Strona 1 z 1

Świece żarowe - problem

: 11 lut 2021, 23:57
autor: Marco
Czesc,
Wymienilem cztery miesięce temu wszystkie świece żarowe, a teraz, po prawie tych paru miesiącach pokazuje się ponownie komunikat, ze trzeba udać się do serwisu. Po podłączeniu do kompa pokazuje instalacje swiec lub sterownik swiec żarowych. Miał ktoś podobny problem i wie jak to rozwiązać? Po za komunikatem wyświetlanym tylko po odpaleniu na zimnym silniku nic się z samochodem nie dzieje.

Silnik - 1.6 CDTI 136 KM.

Re: Świece żarowe - problem

: 13 lut 2021, 15:11
autor: Fr0g
A czemu wszystkie?
Ja sprawdziłem która świeca mi padła multimetrem.
zdejmujesz pokrywę silnika (plastikową),
ściągasz przewody ze świec
multimetr na Volty
i przewód "-" na masę gdziekolwiek (ale nie do lakieru), a plusem dotykasz czubka świecy (ciasno i lepiej we dwójkę: jedna osoba obsługuje minus, druga plus).
Jeśli pokazuje napięcie powyżej 11V to jest ok
Jeśli pokazuje jakieś miliVolty to jest upalona

Temat długi na jedno piwo :-)

Re: Świece żarowe - problem

: 13 lut 2021, 16:30
autor: Inferno
Celowo pokazuje awarię obwodu a nie poszczegónych świec, bo świece wymienia się wszystkie na raz. Świece zapłonowe też wymienia się wszystkie a nie po jednej.

Re: Świece żarowe - problem

: 14 lut 2021, 20:57
autor: Marco
Fr0g pisze:A czemu wszystkie?
Ja sprawdziłem która świeca mi padła multimetrem.
zdejmujesz pokrywę silnika (plastikową),
ściągasz przewody ze świec
multimetr na Volty
i przewód "-" na masę gdziekolwiek (ale nie do lakieru), a plusem dotykasz czubka świecy (ciasno i lepiej we dwójkę: jedna osoba obsługuje minus, druga plus).
Jeśli pokazuje napięcie powyżej 11V to jest ok
Jeśli pokazuje jakieś miliVolty to jest upalona

Temat długi na jedno piwo :-)



Dla spokoju, żeby za jakiś czas znowu nie jechać wymieniać kolejnych świec.

Inferno pisze:Celowo pokazuje awarię obwodu a nie poszczegónych świec, bo świece wymienia się wszystkie na raz. Świece zapłonowe też wymienia się wszystkie a nie po jednej.


Tak jak wyżej - wymieniłem wszystkie świece. Możliwe, ze przez te mrozy może być to spowodowane?

Re: Świece żarowe - problem

: 15 lut 2021, 12:35
autor: Lechos
Fr0g pisze:
ściągasz przewody ze świec
i przewód "-" na masę gdziekolwiek (ale nie do lakieru), a plusem dotykasz czubka świecy

Sposobem który opisałeś możesz jedynie sprawdzić rezystancje świecy ;)

Re: Świece żarowe - problem

: 15 lut 2021, 12:52
autor: kobe24la
Nie wiem czy tutaj jest takie samo rozwiązanie jak w silnikach 1.9 CDTI w Astrze H, ale może trochę pomogę. Otóż w Astrze H komputer pokazywał przeważnie ten sam błąd bez względu czy miało się spaloną świece czy był padnięty moduł podgrzewania świec. Myślę, że w Astrach K jest ten sam system. Także warto by sprawdzić najpierw czy moduł podaje napięcie do świec, bo może w nim jest problem. Warto też zerknąć na wtyczki, czy nie ma luźnych/zaśniedziałych pinów.

Re: Świece żarowe - problem

: 15 lut 2021, 21:10
autor: marcin1234
Zacznij od najprostszej rzeczy. Sprawdź rezystancje świec po odpięciu przewodów. Jakie świece zakładałeś?Może tani zamiennik albo miałeś pecha. Ja jesienią w chłodne dni miałem też ten komunikat tylko rano. Po pomiarze rezystancji okazało się, że 3 miały rezystancję w normie a jedna już kończyła żywot. Wymieniłem w ASO komplet i mam spokój. Oryginalnie były założone Beru z logiem i numerami GM
U mnie było tak trzy miały ok 1Ω a jedna 65Ω. Już mając je po wymianie zmierzyłem dokładniej i wyszły trzy w zakresie 0.5-0.6Ω a jedna 61Ω.
Według katalogu nowa ma 0,4Ω.
Świece te są na napięcie 4,4V więc lepiej nie podłączać pod 12V gdyby komuś taka forma testu przyszła do głowy :) No chyba, że chce mieć pewność, że wszystkie są uszkodzone :) Warto też sprawdzić styk złącza do świecy bo jednak prąd tam płynie niemały na rozruchu.

Re: Świece żarowe - problem

: 15 lut 2021, 21:26
autor: Marco
marcin1234 pisze:Zacznij od najprostszej rzeczy. Sprawdź rezystancje świec po odpięciu przewodów. Jakie świece zakładałeś?Może tani zamiennik albo miałeś pecha. Ja jesienią w chłodne dni miałem też ten komunikat tylko rano. Po pomiarze rezystancji okazało się, że 3 miały rezystancję w normie a jedna już kończyła żywot. Wymieniłem w ASO komplet i mam spokój. Oryginalnie były założone Beru z logiem i numerami GM
U mnie było tak trzy miały ok 1Ω a jedna 65Ω. Już mając je po wymianie zmierzyłem dokładniej i wyszły trzy w zakresie 0.5-0.6Ω a jedna 61Ω.
Według katalogu nowa ma 0,4Ω.
Świece te są na napięcie 4,4V więc lepiej nie podłączać pod 12V gdyby komuś taka forma testu przyszła do głowy :) No chyba, że chce mieć pewność, że wszystkie są uszkodzone :) Warto też sprawdzić styk złącza do świecy bo jednak prąd tam płynie niemały na rozruchu.



Z tego co się orientuje to BOSCH, ale musiałbym sprawdzić na fakturze. Spróbuje sprawdzić twoim sposobem i zobaczymy, może coś wykaże - dzięki! Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły - piszcie, śmiało popróbuje.

Re: Świece żarowe - problem

: 16 lut 2021, 05:45
autor: MrHt
Hej.
Jeśli kogoś interesuje sposób działania świec. Może sobie podejrzeć oporność i polecenie sterownika kiedy ma grzać.
Lista PIDów do naszego diesla.
Trzeba sobie to sprawdzić translatorem bo wszystko po rosyjsku. Ale są tam pidy dla swiec żarowych i działają.
https://www.drive2.ru/l/575324408109858962/

Re: Świece żarowe - problem

: 28 kwie 2021, 21:01
autor: marcin1234
Dzięki za listę parametrów. Rzeczywiście można sprawdzić rezystancję świec bez mierzenia. Wystarczy apka w telefonie :)Dodatkowo widać że świece jeszcze grzeją przez jakiś czas podczas jazdy z częściową mocą.
W marcu zaktualizował listę parametrów i teraz można praktycznie odczytać chyba prawie wszystko co w GDS ze sterownika silnika. Testowałem u siebie i sporo jest odczytów z czujników. Np ciśnienie oleju czy wysterowanie zaworu pompy oleju, różne parametry ładowania akumulatora itp...

Re: Świece żarowe - problem

: 03 maja 2021, 08:45
autor: MrHt