Wymiana świec [ZDJĘCIA+instrukcja] 1,4 turbo xft/xfl.
: 22 maja 2020, 14:41
Pokazuję dzisiaj bardzo prostą czynność jaką jest wymiana świec:)
BARDZO WAŻNA SPRAWA!! Wymianę przeprowadzamy na zimnym silniku!!
1. Otwieramy maskę
2. Lokalizujemy śrubę torx30 (chyba torx TX30) i ją odkręcamy.
3. Odkręcamy korek wlewu oleju i ściągamy pokrywę silnika a siedzi ona na mocowaniach w tych miejscach.
4. Zakładamy korek wlewu oleju i ściągamy wygłuszenie
5. Wypinamy wtyczki od cewek poprzez wypchnięcie czerwonych zabezpieczeń do góry
do takiej pozycji
6. Naciskamy czerwony element zabezpieczenia i wyciągamy wtyczkę z cewki.
7. Odkręcamy 4 śruby cewek klucz 10mm.
8. Wyciągamy cewki (ja wyciągałem od lewej do prawej) i odkładamy gdzieś w bezpieczne miejsce w takiej kolejności żeby ich nie pomieszać.
Wychodzą dość opornie ale nie bójcie się nic się nie uszkodzi.Wydmuchujemy sprężonym powietrzem kurz, brud z gniazd świec.
9. Bierzemy klucz do świec 14mm i odkręcamy świece
10. Tak wyglądają świece po 40tys km i niecałych 4 latach w Astrze
11. Wkręcamy nowe świece
12. Dokręcamy świece z momentem 17Nm.
13. Zakładamy cewki i ja je dokręciłem momentem 12Nm.
14. Podłączamy wtyczki cewek.
15. Zakładamy wygłuszenie i ściągamy korek wlewu oleju.
16. Zakładamy obudowę i zakręcamy korek wlewu oleju i dokręcamy obudowę .
17. Odpalamy auto na 15-20 min żeby świece się wygrzały na wolnych obrotach. Nie wiem czy to jest potrzebne ale tak zrobiłem.
Gwintów świec niczym nie smarowałem.
Narzędzia potrzebne to:
- nasadka tx30 (torx 30)
- nasadka 10mm
- nasadka do świec 14mm najlepiej z przegubem (ja miałem yato YT-08163)
- klucz dynamometryczny ( z zakresem przynajmniej do 17 Nm)
- śrubokręt żeby odpiąć bezproblemowo wtyczki z cewek
- sprężone powietrze
Trudność wymiany oceniam 1 na 10 a czas wymiany to około 30min w spokojnym tempie.
Tak na koniec jeszcze zdjęcie z bliska zużytej świecy
BARDZO WAŻNA SPRAWA!! Wymianę przeprowadzamy na zimnym silniku!!
1. Otwieramy maskę
2. Lokalizujemy śrubę torx30 (chyba torx TX30) i ją odkręcamy.
3. Odkręcamy korek wlewu oleju i ściągamy pokrywę silnika a siedzi ona na mocowaniach w tych miejscach.
4. Zakładamy korek wlewu oleju i ściągamy wygłuszenie
5. Wypinamy wtyczki od cewek poprzez wypchnięcie czerwonych zabezpieczeń do góry
do takiej pozycji
6. Naciskamy czerwony element zabezpieczenia i wyciągamy wtyczkę z cewki.
7. Odkręcamy 4 śruby cewek klucz 10mm.
8. Wyciągamy cewki (ja wyciągałem od lewej do prawej) i odkładamy gdzieś w bezpieczne miejsce w takiej kolejności żeby ich nie pomieszać.
Wychodzą dość opornie ale nie bójcie się nic się nie uszkodzi.Wydmuchujemy sprężonym powietrzem kurz, brud z gniazd świec.
9. Bierzemy klucz do świec 14mm i odkręcamy świece
10. Tak wyglądają świece po 40tys km i niecałych 4 latach w Astrze
11. Wkręcamy nowe świece
12. Dokręcamy świece z momentem 17Nm.
13. Zakładamy cewki i ja je dokręciłem momentem 12Nm.
14. Podłączamy wtyczki cewek.
15. Zakładamy wygłuszenie i ściągamy korek wlewu oleju.
16. Zakładamy obudowę i zakręcamy korek wlewu oleju i dokręcamy obudowę .
17. Odpalamy auto na 15-20 min żeby świece się wygrzały na wolnych obrotach. Nie wiem czy to jest potrzebne ale tak zrobiłem.
Gwintów świec niczym nie smarowałem.
Narzędzia potrzebne to:
- nasadka tx30 (torx 30)
- nasadka 10mm
- nasadka do świec 14mm najlepiej z przegubem (ja miałem yato YT-08163)
- klucz dynamometryczny ( z zakresem przynajmniej do 17 Nm)
- śrubokręt żeby odpiąć bezproblemowo wtyczki z cewek
- sprężone powietrze
Trudność wymiany oceniam 1 na 10 a czas wymiany to około 30min w spokojnym tempie.
Tak na koniec jeszcze zdjęcie z bliska zużytej świecy