1.4 150KM - tuning

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 29 gru 2017, 23:05

grandmaster pisze:mi mówili w aso, że astra J miała, K już nie ma dwumasy


Zmien ASO
Obrazek

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: grandmaster » 29 gru 2017, 23:11

dziadzia82 pisze:
grandmaster pisze:mi mówili w aso, że astra J miała, K już nie ma dwumasy


Zmien ASO

ktoś sprawdzał po vinie
astra-1-4-125km-hb-ko-o-zamachowe-t473.html
wynik: brak dwumasy

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 29 gru 2017, 23:12

Wersja 150
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... asowe.html
A tu do 125
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ek ... 602020300/

Za 1000zł mozna kupic.
M-32 występuje tylko z dwumasą od samego jej wprowadzenia
Całe przeniesienie pasuje z Astra J Bravo
Te ASO powinno być zamknięte
Obrazek

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: astra » 29 gru 2017, 23:43

@dziadzia82
W tym linku do 125KM pisze że ta dwumasa nie pasuje do wersji StartStop.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 29 gru 2017, 23:57

S&S nie ma M32 z tego co kojaże tam jest M-22 i max 220Nm.
W Adam Corsa dwumasa występuje i w AK na pewno tez

Skrzynia biegów - M22 (M1X)
transmisja tłumaczenie
sprzęgło hydrauliczny
obwód kabel
max. przekazywany moment obrotowy 220 Nm
waga suchy około 39 kg
pojemność oleju około 1,5 litra

model silnik Kod RPO Dysk końcowy
(kod RPO) Kod alfa
ADAM B10XFL MFX 3,563
FRB
B10XFT M8Z 3,875
FX6
Astra K. B14XFL, B14XFT MFX 3,563
FRB A7R, AG6
Corsa E B10XFL 3,563
FRB
B10XFT M8Z 3,875 FX6
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: marwisn » 30 gru 2017, 07:08

dziadzia82 pisze:S&S nie ma M32 z tego co kojaże tam jest M-22 i max 220Nm.
W Adam Corsa dwumasa występuje i w AK na pewno tez


Jak zatem wytłumaczyć ten fakt :

image001.png
image001.png (246.18 KiB) Przejrzano 3189 razy

19.JPG
19.JPG (102.37 KiB) Przejrzano 3189 razy


Sprawdzane w EPC po VIN'ie. Przez trzy osoby (ja, atilaks, ememel) w trzech różnych ASO dla trzech różnych aut z silnikiem 1.4 125KM S/S.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: grandmaster » 30 gru 2017, 09:17

reasumując, który ma dwumas a który nie ma?

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: marwisn » 30 gru 2017, 09:20

grandmaster pisze:reasumując, który ma dwumas a który nie ma?


1.4 125 KM ze skrzynią M22 i systemem Start / Stop nie ma dwumasy.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 30 gru 2017, 13:29

M-22 stosowana w Adam Corsa ma.
https://motocentrumnet.pl/kolo-zamachowe-sachs-6366-000-018,1703947
Jeśli nie ma to po ptakach z remap-u
Po świętach ta kwestie wyjaśnię.
I postaram się dokładnie opisać
Obrazek

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 11 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: matrixblue » 05 sty 2018, 19:11

dziadzia82 pisze:M-22 stosowana w Adam Corsa ma.
https://motocentrumnet.pl/kolo-zamachowe-sachs-6366-000-018,1703947
Jeśli nie ma to po ptakach z remap-u
Po świętach ta kwestie wyjaśnię.
I postaram się dokładnie opisać


Jaki moment maksymalnie przenosi M32?
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 05 sty 2018, 21:48

zależny od wersji od 260-320 Nm ( optimum podane przez GM)
Obrazek

Ravik
Posty: 4
Rejestracja: 15 lut 2018, 08:10
Posiadane auto: Opel astra v hb
Silnik: 1.4 turbo 125 km
Rocznik auta: 2015
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Ravik » 15 lut 2018, 09:26

Witam, robił ktoś mapę do astry 1.4 turbo 125 km w Kraków ktoś coś ?

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: astra » 15 lut 2018, 10:43

Po jakiego dodają dwumase skoro VAG EA211 jej nie ma a moment porównywalny? EA211 nie generuje drgań, co to VAG ma inną fizykę.
Jakoś się nie słyszy o skrzyniach manualach padakach w VAG, w przeciwieństwie do Opla czy Fiata.
W ramach bezpiecznego tunningu zaproponuje "sportowe" pokrowce
https://www.lidl.pl/pl/Asortyment.htm?articleId=12063
Siedząc w takich pokrowcach napewno będzięcie głębiej i mocniej wciskać pedał gazu jak w wersji SPORT.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2018, 10:49 przez astra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wiesiek3d » 15 lut 2018, 10:45

A po to zeby owa skrzynia mniej cierpiala i byl kangurek :)

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: astra » 15 lut 2018, 10:50

Genialne rozwiązanie, ciekawe czy to opantetowali? Biedne te skrzynie w VAG.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: marwisn » 15 lut 2018, 10:59

W VAG'u ta skrzynia ma oznaczenie MQ200 i jest stosowana do silników o momencie nie większym niż 200 Nm.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 11 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: matrixblue » 16 lut 2018, 17:19

Poniżej mamy filmik astry 1.4 150 km po chipie. Po zabiegu ma 180 km i 300 Nm:

https://www.youtube.com/watch?v=gPpt8yC-iSU
Obrazek

62542t
Wyjadacz
Posty: 223
Rejestracja: 16 sty 2017, 22:38
Posiadane auto: Opel astra V ST
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: silesia
Województwo: sląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 36 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: 62542t » 18 lut 2018, 22:10

ciekawe do ilu można skręcić wersję 125 koni... tak by pojeździła troszkę km;)

Vex

Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Vex » 19 lut 2018, 06:03

Parafrazując @62542t... ciekawe do ilu można skręcić wersję 200 koni... tak by pojeździła troszkę km;)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wiesiek3d » 19 lut 2018, 10:42

Skreccie do 20 dlugo pojezdzi :D

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: grandmaster » 19 lut 2018, 12:57

zadzwoniłem do firmy
http://tuning.olsztyn.pl/
nie robili jeszcze astry i mają dać znać jak sprawa wygląda. standardowo przed i po auto staje na hamowni.

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 11 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: matrixblue » 19 lut 2018, 17:12

62542t pisze:ciekawe do ilu można skręcić wersję 125 koni... tak by pojeździła troszkę km;)


Według polskich tunerów można tak samo kręcić jak wersję 150 km czyli na 180 km i 290 Nm

Added in 2 minutes 2 seconds:
Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning
Vex pisze:Parafrazując @62542t... ciekawe do ilu można skręcić wersję 200 koni... tak by pojeździła troszkę km;)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


bezpiecznie na 240 km i 350 Nm

Tu masz filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=AiFptu8bEHo
Obrazek

jonydi3d
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 lip 2017, 10:06
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2019
Miasto: TBD
Województwo: TBD
Has thanked: 1 time

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: jonydi3d » 20 mar 2018, 18:31

Czy ASO jest w stanie wykryć chip tuning? Mam jeszcze auto na gwarancji przez 3 lata stąd pytanie?!

Dzięki

Awatar użytkownika
Dimek
Wyjadacz
Posty: 332
Rejestracja: 15 wrz 2017, 20:31
Posiadane auto: Astra K Sports Tourer Elite
Silnik: 1.6 SHT / 200 KM / S&S / A-T
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tychy
Województwo: śląskie
Has thanked: 45 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Dimek » 20 mar 2018, 19:52

matrixblue pisze:
Vex pisze:Parafrazując @62542t... ciekawe do ilu można skręcić wersję 200 koni... tak by pojeździła troszkę km;)

Bezpiecznie na 240 km i 350 Nm
Tu masz filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=AiFptu8bEHo

Ktoś w Polsce już próbował?
Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie :-)
Moja Asteroida

roon7
Wyjadacz
Posty: 104
Rejestracja: 25 sty 2018, 14:04
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 SHT - AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Węgrzce Wielkie
Województwo: małopolskie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: roon7 » 20 mar 2018, 21:20

Pytanie czy warto ?
Robiłem chipa w 407, i to w ASO znajomości.
Efekt, pierwsza trasa WRO - KRK, prędkość "odpowiednia", koło Opola spadek mocy, odpoczynek na mopie, i w drogę, tak było z 3x.
Do jazdy na codzień, OK, trasy osprzęt nie wytrzymywał, a po 5 miesiącach turbina klękła.
Tyle szczęścia, że chip był w ASO robiony i nie szukali dziury w całym tylko turbo wymienili.
Po tych doświadczeniach jak dla mnie, sam na codzień, stock, ma jeździć.
Jak tunning to już konkret, dolot, turbo, wydech. Wszytko inne to półśrodki.

DawidK
Klubowicz
Posty: 605
Rejestracja: 24 lis 2017, 21:32
Posiadane auto: Opel Astra V HB Elite
Silnik: 1.4 T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Koszalin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 28 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: DawidK » 20 mar 2018, 21:43

Ja mam inne doświadczenia. Chipowałem puga 206 2.0 HDI dawno temu. Jechałem "na drugi koniec Polski" do polecanego speca ale od samego wyjazdu po programie banan z twarzy nie schodził przez wiele miesięcy. zrobione było z 90km na 126km ale w tak małym aucie różnica była niesamowita. Zrobiłem po chipie ponad 100k km bez wymiany czegokolwiek, a auto dalej widuję na mieście po ładnych kilku latach.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 20 mar 2018, 21:44

roon7 pisze:Pytanie czy warto ?
Robiłem chipa w 407, i to w ASO znajomości.
Efekt, pierwsza trasa WRO - KRK, prędkość "odpowiednia", koło Opola spadek mocy, odpoczynek na mopie, i w drogę, tak było z 3x.
Do jazdy na codzień, OK, trasy osprzęt nie wytrzymywał, a po 5 miesiącach turbina klękła.
Tyle szczęścia, że chip był w ASO robiony i nie szukali dziury w całym tylko turbo wymienili.
Po tych doświadczeniach jak dla mnie, sam na codzień, stock, ma jeździć.
Jak tunning to już konkret, dolot, turbo, wydech. Wszytko inne to półśrodki.


Mowa o remap ECU a nie o rezystorku instalowanym przez serwis.
Rezyskorek oszukiwał MAP turbina szła na przeładowaniu nie dziwota ze padła. ( mogło być gorzej )

Co do remap w 200HP bez zmiany icka nie warto się bawić (na dolocie jest troszke za gorąco)

Ale spokojnie na serii 230-240HP i 350Nm do ugrania ale czy warto ???
Obrazek

Awatar użytkownika
format
Wyjadacz
Posty: 225
Rejestracja: 23 kwie 2017, 23:01
Posiadane auto: Opel Astra V ST Elite
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 22 times
Been thanked: 17 times

Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: format » 20 mar 2018, 21:51

dziadzia82 pisze:
Ale spokojnie na serii 230-240HP i 350Nm do ugrania ale czy warto ???


Rozmawiałem z tym Markusem z Niemiec który wrzuca na YouTube filmiki ze swojej 1.6 zrobionej ma 240hp. Mówił że generalnie 220 to max przy seryjnym icku.

tapatalked
Główną funkcją Wielkiego Ptaka jest pomóc zrozumieć dzieciom, że wcale nie trzeba od razu wiedzieć wszystkiego, natomiast wszystkiego można się pomału nauczyć i warto pytać innych, jeśli się czegoś nie wie.

roon7
Wyjadacz
Posty: 104
Rejestracja: 25 sty 2018, 14:04
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 SHT - AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Węgrzce Wielkie
Województwo: małopolskie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: roon7 » 20 mar 2018, 21:51

a czy ja gdzieś napisałem o rezystorku ? no błagam.
Chip to dla mnie nie rezystorek.
sorry takie czasy, nie ma nic na zapas, armia ludzi pracuje nad tym aby wykorzystać na maksa ile się da na stoku.
rozmawiałem kilka lat temu w Göteborg z inżynierem od bloków alu, był świeżo po wizycie w Volvo.
Dostali od volvo takie wymagania, że powiedział "idziemy po bandzie"

Awatar użytkownika
kowal78
Klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: kowal78 » 21 mar 2018, 08:41

roon7 pisze:Pytanie czy warto ?
Robiłem chipa w 407, i to w ASO znajomości.
Efekt, pierwsza trasa WRO - KRK, prędkość "odpowiednia", koło Opola spadek mocy, odpoczynek na mopie, i w drogę, tak było z 3x.
Do jazdy na codzień, OK, trasy osprzęt nie wytrzymywał, a po 5 miesiącach turbina klękła.
Tyle szczęścia, że chip był w ASO robiony i nie szukali dziury w całym tylko turbo wymienili.
Po tych doświadczeniach jak dla mnie, sam na codzień, stock, ma jeździć.
Jak tunning to już konkret, dolot, turbo, wydech. Wszytko inne to półśrodki.

Roon7 miałeś po prostu spieprzony program. Objawy jakie opisujesz mówią dokładnie o tym że nie był zrobiony fachowo. Ciekaw jestem jakie wytłumaczenie miało Aso na to?
Dla mnie ASO i robienie softu to dwa przeciwieństwa. Z ciekawości dostałeś gotowca czy ktoś modyfikował twoją mapę ?
P.s.
Zrobienie softu nie zawsze musi polegać na "do koksowaniu ", czasem wystarczy wprowadzić delikatne poprawki i samochód zaczyna lepiej jechać. Choć jego parametry typu KM/Nm wcale jakoś drastycznie nie poszły do góry. Ale żeby to zrobić trzeba wiedzieć co się robi.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości