Strona 1 z 2

Octavia iV

: 14 lis 2019, 16:18
autor: Fuks
Nowa Octavia
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25400221, ... racje.html

Ciekawe jakie cenowo odlecą :)

Re: Octavia iV

: 14 lis 2019, 16:45
autor: GordonLameman
Najs.

W sumie to może być opcja. Chciałem Superba, ale nową Octavią na wypasie nie pogardzę. Wygląda dobrze.

Re: Octavia iV

: 14 lis 2019, 17:07
autor: Segor
Pewnie 190KM będzie za 160k zł, czyli tyle co 300KM Cupra :)

Re: Octavia iV

: 14 lis 2019, 18:41
autor: PaGo
Przód mi się nie podoba.
I cyfrowe zegary.
W podobnej cenie pewnie będzie Kia Optima 2020.
I to byłoby coś dla mnie.

Re: Octavia iV

: 14 lis 2019, 21:06
autor: GordonLameman
Segor pisze:Pewnie 190KM będzie za 160k zł, czyli tyle co 300KM Cupra :)

No, ale Octavia to jednak nie to samo co Cupra.
Trudno mi tez sobą zestawić. Cupra sprawia wrażenie ciasnej, a Octavia ma dużo miejsca.

No i w Seacie za bardzo nie działa Full Link :)

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 07:44
autor: Segor
Wiem, ale to nadal ten sam segment. Chodziło mi bardziej o to, Cupra to chyba lepszy odpowiednik RS. A ta będzie kosztowała z 200k... Pewnie przesadzam, ale ogólnie to ich popier*** z tymi cenami...

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 09:20
autor: krelke
Do póki krzywa popytu z podażą się nie przetnie ceny będą szybowały i badały gdzie jest próg bólu gdzie sprzedaż zacznie spadać.

Mi Octavia bardzo się podoba ale z uwagi na cenę to raczej będzie poza zasięgiem.

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 09:41
autor: pgrad
Autko może i fajne ale patrząc po zdjęciach - zwłaszcza to trzecie - to ten fitfback to straszne koślawe auto, które będzie jeździć tylko na trzech kołach?! ;)

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 09:52
autor: GordonLameman
Segor pisze:Wiem, ale to nadal ten sam segment. Chodziło mi bardziej o to, Cupra to chyba lepszy odpowiednik RS. A ta będzie kosztowała z 200k... Pewnie przesadzam, ale ogólnie to ich popier*** z tymi cenami...

Jeździsz segmentem czy autem?

Ja autem :)


Poza tym Cupra Leon w kombi startowo to 150k, Octavia RS w kombi to startowo 130k (benzyny).
Więc - tak, przesadzasz z tym najeżdżaniem na VAG.

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 10:24
autor: Fuks
Segor pisze:Pewnie 190KM będzie za 160k zł, czyli tyle co 300KM Cupra :)


Do czasu kiedy wyjdzie nowa Cupra :)
Corolla 2.0 hybryda 182 KM tez 150tys a multimedia i systemy Toyoty to tak 10 lat do tyłu są.

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 10:34
autor: GordonLameman
Fuks pisze:
Do czasu kiedy wyjdzie nowa Cupra :)
Corolla 2.0 hybryda 182 KM tez 150tys a multimedia i systemy Toyoty to tak 10 lat do tyłu są.

Mnie rozwaliła oferta na Corollę Sedan. Przez chwilę byłem zainteresowany, wchodzę w konfigurator, a tam..... wyłącznie 1.6 132KM xDDDDD

Potem jeszcze z ciekawości sprawdziłem Camry. 2.5 hybryda 218 KM! Brzmi ciekawie. Prędkość maksymalna: 180 km/h, przyspieszenei do 100: 8,3 s.

Roześmiałem się.

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 12:07
autor: komisarzryba
hybrydy toyoty maja ograniczenie do 180 lub 190 km/h.

Re: RE: Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 12:33
autor: Segor
GordonLameman pisze:Jeździsz segmentem czy autem?

Ja autem :)


Poza tym Cupra Leon w kombi startowo to 150k, Octavia RS w kombi to startowo 130k (benzyny).
Więc - tak, przesadzasz z tym najeżdżaniem na VAG.

Ja jednym i drugim, bo segment wyznacza pewien standard. Dla mnie duży rozmiar to wada akurat. A mogą uwaga w sumie nie była ukierunkowana na VAG tylko ogólnie na obecny trend cenowy nowych aut...

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 12:45
autor: GordonLameman
Naprawdę dziwi Cię, że nominalnie ceny rosną? Mnei nie.

Raz, że inflacja.
Dwa - technologia, której jest coraz więcej. Jak ktoś chce golasa to kupi nawet tanio.

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 13:49
autor: Fuks
GordonLameman pisze:Mnie rozwaliła oferta na Corollę Sedan. Przez chwilę byłem zainteresowany, wchodzę w konfigurator, a tam..... wyłącznie 1.6 132KM xDDDDD

Potem jeszcze z ciekawości sprawdziłem Camry. 2.5 hybryda 218 KM! Brzmi ciekawie. Prędkość maksymalna: 180 km/h, przyspieszenei do 100: 8,3 s.


Sedan jest w hybrydzie 1.8.
Co do Camry to prędkość maks. i 8,3 sek to mały problem.
Ten samochód taki nijaki, niby wygodny ale fotele tylko przyzwoite (za krótkie).

Added in 28 seconds:
komisarzryba pisze:hybrydy toyoty maja ograniczenie do 180 lub 190 km/h.

Kto jeździ więcej?

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 13:54
autor: GordonLameman
Fuks pisze:Kto jeździ więcej?

Ja.

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 14:06
autor: Fuks
GordonLameman pisze:
Fuks pisze:Kto jeździ więcej?

Ja.


To bardziej pasuje Ci samochód klasy GT a nie Octavia :).
Rozumiem, że niemieckie autostrady często odwiedzasz?

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 14:11
autor: komisarzryba
Fuks pisze:Kto jeździ więcej?

mi to ograniczenie nie przeszkadza.

Re: RE: Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 14:39
autor: Segor
GordonLameman pisze:Naprawdę dziwi Cię, że nominalnie ceny rosną? Mnei nie.

Raz, że inflacja.
Dwa - technologia, której jest coraz więcej. Jak ktoś chce golasa to kupi nawet tanio.
30% w 3 lata mnie nie tyle dziwi, co przeraża...

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 14:46
autor: komisarzryba
"ekologia". jeśli producenci nie wyrabiają się w limicie co2, to za każdy sprzedany egzemplarz placa kare. przerzucają to na klientów, dlatego nowe samochody sa coraz droższe.

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 14:52
autor: pgrad
Raczej obecni klienci muszą zapłacić za to co będzie za rok czy 5 lat więc muszą sfinansować zejście do limitu emisji CO2 w 2021 roku, który wynosić będzie 95 gramów na kilometr (g/km) a od 2030 roku ta sama wartość może wynosić już tylko 59,4 g/km. To będzie skutkowało znaczącą redukcją ofertową aut z silnikami spalinowymi a gwałtownym rozrostem w ofercie modeli o napędzie elektrycznym.

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 14:57
autor: GordonLameman
Fuks pisze:To bardziej pasuje Ci samochód klasy GT a nie Octavia :).
Rozumiem, że niemieckie autostrady często odwiedzasz?

Nie przesadzajmy - wystarczy dobrze wyciszony segment C lub D, aby wygodnie jechać z taką prędkością na niemieckiej autostradzie.

Added in 23 seconds:
Re: RE: Re: Octavia iV
Segor pisze:
GordonLameman pisze:Naprawdę dziwi Cię, że nominalnie ceny rosną? Mnei nie.

Raz, że inflacja.
Dwa - technologia, której jest coraz więcej. Jak ktoś chce golasa to kupi nawet tanio.
30% w 3 lata mnie nie tyle dziwi, co przeraża...

Skąd wziąłeś 30%?

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 15:41
autor: Segor
Szczerze mówiąc to z du**. Ktoś coś ostatnio pisał na forum, że cena nowej... Toyoty miała się zaczynać od 120k zł, albo innego auta. Jednak jak teraz patrzę to nie jest aż tak źle. Albo coś źle pamiętam, albo źle przeczytałem...

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 15:50
autor: ToniEja
GordonLameman pisze:Naprawdę dziwi Cię, że nominalnie ceny rosną? Mnei nie.

Raz, że inflacja.
Dwa - technologia, której jest coraz więcej. Jak ktoś chce golasa to kupi nawet tanio.


Mnie dziwi.
Robotyzacja i automatyzacja postpuje, wiec koszty robocizny spadaja. Do tego dochodza sprawniejsze procesy logistyczne. Ze juz nie wspomne ze wszystkie pkretelka potencjometry polaczone kabelkami kosztuja to samo z kosztami montazu. ekrany dotykowe to montaz jednego modulu dotykowego z podlaczeniem do ukladu sterujacego, koszt zdecydowanie mniejszy.
BTW ceny starej octavi na wyprzedazach saatrakcyjne, jakby byly takie w zeszlym roku to pewnie opla bym nie kupil

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 16:56
autor: Fuks
GordonLameman pisze:Nie przesadzajmy - wystarczy dobrze wyciszony segment C lub D, aby wygodnie jechać z taką prędkością na niemieckiej autostradzie.


Pewnie, że tak. Taka Octavia ma sporo systemów wspierających i pewnie na autostradzie sama pojedzie.
Już bym do salonu leciał ale podatki/ZUSy coraz większe ... nie stać mnie już na nowe :)

Re: Octavia iV

: 15 lis 2019, 17:40
autor: GordonLameman
Segor pisze:Szczerze mówiąc to z du**. Ktoś coś ostatnio pisał na forum, że cena nowej... Toyoty miała się zaczynać od 120k zł, albo innego auta. Jednak jak teraz patrzę to nie jest aż tak źle. Albo coś źle pamiętam, albo źle przeczytałem...

Hehe, tak sądziłem.

Added in 3 minutes 4 seconds:
ToniEja pisze:
GordonLameman pisze:Naprawdę dziwi Cię, że nominalnie ceny rosną? Mnei nie.

Raz, że inflacja.
Dwa - technologia, której jest coraz więcej. Jak ktoś chce golasa to kupi nawet tanio.


Mnie dziwi.
Robotyzacja i automatyzacja postpuje, wiec koszty robocizny spadaja. Do tego dochodza sprawniejsze procesy logistyczne. Ze juz nie wspomne ze wszystkie pkretelka potencjometry polaczone kabelkami kosztuja to samo z kosztami montazu. ekrany dotykowe to montaz jednego modulu dotykowego z podlaczeniem do ukladu sterujacego, koszt zdecydowanie mniejszy.
BTW ceny starej octavi na wyprzedazach saatrakcyjne, jakby byly takie w zeszlym roku to pewnie opla bym nie kupil

Ale koszty tej nowej technologii są wysokie. I to się kompensuje.

Producenci na samej sprzedaży aut kokosów nie zarabiają. Już to wykazywałem tu kiedyś

Re: Octavia iV

: 05 lut 2020, 09:30
autor: GordonLameman
No i jest cennik --> https://az749841.vo.msecnd.net/sitesplp ... 25aa57.pdf


Ja w sumie jestem zaciekawiony. Różnica względem Superba jest na poziomie ~10 tys. zł, ale w Nowej Octavii chyba nieco więcej technologii.
Wstępna konfiguracja pokazuje, że za ~136 tys. miałbym coś w miarę satysfakcjonującego.

Re: Octavia iV

: 05 lut 2020, 10:42
autor: Fuks
Liczba silników benzynowych powala, szczególnie z DSG :).

Re: Octavia iV

: 05 lut 2020, 11:40
autor: GordonLameman
Oferta początkowa. To już w sumie tradycja ;)

Re: Octavia iV

: 06 lut 2020, 06:55
autor: Tommy80
Smutna prawda jest taka , że Astra straciła swoje silnikowe atuty...została tylko ładna buda i trzycylindrówki pod maską.
Wolę dopłcić (wcale nie tak wiele) i dostać silnik czterocylindrowy o słusznej pojemności niż silnik od kosiarki.
A zobaczycie jeszcze jak zacznie się sypać jakość pod rządami francuzów...mawet prezydentowi Macronowi podczas wizyty w Polsce fura się sypnęła.
To napewno moja ostatnia Astra i chyba trzeba wrócić do VAG...nawet po tytuową Octavię.