Strona 1 z 3

Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 21 wrz 2021, 15:29
autor: Furfur
Na przykład Opel Trax Łódź (tam kupiłem swoją Astrę w 2017) lub Opel Kozłowski Szczecin (tam ją serwisowałem).
Czytałem że to z powodu elektryków, których w PL nikt nie chce. https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/auta-elektryczne-to-bol-glowy-dla-dealerow-polacy-ich-nie-kupuja-a-producenci/t0p5ytt

O co chodzi ? Czy już nie będzie Opla w Polsce ?

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 21 wrz 2021, 17:52
autor: Gral48
FakeNews?

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 21 wrz 2021, 18:18
autor: rah
"A koszt ładowania na szybkich ładowarkach jest bardzo wysoki. Koszt przejechania 100 km w mocnych ładowarkach, to prawie tyle co 100 km w autach spalinowych - wskazuje były dealer Opla z Dolnego Śląska."
No i ekonomia upada. Ekologia przy pobieraniu prądu z węgla też się nie broni.
Elektryk jest dla ludzi, którzy mają jeszcze inne benzyny, czy diesle, a elektryk to gadżet, fanaberia, jak nowy iphone, przy trzech z zeszłego roku w szufladzie. Tyle, że nie dla wielu.
Unia Europejska jest jak wrzód na dupie. Taki fajny, nabrzmiały. Ciekawe kiedy pęknie
Wiatraki dały w tym roku w Niemczech 20% mniej energii elektrycznej, bo pogoda jest niesprzyjająca (może będzie się robić coraz bardziej niesprzyjająca i co dalej? ) . Produkcja z węgla idzie tam w górę, a jakże. Powstają nowe kopalnie, a stare lasy można wyciąć. Kto bogatemu zabroni?

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 21 wrz 2021, 18:39
autor: jakoku
Gral48 pisze:FakeNews?

Niestety nie.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 06:45
autor: GordonLameman
rah pisze:Unia Europejska jest jak wrzód na dupie. Taki fajny, nabrzmiały.

Nie.

Wrzodem na dupie są ludzie, którzy mają gdzieś ochronę środowiska i preferują oszczędzenie 5 zł nad zachowanie środowiska dla przyszłych pokoleń.

UE jest przodownikiem walki ze zmianami środowiskowymi spowodowanymi działalnością człowieka, bo trzeba to zrobić. Za kilkadziesiąt lat ludzi, którzy negowali zmiany klimatu spowodowane działalnością człowieka będziemy uważali za idiotów. Dowodów jest aż nadto.

I problemem nie jest UE, ale obecny rząd kretynów i matołów, który przez ostatnie 6 lat nawet nie spróbował przygotować kraju na bardziej zieloną, a za to władował 2 mld w węglowy blok w Ostrołęce, który teraz za kolejne miliony zł jest rozbierany.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 08:43
autor: Fuks
rah pisze:Elektryk jest dla ludzi, którzy mają jeszcze inne benzyny, czy diesle, a elektryk to gadżet, fanaberia, jak nowy iphone, przy trzech z zeszłego roku w szufladzie.

Zostawiłem sobie moją Astrę na dłużej, telefon mam jakiś 5 letni i nie mam żadnego w szufladzie.
Większość tras robię dookoła komina nie więcej niż 20km gdzie idealnie sprawdzi się elektryk.
Czekam na dopłaty dla firm i kupuję Citroena C4. :roll:

PS. Fanaberią można nazwać zakup Astry bo przecież można jeździć autem mniejszym, przykładowo Fiat 126 :lol:

Added in 5 minutes 55 seconds:
rah pisze:"A koszt ładowania na szybkich ładowarkach jest bardzo wysoki. Koszt przejechania 100 km w mocnych ładowarkach, to prawie tyle co 100 km w autach spalinowych - wskazuje były dealer Opla z Dolnego Śląska."

"Były" dealer czyli ktoś co sobie nie poradził na rynku i teraz płacze. Nie bazował bym na takiej opinii.
Już za kilka lat auta elektryczne będą tańsze od benzynowych i wszyscy będą kupowali elektryki.
Tak jak kiedyś był płacz, że bateria smartfona trzyma 1 dzień a nie 1 miesiąc jak w starych telefonach typu Nokia 3310 :lol:

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 09:52
autor: rah
Przeczytaj artykuł. Jest link wyżej. Zobaczysz dlaczego dilerzy opla rezygnują. Nie, że sobie nie radzą tylko interes staje się do dupy.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 09:59
autor: komisarzryba
chetnie bym kupil elektryczny samochod. tylko ciekawe gdzie bym go ladowal... ;)
w sieradzu jest jeden punkt. jeden.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 10:23
autor: Fuks
rah pisze:Przeczytaj artykuł. Jest link wyżej. Zobaczysz dlaczego dilerzy opla rezygnują. Nie, że sobie nie radzą tylko interes staje się do dupy.

Nie mój problem, że ktoś tam nie zarobi. :roll:

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 11:02
autor: jakoku
Koszt przejazdu Kia e-Niro to 11/100 km. ( okazuje się , że taki koszt można sobie wsadzić...)
10 godzin ładowanie domowym sposobem, 1 godzina przy ładowarce.
Koszt auta po " zniżkach" to nadal ponad 150 tyś. przy wersji z mocniejszym silnikiem.
Przyczepki tym nie pociągniesz.
Wracając od opla.
Już nie kupie więcej opla, bo zlikwidowali najbliższy salon.
Powód: obowiązek sprzedaży aut elektrycznych i budowa infrastruktury.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 12:21
autor: DawidK
Faktem jest że wszyscy przesiądziemy się na elektryki prędzej niż później. W tej chwili to rzeczywiście bardziej moda i od strony ekonomicznej dla zdecydowanej większości nie ma uzasadnienia. Moim zdaniem trzeba poczekać, zjeździć jeszcze z jedno auto spalinowe i za 3-4 lata wrócić do tematu bo decyzja wtedy będzie prostsza.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 12:58
autor: Gral48
Kupiłbym elektryka, są już coraz lepsze baterie ale....mam drugi dom koło Żywca, około 640 km autostradą. Za jednym ładowaniem nie da rady przejechać. Na A1 jest obecnie około 150 km ograniczenia prędkości, i w zasadzie ( w okresach wakacyjno-świątecznych jedzie się w korkach.
Elektryk byłby idealny, tylko co z ładowaniem?
Hybrydą też nie przejadę więcej niż 10 - 15 km , potem już benzyna. Pozostaje więc Astra.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 13:20
autor: man1utek
Ja powiem tak, jak dla mnie teraz to jest pomyłka ładowac się w elektryki.
1. Bateria-pojemność, dystans- daje wiele do życzenia
2. Kiepska baza logistyczna
3. Jak dla mnie to to wszystko w powijakach.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 13:31
autor: jakoku
4. Jak auto nagrzeje się 40 stopni to też nie pojeździsz. Zimy też nie lubi taki elektryk.
5. Spadek wartości elektryków kupionych w salonie według Samar jest największy.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 13:31
autor: pgrad
łoj ta łoj tam
ten co prawdy nie mówił obiecał przeciaż że już za 4 lata milion elektryków po naszych drogach śmigać będzie, a wy takie łody tym wizjom rzucacie ;)

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 14:16
autor: Gral48
Lokomotywa na wodór już jest. Więc niedługo powinny być i samochody. Lejesz wodę i hajda...... :lol: .

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 14:18
autor: jakoku
pgrad pisze:łoj ta łoj tam
wy takie łody tym wizjom rzucacie ;)

Chyba ktoś sobie przy Środzie gulnął ;)
Forma wypowiedzi absolutnie nie pasuje do kolegi 8-)
Łody nie rzucamy. Stwierdzamy fakty autentyczne.
To co nie unikonione, nie za bardzo pasuje do realizacji i gdzieś śmierdzi lobby. Jak będziemy jeszcze w unii, to być może sobie kupię chińskiego elektryka na starość :mrgreen:

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 14:33
autor: pgrad
Gral48 pisze:Lokomotywa na wodór już jest. Więc niedługo powinny być i samochody. Lejesz wodę i hajda...... :lol: .


taaa w stolycy jest już 1 stacja lania takiej wody...
leje wody do 4 ałtów na 1h

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 15:04
autor: Fuks
man1utek pisze:Ja powiem tak, jak dla mnie teraz to jest pomyłka ładowac się w elektryki.
3. Jak dla mnie to to wszystko w powijakach.


To są powijaki... przykładowo hyundai
https://www.hyundai.com/pl/modele/ioniq5.html
Zasięg w cyklu miejskim WLTP 686 km.
0-100km/h 5,2 sek

Ile nowych aut spalinowych pokazano na ostatnim salonie samochodowym IAA w Monachium?

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 15:12
autor: jakoku
Wracając do brzegu. Jest formułowy dealer Popla, może dorzuci parę groszy ( pewnie już to robił w jakimś innym temacie)
Jak wygląda sytuacja z dealerskiej perspektywy ? !

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 15:26
autor: pgrad
jakoku pisze:Wracając do brzegu. Jest formułowy dealer Popla może dorzuci parę groszy ( pewnie już to robił w jakimś innym temacie)
Jak wygląda sytuacja z dealerskiej perspektywy ? !


Znając życie nic się nie pojawi, bo takich szczegółów nie wrzuca się do sieci, w której nic nie ginie.
Ogólne dostępne informacje mówią o wypowiedzianych umowach, jeśli są wypowiedziane to i zapewne walka toczy się o nowe umowy - na jakich zasadach pozostanie za zamkniętymi drzwiami...
a jeśli ma być elektrycznie, to konieczne są inwestycje... hmm... a wolumen sprzedaży hmm...
więc pojawia się pytanie bytka abo ne bytka to je zapytka?!

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 15:42
autor: rah
O nowe umowy już się nie toczy. Wypowiedziane umowy zostały przez dystrybutora. Na nowych zasadach nie zostały już podpisane przez tych dealerów, którzy już, jak widać sprzedają inne marki, gdzie z jakiegoś powodu łatwiej się dogadać.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 22:17
autor: KEJ
Może nie potrzeba tylu salonów Opel. W Warszawie tez jest już dwóch mniej (Nivette i AutoPoint). Punkt AutoPoint przejmuje Skoda (Grupa Cichy-Zasada)

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 22 wrz 2021, 22:46
autor: pgrad
KEJ pisze:Może nie potrzeba tylu salonów Opel. W Warszawie tez jest już dwóch mniej (Nivette i AutoPoint). Punkt AutoPoint przejmuje Skoda (Grupa Cichy-Zasada)


I na Heliotropów nieźle już zasuwają

A co do Opla to ile ich w W-wie zostanie 1 czy 2?! bo reszta ponoć też się zwija

Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 25 wrz 2021, 13:58
autor: KEJ
To jak widać problem także innych marek koncernu

https://francuskie.pl/dramat-dealerow-c ... iveOldPost

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 25 wrz 2021, 17:48
autor: rah
Za chwilę okaże się, że nawet wydłużonej gwarancji nikt nie obsłuży, bo dilerów nie będzie.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 26 wrz 2021, 09:58
autor: SACZI
GordonLameman pisze:
rah pisze:...
UE jest przodownikiem walki ...

... z problemami superważnymi, nikomu niepotrzebnymi!
Dziwię Ci się, że masz takie przekonania!
Jak jestem zwolennikiem EU, tak ostatnio widzę że to po prostu przekształca się w "Związek Socjalistycznych Landów dEuropy".
Nakazami próbują rzekę zawrócić, ale nie tędy droga.
A co do motoryzacji, to Ci "przodownicy" 20 lat przespali i do dzisiaj tak naprawdę nie mają technologii napędów elektrycznych.
Toyota przeszło 20 lat temu pierwsze hybrydy wprowadziła do sprzedaży. Dzisiaj są technologiczną potęgą w tej dziedzinie, a mimo wszystko nie palą się do wprowadzania "elektro-jeździdeł" wg marzeń, a raczej urojeń "przodowników".

Te wszystkie europejskie elektro pseudo-samochody zostały naprędce sklecone pod wymogi norm.
One od "tradycyjnych" samochodów różnią się tak naprawdę silnikiem. Całą konstrukcja i idea jest taka sama, więc postępu de facto brak.


Ja nie neguję rozwoju elektro-mobilności, ale widzę jako ewolucja, a nie nakazowy zakaz sprzedaży napędów spalinowych.
Silniki spalinowe skończyły się mniej więcej na Euro V, Euro VI.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 26 wrz 2021, 14:49
autor: GordonLameman
SACZI pisze:... z problemami superważnymi, nikomu niepotrzebnymi!

Tja, na przykład jakimi?


SACZI pisze:Dziwię Ci się, że masz takie przekonania!

A ja się dziwię ludziom mającym przekonania odmienne od mojego. Ale składam to na karb ignorancji i niewiedzy, co zazwyczaj się sprawdza.

SACZI pisze:Jak jestem zwolennikiem EU, tak ostatnio widzę że to po prostu przekształca się w "Związek Socjalistycznych Landów dEuropy".

Za dużo konfederackiej propagandy :)
UE nie ma żadnych istotnych punktów stycznych z ZSRR, to tylko doprawdy głupia propaganda ze strony konfy i innych ludzi z urojeniami.

SACZI pisze:Nakazami próbują rzekę zawrócić, ale nie tędy droga.

Kiedy to bzdura.
Poza nakazami/zakazami są dotacje, preferencje i kampanie edukacyjne. Więcej metod chyba nawet nie ma.

SACZI pisze:A co do motoryzacji, to Ci "przodownicy" 20 lat przespali i do dzisiaj tak naprawdę nie mają technologii napędów elektrycznych.
Toyota przeszło 20 lat temu pierwsze hybrydy wprowadziła do sprzedaży. Dzisiaj są technologiczną potęgą w tej dziedzinie, a mimo wszystko nie palą się do wprowadzania "elektro-jeździdeł" wg marzeń, a raczej urojeń "przodowników".

A co lepszego oferują hybrydy w kwestii rozwiązania problemu z emiscją CO2?
Spalają nieznacznie mniej paliw kopalnych niż samochody spalinowe, a dodatkowe wymagają zamontowania baterii.

To czemu Toyota nie wprowadza elektryków to kwestia biznesowa. Nie rozumiem nawet tego argumentu. Robią hybrydy bo to pół-środek i tyle.


SACZI pisze:Te wszystkie europejskie elektro pseudo-samochody zostały naprędce sklecone pod wymogi norm.
One od "tradycyjnych" samochodów różnią się tak naprawdę silnikiem. Całą konstrukcja i idea jest taka sama, więc postępu de facto brak.

To jest bzdura. Prace nad elektrycznymi samochodami toczą się od dziesięcioleci.
Póki co nie ma technologii na to, żeby te auta były gigantyczną rewolucją, ale nad tymi technologiami wszyscy pracują.

A postęp w kwestii elektromobilności jest i to bardzo duży. Twierdzenie, że go "de facto nie ma" to po prostu bzdura.

SACZI pisze:Ja nie neguję rozwoju elektro-mobilności, ale widzę jako ewolucja, a nie nakazowy zakaz sprzedaży napędów spalinowych.
Silniki spalinowe skończyły się mniej więcej na Euro V, Euro VI.

A czy Twoja perspektywa uwzględnia coś więcej niż własną wygodę? Czy rozkminiałeś kwestie klimatyczne, kwestie dostępności paliw kopalnych etc. etc?

Nie bierz tego do siebie, ale tego typu narzekania na UE kojarzą mi się zazwyczaj z takim obrazkiem:
Obrazek

Ja doskonale wiem, że na kwestiach klimatycznych i środowiskowych nie znam się i nie jestem w stanie ich samodzielnie ocenić, dlatego opieram się o fachowców. Wiem też jak działa UE, bo mam koleżankę, która jest aktywistką środowiskową i która bierze udział w pracach legislacyjnych na szczeblu UE.
Często mam wrażenie, że ludzie krytykujący UE, auta elektryczne i kwestie klimatu nie mają szerszej perspektywy - patrzą tylko z perspektywy swojej (często niewielkiej w tym temacie) wiedzy.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 26 wrz 2021, 15:29
autor: SACZI
@GordonLameman, dzięuję Ci, że tak szczegółowo odpowiedziałeś na mojego posta (że Ci się w ogóle chciało).
Mi sie nie chce i dlatego napiszę odpowiedź zbiorczą.

Ja w przeciwieństwie do Ciebie pracuję w "inżynierce" i widzę ten "postęp".
Cały 2019 i 2020r pracowałem przy projektach samochodów elektrycznych dla BMW i VW.
I tak jak napisałem, poza zmienionym napędem, pozostała konstrukcja to tak naprawdę zmieniony design!
Całe nadwozie produkowane przez tych samych dostawców, co te "nieekologiczne" jeździdła.

Jeżeli chodzi o Toyotę i ich hybrydy, to oni uzyskali dużą redukcję zużycia paliwa w cyklu miejskim przy "typowej" dla znacznego procenta użytkowników eksploatacji.
I to jest właśnie siłą ich technologii.
Poza miastem samochody są stosunkowo oszczędne, więc tutaj nie ma zbyt dużego pola do popisu.

Co do elektryków, to w tym momencie wyglądają na jedną wielką bombę ekologiczną, choćby w kwestii baterii.
O sieci energetycznej nawet nie wspominam, bo jest po prostu nieprzygotowana do obsłużenia, choćby tylko fotowoltaiki.
A gdzie tu myśleć, coćby o milionie samochodów elektrycznych w samej PL...:
https://twitter.com/i/web/status/1441477652909527042

Jeżeli walczymy o środowisko, to proponuję zastosowanie zasady 80/20, czyli rozważamy 20% czynników, które generują 80% problemów.
I tym problemem na pewno nie są samochody spalinowe, które spełniając normy Euro V, czy VI są bardzo czyste.

Z paliw, czy surowców kopalnych nie ma po prostu szans zrezygnować!
Jeżeli ktoś takie pierdoły pisze, to chyba chce, żebyśmy z powrotem do jaskiń wrócili.

PS
Ja ma wrażenie, że Ty poza ostrą dyskusją, nie masz głębszej wiedzy w kwestiach technicznych.
Masz coś do czynienia z prawem i najprawdopodobniej to czyni Cię tęgim dyskutantem.

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

: 26 wrz 2021, 20:38
autor: GordonLameman
SACZI pisze:Ja w przeciwieństwie do Ciebie pracuję w "inżynierce" i widzę ten "postęp".
Cały 2019 i 2020r pracowałem przy projektach samochodów elektrycznych dla BMW i VW.
I tak jak napisałem, poza zmienionym napędem, pozostała konstrukcja to tak naprawdę zmieniony design!
Całe nadwozie produkowane przez tych samych dostawców, co te "nieekologiczne" jeździdła.

Prawdopodobnie różnimy się w definicji postępu.
Dla mnie postępem jest to, że mamy auta bezemisyjne. Fakt, że uzyskano to za pomocą integracji dwóch obecnych technologii (pojazdów spalinowych z których pozbyto się silnika spalinowego oraz silnika elektrycznego) nie wpływa na moją ocenę, bo nie jestem inżynierem i brak opracowania nowej technologii dla pojazdu nie jest z mojej perspektywy problemem - patrzę na to jako użytkownik.

Poza tym 'nieekelogiczne' pojazdy nie polegają na tym, że mają karoserie, mcphersona, amortyzatory etc tylko na tym, że emitują CO2 przy jeździe.


SACZI pisze:Jeżeli chodzi o Toyotę i ich hybrydy, to oni uzyskali dużą redukcję zużycia paliwa w cyklu miejskim przy "typowej" dla znacznego procenta użytkowników eksploatacji.
I to jest właśnie siłą ich technologii.
Poza miastem samochody są stosunkowo oszczędne, więc tutaj nie ma zbyt dużego pola do popisu.

Może z perspektywy inżynieryjnej masz rację - nie wiem.
Ja jednak patrzę według to co jest dostępne gołym okiem laika.

I widzę:
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218KM Emisja CO2 Średnio [g/km] 120–127
Skoda Octavia 2.0 TDI SCR 150 KM DSG Emisja CO2 Średnio [g/km] 115 - 124
Do tego zużycie paliwa dla Octavii: 4,4 - 4,7 9 (cykl mieszany WLTP), Toyota Camry: 5,3–5,6

Sprawdziłem jeszcze Mercedesa C w sedanie - rozmiar ten sam co Camry - zużycie paliwa 5,0, emisja CO2 - 131 g/km.

Camry nieco większa, z nieco lepszym przyspieszeniem, ale z gorszą dynamiką. Emisja CO2 - taka sama, a na paliwie litr lepiej dla octavii.

Nie wiem gdzie tutaj jest ta duża redukcja i jakakolwiek korzyść dla hybryd :)


SACZI pisze:Co do elektryków, to w tym momencie wyglądają na jedną wielką bombę ekologiczną, choćby w kwestii baterii.
O sieci energetycznej nawet nie wspominam, bo jest po prostu nieprzygotowana do obsłużenia, choćby tylko fotowoltaiki.

No, ale problem baterii istnieje tak samo jak przy hybrydach. Czyli hybrydy mają (jak wynika z tego wyżej) bardzo podobne parametry spalania i emisji CO2 (albo nieznanie lepsze), a dodatkowo rodzą problem z baterią.

Nasz sieć energetyczna to wynik wielu lat zaniedbań, ale za to zbudowano czesciowo blok i go rozebrano w Ostrołęce, więc zabawa w robienie z wyborców kretynów trwa dalej.

SACZI pisze:A gdzie tu myśleć, coćby o milionie samochodów elektrycznych w samej PL...:
https://twitter.com/i/web/status/1441477652909527042

Milion elektryków w PL to fajna mrzonka, nawet nie chce mi się tego komentować :)


SACZI pisze:Jeżeli walczymy o środowisko, to proponuję zastosowanie zasady 80/20, czyli rozważamy 20% czynników, które generują 80% problemów.
I tym problemem na pewno nie są samochody spalinowe, które spełniając normy Euro V, czy VI są bardzo czyste.

Skąd ta pewność?
Z tego co ja wiem to problemem jest tzw. niska emisja czyli palenie w domach + samochody.

Poza tym bardzo wątpię, że jest 20% czynników, które generują 80% problemów klimatycznych. Myślę, że działa to inaczej.


SACZI pisze:Z paliw, czy surowców kopalnych nie ma po prostu szans zrezygnować!
Jeżeli ktoś takie pierdoły pisze, to chyba chce, żebyśmy z powrotem do jaskiń wrócili.

Sęk w tym, że paliwa mogą się skończyć - dlatego musimy mieć alternatywę.

Musimy paliwa kopalne ograniczać.


SACZI pisze:PS
Ja ma wrażenie, że Ty poza ostrą dyskusją, nie masz głębszej wiedzy w kwestiach technicznych.
Masz coś do czynienia z prawem i najprawdopodobniej to czyni Cię tęgim dyskutantem.

Oczywiście, że nie znam się na kwestiach technicznych. Dlatego mało się w kwestiach technicznych wypowiadam, albo robię to bardzo ogólnikowo. Nadrabiam erystyką i logiką :)