Re: Podniesienie mocy 1.4 125km
: 08 maja 2020, 15:45
Też ma wtrysk bezpośredni?
Ogólnopolskie Forum Użytkowników Opla Astry 5 (K) - Car of the Year 2016
https://astra5klub.pl/
PaGo pisze:zresztą,jeśli to te same silniki,to modyfikacja softu jest tańsza od napisania nowego softu
i od projektowania nowego silnika - może to jest jednym z powodów?
Mati pisze:Jak to po co? Dla pieniędzy łatwiej i taniej jest zrobić jeden silnik o różnych mocach niż 2 silniki o różnych mocach proste i logiczne.
Cain pisze:Target. Po pierwsze, jak mój ojciec, on by nie kupił 150 bo po co. 125 KM wystarczy, kiedyś się jeździło słabszymi, ja i tak mało jeżdżę i takie tam.
Cain pisze:do 125 KM poszły niektóre elementy, które nie łapały się do kontroli jakości jednostek 150 KM? Nie wiem.
Cain pisze:U nas na forum przeważają chyba jednostki 200 KM i 150 KM, ale idę o zakład, że lwią część sprzedaży stanowiły właśnie 125 KM.
Cain pisze:Ktoś tam w Oplu siedział i wykombinował w sumie wcale niegłupio. Warto się zastanowić, jaka by była sprzedaż tego modelu, gdyby w ofercie było 100, 150 i 200 KM. Przeskok dynamiki między dwoma pierwszymi modelami jest potężny - wiem, bo jeżdżę obiema wersjami. A 125 KM jest teoretycznie takie w sam raz dla faceta po 50 roku życia lub faceta, któremu żona truje, że niebezpieczne, że to "sportowe", a po co takie, a oszczędźmy.
Cain pisze:Równie dobrze można by się dziś zastanowić, po kiego grzyba dziś mamy 1,2 110KM, 1,2 130KM, 1,2 145KM i 1,4 145 KM. w sumie te dwa środkowe mogły by nie istnieć.
Cain pisze:125 KM był podstawowym silnikiem, po nim był 150 KM.
Desiderata pisze:Cain pisze:125 KM był podstawowym silnikiem, po nim był 150 KM.
Głowy nie dam bo to już 3 lata po zakupie ale podstawowy to był chyba 100 KM?
PaGo pisze:"I takich, którzy chcą podnieść moc z 125 KM do 150 KM jest znikomo mało."
Ciekawe ilu byłoby chętnych na podniesienie do 180?
Skoro to ten sam silnik, to po co polsrodki?
PaGo pisze:Jeśli program jest zrobiony prawidłowo,a użytkownik nie katuje silnika to trwałość będzie na podobnym poziomie.
Segor pisze:Biorąc pod uwagę, że producenci sami się przyznają, że jednostki są projektowane na jakieś 250k km (to nie znaczy, że nie przejadą 500k) to sensownie jest przyjąć, że podniesienie mocy będzie miało dla nich znaczenie. Ja mam takie doswiadczenia po swoim chipowanym 1.9TDI, który nie wytrzymał 200k...
PaGo pisze:to co opisałeś to przypadki zLEGO programu.
Co do hamulców i zawieszenia: 1.dokładamy 45-50 nm
PaGo pisze:2.wszystko zależy od sposobu wykorzystania tej dodatkowej mocy.
RSBN4N pisze:Z doświadczenia powiem ci, że jak masz ochotę na tuning - kup sobie auto z mocniejszym silnikiem.
ToniEja pisze:Juz ktorys raz czytam ze mozna zaprojektowac czesc mechanicnza zeby zepsula sie po jakims czasie.
A po co wzory w czasach gdy prawie wszystko można zasymulować???ToniEja pisze:jako inzynier mechanik i pracujący jako konstruktor bardzo mnie ciekawi jakim to wzorem posluguja sie projektanci tych urzdzen
Segor pisze:A po co wzory w czasach gdy prawie wszystko można zasymulować???