Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu i układzie hamulcowym w Astrze 5
Awatar użytkownika
Diups
Nowicjusz
Posty: 54
Rejestracja: 15 sie 2020, 15:18
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie
Been thanked: 1 time

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: Diups » 17 sie 2020, 21:50

rafal767 pisze:
Kupiłem już do siebie zestaw -30 Eibach i teraz zastanawiam się czy montować, czy zbierać na gwint :)


Z mojego doświadczenia średnio się udała operacja założenia Pro Kitów do seryjnych amorów. Miałem zrobione jakieś 45 tys. km w chwili montażu. Normalny amor nie lubi być ściśnięty krótszą sprężyną, niszczy się szybko. U mnie wylały się kompletnie oba przednie, jeden z tydzień po wymianie drugi 2-3 tyg. później. Dlatego też dokupiłem 4x skrócone B8 (do sportowego zawieszenia, dokładnie te same które są w zestawie Bilstein B12 Pro Kit).
Co do seryjnego amora to oryginał GM, który siedzi w Astrze to na 99% Bilstein B4 tylko z bitym znaczkiem GM (kosztuje ok 200zł, ten w ASO pewnie ponad 500zł). Przy B8 wygląda jak zabawka, tłoczek w środku jest średnicy baterii AA a może i nie, B8 to przy nim grubas, tłoczek taka dobra bateria R10. Różnica na oko kolosalna, nawet mechanik mój który fanem przeróbek nie jest docenił solidność tego amora. A i na nim zdarza się "dobić" zawieszeniem i tak jak pisałem już kilka dni temu trzeba uważać na drogę jak cię fantazja poniesie :)


Masz temat swojego auta? Chętnie zerkne.
Co do B8 jak cenowo? Są krótsze? Dzięki temu na eibachach siadło niżej?

rafal767
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 sie 2020, 16:38
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.6 Turbo S/S Dynamic
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 4 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: rafal767 » 17 sie 2020, 23:46

Masz temat swojego auta? Chętnie zerkne.
Co do B8 jak cenowo? Są krótsze? Dzięki temu na eibachach siadło niżej?


Tematu auta nie mam, ale w zeszłym roku zrobiłem fotki przed i po czyli jeszcze z seryjnymi amortyzatorami. Tak się złożyło, ze to był kwiecień i przy okazji zmieniałem koła z zimy na lato, ale widać mniej więcej ile się obniżyło.
przód:
Obrazek
Obrazek

tył:
Obrazek
Obrazek

Na B8 jest ciut niżej, jutro zrobię zdjęcia.
A jakie sprężyny dokładnie kupiłeś tzn. który nr zestawu Pro Kit bo są chyba cztery? A widzę że masz kombi i do tego diesla. Ja kupiłem zestaw do wszystkich benzyn (hatchback) czyli ten o najmniejszej nośności: E10-65-031-01-22 (max nacisk na oś przód do 960kg, tył do 920kg). Według mnie to będzie miało duży wpływ na to ile auto "siądzie".
Na mój gust powinieneś mieć ten "najcięższy" E10-65-031-04-22 (1020kg/1020kg) do Tourera w dieslu.

Co do cen to mocno spadły, rok temu płaciłem ok 3 tys. zł za komplet amorów, teraz widzę że można je teoretycznie kupić za 2,2 tys., np. tutaj: https://www.iparts.pl/auto-czesci/amort ... 00121.html

B8 Offroad (dla pojazdów z zawieszeniem sportowym, dla pojazdów bez elektronicznej kontroli amort. uderzeń) to numery Bilsteina: 35-261582 (przód lewy), 35-261599 (przód prawy) i 24-267076 (tył).
Te tańsze to B6 Performance (dla pojazdów z zawieszeniem standardowym, dla pojazdów bez elektronicznej kontroli amort. uderzeń).
Jakie są dokładnie różnice w wymiarach nie wiem i nie dam sobie ręki uciąć że B8 jest rzeczywiści krótszy od B6 czy seryjnego B4 bo ich nie przykładałem, ale raczej tak. B8 jest niezbędny gdy chcesz założyć jeszcze krótszą sprężynę np. z serii Eibach Sportline.

UPDATE - na B8 aktualnie wygląda tak, jeszcze z 1cm niżej niż na seryjnym amort.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: kobe24la » 18 sie 2020, 14:11

Faktycznie dość mocno usiadło.

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5097
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 193 times
Been thanked: 125 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: PaGo » 18 sie 2020, 15:50

O kuźwa...
Na krawężniki to w dwie osoby trzeba wjeżdżać?
Nie ręczę za siebie.

Awatar użytkownika
Diups
Nowicjusz
Posty: 54
Rejestracja: 15 sie 2020, 15:18
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie
Been thanked: 1 time

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: Diups » 18 sie 2020, 17:56

Obniżenie spoko :) docelowo na gwincie planuję zejść sporo niżej.
Jak wrażenia z jazdy na tych b8?

rafal767
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 sie 2020, 16:38
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.6 Turbo S/S Dynamic
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 4 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: rafal767 » 18 sie 2020, 20:12

Na krawężniki to w dwie osoby trzeba wjeżdżać?

Jak wrażenia z jazdy na tych b8?


dodałem opis na poprzedniej podstronie, no nie jest to rozwiązanie dla wszystkich i na pewne rzeczy trzeba już uważać:
https://astra5klub.pl/zawieszenie-uklad-hamulcowy-f13/eibach-pro-kit-30-dystanse-15mm-t3264-s60.html#p139895

Awatar użytkownika
remiem
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 47 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: remiem » 01 paź 2020, 12:46

Diups pisze:@Remiem mam pytanko.
Jak z dobijaniem amorów przy tym zawieszeniu?
Kolega lata na H&R -40 i mówi, że zdarza mu się, że amortyzator się "zamyka" do odboju.

Kupiłem już do siebie zestaw -30 Eibach i teraz zastanawiam się czy montować, czy zbierać na gwint :)

Ze dwa razy na konkretnej dziurze dobiło, ale czy na normalnej mniej sztywnej by nie dobiło? Nie mam przekonania :)
Jeżdżę już parę miesięcy i jest to diabeł na zakrętach :D
Remi

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5097
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 193 times
Been thanked: 125 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: PaGo » 01 paź 2020, 12:54

Przewieziesz mnie?
Nie ręczę za siebie.

Awatar użytkownika
remiem
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 47 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: remiem » 01 paź 2020, 12:57

Wpadaj do krk. Nie widzę problemu. ;D
Remi

kacperw
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 30 gru 2020, 12:32
Posiadane auto: Opel Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo D16SHT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: kacperw » 26 sty 2021, 18:57

Panowie mam takie pytanie czy montując dystanse Eibacha 15mm skracaliście fabryczne szpilki?

Awatar użytkownika
remiem
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 47 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: remiem » 27 sty 2021, 12:01

kacperw pisze:Panowie mam takie pytanie czy montując dystanse Eibacha 15mm skracaliście fabryczne szpilki?

Tak
Remi

ulfur
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 14 mar 2019, 20:50
Posiadane auto: astra hb
Silnik: 1.6 Turbo S/S aut
Rocznik auta: 2018
Miasto: Tychy
Województwo: Śląskie

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: ulfur » 27 sty 2021, 19:59

A czym skracaliście, bo kolega mówi ze jest to na zasadzie plug&play i nic wiecej (chodzi o Eibach).

tomaszmi72
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 09 paź 2016, 21:59
Posiadane auto: Opel Astra HB
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Borówiec
Województwo: Wlkp.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: tomaszmi72 » 11 lut 2021, 17:02

Mam astrę 1.6 Turbo 200KM i do tej astry są według katalogu 2 rodzaje sprężyn na przód.
Mogę założyć te mniejszą masę i na większą.
do 960 kg/przednią oś F11-65-031-01-FA 13.25mm śr. drutu i
do 1020 kg/na przednią oś F11-65-031-02-FA 15.50mm śr. drutu
Zastanawiam się które założyć.

Możecie mi napisać jakie macie masy własne pojazdu w dowodzie (G) i maks kg/na oś. i przy jakim silniku

Maks kg na oś jest na naklejce na słupku od strony kierowcy.
Ja mam:
1.6Turbo200KM/(G)1275kg/ maks 980kg/przednia oś

A może ktoś wkładał do 1.6 Turbo 200KM, jeżeli tak to jakie są odczucia. Zwłaszcza chodzi mi o ewentualnie dobijanie przodu odbojami.
pozdrawiam
Tomek

kacperw
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 30 gru 2020, 12:32
Posiadane auto: Opel Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo D16SHT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: kacperw » 13 lut 2021, 17:01

Cześć, ja mam astrę 1.6 turbo D16SHT i kupiłem sprężyny te mocniejsze (F11-65-031-02) tak doradzili mi w sklepie. U mnie nacisk na os wynosi przód 970kg tył 920kg.
Jeżeli chodzi o odczucia z jazdy to na seryjnych amortyzatorach i felgach 17" nie ma jakiegoś strasznego betonu, ładnie wybiera nierówności i nic mi nie dobija, a często jeżdżę w 2 osoby i załadowanym bagażnikiem.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rumpelstilskin
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 28 times
Been thanked: 6 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: rumpelstilskin » 15 lut 2021, 19:35

do 1.6 200 są sprężyny mocniejsze

Awatar użytkownika
Shivver
Klubowicz
Posty: 490
Rejestracja: 16 paź 2016, 19:33
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Walencja
Województwo: Hiszpania
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: Shivver » 18 paź 2022, 14:59

Pytanie.

Mam Astra Hatchback 1.4 150KM benzyna, ale sprężyny posiadam Eibach E10-65-031-02-22 czyli te do:

Model: Astra (B-K).
Design: 1. 6 Turbo, 1. 6 CDTI, 1. 6 Biturbo CDTI.
Max. Axle load front: 1020 kg.
Max. Axle load HA: 910 kg.

Lower VA approx. : 30 mm.
Lower rear axle approx. : 30 mm

Myślicie, że będzie ok?
Czy lepiej te sprzedać i kupić E10-65-031-01-22 do:
Model: Opel Astra (B-K) Opel Astra (B-K) 1.4 Turbo
Front axle load: 960 kg rear axle load: 920 kg
Front lower: 30 mm lower back lower: 30 mm

Dzięki,

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5097
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 193 times
Been thanked: 125 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: PaGo » 18 paź 2022, 15:17

Pewnie będzie twardziej.
Są.progresywne?
Nie ręczę za siebie.

Awatar użytkownika
Shivver
Klubowicz
Posty: 490
Rejestracja: 16 paź 2016, 19:33
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Walencja
Województwo: Hiszpania
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: Shivver » 18 paź 2022, 15:21

Nie mam pojecia czy progresywne, zastanawiam się czy będzie spora różnica między nimi.

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5097
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 193 times
Been thanked: 125 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: PaGo » 18 paź 2022, 15:56

Nie sądzę,żeby oddoopnie dało się wyczuć.
Nie ręczę za siebie.

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: kobe24la » 19 paź 2022, 20:42

Po coś Eibach robi dwa modele sprężyn. Tak samo jest zapewne w seryjnym zawieszeniu, do wersji z cięższymi silnikami są twardsze sprężyny, do lżejszych mniej. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie, ale bynajmniej tak miałem w poprzednim samochodzie.

Edit:
Patrzę teraz na stronę Eibach i paradoksalnie do silnika 1.4 Turbo są dedykowane sprężyny o nośności na przednią oś zarówno 960kg jak i 1020kg. Identyczna sytuacja jest w przypadku mojej wersji silnikowej. Trochę to dziwne :/ Ale jeśli tak podają, to sprężyny, które posiadasz będą pasować do twojego auta, tylko będziesz miał sztywniej z przodu.

Awatar użytkownika
Shivver
Klubowicz
Posty: 490
Rejestracja: 16 paź 2016, 19:33
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Walencja
Województwo: Hiszpania
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: Shivver » 19 paź 2022, 23:06

kobe24la pisze:Po coś Eibach robi dwa modele sprężyn. Tak samo jest zapewne w seryjnym zawieszeniu, do wersji z cięższymi silnikami są twardsze sprężyny, do lżejszych mniej. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie, ale bynajmniej tak miałem w poprzednim samochodzie.

Edit:
Patrzę teraz na stronę Eibach i paradoksalnie do silnika 1.4 Turbo są dedykowane sprężyny o nośności na przednią oś zarówno 960kg jak i 1020kg. Identyczna sytuacja jest w przypadku mojej wersji silnikowej. Trochę to dziwne :/ Ale jeśli tak podają, to sprężyny, które posiadasz będą pasować do twojego auta, tylko będziesz miał sztywniej z przodu.


Dzięki, cenne info bardzo twardo po tych Eibachach się robi czy znośnie? Coś jeszcze trzeba wymieniać żeby te sprężyny wsadzić?

Udało mi się dostać te sprężyny za 100 PLN dlatego kupiłem ;)

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

Postautor: kobe24la » 19 paź 2022, 23:25

Miałem ProKit-y w poprzednim samochodzie i jeździlo mi się bardzo dobrze. Troszkę większa sztywność, ale i zdecydowanie lepsze prowadzenie.
Oprócz sprężyn nie musisz nic dodatkowo zmieniać. Eibach przewiduje ProKit do fabrycznych amortyzatorów.
Na wiosnę też planuje wsadzić taki zestaw do swojej Astry, ale zastanawiam się nad całym zestawem wraz ze sportowymi amortyzatorami Bilstein B12.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości