.

Kubah44
Wyjadacz
Posty: 121
Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1.6 D 136 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 7 times

Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Kubah44 » 24 cze 2019, 10:58

rmonk pisze:Powiem tak - nie oszczędzałbym na klockach hamulcowych.
Na klockach nie oszczędzam, kupuje najlepsze na rynku ;-) Pytanie dotyczyło wymiany. A jeśli uważasz, że w Aso zrobią ci to jak należy to ok. Ja byłem ostatnio cały czas przy tym robili mi przegląd i powiem Ci, że przegląd w Aso, to śmiech na sali, ale pieczątka w książce jest .

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

STANISLAW
Weteran
Posty: 870
Rejestracja: 26 sie 2018, 08:34
Posiadane auto: a
Silnik: a
Rocznik auta: 1
Miasto: ab
Województwo: a
Has thanked: 109 times
Been thanked: 31 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: STANISLAW » 26 cze 2019, 16:08

60 000 km - nowe opony , nowe klocki przód i tył - ale tył się szybciej zużył niż przód .....
Astra zrobiła swoje ,Astra musi odejść ......

Awatar użytkownika
Dideq
Wyjadacz
Posty: 232
Rejestracja: 11 cze 2019, 19:11
Posiadane auto: Opel Sprzedany
Silnik: Jest
Rocznik auta: 0
Miasto: Ładne
Województwo: Też ładne
Has thanked: 13 times
Been thanked: 7 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Dideq » 27 cze 2019, 07:31

W dotychczasowych autach używałem klocki i tarcze Ate. Ciekawe jak wypadają w porównaniu do tych fabrycznych.

marez
Wyjadacz
Posty: 105
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:44
Posiadane auto: Astra V ST Elite, Lexus LS400, Focus MK3
Silnik: 1,6CDTi 136KM, 4,0 V8, 1,6Ti
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: marez » 18 sie 2019, 16:58

Kubah44 pisze:
rmonk pisze:Powiem tak - nie oszczędzałbym na klockach hamulcowych.
Na klockach nie oszczędzam, kupuje najlepsze na rynku ;-) Pytanie dotyczyło wymiany. A jeśli uważasz, że w Aso zrobią ci to jak należy to ok. Ja byłem ostatnio cały czas przy tym robili mi przegląd i powiem Ci, że przegląd w Aso, to śmiech na sali, ale pieczątka w książce jest .

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


Nie chcę uogólniać, ale w ASO bardzo często pracują słabi mechanicy, którzy nie potrafią i nie próbują sami nic naprawiać tylko wymieniają. Są odmóżdżeni przez wewnętrzne przepisy danej marki. Oczywiście to moje zdanie i z pewnością jest wielu dobrych mechaników pracujących w ASO ale tak jak napisałem na początku - nie chcę uogólniać.

mt87
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 04 sie 2017, 14:07
Posiadane auto: Astra K Elite 1.6 200 KM
Silnik: B16SHT
Rocznik auta: 2016
Miasto: Mysłowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: mt87 » 03 lis 2019, 00:01

Cześć,

Jakiej marki są fabryczne tarcze (przód / tył) oraz klocki?

Stukło 86k i mam do wymiany pełen komplet, a nie jestem szalony, żeby przepłacać x5 w ASO za te części ;) Z tych oryginalnych byłem bardzo zadowolony i chętnie zamontowałbym sobie ponownie ten sam komplet.

Awatar użytkownika
Elfiasty
Weteran
Posty: 1001
Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 AT6 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Elfiasty » 03 lis 2019, 08:08

Strzelam, że TRW.

Pistolpete
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2019, 18:18
Posiadane auto: Astra K 1.4T
Silnik: B14XFT
Rocznik auta: 2016
Miasto: Strathclyde
Województwo: UK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Pistolpete » 14 mar 2020, 15:48

Przed chwilą wymieniłem tylne klocki.Robota banalnie prosta.
Na wyłączonym zapłonie "pompujemy"pedał hamulca aż stanie sie twardy.
Nastepnie właczamy zapłon,naciskamy pedał hamulca oraz przycisk ręcznego i trzymamy do momentu pojawienia(migania) kontrolki na desce.Wciąż naciskając na pedał zwalniamy przycisk i naciskamy go ponownie do momentu aż kontrolka zgaśnie.
Zwalniamy pedał i przycisk(kontrolka zacznie znowu migać),powinno byc slychać dźwięk zwalnianego ręcznego (silnik słychać dość długo) i już.Wymieniamy klocki WCISKAJĄC tłoczki i składamy wszystko do kupy i...
...wsiadamy do auta.Pompujemy pedał aż tłoczki docisną klocki do tarczy.
Następnie włączamy zapłon,naciskamy pedał hamulca oraz podciągamy i trzymamy przycisk ręcznego aż kontrolka na desce zgaśnie.
Tyle.
===WAŻNE===
Tłoczki WCISKAMY nie wkręcamy.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: wiesiek3d » 24 mar 2020, 21:03

Moje tarcze i klocki z przodu po 30 tkm wyglądają gorzej niż w Jettcie po 60 tkm i tak układanka cenowa w różnicy zakupu się dopełnia.

Edi2
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 18 mar 2020, 14:19
Posiadane auto: Insignia b
Silnik: 1.5 Turbo 165 km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Edi2 » 25 mar 2020, 09:28

Dużo ludzi narzeka że opel ma słabe tarcze ,klocki i nie wiem jak to się ma . Posiadam już trzeci model i tak szybko to się nie kończy bynajmniej u mnie. W AJ zrobinne miałem 60tys tarcze bdb- i klocki jeszcze do jazdy bez ok. dalszego przebiegu oględziny Aso . Nie jeżdżę jak emeryt ale ADHD też nie mam. Aktualnie ,następne auto przebieg 23tyś. i klocki w super stanie, może się chwalę ale technika jazdy ma znaczenie, u ojca w Renualt po 30tys miał koniec klocków.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: wiesiek3d » 25 mar 2020, 15:56

Jeżdżę raczej dynamicznie jak poprzednikiem tak i AK.

Edi2
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 18 mar 2020, 14:19
Posiadane auto: Insignia b
Silnik: 1.5 Turbo 165 km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Edi2 » 25 mar 2020, 18:14

Masz odp.który lepszy. Wprawdzie kupiłem znów opla (trzeci z kolei)ale raczej narazie ostatni trzeba znów czegoś innego spróbować choć teraz wszędzie będzie podobnie . Ople nie są złe ale w każdym modelu małe opierdliwe niedorubki. Dopiero rok także zobaczymy AJ sprawdziła się ale tylko trzy lata była umnie.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Krzysiec » 27 maja 2020, 07:03

Panowie... Podrzuccie konkretne linki do zestawu na przód: tarcze + klocki, w które warto zainwestować. Myślę, czy nie lepiej kupić samemu i wymienic poza ASO. Jak myślicie? Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie ;) Nie znam sie na tym kompletnie... I w ostateczonsci po prostu pojade do ASO i zlece. Ale moze mozna cos lepszego wsadzic i MOŻE ciut taniej niz w ASO ? ;)

mat
Wyjadacz
Posty: 182
Rejestracja: 01 wrz 2016, 00:32
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: B14XFL MT6 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: EL
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 2 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: mat » 27 maja 2020, 11:01

Jedna z ASO w Łodzi wyceniła sobie wymianę klocków na "takie, jakie używa się na 1szy montaż" na jakieś 1100 PLN.
Wiecie, czym różnią się one od tzw. "posprzedażnych"?
Poza tym, czy po wymianie macie wrażenie, że pedał hamulca łapie zupełnie inaczej (żeby nie powiedzieć, że nie łapie) i auto gorzej hamuje?
Czy może to być kwestia "ułożenia się" klocków, czy coś nie zostało dopilnowane?

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5849
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: komisarzryba » 27 maja 2020, 13:55

tydzien temu mialem wymienione tylne klocki w bsp w lodzi. wg informacji udzielonej przez serwis, zostaly zalozone klocki takie same jak w fabryce, koszt 523,49 zl razem z robocizna. pedal hamulca lapie wczesniej, hamuje tak samo.
béton brut

Awatar użytkownika
HArtur1
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 08 kwie 2018, 11:40
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 136 @ 165 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: HArtur1 » 27 maja 2020, 16:19

Krzysiec pisze:Panowie... Podrzuccie konkretne linki do zestawu na przód: tarcze + klocki, w które warto zainwestować.

Miesiąc temu założyłem taki zestaw TRW:
https://motostacja.com/p/TRW-2--DF6820- ... UgEALw_wcB

Z TRW byłem zadowolony w Astrze IV i teraz też.
Wymiana w najzwyklejszym Norauto za 150 pln.

kamilnh
Wyjadacz
Posty: 162
Rejestracja: 14 lip 2019, 19:58
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 1.4T 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: KRK
Województwo: Małopolska
Has thanked: 6 times
Been thanked: 14 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: kamilnh » 27 maja 2020, 19:55

komisarzryba pisze:tydzien temu mialem wymienione tylne klocki w bsp w lodzi. wg informacji udzielonej przez serwis, zostaly zalozone klocki takie same jak w fabryce, koszt 523,49 zl razem z robocizna. pedal hamulca lapie wczesniej, hamuje tak samo.


Same klocki na tył 523pln? To ja za tarcze i klocki przód i tył z wymianą dałem 1400 :D

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5849
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: komisarzryba » 27 maja 2020, 20:11

ciesze sie ;)
béton brut

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Krzysiec » 28 maja 2020, 07:26

mat pisze:Jedna z ASO w Łodzi wyceniła sobie wymianę klocków na "takie, jakie używa się na 1szy montaż" na jakieś 1100 PLN.
Wiecie, czym różnią się one od tzw. "posprzedażnych"?
Poza tym, czy po wymianie macie wrażenie, że pedał hamulca łapie zupełnie inaczej (żeby nie powiedzieć, że nie łapie) i auto gorzej hamuje?
Czy może to być kwestia "ułożenia się" klocków, czy coś nie zostało dopilnowane?


Wymieniałem klocki na tyle w ASO przy okazji przeglądu... Uprzedzono mnie, że klocki chwile musza sie ulozyć i będą zupełnie inaczej hamowaly jakis czas. Tak tez było ;) Zupełnie inne odczucie hamowania :)

U mnie wymiane tarcz i klockow na przodzie wycenili sobie grubo cos w ok.1500-1700zł!! Wiec mysle ze na wlasna reke zrobie to taniej. A skoro to i tak nie podlega gwarancji to co za roznica (mam jeszcze gwarancje Flex)

HArtur1 pisze:
Krzysiec pisze:Panowie... Podrzuccie konkretne linki do zestawu na przód: tarcze + klocki, w które warto zainwestować.

Miesiąc temu założyłem taki zestaw TRW:
https://motostacja.com/p/TRW-2--DF6820- ... UgEALw_wcB

Z TRW byłem zadowolony w Astrze IV i teraz też.
Wymiana w najzwyklejszym Norauto za 150 pln.


Dziwne, po wyborze w oknfiguratorze Astry K 150KM wyskakuje kounikat ze czesc nie pasuje do wybranego pojazdu.

Added in 23 minutes 58 seconds:
A o takim zestawie co myslicie? https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki ... 8609184620

Jeszcze takie tarcze ktoś mi polecił: http://www.mikoda.pl/produkty,szukaj?br ... type=50346

Awatar użytkownika
HArtur1
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 08 kwie 2018, 11:40
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 136 @ 165 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: HArtur1 » 28 maja 2020, 15:58

Krzysiec pisze:Dziwne, po wyborze w oknfiguratorze Astry K 150KM wyskakuje kounikat ze czesc nie pasuje do wybranego pojazdu.


W 150 KM masz tarcze średnicy 276 mm?
Byłem przekonany, że są 300 mm, dlatego pewnie ten komunikat.

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: kobe24la » 28 maja 2020, 16:07

A o takim zestawie co myslicie? https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki ... 8609184620


Zimmermany polecam, mikoda robi średnie tarcze.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Krzysiec » 29 maja 2020, 06:44

Rozeznałem temat jeszcze wsrod swoich "stacjonarnych" znajomych i o Mikodzie mieli zgoła odmienne zdanie ...

HArtur1 pisze:
Krzysiec pisze:Dziwne, po wyborze w oknfiguratorze Astry K 150KM wyskakuje kounikat ze czesc nie pasuje do wybranego pojazdu.


W 150 KM masz tarcze średnicy 276 mm?
Byłem przekonany, że są 300 mm, dlatego pewnie ten komunikat.


Na stronie doopla tez sa 276 ... https://doopla.pl/pl/p/Tarcza-hamulcowa ... ra-K/15611

Co lepsze... 276 na tej stronie tez generuja taki komunikat ;) https://motostacja.com/p/TRW-2--DF6819-GDB2138/



Przyznam szczerze ze juz sie pogubiłem :/ nie mam już pojęcia ktore konkretnie pasują do mojego modelu...
Więć moze inaczej: ASTRA K 150KM HATCHBACK - Jakie są parametry tarcz i klocków aby pasowały?

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Mati » 29 maja 2020, 08:18

276mm będą dobre. Jeśli nie jesteś pewny to ściągnij koło i zmierz średnicę :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Krzysiec » 29 maja 2020, 08:29

Tego chciałbym uniknąć :D (Nie mam mozliwosci zrobienia tego pod blokiem zbytnio)

dostałem odpowiedz ze sklepu ATM Mikoda ze po moim VIN wynika ze fabrycznie auto miało 15'' i tarcze 276mm (inna bajka ze ja konfigurowałem na 17calach. Ale raczej innych tarcz mi nie włożyli skoro VIN tak mowi?

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Mati » 29 maja 2020, 09:04

Zawsze możesz podjechać do kogoś kto ma punkt wymiany opon albo serwis samochodowy i zapytać czy ściągną ci koło i sprawdzą jaka jaka jest tarcza. Ale na 99,9% masz 276mm.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Krzysiec » 29 maja 2020, 11:04

doopla potwierdziło, ze te: https://doopla.pl/pl/p/Tarcza-hamulcowa ... ra-K/15611 są odpowiednie pod mój VIN. Więc 276mm.

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: kobe24la » 29 maja 2020, 11:38

300mm tarcze były montowane w silnikach 1.6 Turbo i chyba mocniejszych wersjach z silnikami diesla. Chyba, że później OPEL znowu coś na mieszał.
Ja o Mikodach mam nienajlepsze zdanie. Tarcze bardzo miękkie z tendencją do krzywienia. W tym samym aucie wrzuciłem później komplet Zimmermana i była bajka. Zupełnie inny hamulec, do tego minimalne pylenie klocków.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości