Klocki i tarcze zamienniki

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu i układzie hamulcowym w Astrze 5
rafdudas
Klubowicz
Posty: 467
Rejestracja: 07 cze 2018, 07:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 58 times
Been thanked: 17 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: rafdudas » 28 lip 2022, 22:09

jakoku pisze:Czy już normalnie z tymi klockami?

Nie, nie. Wpis uzupełniony w dniu dzisiejszym.
Masz na to radę?

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5669
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: jakoku » 28 lip 2022, 22:57

rafdudas pisze:
jakoku pisze:Czy już normalnie z tymi klockami?

Nie, nie. Wpis uzupełniony w dniu dzisiejszym.
Masz na to radę?

Nigdy wcześniej takiego czegoś nie widziałem ( nie powinno tak być). Klocki czasem muszą się dotrzeć. Lecz tu. Czy to jest tylko na jednej stronie?
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

rafdudas
Klubowicz
Posty: 467
Rejestracja: 07 cze 2018, 07:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 58 times
Been thanked: 17 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: rafdudas » 28 lip 2022, 23:05

Właśnie problem występuje tylko na przednich kołach (prawa i lewa strona).
Przejechane około 300/400 km z lekkim obciążeniem hamulców.
Podjadę jutro do mechanika zobaczę co mi powie.
Teoretycznie chyba nie da się źle złożyć klocków. Od początku te druciki mi nie pasowały. Oryginały mocno trzymały, a te trw słabo są dociśnięte.

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5669
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: jakoku » 28 lip 2022, 23:09

rafdudas pisze:Właśnie problem występuje tylko na przednich kołach (prawa i lewa strona).
Przejechane około 300/400 km z lekkim obciążeniem hamulców.
Podjadę jutro do mechanika zobaczę co mi powie.
Teoretycznie chyba nie da się źle złożyć klocków. Od początku te druciki mi nie pasowały. Oryginały mocno trzymały, a te trw słabo są dociśnięte.

Przy "złych" drucikach nie byłoby hamowania ( kangur).Tu ewidentnie zje**** robota przy montażu. Stawiam na niedokręcone sworznie. Nie sądzę by się zapiekły już. Chociaż UJ wie . Brak smaru i też mogą...
Pierwsza opcja: Należy podnieść auto. Zdjąć koło. Zdjąć kapturki ze sworzni. Sprawdzić, czy da się dokręcić.
Druga opcja: zajechać do mechanika i zapytać czy te klocki to jeszcze do czegoś się nadają ;)
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

rafdudas
Klubowicz
Posty: 467
Rejestracja: 07 cze 2018, 07:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 58 times
Been thanked: 17 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: rafdudas » 29 lip 2022, 06:27

Dziś podjadę, zobaczymy

rafdudas
Klubowicz
Posty: 467
Rejestracja: 07 cze 2018, 07:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 58 times
Been thanked: 17 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: rafdudas » 30 lip 2022, 09:18

Mechanior niestety dopiero będzie w poniedziałek. Nie dało mi to spokoju i sprawdziłem.
Sworzenie są dokręcone na pewno. Zrzuciłem zacisk. Zerknąłem czy od wewnątrz tez jest taki efekt i nie ma. Wewnętrzny klocek dobrze się układa i ściera. Problem jest tylko na zewnętrznych.
Faktycznie jak zdjąłem zacisk to klocek nie przylegał idealnie do tarczy tylko haczył o rant tarczy. Przymierzyłem go jeszcze raz i pasuje. Wyglada mi to jakby przy montażu zacisku klocek się przesuwał minimalnie. Delikatnie przetarłem klocek na płaskiej powierzchni aby ewentualnie go wyrównać. Skręciłem całość wcześniej poczyscilem, nasmarowałem. Póki co ślad na tarczach jest dalej. Jedynie co mi sie nasuwa to:
1. Zjechane tarcze (akurat na jednej i drugiej stronie w tym samym miejscu, dziwne)
2. Nieumiejętny montaż klocka, który sie przesuwa przy zakładaniu zacisku
3. Felerne klocki

Added in 18 seconds:
Mechanior niestety dopiero będzie w poniedziałek. Nie dało mi to spokoju i sprawdziłem.
Sworzenie są dokręcone na pewno. Zrzuciłem zacisk. Zerknąłem czy od wewnątrz tez jest taki efekt i nie ma. Wewnętrzny klocek dobrze się układa i ściera. Problem jest tylko na zewnętrznych.
Faktycznie jak zdjąłem zacisk to klocek nie przylegał idealnie do tarczy tylko haczył o rant tarczy. Przymierzyłem go jeszcze raz i pasuje. Wyglada mi to jakby przy montażu zacisku klocek się przesuwał minimalnie. Delikatnie przetarłem klocek na płaskiej powierzchni aby ewentualnie go wyrównać. Skręciłem całość wcześniej poczyscilem, nasmarowałem. Póki co ślad na tarczach jest dalej. Jedynie co mi sie nasuwa to:
1. Zjechane tarcze (akurat na jednej i drugiej stronie w tym samym miejscu, dziwne)
2. Nieumiejętny montaż klocka, który sie przesuwa przy zakładaniu zacisku
3. Felerne klocki
Załączniki
8C5EF8EC-6159-437E-8755-3EDD323CF015.jpeg
8C5EF8EC-6159-437E-8755-3EDD323CF015.jpeg (35.83 KiB) Przejrzano 5510 razy
7031A121-7279-4D09-941D-4AD7D0E9DAC5.jpeg
7031A121-7279-4D09-941D-4AD7D0E9DAC5.jpeg (41.14 KiB) Przejrzano 5510 razy
70A76877-FA60-4D99-AD9E-70645796816A.jpeg
70A76877-FA60-4D99-AD9E-70645796816A.jpeg (39.26 KiB) Przejrzano 5510 razy
1E046C25-58B3-48FF-A2A6-79EA24C271D6.jpeg
1E046C25-58B3-48FF-A2A6-79EA24C271D6.jpeg (37.86 KiB) Przejrzano 5510 razy

MrHt
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 15 lis 2019, 20:37
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 Cdti S/S 136 KM@160KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Żary
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: MrHt » 30 lip 2022, 10:18

Pojeździć jeszcze. Ale jak mocniej podejdzie rudą to klocek tego nie zbierze.

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5669
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: jakoku » 30 lip 2022, 15:50

rafdudas pisze:Mechanior niestety dopiero będzie w poniedziałek. Nie dało mi to spokoju i sprawdziłem.
Sworzenie są dokręcone na pewno.

Wyjęte prowadnice i przesmarowane. Klocek na zdjęciach "siedzi" prawidłowo.
Gdyby to było na jednej stronie, to kopyto- jarzmo diabli wzięli na gwincie.
No cóż jeździć i obserwować.

Added in 2 hours 2 minutes 46 seconds:
rafdudas pisze: Zerknąłem czy od wewnątrz tez jest taki efekt i nie ma. Wewnętrzny klocek dobrze się układa i ściera. Problem jest tylko na zewnętrznych.

Moje myśli hamulcowe :ugeek:
Klocek wewnętrzny jest wciskany cylindrem, przy hamowaniu "pierwszy" dociska tarczy, stąd nie ma luzów.
Nowe sprężyny druty też muszą się ułożyć. Drut trzyma w osi klocki ale i tak najważniejsze są sworznie przy hamowaniu.

Added in 45 seconds:
Profesor to nie lubi wrzucać drucików i klocków starych. Przynajmniej przez miesiąc lub dwa.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

rafdudas
Klubowicz
Posty: 467
Rejestracja: 07 cze 2018, 07:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 58 times
Been thanked: 17 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: rafdudas » 31 lip 2022, 09:40

Taka informacje dostałem z hurtowni
„Sugeruje błąd montażu i ( lub ) zatarcie tulejek prowadzących zacisk ( zacisk jest wtedy tzw skoszony i powoduje że klocek nie przylega całą swą powierzchnią do tarczy )”

Cóż zamówię te tulejki …

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5669
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: jakoku » 31 lip 2022, 12:24

rafdudas pisze:Taka informacje dostałem z hurtowni
„Sugeruje błąd montażu i ( lub ) zatarcie tulejek prowadzących zacisk ( zacisk jest wtedy tzw skoszony i powoduje że klocek nie przylega całą swą powierzchnią do tarczy )”

Cóż zamówię te tulejki …

Czyli dobrze pisał ja. Sp@#** robota. Tuleje a szczególnie prowadnice vel sworznie, nie trzymają poziomu i dooppa.
Natomiast ciągle mnie zastawy dlaczego dwie strony?

Added in 10 minutes 1 second:
Tuleje vel gumy (czy jak tam zwał), nie były niczym nasmarowane ?
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

rafdudas
Klubowicz
Posty: 467
Rejestracja: 07 cze 2018, 07:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 58 times
Been thanked: 17 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: rafdudas » 31 lip 2022, 13:50

jakoku pisze:Czyli dobrze pisał ja. Sp@#** robota. Tuleje a szczególnie prowadnice vel sworznie, nie trzymają poziomu i dooppa.
Natomiast ciągle mnie zastawy dlaczego dwie strony?
Added in 10 minutes 1 second:
Tuleje vel gumy (czy jak tam zwał), nie były niczym nasmarowane ?

Jakoś dalej nie chce mi się wierzyć, ze montaż zdupcony. Przecież klocków nie da się inaczej ułożyć? Wkłada się je w jarzmo dochodzi zacisk i tyle? Prowadnice, poszukałem i faktycznie to najczęstsza przyczyna źle działających klocków.
Wymienię, zobaczymy. Chociaż dziwny zbieg okoliczności, ze akurat prawa i lewa strona. Jak rozkręcałem wczoraj te klocki i patrzyłem na prowadnice to wydawały się spoko. Faktycznie przy końcu miały delikatny czarny osad (stary smar)? Były nasmarowane na pewno przy wymianie. Wczoraj wypłukałem to wszystko wd40 i nasmarowałem solidnie na nowo.
Dziwna sprawa

orgol
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 02 paź 2019, 19:26
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Średnie
Województwo: Śląskie
Been thanked: 4 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: orgol » 31 lip 2022, 14:22

Tulei i sworzni na przodzie NIE SMARUJEMY.
https://www.ate-hamulce.pl/baza-wiedzy- ... -smarowac/

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5669
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: jakoku » 31 lip 2022, 15:58

orgol pisze:Tulei i sworzni na przodzie NIE SMARUJEMY.

No muszę się z tym nie zgodzić.
Sworznie wykręcam. Oczyszczam i smaruje.
Połowa YouTube smaruje sworznie.
W każdym aucie w którym miałem przyjemność wymieniać klocki na przodzie, zawsze sworznie były smarowane.
Mało tego. W zestawach z nowymi tulejami gumowym i sworzniami są dodawane specjalne smary.
Punkt D smarujemy na tył, a na przodzie nie smarujemy według artykułu..

Added in 10 minutes 49 seconds:
:ugeek:

Added in 26 minutes 2 seconds:
Pierwszy lepszy filmik.
https://m.youtube.com/watch?v=-pAqEU4bWbk
Od 10:00 minut.
Załączniki
Screenshot_2022-07-31-15-56-54-125_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg
Screenshot_2022-07-31-15-56-54-125_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg (951.18 KiB) Przejrzano 5379 razy
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

orgol
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 02 paź 2019, 19:26
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Średnie
Województwo: Śląskie
Been thanked: 4 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: orgol » 31 lip 2022, 21:45

Foto które załaczyłeś przedstawia zacisk tylni, w nim sworznie zatopione są w smarze. Nie kieruję się filmikami z youtube tylko zaleceniami producenta układów hamulcowych. Saszetki w zestawach naprawczych sworzni przednich zacisków z którymi ja się spotkałem zawierają czerwoną substancję - klej do gwintów, którym zabezpiecza się gwint sworznia.

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5669
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: jakoku » 31 lip 2022, 23:20

orgol pisze:Foto które załaczyłeś przedstawia zacisk tylni, w nim sworznie zatopione są w smarze. Nie kieruję się filmikami z youtube tylko zaleceniami producenta układów hamulcowych. Saszetki w zestawach naprawczych sworzni przednich zacisków z którymi ja się spotkałem zawierają czerwoną substancję - klej do gwintów, którym zabezpiecza się gwint sworznia.

Tak napisałem o tym. O tylnych sworzniach.
Natomiast to co producent zaleca bardzo często kończy się... więcej zazwyczaj pytam swoich znajomych mechaników. Stąd wiem, że smarują.
Dlaczego należy smarować.
Wszystko zależy w jakim czasie wymieniamy klocki, o tym fachowiec z ATe nie wspomniał. U mnie klocki pójdą na wymianę za 5 -6 lat. Jeśli gwint się zapiecze w takim kopycie?
Kwestia pozostaje do wyboru czy smarujemy lub nie smarujemy.

Added in 1 hour 3 minutes 48 seconds:
.... poprzez doświadczenie zawodowe. Dlaczego warto prowadnice tuleji smarować. Wszystko powiedziane krótko i na temat. Auto w filmie ma 200 tysiące co jest abstrakcją dla moich przebiegów. Smarowanie zabezpiecza nie tylko sworzeń ale i tuleje gumowe.
https://m.youtube.com/watch?v=Kj_dX7V3xyU
komentarze do filmu warto przeczytać o systemach ATE
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: rafalwr » 31 lip 2022, 23:44

Są dwa rodzaje układów hamulcowych. ATE i bodajże Bosh. Jedne się smaruje a drugich - w żadnym wypadku nie należy smarować. Mówiimy oczywiście o prowadnicach.

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5669
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: jakoku » 31 lip 2022, 23:51

rafalwr pisze:Są dwa rodzaje układów hamulcowych. ATE i bodajże Bosh. Jedne się smaruje a drugich - w żadnym wypadku nie należy smarować. Mówiiny oczywiście o prowadnicach.

Dlatego podałem link do filmu, który tłumacz dlaczego warto smarować prowadnice. W komentarzach jest mowa o systemach ATE, do czego prowadzi brak posmarowanych prowadnic.
Tak jak napisałem wyżej. Ja smaruje.
Autor filmu zadaje pytanie." producenci układów hamulcowych nie wyjaśniają dlaczego tych prowadnic się nie smaruje"
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: rafalwr » 01 sie 2022, 07:03

@jakoku ja nie neguję Twojej wypowiedzi, wyjaśniam jedynie, że wszyscy mają rację. Pod warunkiem oczywiście, że wiedzą o czym mówią.

rafdudas
Klubowicz
Posty: 467
Rejestracja: 07 cze 2018, 07:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 58 times
Been thanked: 17 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: rafdudas » 04 sie 2022, 20:40

Oryginalne osłonki z prowadnic. Czyżby na pierwszy montaż szły produkty ATE?
Załączniki
9D540737-A56E-4A68-ACF4-4C212143FA70.jpeg
9D540737-A56E-4A68-ACF4-4C212143FA70.jpeg (96.8 KiB) Przejrzano 5139 razy

Alkrys
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 18 lut 2019, 21:15
Posiadane auto: Astra V Hatchback
Silnik: 1.6 CdTi 110 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Oberhausen
Województwo: Niemcy

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: Alkrys » 09 sie 2022, 22:11

Właśnie wczoraj wymieniałem klocki przód.Aatra 1.6 diesel,160 tys km,110 Koni.
Kupiona jako auto 2 letnie po nauce jazdy z przebiegiem 60 tys.km.
Wymienione po zakupie klocki i tarcze przód/tył.

Mieszkam w Niemczech i 80 procent trasy to autostrada ,codziennie 60 km do pracy - tam i z powrotem.
Reszta miasto.
No i częste wyjazdy do Polski.
W piątek wróciłem z krótkiego wypadu do Szwajcarii..i właśnie w Alpach zaczęła piszczeć blaszka z przodu z prawej...
Uświadomiłem sobie że od wymiany po zakupie siedzą te same klocki .. :)
Od razu zająłem koło i zamówiłem te same ,Textar.
Ładnie pociągnęły.
Dzisiaj już wymienione .
Zobaczymy czy tyle pociągną.
P.S.
Z tyłu jeszcze połowa została.
Załączniki
IMG-20220808-WA0001.jpeg
IMG-20220808-WA0001.jpeg (209.24 KiB) Przejrzano 5008 razy

Awatar użytkownika
Andrew
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 01 wrz 2017, 14:03
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: Andrew » 25 lis 2022, 09:11

Po jakim przebiegu wymienialiście tarcze w Astrze? Ja dzisiaj robię przegląd roczny i właśnie muszę wymienić przednie tarcze i klocki. Przebieg 56 tys km. Jak dla mnie to bardzo mały przebieg jak na tarcze. Nie jeżdżę jakoś bardzo dynamicznie. Ale pamietam, że rok temu już mi mówili na przeglądzie, że niedługo będą tarcze do wymiany, więc się to jakoś spina.

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5669
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: jakoku » 25 lis 2022, 11:45

Andrew pisze:Po jakim przebiegu wymienialiście tarcze w Astrze? Ja dzisiaj robię przegląd roczny i właśnie muszę wymienić przednie tarcze i klocki. Przebieg 56 tys km. Jak dla mnie to bardzo mały przebieg jak na tarcze. Nie jeżdżę jakoś bardzo dynamicznie. Ale pamietam, że rok temu już mi mówili na przeglądzie, że niedługo będą tarcze do wymiany, więc się to jakoś spina.

Z doświadczenia życiowego to tarcze wytrzymują dwa komplety klocków. 56 tyś. faktycznie mało. No cóż "taki mamy klimat"
Bez zdjęcia tarcz hamulcowych raczej nie pomożemy
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

pierotez
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 18 sty 2021, 01:59
Posiadane auto: ASTRA 150KM paroletnia :)
Silnik: 14 150 KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: niedaleko wsi Warszawa :)
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: pierotez » 07 sty 2023, 02:01

Na przeglądzie ze 2 miesiące temu na pytanie o hamulcach mechanior stwierdził że z przodu jest jeszcze z połowę klocków a z tyłu niedługo będą się kwalifikowały do wymiany.
Teraz przy hamowaniu usłyszałem szum typu tarcie. Po nasłuchu dochodzi raczej na pewno z tyłu.
Słuchajcie jak stwierdzić czy tarcze też do wymiany? W Yarisie kiedyś mierzyłem tarcze suwmiarką i jak były poniżej normy w mm to wymieniłem (klocki i tarcze hella-pagid). Po tym zabiegu było wszystko dobrze.

adax
Weteran
Posty: 1418
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: adax » 07 sty 2023, 12:12

Na "szum" na pewno nie sprawdzisz :)Mi szumialy/szorowaly juz po roku jak nie od nowosci,wystarczylo,ze pare dni nie jezdzilem.Co mnie zdziwilo tyl robili(klocki) juz po 35 tys przebiegu a ze przod tez mialem juz na wykonczeniu,szczegolnie jeden klocek,to tez wymienili.Czy przy kolejnej wymianie klockow,tarcze beda do wymiany?To sie okaze...

Z przodu Brembo dali a z tylu chcialem kilka groszy przyoszczedzic i TRW wlozyli i niestety slychac je,szczegolnie na wzniesieniach gdy auto stacza sie do tylu i zahamuje,tak wiec tak chwalone TRW juz nie bede zakladal.

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5669
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: jakoku » 07 sty 2023, 14:37

Szuranie tył. To "brudna" tarcza ogólnie syf w okolicach klocka. Należy użyć preparatu "krwawa felga" i myjka. Efekt prawie natychmiastowy.
Tylne tarcza zawsze wizualnie gorzej wyglądają niż przód.
Przy zużyciu klocków ( tył) dźwięk jest zupełnie inny
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

adax
Weteran
Posty: 1418
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: adax » 07 sty 2023, 17:37

Jesłi chodzi o szuranie z tarcz to masz racje,pomijajac,ze w poprzedniej astrze g i lanosie czegos takiego nie mialem nigdy a tu w nowym od razu prawie.Po drugie po wymianie klockow tyl TRW doszedł(oprocz szurania)dotatkowy taki dzwiek "skrzypienia"(ewidentnie klocki)gdy jestem na wzniesieniu podczas korku i samochod sie stoczy i hamuje,nie jest to upierdliwe ale slyszalne dlatego dobrze,ze z przodu nie zalozono juz TRW,juz tej firmie tak chwalonej nie zawierze...

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5669
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: jakoku » 07 sty 2023, 20:20

adax pisze:Jesłi chodzi o szuranie z tarcz to masz racje,pomijajac,ze w poprzedniej astrze g i lanosie czegos takiego nie mialem nigdy a tu w nowym od razu prawie.Po drugie po wymianie klockow tyl TRW doszedł(oprocz szurania)dotatkowy taki dzwiek "skrzypienia"(ewidentnie klocki)gdy jestem na wzniesieniu podczas korku i samochod sie stoczy i hamuje,nie jest to upierdliwe ale slyszalne dlatego dobrze,ze z przodu nie zalozono juz TRW,juz tej firmie tak chwalonej nie zawierze...

TRW mam i ja. Nie stwierdzam skrzypienia. Może trzeba czym przeczyścic i przesmarować.
Skrzypienie od ręcznego czasem bywa no ale to słychać wyraźnie.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

pierotez
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 18 sty 2021, 01:59
Posiadane auto: ASTRA 150KM paroletnia :)
Silnik: 14 150 KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: niedaleko wsi Warszawa :)
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: pierotez » 09 sty 2023, 00:17

jakoku pisze:Szuranie tył. To "brudna" tarcza ogólnie syf w okolicach klocka. Należy użyć preparatu "krwawa felga" i myjka. Efekt prawie natychmiastowy.
Tylne tarcza zawsze wizualnie gorzej wyglądają niż przód.
Przy zużyciu klocków ( tył) dźwięk jest zupełnie inny


To mnie kolego uspokoiłeś. Szura podobnie jak w Yarku swego czasu gdy tarcze miały już spore rowy i po jednej stronie zero klocka.
Nowe Hella P. + tańsze klocki piknie załatwiły sprawę.
Krwawą felgę już stosowałem w lato przed full łaźnią na Shellu. Mam K2, rozumiem że muszę porządnie spsikać aby doszło do tarcz?

Jednak klocki kupię bo już 2 miechy temu na przeglądzie powiedzieli mi że się z tyłu kończą.
Wezmę TRW GDB2180 tu polecane bo w promocji. Na droższe przyjdzie czas przy wymianie tarcz przód-tył ;)
Tylko sprawdzę po vim jakie tarcze 264 czy 288, bo nie wiem czy klocki też się różnią :roll:

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: marcinos » 10 sty 2023, 09:09

Te przebiegi o których piszecie to nie takie małe, zresztą - mam wrażenie, że obecnie to wszystko marnej jakości jest. Klocki przód i tył wymieniałem przy 56 tys. km, od tamtej pory przejeździłem 51 tys. i tył z tego co widzę do wymiany znowu ale co zrobić. Najgorsze jest to, że teraz wybulę a góra za 2 miesiące będę sprzedawał Asterkę bo zmieniam samochód po 4 latach.

pierotez
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 18 sty 2021, 01:59
Posiadane auto: ASTRA 150KM paroletnia :)
Silnik: 14 150 KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: niedaleko wsi Warszawa :)
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Klocki i tarcze zamienniki

Postautor: pierotez » 30 sty 2023, 01:40

jakoku pisze:Szuranie tył. To "brudna" tarcza ogólnie syf w okolicach klocka. Należy użyć preparatu "krwawa felga" i myjka. Efekt prawie natychmiastowy.
Tylne tarcza zawsze wizualnie gorzej wyglądają niż przód.
Przy zużyciu klocków ( tył) dźwięk jest zupełnie inny


Jeszcze raz odpiszę ponieważ astra już po okresowej wymianie oleju i przeglądzie hamulców.
Żonka odbierała :roll: :D
Okazało się że klocki przód i tył jeszcze spokojnie na pół roku. Jednak na tylnej tarczy mały rant i to on dawał te ciche szuranie ;)
Słuchajcie kupić nowe tarcze (ate, trw) czy dać na tokarkę?
Jaka jest tolerancja z tyłu w mm?


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości