Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu i układzie hamulcowym w Astrze 5
Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Krzysiec » 29 maja 2020, 11:44

Czyli mówisz zeby wrzucic taki komplet?

Tarcze (które z tych):
- https://hamulcesklep.pl/o/430.2641.20
- https://hamulcesklep.pl/o/430.2641.52

Klocki:
https://hamulcesklep.pl/o/22342.198.2

Te tarcze zimmermana maja malowany "bęben"?

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: kobe24la » 29 maja 2020, 12:22

Tak moje tarcze były całe zabezpieczone powłoką antykorozyjną. Co do samych tarcz, to musisz już zdecydować sam czy chcesz "gładkie" czy "nawiercane". Nawiercane mają tą przewagę, że trudniej o zjawisko fadingu. Jeśli lubisz agresywnie pojeździć z częstym ostrym hamowaniem, to bierz wentylowane.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Krzysiec » 29 maja 2020, 12:25

Ja chyba jednak wejde w "gładkie". Owszem lubie przygazowac i przyhamowac... Ale są to na tyle sporadyczne przypadki, żenie wiem czy potrzbeuje. A tutaj taki komplecik ze SMARTEM: https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki ... 8609184620
Ogólnie jezdze głównie do pracy i z pracy. Raczej niskie przebiegi roczne. A ten faiding to co to ?

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: kobe24la » 29 maja 2020, 12:29

Bardzo dobra cena.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Krzysiec » 29 maja 2020, 12:51

W sumie nie zauwazyłem wczesniej... Mają tez taki zestaw ;)
https://allegro.pl/oferta/zimmermann-sp ... 8599064528

mat
Wyjadacz
Posty: 182
Rejestracja: 01 wrz 2016, 00:32
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: B14XFL MT6 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: EL
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 2 times

Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: mat » 29 maja 2020, 13:40

Krzysiec pisze:W sumie nie zauwazyłem wczesniej... Mają tez taki zestaw ;)
https://allegro.pl/oferta/zimmermann-sp ... 8599064528
Też o tym myślałem, daj znać, jak się zdecydujesz i jak wrażenia z jazdy

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: kobe24la » 29 maja 2020, 14:04

W sumie nie zauwazyłem wczesniej... Mają tez taki zestaw ;)
https://allegro.pl/oferta/zimmermann-sp ... 8599064528


Ale 170zł drożej. Decyzja należy do ciebie. Pamiętaj wentylowane tarcze, to +5KM :lol:

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: colins » 29 maja 2020, 14:11

Dodatkowo dziury w tarczach obniżają ich wagę, co daje dodatkową nadwyżkę mocy silnika w przeliczeniu na kilogram masy wehikułu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5849
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: komisarzryba » 29 maja 2020, 14:29

otwory w tarczach zmniejszaja powierzchnie tarcia klocka o tarcze ;)
béton brut

Awatar użytkownika
Gral48
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: RUMIA
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Gral48 » 29 maja 2020, 16:31

I szybciej ścierają się klocki :lol:

Awatar użytkownika
stafik123
Nowicjusz
Posty: 53
Rejestracja: 13 mar 2019, 18:21
Posiadane auto: Opel Astra V 1,4 T 125 KM HB
Silnik: 1,4 T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krosno
Województwo: podkarpacie
Has thanked: 2 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: stafik123 » 29 maja 2020, 21:48

Krzysiec pisze: A ten faiding to co to ?

Mniej więcej obniżenie skuteczności hamowania pod wpływem wzrostu temperatury tarcz i klocków. Zjawisko wystepuje zazwyczaj przy częstym hamowaniu w krótkim czasie, np. jazda tzw, serpentynami.
Astra K Enjoy 125kM

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 462 times

Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Segor » 30 maja 2020, 00:58

komisarzryba pisze:otwory w tarczach zmniejszaja powierzchnie tarcia klocka o tarcze ;)
Do dziś pamiętam jakież było moje zaskoczenie na fizyce w liceum, gdy dowiedziałem się że siła tarcia nie zależy od powierzchni tarcia ;)
Obrazek

Inferno
VIP
Posty: 1873
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 122 times
Been thanked: 41 times

Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Inferno » 30 maja 2020, 01:31

Segor pisze:
komisarzryba pisze:otwory w tarczach zmniejszaja powierzchnie tarcia klocka o tarcze ;)
Do dziś pamiętam jakież było moje zaskoczenie na fizyce w liceum, gdy dowiedziałem się że siła tarcia nie zależy od powierzchni tarcia ;)

Ale ciepło i moc zależą. Przy intensywnym tarciu mała powierzchnia szybko się zagrzeje i nawet spali. Dlatego im mocniejszy wóz, tym większe i szersze opony, aby była większa powierzchnia styku. Ale coś za coś. Na deszcz lepiej mieć węższe opony.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5849
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: komisarzryba » 30 maja 2020, 08:52

Segor pisze:
komisarzryba pisze:otwory w tarczach zmniejszaja powierzchnie tarcia klocka o tarcze ;)
Do dziś pamiętam jakież było moje zaskoczenie na fizyce w liceum, gdy dowiedziałem się że siła tarcia nie zależy od powierzchni tarcia ;)

Co nie zmienia faktu, że powierzchnia tarcia jest mniejsza ;)
béton brut

Awatar użytkownika
vwarni
Klubowicz
Posty: 440
Rejestracja: 23 maja 2017, 19:26
Posiadane auto: Astra K 1.4 turbo
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM S/S
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie q
Been thanked: 8 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: vwarni » 03 cze 2020, 00:59

Ja w mojej drugiej Astrze H mam tarcze ATE Power Disc i klocki ATE i powiem rewelacja. Świetnie hamują, w ogóle lepiej od Astry K i bardzo odporne na grzanie wręcz mam wrażenie, że jak zimne to słabsze ciut jak ciepłe. I w przyszłości takie bym zakładał do nowej Astery. :)

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Krzysiec » 03 cze 2020, 11:54

Jednak poszedłem w ten zestaw: https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki ... MzYzMDY%3D

170 zł wiecej za dziurki przy moich kilometrach/rok chyba bez sensu :D Wole kupic żółtą farbe do zaciskow FOLIATEC PERFORMANCE :D Trzeba zmienic kolorek jak bedzie cieplej ;)

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: kobe24la » 03 cze 2020, 13:47

Daj znać jakie wrażenia z jazdy po montażu ;)

MarekS
Posty: 1
Rejestracja: 02 kwie 2021, 12:30
Posiadane auto: Astra K sport tourer
Silnik: 1.6 cdti 130KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Skwierzyna
Województwo: Lubuskie

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: MarekS » 02 kwie 2021, 12:48

Kubah44 pisze:W necie na forum Astry UK znalazłem taką instrukcję. Niestety u mnie postępując tak jak jest tu napisane, żadna lampka serwisowa nie świeci się. Czy mógłby ktoś w swoim astrixie sprawdzić czy uda mu się według tej instrukcji wejść w tryb serwisowy? Obrazek



****
Cześć, u mnie także nie było przejścia w tryb serwisowy, tzn. brak migającej kontrolki......
Wczoraj z teściem montowaliśmy klocki i tarcze i poradziliśmy sobie metodą mieszaną.
Najpierw oczywiście próba załatwienia sprawy wg instrukcji podanej przez Ciebie ale oprócz odgłosu silniczków przy zacisku nic więcej się nie wydarzyło.
Tłoczek cofnęliśmy metodą mieszaną wkręcając go i wpychając urządzeniem do wpychania "tłoczka własnej produkcji" składającego się ze "starego klocka + śruby M10 długości 10cm i nakrętki, ...... urządzenie => w klocku wywiercić otwór, następnie przez otwór przełożyć śrubę i skręcić nakrętką, wprowadzić w zacisk i zaprzeć o niego wkręcając śrubę....
Tłoczek na początku stawiał lekki opór ale spokojnie dało się go wkręcać.
***
Uwaga! Ja wymieniałem na klocki i tarcze Ferrodo i w klockach była instrukcja obrazkowa, na której również było wskazanie aby nie wkręcać tłoczka tylko urządzeniem wpinanym do silniczka cofnąć. Nam się jednak udało obejść to, podobnie jak to zrobił jeden z "kolegów" z forum niżej opisujących swój montaż.

Post puszczam warunkowo bo napracowałeś się pisząc tyle treści. Jaki warunek? Przedstawienie się w odpowiednim miejscu na forum /daro

Awatar użytkownika
lukaszakustyk
Wyjadacz
Posty: 166
Rejestracja: 30 wrz 2017, 12:45
Posiadane auto: Astra K Sports Tourer
Silnik: B16SHT AT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Chorzów
Województwo: Śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 8 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: lukaszakustyk » 08 maja 2021, 15:30

podejdą takie klocki na tył ?

https://www.ucando.pl/p/klocki-hamulcow ... G3QRTN-402

przy szukaniu klocków wpadłem na informacje że z przodu występują 2 rodzaje systemu hamulcowego: TRW i Teves, ktoś coś więcej może powiedzieć na ten temat ? Lub jakaś stronka na której po VIN można to spr ?

Awatar użytkownika
vwarni
Klubowicz
Posty: 440
Rejestracja: 23 maja 2017, 19:26
Posiadane auto: Astra K 1.4 turbo
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM S/S
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie q
Been thanked: 8 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: vwarni » 11 cze 2021, 21:09

Ciekawe... U mnie ta metoda z forum zadziałała i wszedł tryb serwisowy. Klocki zmienione i śmigają już pół roku bite.

Awatar użytkownika
JacussPL
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 27 paź 2020, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: Kujawski-Pomorskie
Has thanked: 3 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: JacussPL » 10 wrz 2021, 13:31

Jakiś zestaw na tył polecacie? Bo przy 80tkm już mi się nawet tarcze kończą :D


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości