Czesc,
Wymienilem cztery miesięce temu wszystkie świece żarowe, a teraz, po prawie tych paru miesiącach pokazuje się ponownie komunikat, ze trzeba udać się do serwisu. Po podłączeniu do kompa pokazuje instalacje swiec lub sterownik swiec żarowych. Miał ktoś podobny problem i wie jak to rozwiązać? Po za komunikatem wyświetlanym tylko po odpaleniu na zimnym silniku nic się z samochodem nie dzieje.
Silnik - 1.6 CDTI 136 KM.
Świece żarowe - problem
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 01 paź 2018, 15:26
- Posiadane auto: Astronauta 136HP AT6 ST
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wawa
- Województwo: Stołeczne
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: Świece żarowe - problem
A czemu wszystkie?
Ja sprawdziłem która świeca mi padła multimetrem.
zdejmujesz pokrywę silnika (plastikową),
ściągasz przewody ze świec
multimetr na Volty
i przewód "-" na masę gdziekolwiek (ale nie do lakieru), a plusem dotykasz czubka świecy (ciasno i lepiej we dwójkę: jedna osoba obsługuje minus, druga plus).
Jeśli pokazuje napięcie powyżej 11V to jest ok
Jeśli pokazuje jakieś miliVolty to jest upalona
Temat długi na jedno piwo
Ja sprawdziłem która świeca mi padła multimetrem.
zdejmujesz pokrywę silnika (plastikową),
ściągasz przewody ze świec
multimetr na Volty
i przewód "-" na masę gdziekolwiek (ale nie do lakieru), a plusem dotykasz czubka świecy (ciasno i lepiej we dwójkę: jedna osoba obsługuje minus, druga plus).
Jeśli pokazuje napięcie powyżej 11V to jest ok
Jeśli pokazuje jakieś miliVolty to jest upalona
Temat długi na jedno piwo
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Świece żarowe - problem
Celowo pokazuje awarię obwodu a nie poszczegónych świec, bo świece wymienia się wszystkie na raz. Świece zapłonowe też wymienia się wszystkie a nie po jednej.
- Marco
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 21:24
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 CDTI S/S 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
Re: Świece żarowe - problem
Fr0g pisze:A czemu wszystkie?
Ja sprawdziłem która świeca mi padła multimetrem.
zdejmujesz pokrywę silnika (plastikową),
ściągasz przewody ze świec
multimetr na Volty
i przewód "-" na masę gdziekolwiek (ale nie do lakieru), a plusem dotykasz czubka świecy (ciasno i lepiej we dwójkę: jedna osoba obsługuje minus, druga plus).
Jeśli pokazuje napięcie powyżej 11V to jest ok
Jeśli pokazuje jakieś miliVolty to jest upalona
Temat długi na jedno piwo
Dla spokoju, żeby za jakiś czas znowu nie jechać wymieniać kolejnych świec.
Inferno pisze:Celowo pokazuje awarię obwodu a nie poszczegónych świec, bo świece wymienia się wszystkie na raz. Świece zapłonowe też wymienia się wszystkie a nie po jednej.
Tak jak wyżej - wymieniłem wszystkie świece. Możliwe, ze przez te mrozy może być to spowodowane?
- Lechos
- Posty: 165
- Rejestracja: 26 lis 2020, 10:04
- Posiadane auto: Astra V Innovation
- Silnik: 1.4T 150KM S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Nowa Sól
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: Świece żarowe - problem
Fr0g pisze:
ściągasz przewody ze świec
i przewód "-" na masę gdziekolwiek (ale nie do lakieru), a plusem dotykasz czubka świecy
Sposobem który opisałeś możesz jedynie sprawdzić rezystancje świecy
- kobe24la
- Posty: 1579
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
- Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
- Silnik: 2.0 245KM
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Świece żarowe - problem
Nie wiem czy tutaj jest takie samo rozwiązanie jak w silnikach 1.9 CDTI w Astrze H, ale może trochę pomogę. Otóż w Astrze H komputer pokazywał przeważnie ten sam błąd bez względu czy miało się spaloną świece czy był padnięty moduł podgrzewania świec. Myślę, że w Astrach K jest ten sam system. Także warto by sprawdzić najpierw czy moduł podaje napięcie do świec, bo może w nim jest problem. Warto też zerknąć na wtyczki, czy nie ma luźnych/zaśniedziałych pinów.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
- Województwo: Wielkopolskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Świece żarowe - problem
Zacznij od najprostszej rzeczy. Sprawdź rezystancje świec po odpięciu przewodów. Jakie świece zakładałeś?Może tani zamiennik albo miałeś pecha. Ja jesienią w chłodne dni miałem też ten komunikat tylko rano. Po pomiarze rezystancji okazało się, że 3 miały rezystancję w normie a jedna już kończyła żywot. Wymieniłem w ASO komplet i mam spokój. Oryginalnie były założone Beru z logiem i numerami GM
U mnie było tak trzy miały ok 1Ω a jedna 65Ω. Już mając je po wymianie zmierzyłem dokładniej i wyszły trzy w zakresie 0.5-0.6Ω a jedna 61Ω.
Według katalogu nowa ma 0,4Ω.
Świece te są na napięcie 4,4V więc lepiej nie podłączać pod 12V gdyby komuś taka forma testu przyszła do głowy No chyba, że chce mieć pewność, że wszystkie są uszkodzone Warto też sprawdzić styk złącza do świecy bo jednak prąd tam płynie niemały na rozruchu.
U mnie było tak trzy miały ok 1Ω a jedna 65Ω. Już mając je po wymianie zmierzyłem dokładniej i wyszły trzy w zakresie 0.5-0.6Ω a jedna 61Ω.
Według katalogu nowa ma 0,4Ω.
Świece te są na napięcie 4,4V więc lepiej nie podłączać pod 12V gdyby komuś taka forma testu przyszła do głowy No chyba, że chce mieć pewność, że wszystkie są uszkodzone Warto też sprawdzić styk złącza do świecy bo jednak prąd tam płynie niemały na rozruchu.
- Marco
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 21:24
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 CDTI S/S 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
Re: Świece żarowe - problem
marcin1234 pisze:Zacznij od najprostszej rzeczy. Sprawdź rezystancje świec po odpięciu przewodów. Jakie świece zakładałeś?Może tani zamiennik albo miałeś pecha. Ja jesienią w chłodne dni miałem też ten komunikat tylko rano. Po pomiarze rezystancji okazało się, że 3 miały rezystancję w normie a jedna już kończyła żywot. Wymieniłem w ASO komplet i mam spokój. Oryginalnie były założone Beru z logiem i numerami GM
U mnie było tak trzy miały ok 1Ω a jedna 65Ω. Już mając je po wymianie zmierzyłem dokładniej i wyszły trzy w zakresie 0.5-0.6Ω a jedna 61Ω.
Według katalogu nowa ma 0,4Ω.
Świece te są na napięcie 4,4V więc lepiej nie podłączać pod 12V gdyby komuś taka forma testu przyszła do głowy No chyba, że chce mieć pewność, że wszystkie są uszkodzone Warto też sprawdzić styk złącza do świecy bo jednak prąd tam płynie niemały na rozruchu.
Z tego co się orientuje to BOSCH, ale musiałbym sprawdzić na fakturze. Spróbuje sprawdzić twoim sposobem i zobaczymy, może coś wykaże - dzięki! Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły - piszcie, śmiało popróbuje.
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 lis 2019, 20:37
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 Cdti S/S 136 KM@160KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Żary
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Re: Świece żarowe - problem
Hej.
Jeśli kogoś interesuje sposób działania świec. Może sobie podejrzeć oporność i polecenie sterownika kiedy ma grzać.
Lista PIDów do naszego diesla.
Trzeba sobie to sprawdzić translatorem bo wszystko po rosyjsku. Ale są tam pidy dla swiec żarowych i działają.
https://www.drive2.ru/l/575324408109858962/
Jeśli kogoś interesuje sposób działania świec. Może sobie podejrzeć oporność i polecenie sterownika kiedy ma grzać.
Lista PIDów do naszego diesla.
Trzeba sobie to sprawdzić translatorem bo wszystko po rosyjsku. Ale są tam pidy dla swiec żarowych i działają.
https://www.drive2.ru/l/575324408109858962/
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
- Województwo: Wielkopolskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Świece żarowe - problem
Dzięki za listę parametrów. Rzeczywiście można sprawdzić rezystancję świec bez mierzenia. Wystarczy apka w telefonie Dodatkowo widać że świece jeszcze grzeją przez jakiś czas podczas jazdy z częściową mocą.
W marcu zaktualizował listę parametrów i teraz można praktycznie odczytać chyba prawie wszystko co w GDS ze sterownika silnika. Testowałem u siebie i sporo jest odczytów z czujników. Np ciśnienie oleju czy wysterowanie zaworu pompy oleju, różne parametry ładowania akumulatora itp...
W marcu zaktualizował listę parametrów i teraz można praktycznie odczytać chyba prawie wszystko co w GDS ze sterownika silnika. Testowałem u siebie i sporo jest odczytów z czujników. Np ciśnienie oleju czy wysterowanie zaworu pompy oleju, różne parametry ładowania akumulatora itp...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości