Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 17:39
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1,6 SHT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 1 time
Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
Cześć,
rozglądam się za zawieszeniem, myślę raczej o zestawie amortyzator + sprężyna i nie ogarniam tego całego obciążenia na oś. Zacznijmy od tego, że moje max obciążenie na deklaracji zgodności znacząco odbiega od tego co zwykle widuję w ofertach. Ja mam przód do 980kg i tył 920kg (a wy?) i rozumiałem to tak, że wartość nacisku z zawieszenia musi być nie większe niż ta z mojej homologacji tak jest?
no to teraz zawieszenia (które wg producentów pasują do mojego samochodu):
gdybym się skusił na gwint to widziałem B14 od Bilstein i ST X od ST Suspensions i choć jak pisałem producent podaje, że mogę je brać to w kartach produktu podają, że B14 (nr 47-257597) ma nacisk odpowiednio 1020kg i 1020kg czyli za dużo.
St Suspension (nr 13260085) ma dokłądnie tyle samo, znów za dużo.
B12 też nie mogę bo ma 960 i 930 (nr 46-275288) lub 1020 i 930 (nr 46-275295)
Wiem że ludzie jeżdżą na wszystkich tych zestawach to jak to działa.
Wg tych wytycznych mogę jedynie założyć same sprężyny od Eibach bo mają 960 i 920,
rozglądam się za zawieszeniem, myślę raczej o zestawie amortyzator + sprężyna i nie ogarniam tego całego obciążenia na oś. Zacznijmy od tego, że moje max obciążenie na deklaracji zgodności znacząco odbiega od tego co zwykle widuję w ofertach. Ja mam przód do 980kg i tył 920kg (a wy?) i rozumiałem to tak, że wartość nacisku z zawieszenia musi być nie większe niż ta z mojej homologacji tak jest?
no to teraz zawieszenia (które wg producentów pasują do mojego samochodu):
gdybym się skusił na gwint to widziałem B14 od Bilstein i ST X od ST Suspensions i choć jak pisałem producent podaje, że mogę je brać to w kartach produktu podają, że B14 (nr 47-257597) ma nacisk odpowiednio 1020kg i 1020kg czyli za dużo.
St Suspension (nr 13260085) ma dokłądnie tyle samo, znów za dużo.
B12 też nie mogę bo ma 960 i 930 (nr 46-275288) lub 1020 i 930 (nr 46-275295)
Wiem że ludzie jeżdżą na wszystkich tych zestawach to jak to działa.
Wg tych wytycznych mogę jedynie założyć same sprężyny od Eibach bo mają 960 i 920,
- Chorwat
- Posty: 1471
- Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kuj-pom
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 62 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
Wojciech pisze:mam przód do 980kg i tył 920kg (a wy?) i rozumiałem to tak, że wartość nacisku z zawieszenia musi być nie większe niż ta z mojej homologacji tak jest?
Ja rozumuję odwrotnie - te wartości są minimalne, więc jeśli założysz o większej nośności - tym lepiej.
Analogicznie, jak z indeksem nośności opony. Możesz stosować opony z większym indeksem niż podaje producent auta, jest to legalne.
Astra F 1.6 75KM -> Omega B FL 3.2 V6 218KM -> Astra K 1.6 136KM -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 17:39
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1,6 SHT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 1 time
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
W Polsce
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
- PaGo
- Posty: 5161
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 126 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
Spytam z ciekawości:
Dlaczego chcesz gwintowane zawieszenie?
Dlaczego chcesz gwintowane zawieszenie?
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 17:39
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1,6 SHT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 1 time
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
PaGo pisze:Spytam z ciekawości:
Dlaczego chcesz gwintowane zawieszenie?
Wypisałem wszystkie opcje, nie jestem jeszcze pewien czy chcę gwint. Dostrzegam jednak zalety gwintów w regulacji, tj. jak kupię zestaw sztywny i obniżę o 40mm to już tyle muszę mieć. Gwintem mogę szukać optymalnego ustawienia, może będzie mi odpowiadać 30mm a może 50mm.
- rumpelstilskin
- Posty: 364
- Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
- Posiadane auto: Astra K Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: DC
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 6 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
1. jakie ma znaczenie czy auto jest zarejestowane w PL czy DE? w DE nie można zakładać gwintów?
2. sam myślę nad zawieszeniem - pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?
2. sam myślę nad zawieszeniem - pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
rumpelstilskin pisze: pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?
Z przodu masz fabryczną.
-
- Posty: 1890
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
Astroid pisze:Z przodu masz fabryczną.
Ciekawe. Nie wiedziałem. Zajrzę pod maskę w poniedziałek.
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 lis 2019, 20:37
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 Cdti S/S 136 KM@160KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Żary
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
rumpelstilskin pisze:1. jakie ma znaczenie czy auto jest zarejestowane w PL czy DE? w DE nie można zakładać gwintów?
Można. Trzeba to tylko wpisać w dowód. Czyli musi być z certyfikatem TÜV.
- rumpelstilskin
- Posty: 364
- Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
- Posiadane auto: Astra K Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: DC
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 6 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
a powiedzcie jeszcze taką rzecz - auto pod obciążeniem siada, czy po założeniu -30 oznacza, że pod obciążeniem tył siądzie jeszcze bardziej?
-
- Posty: 1890
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
Astroid pisze:rumpelstilskin pisze: pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?
Z przodu masz fabryczną.
Popatrzyłem i nie widzę rozpórki. Końcówki kielichów są zasłonięte i mało widać. Ma ktoś zdjęcia po usunięciu pasa nad kielichami?
- kobe24la
- Posty: 1579
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
- Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
- Silnik: 2.0 245KM
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
a powiedzcie jeszcze taką rzecz - auto pod obciążeniem siada, czy po założeniu -30 oznacza, że pod obciążeniem tył siądzie jeszcze bardziej?
A jak myślisz? Oczywiście, że pod obciążeniem auto będzie siedzieć niżej na krótszych sprężynach niż na standardowych. Nie będzie to może równe -30mm, ale niżej.
Popatrzyłem i nie widzę rozpórki. Końcówki kielichów są zasłonięte i mało widać. Ma ktoś zdjęcia po usunięciu pasa nad kielichami?
Jest, jest, tylko dobrze poszukaj Tak to wygląda https://allegro.pl/oferta/rozporka-kiel ... 7722273060
Ostatnio zmieniony 15 cze 2020, 19:54 przez kobe24la, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
Ja również nie widziałem, ale bardziej się postarałem i jest.
Tak wygląda https://allegro.pl/oferta/astra-k-v-rozporka-belka-kielichow-16r-9384481363
Tak wygląda https://allegro.pl/oferta/astra-k-v-rozporka-belka-kielichow-16r-9384481363
- rumpelstilskin
- Posty: 364
- Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
- Posiadane auto: Astra K Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: DC
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 6 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
@kobe24la chyba złe zadałem pytanie albo ty go nie zrozumiałeś. Chodzi o to ze skoro teraz tył siada na seryjnych amortyzatorach, to czy po założeniu sportowych pod obciążeniem będzie siedzieć jeszcze niżej?
- kobe24la
- Posty: 1579
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
- Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
- Silnik: 2.0 245KM
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
To pytasz w końcu o amortyzatory czy o sprężyny? W pierwszym twoim przypadku rozumiem, że pytałeś o krótsze o 30mm sprężyny. Teraz piszesz o amortyzatorach.
1. Przy krótszych sprężynach sportowych pod obciążeniem będzie auto siedzieć niżej w porównaniu do sprężyn standardowych.
2. Amortyzator w zasadzie nie ma nic do wysokości zawieszenia. Sprężyny takie jak Eibach Pro Kit dedykowane są do seryjnych amortyzatorów.
1. Przy krótszych sprężynach sportowych pod obciążeniem będzie auto siedzieć niżej w porównaniu do sprężyn standardowych.
2. Amortyzator w zasadzie nie ma nic do wysokości zawieszenia. Sprężyny takie jak Eibach Pro Kit dedykowane są do seryjnych amortyzatorów.
- rumpelstilskin
- Posty: 364
- Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
- Posiadane auto: Astra K Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: DC
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 6 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
Dzięki. Tak miałem na myśli seryjne i sportowe sprężyny sorki
Seryjne: po wejściu dwóch osób do tylu siada powiedzmy o 40mm
Sportowe: Auto już siedzi 30mm niżej. po wejściu dwóch osob siada o kolejne 40mm czy nie?
Seryjne: po wejściu dwóch osób do tylu siada powiedzmy o 40mm
Sportowe: Auto już siedzi 30mm niżej. po wejściu dwóch osob siada o kolejne 40mm czy nie?
- kobe24la
- Posty: 1579
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
- Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
- Silnik: 2.0 245KM
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
Sportowe: Auto już siedzi 30mm niżej. po wejściu dwóch osob siada o kolejne 40mm czy nie?
Ile dokładnie siada, tego ci chyba nikt nie powie, bo nie wiem czy komuś w ogóle przyszło by do głowy mierzyć. Różnica będzie choćby ze względu na wagę osób Sportowa sprężyna jest sztywniejsza, będzie mniej podatna na dobijanie.
Nieraz zdarzało mi się poprzednim autem na sprężynach Pro Kit przewieźć w bagażniku ze 300kg i tragedii nie było. Trzeba było trochę uważać na dziurach, ale dało się bezpiecznie jeździć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości