andi16 pisze:Na razie nie widzę żadnych niepokojących objawów, oprócz tych opiłków. Sprawdzę za jakiś czas czy są nadal. W ASO ktoś stwierdził, ze może to być pozostałość jeszcze po fabryce, ale nie wiem... Jakoś tak mi się wydaję, że 40000 km na pompę to chyba nie wiele, ale zobaczę. Byłem ciekaw, czy ktoś miał już taki przypadek
andi16 pisze:Na razie nie widzę żadnych niepokojących objawów, oprócz tych opiłków. ...
Pojawią się, jak opiłki dostana się do wtrysków i je pozatykają...
andi16 pisze:... Sprawdzę za jakiś czas czy są nadal....
Nic innego nie jesteś w stanie zrobić. Sprawdź za 10 tys km i wtedy trzeba podjąć decyzje o dalszych krokach, bo ubijesz wtryski.
W starszych silnikach można było dolewać olej do mieszanki silników 2 suwowych, popularny miksol, który poprawiał smarność ON.
Obecnie nie wiem, jedni mówią, że można, inni, że nie.
andi16 pisze:... W ASO ktoś stwierdził, ze może to być pozostałość jeszcze po fabryce, ale nie wiem... ...
Czy to aby nie był rzeszowski Auto Styl i Pan Wacław ... ?
andi16 pisze:... Jakoś tak mi się wydaję, że 40000 km na pompę to chyba nie wiele, ale zobaczę. Byłem ciekaw, czy ktoś miał już taki przypadek
Albo trafiłeś na "suche" paliwo, które uwaliło pompę, albo pompa ma wadę materiałową.
Na 99.9% nie jest to pozostałość po fabryce ...
W 2.0 HDI, o którym wspomina Coillins opiłkami sypały głównie pompy Boscha. Siemens był trwalszy, ale też słyszałem o takich przypadkach.
Problem zniknął gdzieś od 2003r. Potem te silniki zamieniły się w 2.0 HDI 16V (140KM) i tutaj opiłki to już przypadki sporadyczne.
Po prostu, utwardzili elementy pomp i stały sie odporniejsze na zatarcie.