Strona 3 z 6

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 27 wrz 2017, 20:45
autor: Fuks
Dokładnie dlatego do miasta mamy Fiata 500 1.2 który jest tak mały, że wszędzie zaparkujesz i spali mniej niż 1.0 w Astrze :).

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 11 lis 2017, 20:34
autor: vic
Ma sens. Przekonuje się o tym, za każdym razem jeżdżąc w trasę dla której wybrałem właśnie ten silnik. Odcinki ok. 100 km tam i z powrotem drogami krajowymi/wojewódzkimi... Spalanie jadąc tempem ruchu tej drogi:

Obrazek

Robię tą trasę często. Czasami z kompa jest mniej, czasami więcej. Nie jest to ECO jazda. Normalnie, bez bezsensownego wyprzedzania.
Odnośnie dynamiki 1.0:
ostatnio przewiozłem właściciela 1.4 150KM swoim 1.0 i był pod mocnym wrażeniem, że to tak potrafi zapier...., jest ciche, nie telepie i w ogóle....
Najlepiej dla mnie ten silnik sprawdza się na autostradach przy prędkościach ok. 130 km/h. Spalanie z kilku tras przy ustawionym tempomacie 130- km/h + jakieś dojazdówki krajówkami wychodziły mi ok. 5,5-6,00 l. Przy tych prędkościach jest ok 3tyś obr i jest naprawdę cicho. Wcale nie brakuje mi 6 biegu. To moje zdanie.
Reasumując polecam 1.0T. Na dzisiaj mam najechane 27 tyś. i zero problemów. Pozdrawiam

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 12 lis 2017, 09:03
autor: Furfur
Spalanie tylko w mieście z korkami wg komputera, Astra ST:

śr prędk 16 km/h - 10l/100km
śr prędk 18 km/h - 9-10l/100km
śr prędk 20 km/h - 8-9l/100km

ja po 4 tys. km mam średnie spalanie 6.1

a poza tym reszta się zgadza - silniczek ma buta

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 12 lis 2017, 15:58
autor: Fuks
vic pisze:Odnośnie dynamiki 1.0: ostatnio przewiozłem właściciela 1.4 150KM swoim 1.0 i był pod mocnym wrażeniem, że to tak potrafi zapier...., jest ciche, nie telepie i w ogóle....
Najlepiej dla mnie ten silnik sprawdza się na autostradach przy prędkościach ok. 130 km/h. Spalanie z kilku tras przy ustawionym tempomacie 130- km/h + jakieś dojazdówki krajówkami wychodziły mi ok. 5,5-6,00 l. Przy tych prędkościach jest ok 3tyś obr i jest naprawdę cicho. Wcale nie brakuje mi 6 biegu.


Miałem przez weekend astrę z tym silnikem, nie telepie, jest ciche, wrażenie niezłe ale co do autostrad .. przy 130 km/h 1.4 150 KM na 6 biegu spali tyle samo :) i jest na pewno ciszej.
Miałem Astrę J 100KM i nie wykluczałem tego silnika ale nie jest to auto na szybszą jazdę autostrada.

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 12 lis 2017, 16:30
autor: Beep
manisko pisze:Spalanie tylko w mieście z korkami wg komputera, Astra ST:

śr prędk 16 km/h - 10l/100km
śr prędk 18 km/h - 9-10l/100km
śr prędk 20 km/h - 8-9l/100km

ja po 4 tys. km mam średnie spalanie 6.1

a poza tym reszta się zgadza - silniczek ma buta


No to w mieście z największymi korkami w Polszy mam spalanie identyczne, tylko silnik inny ;)

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 12 lis 2017, 16:42
autor: Furfur
Inny silnik, spalanie to samo tylko cena kilka tys wieksza

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 12 lis 2017, 16:49
autor: Beep
No tego akurat ukryć się nie da, zależy co kto potrzebuje :) Ale spodziewałem się lepszego wyniku jak chodzi o spalanie 1.0.

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 12 lis 2017, 18:31
autor: dziadzia82
manisko pisze:Inny silnik, spalanie to samo tylko cena kilka tys wieksza


Zobaczymy po załadowaniu samochodu czy spalanie oraz komfort jazdy będzie taki sam jak w 1,4 czy 1,6.
Naprawdę z Fizyka nikt nie wygrał i nie wygra. (stosunek mocy do masy)

Z doświadczenia
Dla porównania AR Mito 0,8 105 HP 145Nm twinair pali tyle samo co 1,4 MA 140 HP 250Nm.
Przy 1,4 MA zapominasz o skrzyni na trasie zresztą tak samo w AK przy 1,4 1,6

65 lub 75 Nm różnicy miedzy 1,0 a 1,4 to jest przepaść podczas jazdy szczególnie na trasie .
Daje do porównania elastycznosć 1.0 do 1,4 125 Hp z S&S

Duel : Opel Astra V 1.0 Turbo vs Opel Astra V 1.4 Turbo

Added in 56 minutes 56 seconds:
Poniżej porównanie wszystkich TB montowanych w Astra K.

Battle : Astra V 1.0 Turbo vs Astra V 1.4 Turbo vs Astra V 1.4 Turbo vs Astra V 1.6 Turbo

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 13 lis 2017, 19:49
autor: Furfur
Ciekawe porównania ale mój styl jazdy jest taki że się powoli rozpędzam i nie potrzebuję do tego wielkiej mocy. Z drugiej strony jeżdziłem kiedyś Astrą I - to dopiero był wolny muł, teraz w mojej 1.0 nie jestem w stanie zauwazyć kiedy mam już 70 km/h na zegarze w mieście (muszę zatem uważać).

Wg http://www.zeperfs.com stosunek wydajności do ceny jest w obu silnikach niemal identyczny (113 dla 1.0 i 114 dla 1.4).

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 21 sty 2018, 11:19
autor: Marcin09
Witam. Astra 1.0 Turbo. Przebieg 29 tyś.,zero dolewania oleju i zero problemów. Nadmienię, że miałem astrę-j, 115 km. i przy przebiegu 20 tyś. zacząłem dolewać olej do silnika. A jak z waszymi przebiegami w tych silnikach?

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 22 sty 2018, 06:55
autor: Furfur
Dopiero 6,6 tys, żywotność oleju 45%, ale ten fabryczny to szybko trzeba chyba wymienić, 80% jazdy po mieście, co do silnika to nie m zastrzeżeń

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 22 sty 2018, 13:16
autor: Marcin09
Olej zawsze wymieniam co 10 tys.

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 09 mar 2018, 19:19
autor: vic
U mnie w tym tygodniu wskoczyło 30 000 km przebiegu. Olej wymieniany średnio co 10 tyś. Żadnych problemów, nic się nie dzieje. Spalanie z komputera od początku przebiegu 6,7/100km (z dystrybutora 0,5 l więcej). Ok. 80% przebiegu to jazda w mieście, w korkach i na krótkich odcinkach.

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 10 mar 2018, 07:55
autor: Furfur
Miło widzieć, że z silnikiem wszystko jest ok. Życzę bezporoblemowej dalszej jazdy.

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 10 mar 2018, 13:18
autor: Fuks
vic pisze:U mnie w tym tygodniu wskoczyło 30 000 km przebiegu. Olej wymieniany średnio co 10 tyś. Żadnych problemów, nic się nie dzieje.

Od czasów TSI ludzi piszą, że w nowym silniku nic się nie dzieje. Niespodzianka? Czy miałeś VAGa wcześniej? :)
Niby mała benzyna a 400 000 już niedaleko i to Fiatem 500.
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-500- ... xtor=SEC-8

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 30 mar 2018, 15:08
autor: Fuks

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 26 maja 2018, 11:14
autor: Furfur
Przykładowe spalanie 1.0 po drogach wojewódzkich i lokalnych:

2018-05-26 11_09_49-Clipboard.png
2018-05-26 11_09_49-Clipboard.png (632.07 KiB) Przejrzano 6464 razy

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 26 maja 2018, 16:07
autor: andi50
Widze ze auto masz okolo rok , jak sie sprawdza ? ja mam moj 2 miesiace jak na razie super !

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 26 maja 2018, 19:06
autor: Furfur
Auto nie jest idealne, są rzeczy, które mnie irytują, ale na silnik nie narzekam w ogóle! Jest żwawy, szybko przyśpiesza na niskich biegach, co sie przydaje. Ja jeżdżę codziennie do pracy razem z żoną i dzieckiem po mieście, często w korkach. Spalanie wtedy mam 7 - 9 l/100 km co jest wartością akceptowalną. Kultura pracy dobra, drgań prawie nie czuć. Cichy - tu jest mały problem, bo ludzie których mijam wolno jadąc, nie słyszą auta często i zachodzą mi drogę :) Ekonomiczny - zawsze miło jak sie widzi na trasie spalanie rzędu 4 - 5 litra, a zasieg ponad 900 km. :)

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 26 maja 2018, 19:45
autor: Tracer
Hehe "cichy" powiadasz , skąd ja to znam , jakiś czas temu jadąc wiejską drogą widząc przede mną jakąś panią idącą z wózkiem dziecięcym zredukowałem na dwójeczke i brak gazu z racji dziur na tym odcinku które się zbliżały ale mniejsza o to , po prostu szła środkiem drogi i nie zwracając uwagi że ktoś jedzie za nią i po jakimś czasie się ocknęła że coś za nią się "toczy" więc jest to żywy dowód na to :D

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 26 maja 2018, 20:22
autor: vic
Furfur pisze:Przykładowe spalanie 1.0 po drogach wojewódzkich i lokalnych:

2018-05-26 11_09_49-Clipboard.png


Kurde 4,1 l ? Toś uprawiał eko drajwing niezły. Mi się dzisiaj pokazało 4,8 l jeżdżąc lokalnymi, ale każde przyspieszanie było dynamiczne.
Najbardziej w tym silniku podoba mi się właśnie spalanie na trasach drogami lokalnymi/krajowymi. A że jeżdżę max z żoną i dzieckiem, mocy mi nie brakuje.

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 26 maja 2018, 20:51
autor: Furfur
Tu jechałem sam, ale zaznaczę że ciśnienie w oponach mam 2.2, może powtórzę kiedyś z 3.0 i zejdę poniżej 4. Litrów :))

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 26 maja 2018, 21:48
autor: vic
jest to do zrobienia, ale nie podejmuję wyzwania ;-)

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 26 maja 2018, 22:15
autor: andi50
Furfur ... :) no nie wiem czy sa auta idealne ;) krytykuja Ci ten silnik co wogole nie mieli okazji jechac autem z takim silnikiem ! fakt ciut brakuje 6 biegu to jedyna wada .. spalanie od 50 km bylo 7,5 l teraz mam 6 ,0 srednia , noga ciezka mialem przed Audi 3.0 , 240 ps ;)
pozdrawiam

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 26 maja 2018, 22:37
autor: vic
a mi tej 6 nie brakuje. przy 130/140 km/h jest jak dla mnie względnie cicho. długa ta 5 piątka jest. bardziej słychać opony+opory powietrza niż silnik, który ma niewiele ponad 3 tyś obr/min przy tych prędkościach. z ciekawości ostatnio sprawdzałem i te katalogowe 200 km/h też bez problemu idzie, i wtedy jest taki szum powietrza, że silnika też bardzo nie słychać ;-)

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 27 maja 2018, 08:42
autor: Thomson1708
Jeszcze 10 lat temu jakbyś powiedział że 1.0 robi 200km/h to by cię ukrzyżowali ;) silnik jest super jak ktoś jest z tych oszczędnych którzy nie lubią lpg/diesla a chcą astre.

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 04 lip 2018, 09:35
autor: Taurus2017
Ma sens nawet przy długiej podróży (7 dni 4560 km). Spalanie jest bardzo przyzwoite, bowiem 1000 km z Austrii do Rzymu kosztowało tylko ok. 48 litrów, paliwo w Austrii po 1,11 Euro (zbiornik plus kanister 5 l), w Rzymie dotankowałem ok. 47 litrów. Rakieta to nie jest, ale ładnie się buja w zakresie 120–130 km/h (klima włączona cały czas oraz większość jazdy na tempomacie, ja to urządzenie używam 20 lat i spadek spalania znaczny). Oczywiście brak 6 irytujący, no i toporna redukcja z 5 na 4 (mam Easy Tronic), ale na autostradę dobry natomiast na polskie boczne dróżki, to oczywiście nie bo przyspieszeni takie sobie (ale można przejść na ręczne wybieranie biegów, bardzo sprawne i szybkie). Po Warszawie pryz niewielkim ruchu 6,7-6,9 l, przy większym ok. 7,5 (wyłączam S/S). Nie jechałem z pełnym obciążeniem.
Przy zakupie wystarczy Enjoy z pakietem Business Plus plus praktyczne rzeczy: alu felgi i opony 16/205/55, i fotel AGR, rewelacja, wysiadam po przejechaniu 500 km i NIC.
P.S. 384 km Warszawa Gorzycki (po drodze kłopoty budowlane na katowickiej i wjazd do Częstochowy) i wlewam z trudem ok 19 litrów. W serwisach 1,0 105 KM to nowy silnik i wiedza (w Warszawie) znikoma.

Po przejechaniu 35700 opinia bez zmian zużycie oleju.... w zasadzie brak! W mieście olej starcza na 9500-10 000 km w trasie przejechałem 19 000 (w tym 7800 km do i z UK) i miałem 29% (olej wymieniono w ASO. Zużycie pełny bak lany full pod korek miasto Warszawa od 620 do 670 km. Uwaga lać tylko wskazane paliwo w Niemczech wlałem sobie trochę wynalazku chyba E15 i wskaźnik od razu to złapał. W zimie stał 5 dni na zewnątrz, a temperatura do -250C (Ukraina), odpalił od razu, nikt nie napisał, że silnik jest wyposażony w podnoszona żaluzje dowiedziałem sie w ASO przy okazji demontażu zderzaka. Na drodze jednak mało ECO przeważą, jak to u nas TURBO Grosik.

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 04 lip 2018, 09:57
autor: kowal78
Niezły mróz. To prawie zero bezwzględne ;):)

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 04 lip 2018, 10:23
autor: vic
Taurus2017 pisze:....... nikt nie napisał, że silnik jest wyposażony w podnoszona żaluzje dowiedziałem sie w ASO przy okazji demontażu zderzaka......


niby mamy w 1.0 aktywną przesłonę grilla, ale nikt jej do tej pory nie widział ;-)
pokazywali Ci w ASO, w którym miejscu jest ta żaluzja?

Re: 1.0 Turbo 105KM Czy to ma sens ?

: 04 lip 2018, 10:55
autor: Segor
Taurus2017 pisze:Przy zakupie wystarczy Enjoy z pakietem Business Plus plus praktyczne rzeczy: alu felgi i opony 16/205/55, i fotel AGR, rewelacja, wysiadam po przejechaniu 500 km i NIC.
Podpowiem, że zwykły fotel z regulacją lędźwi też jest super i warto przemyśleć dopłatę 9,3k do foteli... Wystarczy wziąć "Pakiet Fotel Ergonomiczny Kierowcy", żeby plecy nie bolały. Regulacja boczna poprawia raczej komfort niż ergonomię, a ja np. uważam, że moje standardowe fotele w Elite bardzo dobrze trzymają w zakrętach i nic więcej mi nie potrzeba.