Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu i układzie hamulcowym w Astrze 5
Wojciech
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 20 kwie 2017, 17:39
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1,6 SHT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gliwice
Województwo: Śląskie
Been thanked: 1 time

Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: Wojciech » 09 mar 2020, 18:36

Cześć,

rozglądam się za zawieszeniem, myślę raczej o zestawie amortyzator + sprężyna i nie ogarniam tego całego obciążenia na oś. Zacznijmy od tego, że moje max obciążenie na deklaracji zgodności znacząco odbiega od tego co zwykle widuję w ofertach. Ja mam przód do 980kg i tył 920kg (a wy?) i rozumiałem to tak, że wartość nacisku z zawieszenia musi być nie większe niż ta z mojej homologacji tak jest?

no to teraz zawieszenia (które wg producentów pasują do mojego samochodu):

gdybym się skusił na gwint to widziałem B14 od Bilstein i ST X od ST Suspensions i choć jak pisałem producent podaje, że mogę je brać to w kartach produktu podają, że B14 (nr 47-257597) ma nacisk odpowiednio 1020kg i 1020kg czyli za dużo.
St Suspension (nr 13260085) ma dokłądnie tyle samo, znów za dużo.
B12 też nie mogę bo ma 960 i 930 (nr 46-275288) lub 1020 i 930 (nr 46-275295)
Wiem że ludzie jeżdżą na wszystkich tych zestawach to jak to działa.

Wg tych wytycznych mogę jedynie założyć same sprężyny od Eibach bo mają 960 i 920,

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 1471
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 62 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: Chorwat » 09 mar 2020, 18:44

Wojciech pisze:mam przód do 980kg i tył 920kg (a wy?) i rozumiałem to tak, że wartość nacisku z zawieszenia musi być nie większe niż ta z mojej homologacji tak jest?

Ja rozumuję odwrotnie - te wartości są minimalne, więc jeśli założysz o większej nośności - tym lepiej.

Analogicznie, jak z indeksem nośności opony. Możesz stosować opony z większym indeksem niż podaje producent auta, jest to legalne.
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM 8-) -> Astra K 1.6 136KM :D -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 :twisted: -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM :shock: :twisted:

habol
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 02 mar 2020, 09:39
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 turbo 150KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Żarki
Województwo: Małopolskie

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: habol » 10 mar 2020, 06:38

Mnie też się tak wydaje jak Chorwat pisze

MrHt
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 15 lis 2019, 20:37
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 Cdti S/S 136 KM@160KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Żary
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: MrHt » 10 mar 2020, 07:51

Auto jest zarejestrowane w DE czy PL?

Wojciech
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 20 kwie 2017, 17:39
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1,6 SHT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gliwice
Województwo: Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: Wojciech » 10 mar 2020, 12:52

W Polsce

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

MrHt
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 15 lis 2019, 20:37
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 Cdti S/S 136 KM@160KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Żary
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: MrHt » 11 mar 2020, 07:56

To nie będzie problemu.

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5141
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: PaGo » 04 cze 2020, 03:36

Spytam z ciekawości:
Dlaczego chcesz gwintowane zawieszenie?
Nie ręczę za siebie.

Wojciech
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 20 kwie 2017, 17:39
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1,6 SHT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gliwice
Województwo: Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: Wojciech » 05 cze 2020, 06:28

PaGo pisze:Spytam z ciekawości:
Dlaczego chcesz gwintowane zawieszenie?

Wypisałem wszystkie opcje, nie jestem jeszcze pewien czy chcę gwint. Dostrzegam jednak zalety gwintów w regulacji, tj. jak kupię zestaw sztywny i obniżę o 40mm to już tyle muszę mieć. Gwintem mogę szukać optymalnego ustawienia, może będzie mi odpowiadać 30mm a może 50mm.

Awatar użytkownika
rumpelstilskin
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 28 times
Been thanked: 6 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: rumpelstilskin » 14 cze 2020, 13:16

1. jakie ma znaczenie czy auto jest zarejestowane w PL czy DE? w DE nie można zakładać gwintów?
2. sam myślę nad zawieszeniem - pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?

Astroid
Weteran
Posty: 837
Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
Posiadane auto: Astra+ HB
Silnik: D14XFT MT6 150
Rocznik auta: 2018
Miasto: Śląsk
Województwo: Śląskie
Been thanked: 55 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: Astroid » 14 cze 2020, 23:47

rumpelstilskin pisze: pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?

Z przodu masz fabryczną.

Inferno
VIP
Posty: 1883
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 125 times
Been thanked: 41 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: Inferno » 15 cze 2020, 00:29

Astroid pisze:Z przodu masz fabryczną.

Ciekawe. Nie wiedziałem. Zajrzę pod maskę w poniedziałek.

MrHt
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 15 lis 2019, 20:37
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 Cdti S/S 136 KM@160KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Żary
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: MrHt » 15 cze 2020, 07:25

rumpelstilskin pisze:1. jakie ma znaczenie czy auto jest zarejestowane w PL czy DE? w DE nie można zakładać gwintów?

Można. Trzeba to tylko wpisać w dowód. Czyli musi być z certyfikatem TÜV.

Awatar użytkownika
rumpelstilskin
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 28 times
Been thanked: 6 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: rumpelstilskin » 15 cze 2020, 08:12

a powiedzcie jeszcze taką rzecz - auto pod obciążeniem siada, czy po założeniu -30 oznacza, że pod obciążeniem tył siądzie jeszcze bardziej?

Inferno
VIP
Posty: 1883
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 125 times
Been thanked: 41 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: Inferno » 15 cze 2020, 19:40

Astroid pisze:
rumpelstilskin pisze: pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?

Z przodu masz fabryczną.

Popatrzyłem i nie widzę rozpórki. Końcówki kielichów są zasłonięte i mało widać. Ma ktoś zdjęcia po usunięciu pasa nad kielichami?

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: kobe24la » 15 cze 2020, 19:53

a powiedzcie jeszcze taką rzecz - auto pod obciążeniem siada, czy po założeniu -30 oznacza, że pod obciążeniem tył siądzie jeszcze bardziej?


A jak myślisz? Oczywiście, że pod obciążeniem auto będzie siedzieć niżej na krótszych sprężynach niż na standardowych. Nie będzie to może równe -30mm, ale niżej.

Popatrzyłem i nie widzę rozpórki. Końcówki kielichów są zasłonięte i mało widać. Ma ktoś zdjęcia po usunięciu pasa nad kielichami?


Jest, jest, tylko dobrze poszukaj ;) Tak to wygląda https://allegro.pl/oferta/rozporka-kiel ... 7722273060
Ostatnio zmieniony 15 cze 2020, 19:54 przez kobe24la, łącznie zmieniany 1 raz.

Astroid
Weteran
Posty: 837
Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
Posiadane auto: Astra+ HB
Silnik: D14XFT MT6 150
Rocznik auta: 2018
Miasto: Śląsk
Województwo: Śląskie
Been thanked: 55 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: Astroid » 15 cze 2020, 19:54

Ja również nie widziałem, ale bardziej się postarałem i jest.
Tak wygląda https://allegro.pl/oferta/astra-k-v-rozporka-belka-kielichow-16r-9384481363

Inferno
VIP
Posty: 1883
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 125 times
Been thanked: 41 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: Inferno » 15 cze 2020, 19:58

Dzięki.

Awatar użytkownika
rumpelstilskin
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 28 times
Been thanked: 6 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: rumpelstilskin » 15 cze 2020, 21:41

@kobe24la chyba złe zadałem pytanie albo ty go nie zrozumiałeś. Chodzi o to ze skoro teraz tył siada na seryjnych amortyzatorach, to czy po założeniu sportowych pod obciążeniem będzie siedzieć jeszcze niżej?

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: kobe24la » 15 cze 2020, 22:07

To pytasz w końcu o amortyzatory czy o sprężyny? :) W pierwszym twoim przypadku rozumiem, że pytałeś o krótsze o 30mm sprężyny. Teraz piszesz o amortyzatorach.
1. Przy krótszych sprężynach sportowych pod obciążeniem będzie auto siedzieć niżej w porównaniu do sprężyn standardowych.
2. Amortyzator w zasadzie nie ma nic do wysokości zawieszenia. Sprężyny takie jak Eibach Pro Kit dedykowane są do seryjnych amortyzatorów.

Awatar użytkownika
rumpelstilskin
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 28 times
Been thanked: 6 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: rumpelstilskin » 15 cze 2020, 22:11

Dzięki. Tak miałem na myśli seryjne i sportowe sprężyny :) sorki :roll: :D

Seryjne: po wejściu dwóch osób do tylu siada powiedzmy o 40mm

Sportowe: Auto już siedzi 30mm niżej. po wejściu dwóch osob siada o kolejne 40mm czy nie?

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

Postautor: kobe24la » 15 cze 2020, 22:57

Sportowe: Auto już siedzi 30mm niżej. po wejściu dwóch osob siada o kolejne 40mm czy nie?


Ile dokładnie siada, tego ci chyba nikt nie powie, bo nie wiem czy komuś w ogóle przyszło by do głowy mierzyć. Różnica będzie choćby ze względu na wagę osób :lol: Sportowa sprężyna jest sztywniejsza, będzie mniej podatna na dobijanie.
Nieraz zdarzało mi się poprzednim autem na sprężynach Pro Kit przewieźć w bagażniku ze 300kg i tragedii nie było. Trzeba było trochę uważać na dziurach, ale dało się bezpiecznie jeździć.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości