Strona 2 z 4

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 30 wrz 2016, 20:51
autor: komisarzryba
hmm.. jeśli wskazowka szybko opada o dziesięć stopni, to wygląda mi to na jakies uszkodzenie czujnika temperatury lub jego okablowania. w zadnym wypadku nie powinno tak być.

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 30 wrz 2016, 21:39
autor: Budus
tak to wygląda w rzeczywistości
https://www.youtube.com/watch?v=g3rP3BC28vw

PS.
przy 230km/h jest strasznie głośno w aucie :D

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 01 paź 2016, 09:00
autor: komisarzryba
na moje oko ewidentnie jest cos nie tak. poziom plynu na pewno sprawdzales?

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 01 paź 2016, 09:02
autor: daro
Jeżeli to ma być normalnością to już nie wiem jaka skala rozpiętości norm ma być. Popieram przedmówce. Tak być nie powinno...

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 01 paź 2016, 09:51
autor: Budus
komisarzryba pisze:na moje oko ewidentnie jest cos nie tak. poziom plynu na pewno sprawdzales?

poziom na zimnym silniku jest OK.
swoją drogą - ile go tam wchodzi ?

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 01 paź 2016, 10:08
autor: rafcioo
Nie wiem czy Ci to pomoże.
Miałem podobny problem w fabce.
Winny był czujnik temperatury, nie jest też wykluczone że może być gdzieś powietrze ,choć to pompka powinna wypchnąć, lub gdzieś jest zagięty przewód.

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 01 paź 2016, 10:45
autor: krell
Budus, kończy Ci się benzinium ;-)
W moim samochodzie dzieje się dokładnie to samo.

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 01 paź 2016, 10:54
autor: Budus
krell pisze:Budus, kończy Ci się benzinium ;-)

póki mogę przeglądać inne rzeczy między zegarami niż tylko komunikat o niskim stanie paliwa to jest OK :D

kiedy odbierałeś swoją Astrę? ja odbierałem miesiąc temu.

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 01 paź 2016, 11:01
autor: krell
Budus pisze:kiedy odbierałeś swoją Astrę? ja odbierałem miesiąc temu.


Pod koniec lipca, czyli jakieś 2 miesiące temu.
Póki co przejechane 5kkm i nic się nie popsuło ;-)

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 02 paź 2016, 19:58
autor: kzyhu1983
A macie chopy cykanie pod maską. U mnie jak rozgrzane jest auto to cyka i jak zawsze zgasi się to przez około 4, 5 minut utrzymuje się te cykanie (tak jakby olej skapywał na rozgrzane elementy). Na początku myślałem że nowa fura to wszystko musi się wygrzać itp. Ale na zegarku prawie 4 tys.km i dalej to słychać.

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 02 paź 2016, 20:20
autor: komisarzryba
to normalne, rozgrzane metalowe elementy stygną.

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 03 paź 2016, 08:28
autor: JG45
komisarzryba pisze:to normalne, rozgrzane metalowe elementy stygną.


Dokładnie :mrgreen: Mam to samo i pewnie wszyscy tak mają.Taka natura ;)

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 03 paź 2016, 16:43
autor: kzyhu1983
W moim przypadku to słyszę również te cykanie jak stoję w garażu na wolnych obrotach (oczekiwanie po trasie na turbinkę)...

PS
A tak po czasie to powiem wam że straszne denerwujące jest oczekiwanie na wyhamowanie turbiny...

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 03 paź 2016, 16:55
autor: krell
kzyhu1983 pisze:W moim przypadku to słyszę również te cykanie jak stoję w garażu na wolnych obrotach (oczekiwanie po trasie na turbinkę)...

PS
A tak po czasie to powiem wam że straszne denerwujące jest oczekiwanie na wyhamowanie turbiny...


Znów pocieszę, że w innych samochodach to również występuje ;-)
To cykanie jest głównie emitowane przez osłony termiczne.
Natomiast co do oczekiwania na wystudzenie turbiny, proponuję założyć turbo timer. Jeżeli pogadasz w ASO to zamontują bez utraty gwarancji.

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 03 paź 2016, 18:12
autor: Mieszko66
U mnie też występuje tzw. cykanie (czyli stygnięcie metalu) po zgaszeniu silnika. To samo miałem w swojej poprzedniej astrze.

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 19 lut 2017, 12:47
autor: dziadzia82
W 1,6 SHT jest zastosowana aktywna przesłona chłodnicy.
Kiedy się otwiera zwiększa się przepływ powietrza przez to ten delikatny spadek temp.
Jedyna wada przesłony to ze działa w systemie 0-1.
Element ten steruje dopływem powietrza chłodzącego komorę silnika. Wloty są automatycznie zamykane, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie jest najmniejsze. Gdy żaluzja jest "opuszczona" poprawiają się właściwości aerodynamiczne pojazdu, ponieważ opływające powietrze rozprowadzane jest na boki, zamiast trafiać do mniej efektywnej aerodynamicznie komory silnika.
Zamykanie i otwieranie żaluzji zależy od temperatury płynu chłodzącego i prędkości pojazdu. Przykładowo osłona otwiera się, gdy auto jedzie pod górę lub znajduje się w intensywnym ruchu miejskim. Zamykanie ma miejsce w trakcie prędkości autostradowej, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie silnika jest mniejsze.
Inteligentny mechanizm steruje niezależnym otwieraniem i zamykaniem dolnego i górnego wlotu powietrza, umożliwiając wysoce efektywną jazdę w zróżnicowanych warunkach występujących w rzeczywistej eksploatacji, z uwzględnieniem czynników termicznych, elektrycznych i aerodynamicznych. Podstawową korzyścią z zastosowania tego rozwiązania jest poprawa aerodynamiki pojazdu, czyli zmniejszenie łącznego oporu powietrza nawet o 10 proc. Przekłada się to na obniżenie spalania o około 2 proc. (wg normy NDEC) lub nawet o 5 proc. w czasie jazdy z prędkością 130 km/h.

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 19 lut 2017, 16:37
autor: elv33
Takie pytanie w temacie, czy u Was temperatura jest idealnie na "środku" czy może jest delikatnie "niedogrzany"?

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 19 lut 2017, 16:41
autor: George
Srodek /90 st

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 19 lut 2017, 16:42
autor: LordDarq
U mnie też środek jak skała jak już się rozgrzeje, 90 stopni.

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 19 lut 2017, 20:52
autor: Segor
Ja raz zauważyłem, że temperatura trochę spadła. Chyba gdzieś o tym pisaliśmy. Termostat jest dodatkowo sterowany przez komputer i może być otwarty obieg co zapobiega przegrzaniu silnika przy dużym obciążeniu. Na postoju czy niższych obrotach temperatura płynu może trochę spaść, ale nie oznacza to, że silnik pracuje na zbyt niskiej temperaturze.

EDIT: Dwie strony wcześniej o tym pisałem :)

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 19 lut 2017, 22:33
autor: elv33
no jak bym miał oceniać to u mnie jest jakieś 87-89 nigdy jeszcze nie było 90 :P ale temperatura też nie spada jak coś, tylko trzyma ta stałą temperaturę (podałem przedział, bo nie wiem ile dokładnie)

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 19 lut 2017, 23:42
autor: George
A ja wiele razy latalem na pelnym piecu i wskazowka stala na bacznosc

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 04 cze 2017, 10:43
autor: arekb84
U mnie też wskazówka lubi opadać. Był ktoś z tym w ASO? Jakieś rozsądne rozwiązanie, poza tym, że tak ma byc? :roll:

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 04 cze 2017, 14:37
autor: Segor
Rozwiązanie jest takie, że są dwa obiegi, a sterowanie jest elektroniczne. Temperatura plynu może spadać, co nie oznacza, że temperatura silnika spada. Już gdzieś dyskutowaliśmy na ten temat.

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 05 cze 2017, 20:43
autor: inkerTPI
Panowie , tez mam 1,6 turbo benzyne , mam ten sam objaw , jak mu troche depne albo wlacze na sporta i troche przegonie to temp spada mi tak na 75-80 stopni ale po chwili sie stabilizuje na 90 stopniach . Pozdrawiam

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 05 cze 2017, 21:11
autor: Budus
czyli ten typ tak ma :)

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 05 cze 2017, 21:39
autor: dziadzia82
tak ma być wszystko okey :)

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 05 cze 2017, 21:55
autor: remikm
dokladnie tak mam, 1.6 200KM

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 06 cze 2017, 08:34
autor: red
U mnie jest tak samo

Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego

: 06 cze 2017, 10:03
autor: mnocon
tez to dzisiaj zauwazylem, dziwne troche :)