Added in 32 seconds:
Re: RE: Re: Hamownia D16SHT
Wyjaśnij proszę czym jest ułomność pomiaru.Inferno pisze:Ciekawe jak ma się prawdziwy pomiar na hamowni silnikowej do ułomnego pomiaru na hamowni podwoziowej.
Wyjaśnij proszę czym jest ułomność pomiaru.Inferno pisze:Ciekawe jak ma się prawdziwy pomiar na hamowni silnikowej do ułomnego pomiaru na hamowni podwoziowej.
Wyjaśnij proszę czym jest ułomność pomiaru.Inferno pisze:Ciekawe jak ma się prawdziwy pomiar na hamowni silnikowej do ułomnego pomiaru na hamowni podwoziowej.
Inferno pisze:Pomiar mocy na kołach (hamownia podwoziowa) nie jest pomiarem tożsamym z pomiarem mocy na hamowni silnikowej. To jest ogólnie zabawa i pomiar zgrubny.
Klor pisze:Zacznijmy od tego, że żadna hamownia nie mierzy bezpośrednio mocy. Dalej mi się nie chce tłumaczyć bo tak jak w przypadku hamowania lewą nogą będziesz wiedział lepiej.
Inferno pisze:Hamownia zwiększa opór (moment siły), aż silnik przestaje przyspieszać (układ jest w równowadze)
Inferno pisze:Moc z definicji wynika z siły (momentu siły) i czasu, a że oba te parametry hamownia mierzy, więc na ich podstawie mierzy (wylicza) moc.
Klor pisze:Jedyną różnicą jest brak strat w układzie napędowym po drodze, które to tak samo jak moc silnika są obliczane na podstawie wyników pomiaru siły hamującej i/lub opóźnienia rolek.
Inferno pisze:Klor pisze:Jedyną różnicą jest brak strat w układzie napędowym po drodze, które to tak samo jak moc silnika są obliczane na podstawie wyników pomiaru siły hamującej i/lub opóźnienia rolek.
Na biegu czy na luzie? Jak na luzie, skąd wie, jakie są straty na biegu? Skąd wie, jakie są strat na sprzęgle (zwłaszcza w automacie)?
Klor pisze:To bardzo proste, zupełnie nie interesuje Cię na którym łożysku są jakie straty bo po puszczeniu pedału gazu mierzy jak szybko układ przeniesienia napędu hamuje rozpędzone rolki. Na tej podstawie wyznacza straty między silnikiem a rolkami.
MrHt pisze:To jeszcze proponuje uwzględnić temperaturę i ciśnienie atmosferyczne. Do tego jeszcze czy pomiar jest wykonywany z nadmuchem na auto czy bez. A no i jak zmienia się rozkład ciśnienia na samochodzie w zależności od jego prędkości. Czy miejsce wlotu powietrza do filtra ma znaczenie? Czy hamowania silnikowa potrafi odzwierciedlić takie zmienne? Czy może lepsza jest hamowania drogowa lub podwoziowa?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości