Strona 1 z 2

Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 24 kwie 2017, 22:47
autor: astrak93
Witam jestem nowy tu nie wiem czy był taki temat ale mam następujący problem. Kupiłem niedawno astrę i rozładowuje mi sie akumlator co 4 dni. Napięcie aku. jest dobre w czasie odpalenia oraz po zgaszeniu auta. miał ktos podobny problem.?

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 24 kwie 2017, 23:08
autor: daro
Zależy co do tej pory zostało wykluczone. Coś zżera mu prąd w aucie albo uszkodzenie akumulatora. Tak czy inaczej podlega to gwarancji, więc powinno odwiedzić się ASO.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 24 kwie 2017, 23:17
autor: Budus
Może alternator nie ładuje.
A co 4 dni podłączasz pod prostownik? Pytanie czy dobry

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 25 kwie 2017, 02:06
autor: wisniowy
Podaj wartość napięcia po 15min od otwarcia maski, u mnie jest 12.4V, czasami 12.6V i to niezależnie od podładowania po którym stabilizuje się na poziomie 12.85V. Wg mnie astra na bieżąco ustawia moc alternatora, sprawdzałem na odpalonym silniku i właczone odbiorniki czyli radio, klima, dmuchawa, swiatla mijania. Oto wyniki: wolne obroty po 15min jeździe- 13.6V, po zwiększeniu obrotów 13.8V. Zgasilem silnik, odpalam i mam 14.3V i to na wolnych Obrotach, wyłączam wszystkie odbiorniki zostają tylko dzienne ledy i pokazuje 12.3V czyli alternator w tym momencie wogole jakby nie ładował. Pytałem o to w autowola Bemowo, standardowo - wszystko w porządku.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 25 kwie 2017, 08:47
autor: Mati
Może być problem z alternatorem, akumulatorem lub przewodach łączących alternator i aku. Były już przypadki przecięcia wiązki podczas montażu no podstawy sterownika więc najlepiej do ASO pojechać i niech szukają.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 25 kwie 2017, 08:50
autor: man1utek
hmm a może znajdują się gdzieś luzy i stąd problem...?

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 25 kwie 2017, 09:22
autor: elv33
Nie ma co szukać i się martwić/kłopotać serwis musi to zrobić :) za coś w końcu te pieniądze od nas wzięli.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 25 kwie 2017, 11:06
autor: EmAjEs
Dokładnie jedź do ASO i niech się martwią co z tym fantem zrobić

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 25 kwie 2017, 20:59
autor: kzyhu1983
wisniowy pisze: Wg mnie astra na bieżąco ustawia moc alternatora, sprawdzałem na odpalonym silniku i właczone odbiorniki czyli radio, klima, dmuchawa, swiatla mijania

Tak był od zawsze. Każdy alternator to prądnica prądu zmiennego. Mostki prostownicze zamieniają nam prąd na stały, a regulator napięcia dostosowuje je do wymaganego zapotrzebowania (zazwyczaj ponad 14V i próbuje je utrzymać). W dobie oszczędzania każdy alternator dobierany jest praktycznie nominalnie do zapotrzebowania więc mamy przygasanie świateł itp.

Co do problemu astrak93 trochę za mało danych. Problemów może być wiele- urządzenia podłączone do auta, alarm, uszkodzenie wewnętrzne akumulatora, radio itp. Tak jak podpowiadają przedmówcy, serwis. Jeżeli nie wykonywałeś żadnych przeróbek to jest to zapewne problem wyposażenia wewnętrznego. Ogarnięty elektryk z miernikiem ogarnie to w kilka/ kilkanaście minut. Daj znać gdzie był problem. Informacja pomoże innym użytkownikom. Powodzenia.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 26 kwie 2017, 00:46
autor: wisniowy
Tak był od zawsze. Każdy alternator to prądnica prądu zmiennego. Mostki prostownicze zamieniają nam prąd na stały, a regulator napięcia dostosowuje je do wymaganego zapotrzebowania (zazwyczaj ponad 14V i próbuje je utrzymać). W dobie oszczędzania każdy alternator dobierany jest praktycznie nominalnie do zapotrzebowania więc mamy przygasanie świateł itp.


Czyli jak odpalam rano to alternator przez 1min daję mi 14.3V i światła nie przygasają, po tym czasie stwierdza, że naładował już akumulator do takiego stopnia że podaję 13.5V i światła już przygasają. Jednego dnia wieczorem ładuję do pełna, akumulator ma prawie 12.9V, rano jadę do roboty, wracam, w sumie 30km - napięcie tuż po zgaszeniu silnika 12.6V. Czyli zrobili tak, żeby układ utrzymywał akumulator naładowany podczas jazdy w 50-60%. Ciekawe co będzie zimą przy mrozach typu -25C.

Jeździłem w życiu różnymi samochodami, do tej pory w każdym po przejażdżce pokazywało na akumulatorze prawie 13V. Co wskazuje, że ładowanie było rzędu 14V. W Peugeocie 206 miałem akumulator 8-letni i jeszcze działał, wystarczyło podładować go co drugi dzień podczas mrozów. Ciekawe na ile starczy mi ten z Astry ? Prosiłbym aby inni użytkownicy forum zbadali jak to wygląda u nich, otworzyć maskę i zmierzyć po 15min (samo otwarcie drzwi powoduje uruchomienie jakiś systemów i pobór energii, dlatego należy pozwolić aby dezaktywowały się i na zaciskach pod maską pokazało się napięcie spoczynkowe pod minimalnym obciążeniem jakie generuje samochód).

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 26 kwie 2017, 05:48
autor: marwisn
Klasyczne w naszym rozumieniu układy ładowania akumulatora już dawno wyszły z obiegu i rozpatrywanie problemu w oparciu o ich funkcjonowanie nie ma sensu.

Poniżej opis jak działa układ ładowania w Insigni bardzo dobrze opisany przez usera KaMyK'a. Opis długi, ale bardzo dokładnie przedstawia działanie i zależności całego systemu (oparty o instrukcje serwisowe TIS).

W Astrze K będzie bardzo podobne jak nie bliźniacze rozwiązanie.


System ładowania akumulatora w insignii dość znacząco różni się od tradycyjnych układów opartych na stałonapięciowych regulatorach napięcia. Poniżej opis całego układu oraz trybów pracy.


Opis i działanie układu ładowania (źródło TIS)

Przegląd systemu zarządzania mocą elektryczną

System zarządzania mocą elektryczną jest zaprojektowany, aby monitorować i kontrolować system ładowania oraz wysyłać wiadomości diagnostyczne w celu ostrzeżenia kierowcy o możliwych problemach z akumulatorem i alternatorem. System zarządzania mocą elektryczną wykorzystuje głównie zdolność istniejącego komputera pokładowego do zmaksymalizowania efektywności alternatora, zarządzania ładowaniem, przedłużania poziomu naładowania i żywotności akumulatora oraz zminimalizowania wpływu systemu na zużycie paliwa. System zarządzania mocą elektryczną realizuje 3 funkcje:

• Kontroluje napięcie i ocenia stan akumulatora.
• Podejmuje działania korygujące poprzez zwiększenie prędkości obrotowej biegu jałowego i regulację napięcia.
• Przeprowadza diagnostykę i powiadamia kierowcę.
Stan akumulatora można ocenić, gdy zapłon jest wyłączony oraz gdy jest włączony. Gdy zapłon jest wyłączony, stan naładowania akumulatora określa się przez pomiar napięcia w obwodzie otwartym. Stan naładowania jest funkcją określającą stężenie kwasu oraz opór akumulatora i jest szacowana na podstawie odczytu pomiaru napięcia jałowego w obwodzie otwartym dokonanego, gdy akumulator jest w stanie spoczynku od kilku godzin.

Stan naładowania może być używany jako narzędzie diagnostyczne informujące klienta albo przedstawiciela handlowego o stanie akumulatora. Podczas włączenia zapłonu, algorytm nieprzerwanie oznacza stan naładowania nastawionych amperogodzin, pojemność baterii, początkowe stan naładowania i temperaturę.

Podczas pracy stopień naładowania akumulatora jest wstępnie wyznaczany przez czujnik, który otrzymuje dane o stopniu naładowania akumulatora.

Ponadto funkcja zarządzania mocą elektryczną jest przeznaczona do realizacji sterowania napięciem regulowanym w celu poprawy stanu naładowania akumulatora, jego żywotności i oszczędności paliwa. Jest to uzyskiwane przez ustawienie ładowania na poziomie optymalnym, pozwalającym na ponowne naładowanie akumulatora bez skracania jego żywotności, dzięki znajomości stan naładowania akumulatora i temperatury.

Część Opis i działanie układu ładowania jest podzielona na 3 sekcje. Pierwszy rozdział opisuje element składowe układu ładowania i ich integrację w zarządzanie mocą elektryczną. Drugi rozdział opisuje działanie układu ładowania. Trzecia sekcja opisuje funkcjonowanie tablicy rozdzielczej wskaźnika ładowania, komunikaty centrum informowania kierowcy i funkcjonowanie woltomierza.

Części składowe układu ładowania

Alternator

Alternator jest częścią podlegającą naprawom serwisowym. Jeśli zdiagnozowane zostało uszkodzenie alternatora, podlega on wymianie jako zespół. Alternator napędzany jest paskiem napędowym silnika. Obroty wirnika indukują prąd przemienny (AC) w uzwojeniu stojana. Napięcie prądu przemiennego (AC) jest przesyłane przez szereg diod do prostowania. Napięcie to jest następnie przetwarzane w napięcie prądu stałego używane w obwodach elektrycznych pojazdu i ładowania akumulatora. Regulator napięcia zintegrowany z alternatorem kontroluje prąd wyjściowy z alternatora. Nie podlega naprawie. Regulator napięcia kontroluje ilość prądu dostarczanego przez wirnik. Jeśli wystąpi awaria obwodu sterującego pola alternatora, alternator przełączy się domyślnie na napięcie wyjściowe 13,8 V.

Moduł elektroniczny nadwozia (BCM)

Moduł elektroniczny nadwozia (BCM) jest urządzeniem podłączonym do GMLAN. Współdziała z modułem sterującym silnika (ECM) i zestawem wskaźników w tablicy rozdzielczej w eksploatacji zarządzania mocą elektryczną. BCM określa prąd wyjściowy alternatora i przesyła informacje do ECM do sprawdzania obwodu sygnału załączania alternatora. To pozwala nadzorować informacje dotyczące obwodu sygnału cyklu roboczego pola alternatora, wysyłanego z ECM w celu kontrolowania funkcjonowania alternatora. Kontroluje to funkcjonowanie czujnika naładowania akumulatora, układ napięcia dodatniego akumulatora, oraz szacunkową temperaturę akumulatora w celu określenia stanu naładowania akumulatora. BCM odpowiada za wzmocnienie biegu jałowego.

Czujnik natężenia prądu akumulatora

Czujnik naładowania akumulatora jest elementem podlegającym obsłudze serwisowej, połączonym z ujemnym biegunem akumulatora. Czujnik naładowania akumulatora jest 3-przewodowym czujnikiem hallotronowym. Czujnik naładowania akumulatora monitoruje poziom naładowania akumulatora. Przekazuje dane bezpośrednio do BCM. Generuje sygnał 5 V z modulowaną szerokością impulsu (PWM) 128 Hz z cyklem pracy 0-100%. Normalny cykl pracy zawiera się między 5-95%. 0-5% i 95-100% są przedziałami diagnostycznymi.

Moduł sterujący silnika (ECM)

Gdy silnik pracuje, sygnał załączenia alternatora jest przesyłany do alternatora z ECM, załączając regulator. Regulator napięcia alternatora kontroluje natężenie prądu wirnika, sterując w ten sposób wartością napięcia wyjściowego. Prąd wirnika jest proporcjonalny do szerokości impulsu elektrycznego dostarczanego przez regulator. Gdy silnik jest uruchamiany, regulator wykrywa obroty alternatora przez wykrywanie napięcia AC na stojanie poprzez przewód wewnętrzny. Gdy silnik już pracuje, regulator zmienia prąd pola poprzez sterowanie szerokości impulsu. Powoduje to regulowanie napięcia wyjściowego alternatora w celu prawidłowego ładowania akumulatora i działania instalacji elektrycznej. Zacisk obciążenia pola alternatora jest podłączony wewnętrznie do regulatora napięcia, a zewnętrznie do ECM. Gdy regulator napięcia wykrywa problem w układzie ładowania, to zwiera ten obwód, sygnalizując modułowi ECM występowanie problemu. ECM monitoruje obwód sygnału cyklu pracy pola alternatora i odbiera decyzje sterowania opierające się na informacjach pochodzących z BCM.

