Strona 6 z 16

Re: 1.4 150KM - tuning

: 29 gru 2017, 23:05
autor: dziadzia82
grandmaster pisze:mi mówili w aso, że astra J miała, K już nie ma dwumasy


Zmien ASO

Re: 1.4 150KM - tuning

: 29 gru 2017, 23:11
autor: grandmaster
dziadzia82 pisze:
grandmaster pisze:mi mówili w aso, że astra J miała, K już nie ma dwumasy


Zmien ASO

ktoś sprawdzał po vinie
astra-1-4-125km-hb-ko-o-zamachowe-t473.html
wynik: brak dwumasy

Re: 1.4 150KM - tuning

: 29 gru 2017, 23:12
autor: dziadzia82
Wersja 150
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... asowe.html
A tu do 125
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ek ... 602020300/

Za 1000zł mozna kupic.
M-32 występuje tylko z dwumasą od samego jej wprowadzenia
Całe przeniesienie pasuje z Astra J Bravo
Te ASO powinno być zamknięte

Re: 1.4 150KM - tuning

: 29 gru 2017, 23:43
autor: astra
@dziadzia82
W tym linku do 125KM pisze że ta dwumasa nie pasuje do wersji StartStop.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 29 gru 2017, 23:57
autor: dziadzia82
S&S nie ma M32 z tego co kojaże tam jest M-22 i max 220Nm.
W Adam Corsa dwumasa występuje i w AK na pewno tez

Skrzynia biegów - M22 (M1X)
transmisja tłumaczenie
sprzęgło hydrauliczny
obwód kabel
max. przekazywany moment obrotowy 220 Nm
waga suchy około 39 kg
pojemność oleju około 1,5 litra

model silnik Kod RPO Dysk końcowy
(kod RPO) Kod alfa
ADAM B10XFL MFX 3,563
FRB
B10XFT M8Z 3,875
FX6
Astra K. B14XFL, B14XFT MFX 3,563
FRB A7R, AG6
Corsa E B10XFL 3,563
FRB
B10XFT M8Z 3,875 FX6

Re: 1.4 150KM - tuning

: 30 gru 2017, 07:08
autor: marwisn
dziadzia82 pisze:S&S nie ma M32 z tego co kojaże tam jest M-22 i max 220Nm.
W Adam Corsa dwumasa występuje i w AK na pewno tez


Jak zatem wytłumaczyć ten fakt :

image001.png
image001.png (246.18 KiB) Przejrzano 3208 razy

19.JPG
19.JPG (102.37 KiB) Przejrzano 3208 razy


Sprawdzane w EPC po VIN'ie. Przez trzy osoby (ja, atilaks, ememel) w trzech różnych ASO dla trzech różnych aut z silnikiem 1.4 125KM S/S.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 30 gru 2017, 09:17
autor: grandmaster
reasumując, który ma dwumas a który nie ma?

Re: 1.4 150KM - tuning

: 30 gru 2017, 09:20
autor: marwisn
grandmaster pisze:reasumując, który ma dwumas a który nie ma?


1.4 125 KM ze skrzynią M22 i systemem Start / Stop nie ma dwumasy.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 30 gru 2017, 13:29
autor: dziadzia82
M-22 stosowana w Adam Corsa ma.
https://motocentrumnet.pl/kolo-zamachowe-sachs-6366-000-018,1703947
Jeśli nie ma to po ptakach z remap-u
Po świętach ta kwestie wyjaśnię.
I postaram się dokładnie opisać

Re: 1.4 150KM - tuning

: 05 sty 2018, 19:11
autor: matrixblue
dziadzia82 pisze:M-22 stosowana w Adam Corsa ma.
https://motocentrumnet.pl/kolo-zamachowe-sachs-6366-000-018,1703947
Jeśli nie ma to po ptakach z remap-u
Po świętach ta kwestie wyjaśnię.
I postaram się dokładnie opisać


Jaki moment maksymalnie przenosi M32?

Re: 1.4 150KM - tuning

: 05 sty 2018, 21:48
autor: dziadzia82
zależny od wersji od 260-320 Nm ( optimum podane przez GM)

Re: 1.4 150KM - tuning

: 15 lut 2018, 09:26
autor: Ravik
Witam, robił ktoś mapę do astry 1.4 turbo 125 km w Kraków ktoś coś ?

Re: 1.4 150KM - tuning

: 15 lut 2018, 10:43
autor: astra
Po jakiego dodają dwumase skoro VAG EA211 jej nie ma a moment porównywalny? EA211 nie generuje drgań, co to VAG ma inną fizykę.
Jakoś się nie słyszy o skrzyniach manualach padakach w VAG, w przeciwieństwie do Opla czy Fiata.
W ramach bezpiecznego tunningu zaproponuje "sportowe" pokrowce
https://www.lidl.pl/pl/Asortyment.htm?articleId=12063
Siedząc w takich pokrowcach napewno będzięcie głębiej i mocniej wciskać pedał gazu jak w wersji SPORT.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 15 lut 2018, 10:45
autor: wiesiek3d
A po to zeby owa skrzynia mniej cierpiala i byl kangurek :)

Re: 1.4 150KM - tuning

: 15 lut 2018, 10:50
autor: astra
Genialne rozwiązanie, ciekawe czy to opantetowali? Biedne te skrzynie w VAG.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 15 lut 2018, 10:59
autor: marwisn
W VAG'u ta skrzynia ma oznaczenie MQ200 i jest stosowana do silników o momencie nie większym niż 200 Nm.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 16 lut 2018, 17:19
autor: matrixblue
Poniżej mamy filmik astry 1.4 150 km po chipie. Po zabiegu ma 180 km i 300 Nm:

https://www.youtube.com/watch?v=gPpt8yC-iSU

Re: 1.4 150KM - tuning

: 18 lut 2018, 22:10
autor: 62542t
ciekawe do ilu można skręcić wersję 125 koni... tak by pojeździła troszkę km;)

Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning

: 19 lut 2018, 06:03
autor: Vex
Parafrazując @62542t... ciekawe do ilu można skręcić wersję 200 koni... tak by pojeździła troszkę km;)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: 1.4 150KM - tuning

: 19 lut 2018, 10:42
autor: wiesiek3d
Skreccie do 20 dlugo pojezdzi :D

Re: 1.4 150KM - tuning

: 19 lut 2018, 12:57
autor: grandmaster
zadzwoniłem do firmy
http://tuning.olsztyn.pl/
nie robili jeszcze astry i mają dać znać jak sprawa wygląda. standardowo przed i po auto staje na hamowni.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 19 lut 2018, 17:12
autor: matrixblue
62542t pisze:ciekawe do ilu można skręcić wersję 125 koni... tak by pojeździła troszkę km;)


Według polskich tunerów można tak samo kręcić jak wersję 150 km czyli na 180 km i 290 Nm

Added in 2 minutes 2 seconds:
Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning
Vex pisze:Parafrazując @62542t... ciekawe do ilu można skręcić wersję 200 koni... tak by pojeździła troszkę km;)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


bezpiecznie na 240 km i 350 Nm

Tu masz filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=AiFptu8bEHo

Re: 1.4 150KM - tuning

: 20 mar 2018, 18:31
autor: jonydi3d
Czy ASO jest w stanie wykryć chip tuning? Mam jeszcze auto na gwarancji przez 3 lata stąd pytanie?!

Dzięki

Re: 1.4 150KM - tuning

: 20 mar 2018, 19:52
autor: Dimek
matrixblue pisze:
Vex pisze:Parafrazując @62542t... ciekawe do ilu można skręcić wersję 200 koni... tak by pojeździła troszkę km;)

Bezpiecznie na 240 km i 350 Nm
Tu masz filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=AiFptu8bEHo

Ktoś w Polsce już próbował?

Re: 1.4 150KM - tuning

: 20 mar 2018, 21:20
autor: roon7
Pytanie czy warto ?
Robiłem chipa w 407, i to w ASO znajomości.
Efekt, pierwsza trasa WRO - KRK, prędkość "odpowiednia", koło Opola spadek mocy, odpoczynek na mopie, i w drogę, tak było z 3x.
Do jazdy na codzień, OK, trasy osprzęt nie wytrzymywał, a po 5 miesiącach turbina klękła.
Tyle szczęścia, że chip był w ASO robiony i nie szukali dziury w całym tylko turbo wymienili.
Po tych doświadczeniach jak dla mnie, sam na codzień, stock, ma jeździć.
Jak tunning to już konkret, dolot, turbo, wydech. Wszytko inne to półśrodki.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 20 mar 2018, 21:43
autor: DawidK
Ja mam inne doświadczenia. Chipowałem puga 206 2.0 HDI dawno temu. Jechałem "na drugi koniec Polski" do polecanego speca ale od samego wyjazdu po programie banan z twarzy nie schodził przez wiele miesięcy. zrobione było z 90km na 126km ale w tak małym aucie różnica była niesamowita. Zrobiłem po chipie ponad 100k km bez wymiany czegokolwiek, a auto dalej widuję na mieście po ładnych kilku latach.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 20 mar 2018, 21:44
autor: dziadzia82
roon7 pisze:Pytanie czy warto ?
Robiłem chipa w 407, i to w ASO znajomości.
Efekt, pierwsza trasa WRO - KRK, prędkość "odpowiednia", koło Opola spadek mocy, odpoczynek na mopie, i w drogę, tak było z 3x.
Do jazdy na codzień, OK, trasy osprzęt nie wytrzymywał, a po 5 miesiącach turbina klękła.
Tyle szczęścia, że chip był w ASO robiony i nie szukali dziury w całym tylko turbo wymienili.
Po tych doświadczeniach jak dla mnie, sam na codzień, stock, ma jeździć.
Jak tunning to już konkret, dolot, turbo, wydech. Wszytko inne to półśrodki.


Mowa o remap ECU a nie o rezystorku instalowanym przez serwis.
Rezyskorek oszukiwał MAP turbina szła na przeładowaniu nie dziwota ze padła. ( mogło być gorzej )

Co do remap w 200HP bez zmiany icka nie warto się bawić (na dolocie jest troszke za gorąco)

Ale spokojnie na serii 230-240HP i 350Nm do ugrania ale czy warto ???

Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning

: 20 mar 2018, 21:51
autor: format
dziadzia82 pisze:
Ale spokojnie na serii 230-240HP i 350Nm do ugrania ale czy warto ???


Rozmawiałem z tym Markusem z Niemiec który wrzuca na YouTube filmiki ze swojej 1.6 zrobionej ma 240hp. Mówił że generalnie 220 to max przy seryjnym icku.

tapatalked

Re: 1.4 150KM - tuning

: 20 mar 2018, 21:51
autor: roon7
a czy ja gdzieś napisałem o rezystorku ? no błagam.
Chip to dla mnie nie rezystorek.
sorry takie czasy, nie ma nic na zapas, armia ludzi pracuje nad tym aby wykorzystać na maksa ile się da na stoku.
rozmawiałem kilka lat temu w Göteborg z inżynierem od bloków alu, był świeżo po wizycie w Volvo.
Dostali od volvo takie wymagania, że powiedział "idziemy po bandzie"

Re: 1.4 150KM - tuning

: 21 mar 2018, 08:41
autor: kowal78
roon7 pisze:Pytanie czy warto ?
Robiłem chipa w 407, i to w ASO znajomości.
Efekt, pierwsza trasa WRO - KRK, prędkość "odpowiednia", koło Opola spadek mocy, odpoczynek na mopie, i w drogę, tak było z 3x.
Do jazdy na codzień, OK, trasy osprzęt nie wytrzymywał, a po 5 miesiącach turbina klękła.
Tyle szczęścia, że chip był w ASO robiony i nie szukali dziury w całym tylko turbo wymienili.
Po tych doświadczeniach jak dla mnie, sam na codzień, stock, ma jeździć.
Jak tunning to już konkret, dolot, turbo, wydech. Wszytko inne to półśrodki.

Roon7 miałeś po prostu spieprzony program. Objawy jakie opisujesz mówią dokładnie o tym że nie był zrobiony fachowo. Ciekaw jestem jakie wytłumaczenie miało Aso na to?
Dla mnie ASO i robienie softu to dwa przeciwieństwa. Z ciekawości dostałeś gotowca czy ktoś modyfikował twoją mapę ?
P.s.
Zrobienie softu nie zawsze musi polegać na "do koksowaniu ", czasem wystarczy wprowadzić delikatne poprawki i samochód zaczyna lepiej jechać. Choć jego parametry typu KM/Nm wcale jakoś drastycznie nie poszły do góry. Ale żeby to zrobić trzeba wiedzieć co się robi.