Pierwsze 1000 km Astrą ST. Subiektywna opinia.
: 23 lip 2017, 20:45
Przejechałem swoją Asterką K ST 150 KM Dynamic pierwsze 1000 km. Chciałbym podzielić się z Wami moją subiektywną opinią.
Ogólnie, uważam że jest to bardzo dobre auto, które ma prawie perfekcyjnie zbalansowany czynnik - cena/jakość. Zapraszam do dyskusji
Jeżeli coś mi się przypomni to będę dodawał na bieżąco edytując ten wpis.
Plusy:
- cisza w środku (posiadam pakiet wyciszenia),
- silnik (dobra dynamika i elastyczność),
- niskie spalanie, trasa około 150km, większość jechałem 120km/h, zdarzało się też trochę ponad + fragment w niezatłoczonym mieście - wyszło 6,2 litra,
- 6 bieg,
- przycisk Sport: nie wyobrażam sobie jazdy bez niego (szczególnie jak jadę sam bo pasażerowie różnie reagują na gwałtowne przyśpieszenia, szczególnie czułość wzrasta podczas ruszania na 1 biegu, w sumie nawet ciężko kontrolować tę dynamikę
- komputer pokładowy z dwoma ekranami (bardzo fajne i intuicyjne menu, dodatkowo jest ono ładnie zaprojektowane),
- 8 calowy, dobrze wkomponowany w tapicerkę ekran,
- miękkie wykończenie klamry do wpinania pasów (wiem, to detal ale jakże miły
- system OnStar,
- czarna podsufitka,
- nawigacja jak na samochodową jest całkiem ok (szczególnie na + rzucanie wskazówek na ekran między zegarami) ale myślę, że i tak mało kto z niej będzie korzystał gdy są dostępne...
- ...CarPlay i Android Auto ,
- cieszy fakt zostawienia kilku pokręteł na kokpicie dzięki czemu sterowanie w menu jest bardzo łatwe (pomijając dotykowy ekran), ogólnie duży plus konstruktorom, którzy zostawili możliwość manualnej (niedotykowej) nawigacji po menu (w innych markach coraz częściej jest to po prostu dotykanie ekranu, które nie do końca jest użyteczne z racji wielu "tapnięć" ekranu np. przy zmniejszaniu głośności,
- ogólnie design kokpitu uważam za udany, szczególnie mając na uwadze masakrę (ilość przycisków!) którą zrobili w Astrze J,
- rozmieszczenie przycisków na kierownicy (wszystko pod ręką),
- kolorowy ekran pomiędzy zegarami,
- dobrze działający zestaw głośnomówiący (słyszalność po obu stronach rozmowy),
- domyślne felgi w dynamicu 17', pierwotnie nie do końca mi pasowały ale teraz uważam je za jedne z najładniejszych w ofercie Astry,
- płetwa rekina prezentuje się bardzo ładnie,
- czujniki martwej strefy działające bardzo dobrze,
- ogólnie nadwozie, linia auta prezentuje się bardzo ładnie (wyłączam z tego tandetnie wyglądającą srebrną listwę w kombi...),
- dużo miejsca w środku,
- regulacja odcinka lędźwiowego oraz długości siedzenia (mam rozbudowany pakiet siedzeń).
EDIT (plusy):
- spasowanie elementów środka jest na naprawdę wysokim poziomie. Póki co nic nie skrzypi/trzeszczy. Na zewnątrz jest poprawnie.
Minusy:
- aluminiowa listwa przecinająca słupek c w kombi (!!!) szkoda słów ,
- brak doświetlania zakrętów (uważam to za wielki minus). Auto ma bajery które ucierają nosa klasie D, a zabrakło czegoś tak obecnie podstawowego jak skrętny dolny przeciwmgłowy,
- bardzo niska rozdzielczość kamery cofania, nie wiem czy jest tam w ogóle 640x480, konkurencja (Kia Ceed) ma u siebie full hd,
- brak możliwość regulacji głośności czujników cofania (są głośne),
- relingi dachowe bez możliwości montażu bagażnika,
- bagażnik mógłby być trochę większy (głównie mam na myśli jego wysokość); myślę, że śmiało można było zrobić jeszcze jeden poziom na drobne rzeczy pod podłogą tak jak jest to chociażby w Kia Ceed,
- bagażnik i brak w nim jakiegokolwiek haczyka,
- bagażnik: jego wykończenie pod podłogą jak i w dwóch "schowkach" od świateł po bokach jest na słabym poziomie,
- niskiej jakości, obwisła roleta bagażnika,
- podgrzewanie tylko jednej małej szybki w bagażniku od strony kierowcy (jestem ciekawy jaki jest tego powód) EDIT: to antena nie podgrzewanie
- ciężko działające siłowniki od klapy bagażnika (nie mam elektrycznego podnoszenia). Liczę na to że się wyrobi.
- dość miękka (cienka) karoseria na dachu
- brak w ofercie Astry kseonów jako alternatywy dla bardzo drogich Intellilux i standardowych zwykłych soczewek,
- brak kierunków w lusterkach (auto wyglądałoby znacznie lepiej),
- śliska kierownica (nie wiem czy ta skóra się jeszcze wyrobi ale teraz jest to bardzo uciążliwe),
- wykończenie piano black: ogólnie jest ładne ale jest go stanowczo za dużo. Szczególnie mam na myśli duży element znajdujący się przed pasażerem. Zauważyłem rownież że gdy słońce jest z tyłu lub z boku to odbija się ono od tej listwy i oślepia kierowcę,
- aluminiowe wstawki w kokpicie w okolicy nawiewów (przy drzwiach), odbijają się w bocznych szybach. Odbicia wchodzą w lusterka, trochę to rozprasza,
- wykończenia nawiewów w okolicach łączenia podszybia i kokpitu powinny być zrobione z bardziej matowego plastiku, teraz w słoneczne dnia dość mocno odbijają się w szybie.
- lusterka powinny składać/rozkładać się po zamknięciu/otwarciu auta z kluczyka (obecnie robi się to manualnie, plusem tego rozwiązania jest to, że w mroźne dni nic nie przymarźnie),
- środkowy tunelu i brak nawiewów na tył, mogli w standardzie dorzucić chociażby jakiś schowek albo gniazdka USB,
- podłokietnik mógłby wysuwać się trochę więcej,
- skrzynia biegów i jej bardzo długi skok,
- podświetlenie kabiny i brak żarówek LED, plastiki zakrywające żarówki nagrzewają się bardzo mocno, produkcja zbędnego ciepła wewnątrz,
- długie i mocno wystające domyślne wentyle w felgach,
- czujniki ciśnienia w kołach,
- asystent parkowania (uważam go za zbędny gadżet, nie wiem czy ktokolwiek z tego korzysta? wolałbym już dwa gniazdka USB na tył zamiast tego,
- brak światła w schowku,
- wykończenie schowka (mógłby być wysłany jakimś miękkim materiałem),
- wykończenie schowka w podłokietniku (j.w.),
- tylko jedno gniazdo USB w standardzie,
- czujnik deszczu działający w kratkę,
- słabe kolory lakierów, ogólnie za akceptowalne uważam trzy z nich (biały, srebrny i cosmic grey). Jeżeli przyjmiemy, że biały, szary i srebrny nie są kolorami to wg mnie nie ma w ogóle ciekawego koloru w palecie. Są one nienasycone albo w ogóle nie pasująca do tego auta (mam na myśli szczególnie ciemne kolory, przez które jeszcze bardziej widoczne są chromowane elementy). Ogólnie wiem że się coś zmieniło ale nadal uważam tę paletę za słabą. Doceniam Opla za chęć wprowadzenia perłowego lakieru o nazwie "Emerald" jednak finalnie uważam go za bardzo ciemny (dwa tony jaśniej i byłoby pięknie).
- domyślna opona nie wystaje poza felgę, dzięki czemu felga jest narażona na obtarcia,
- brak regulacji wysokości pasów (BMW 1 również nie ma regulacji ,
- jakość pakietu wyciszenia, położony jest on niedbale,
- oparcie przedniej maski na patyku,
- brak wyciszenia przedniej maski w pakiecie wyciszenia (ale w sumie i tak jest cicho
- wlew paliwa: tankowałem dosłownie kilka razy i miałem wrażenie że wlew jest słabo osadzony), raz wyskoczył mi pistolet (może to kwestia stacji benzynowej),
- bardzo duża klapka wlewu paliwa,
- mam wrażenie że tylna kanapa mogłaby być bardziej miękka. Z tego co czytałem to wiem, że priorytetem była redukcja masy auta, i oberwało się też właśnie tej kanapie (mała ilość gąbki),
EDIT (minusy)
- sklep z aplikacjami w menu. Nie wiem czemu ma służyć ten program skoro do zainstalowania są zaledwie dwie aplikacje: pogoda i przesyłania znajomym swojego położena Wątpię żeby to rozbudowywali,
- czarny styropian znajdujący się między grillem a chłodnicą, widać go jak się lekko przykucnie, z tego co widziałem to w wersji Elite grill jest zasłonięty w tym miejscu,
- dość wąskie kieszenie w siedzeniach,
- brak klimatyzowanego schowka,
Ogólnie, uważam że jest to bardzo dobre auto, które ma prawie perfekcyjnie zbalansowany czynnik - cena/jakość. Zapraszam do dyskusji
Jeżeli coś mi się przypomni to będę dodawał na bieżąco edytując ten wpis.
Plusy:
- cisza w środku (posiadam pakiet wyciszenia),
- silnik (dobra dynamika i elastyczność),
- niskie spalanie, trasa około 150km, większość jechałem 120km/h, zdarzało się też trochę ponad + fragment w niezatłoczonym mieście - wyszło 6,2 litra,
- 6 bieg,
- przycisk Sport: nie wyobrażam sobie jazdy bez niego (szczególnie jak jadę sam bo pasażerowie różnie reagują na gwałtowne przyśpieszenia, szczególnie czułość wzrasta podczas ruszania na 1 biegu, w sumie nawet ciężko kontrolować tę dynamikę
- komputer pokładowy z dwoma ekranami (bardzo fajne i intuicyjne menu, dodatkowo jest ono ładnie zaprojektowane),
- 8 calowy, dobrze wkomponowany w tapicerkę ekran,
- miękkie wykończenie klamry do wpinania pasów (wiem, to detal ale jakże miły
- system OnStar,
- czarna podsufitka,
- nawigacja jak na samochodową jest całkiem ok (szczególnie na + rzucanie wskazówek na ekran między zegarami) ale myślę, że i tak mało kto z niej będzie korzystał gdy są dostępne...
- ...CarPlay i Android Auto ,
- cieszy fakt zostawienia kilku pokręteł na kokpicie dzięki czemu sterowanie w menu jest bardzo łatwe (pomijając dotykowy ekran), ogólnie duży plus konstruktorom, którzy zostawili możliwość manualnej (niedotykowej) nawigacji po menu (w innych markach coraz częściej jest to po prostu dotykanie ekranu, które nie do końca jest użyteczne z racji wielu "tapnięć" ekranu np. przy zmniejszaniu głośności,
- ogólnie design kokpitu uważam za udany, szczególnie mając na uwadze masakrę (ilość przycisków!) którą zrobili w Astrze J,
- rozmieszczenie przycisków na kierownicy (wszystko pod ręką),
- kolorowy ekran pomiędzy zegarami,
- dobrze działający zestaw głośnomówiący (słyszalność po obu stronach rozmowy),
- domyślne felgi w dynamicu 17', pierwotnie nie do końca mi pasowały ale teraz uważam je za jedne z najładniejszych w ofercie Astry,
- płetwa rekina prezentuje się bardzo ładnie,
- czujniki martwej strefy działające bardzo dobrze,
- ogólnie nadwozie, linia auta prezentuje się bardzo ładnie (wyłączam z tego tandetnie wyglądającą srebrną listwę w kombi...),
- dużo miejsca w środku,
- regulacja odcinka lędźwiowego oraz długości siedzenia (mam rozbudowany pakiet siedzeń).
EDIT (plusy):
- spasowanie elementów środka jest na naprawdę wysokim poziomie. Póki co nic nie skrzypi/trzeszczy. Na zewnątrz jest poprawnie.
Minusy:
- aluminiowa listwa przecinająca słupek c w kombi (!!!) szkoda słów ,
- brak doświetlania zakrętów (uważam to za wielki minus). Auto ma bajery które ucierają nosa klasie D, a zabrakło czegoś tak obecnie podstawowego jak skrętny dolny przeciwmgłowy,
- bardzo niska rozdzielczość kamery cofania, nie wiem czy jest tam w ogóle 640x480, konkurencja (Kia Ceed) ma u siebie full hd,
- brak możliwość regulacji głośności czujników cofania (są głośne),
- relingi dachowe bez możliwości montażu bagażnika,
- bagażnik mógłby być trochę większy (głównie mam na myśli jego wysokość); myślę, że śmiało można było zrobić jeszcze jeden poziom na drobne rzeczy pod podłogą tak jak jest to chociażby w Kia Ceed,
- bagażnik i brak w nim jakiegokolwiek haczyka,
- bagażnik: jego wykończenie pod podłogą jak i w dwóch "schowkach" od świateł po bokach jest na słabym poziomie,
- niskiej jakości, obwisła roleta bagażnika,
- podgrzewanie tylko jednej małej szybki w bagażniku od strony kierowcy (jestem ciekawy jaki jest tego powód) EDIT: to antena nie podgrzewanie
- ciężko działające siłowniki od klapy bagażnika (nie mam elektrycznego podnoszenia). Liczę na to że się wyrobi.
- dość miękka (cienka) karoseria na dachu
- brak w ofercie Astry kseonów jako alternatywy dla bardzo drogich Intellilux i standardowych zwykłych soczewek,
- brak kierunków w lusterkach (auto wyglądałoby znacznie lepiej),
- śliska kierownica (nie wiem czy ta skóra się jeszcze wyrobi ale teraz jest to bardzo uciążliwe),
- wykończenie piano black: ogólnie jest ładne ale jest go stanowczo za dużo. Szczególnie mam na myśli duży element znajdujący się przed pasażerem. Zauważyłem rownież że gdy słońce jest z tyłu lub z boku to odbija się ono od tej listwy i oślepia kierowcę,
- aluminiowe wstawki w kokpicie w okolicy nawiewów (przy drzwiach), odbijają się w bocznych szybach. Odbicia wchodzą w lusterka, trochę to rozprasza,
- wykończenia nawiewów w okolicach łączenia podszybia i kokpitu powinny być zrobione z bardziej matowego plastiku, teraz w słoneczne dnia dość mocno odbijają się w szybie.
- lusterka powinny składać/rozkładać się po zamknięciu/otwarciu auta z kluczyka (obecnie robi się to manualnie, plusem tego rozwiązania jest to, że w mroźne dni nic nie przymarźnie),
- środkowy tunelu i brak nawiewów na tył, mogli w standardzie dorzucić chociażby jakiś schowek albo gniazdka USB,
- podłokietnik mógłby wysuwać się trochę więcej,
- skrzynia biegów i jej bardzo długi skok,
- podświetlenie kabiny i brak żarówek LED, plastiki zakrywające żarówki nagrzewają się bardzo mocno, produkcja zbędnego ciepła wewnątrz,
- długie i mocno wystające domyślne wentyle w felgach,
- czujniki ciśnienia w kołach,
- asystent parkowania (uważam go za zbędny gadżet, nie wiem czy ktokolwiek z tego korzysta? wolałbym już dwa gniazdka USB na tył zamiast tego,
- brak światła w schowku,
- wykończenie schowka (mógłby być wysłany jakimś miękkim materiałem),
- wykończenie schowka w podłokietniku (j.w.),
- tylko jedno gniazdo USB w standardzie,
- czujnik deszczu działający w kratkę,
- słabe kolory lakierów, ogólnie za akceptowalne uważam trzy z nich (biały, srebrny i cosmic grey). Jeżeli przyjmiemy, że biały, szary i srebrny nie są kolorami to wg mnie nie ma w ogóle ciekawego koloru w palecie. Są one nienasycone albo w ogóle nie pasująca do tego auta (mam na myśli szczególnie ciemne kolory, przez które jeszcze bardziej widoczne są chromowane elementy). Ogólnie wiem że się coś zmieniło ale nadal uważam tę paletę za słabą. Doceniam Opla za chęć wprowadzenia perłowego lakieru o nazwie "Emerald" jednak finalnie uważam go za bardzo ciemny (dwa tony jaśniej i byłoby pięknie).
- domyślna opona nie wystaje poza felgę, dzięki czemu felga jest narażona na obtarcia,
- brak regulacji wysokości pasów (BMW 1 również nie ma regulacji ,
- jakość pakietu wyciszenia, położony jest on niedbale,
- oparcie przedniej maski na patyku,
- brak wyciszenia przedniej maski w pakiecie wyciszenia (ale w sumie i tak jest cicho
- wlew paliwa: tankowałem dosłownie kilka razy i miałem wrażenie że wlew jest słabo osadzony), raz wyskoczył mi pistolet (może to kwestia stacji benzynowej),
- bardzo duża klapka wlewu paliwa,
- mam wrażenie że tylna kanapa mogłaby być bardziej miękka. Z tego co czytałem to wiem, że priorytetem była redukcja masy auta, i oberwało się też właśnie tej kanapie (mała ilość gąbki),
EDIT (minusy)
- sklep z aplikacjami w menu. Nie wiem czemu ma służyć ten program skoro do zainstalowania są zaledwie dwie aplikacje: pogoda i przesyłania znajomym swojego położena Wątpię żeby to rozbudowywali,
- czarny styropian znajdujący się między grillem a chłodnicą, widać go jak się lekko przykucnie, z tego co widziałem to w wersji Elite grill jest zasłonięty w tym miejscu,
- dość wąskie kieszenie w siedzeniach,
- brak klimatyzowanego schowka,