Zestaw wskaźników w tablicy rozdzielczej

Zespół wskaźników tablicy przyrządów zapewnia powiadamianie klienta w przypadku problemu w układzie ładowania. Są 2 wskaźniki, wskaźnik ładowania oraz centrum informowania kierowcy NAPRAWA SYSTEMU ŁADOWANIA AKUMULATORA, jeżeli jest na wyposażeniu.

Działanie układu ładowania

Celem działania układu ładowania jest zapewnienie prawidłowego ładowania akumulatora. Jest 6 trybów pracy, zawierających:

• Tryb odsiarczania akumulatora
• Tryb ładowania
• Tryb ekonomicznej jazdy
• Tryb reflektorów
• Tryb uruchamiania
• Tryb redukcji napięcia
Moduł sterujący silnika (ECM) kontroluje alternator poprzez obwód sygnału załączenia alternatora. ECM nadzoruje jakość pracy alternatora poprzez obwód sygnału cyklu pracy pola alternatora. Sygnał ten jest sygnałem z modulowaną szerokością impulsu (PWM) o częstotliwości 128 Hz z cyklem pracy 0-100 procent. Normalny cykl pracy zawiera się między 5-95%. 0-5% i 95-100% są przedziałami diagnostycznymi. Poniższa tabela przedstawia wartości cyklu pracy i napięcia wyjściowego alternatora

Wartości cyklu pracy

Napięcie wyjściowe alternatora

10% - 11 V

20% - 11,56 V

30% - 12,12 V

40% - 12,68 V

50% - 13,25 V

60% - 13,81 V

70% - 14,37 V

80% - 14,94 V

90% - 15,5 V

Alternator dostarcza do modułu ECM sygnał zwrotny wyjściowego napięcia alternatora przez obwód sygnału cyklu pracy alternatora. Niniejsza informacja jest przesyłana do modułu elektronicznego nadwozia (BCM). Ten sygnał jest sygnałem z modulowaną szerokością impulsu (PWM) o częstotliwości 128 Hz z cyklem pracy 0-100 procent. Normalny cykl pracy zawiera się między 5-99%. 0-5% i 100% są przedziałami diagnostycznymi.

Tryb odsiarczania akumulatora

BCM załączy ten tryb, kiedy przetworzone napięcie wyjściowe alternatora będzie niższe niż 13,2 V przez 45 min. Kiedy zaistnieje taka sytuacja, BCM załączy Tryb Ładowania na 2-3 min. Następnie BCM ustali włączenie kolejnego trybu na podstawie bieżącego użytkowania prądu.

Tryb ładowania

BCM załączy tryb ładowania zawsze, gdy wystąpią następujące warunki.

• Wycieraczki są włączone dłużej niż 3 s.
• GMLAN (żądanie trybu wzmocnienia napięcia sterującego klimatyzacji) jest prawdziwe według wskazań głowicy kontrolnej HVAC. Nawiew ustawiony na dużą prędkość, odszranianie tylnej szyby lub duża prędkość nawiewu HVAC mogą spowodować wejście BCM w tryb ładowania.
• Szacunkowa temperatura akumulatora jest niższa niż 0°C (32°F).
• Stopień naładowania akumulatora jest niższy niż 80%.
• Prędkość pojazdu jest wyższa niż 145 km/h (90 mph).
• Występuje błąd czujnika natężenia prądu.
• Napięcie w systemie zostało określone jako niższe niż 12,56 V
Kiedy spełniony jest którykolwiek z tych warunków, system ustali docelową wartość napięcia wyjściowego na napięcie ładowania 13,9-15,5 V, w zależności od stopnia naładowania akumulatora i szacunkowej wartości temperatury akumulatora.

Tryb ekonomicznej jazdy

BCM uruchomi tryb oszczędności paliwa, gdy szacunkowa temperatura akumulatora wynosi co najmniej 0°C (32°F), ale jest niższa lub równa 80°C (176°F), zmierzone natężenie prądu w akumulatorze wynosi od -8 do 15A, a stopień naładowania akumulatora jest nie mniejszy niż 80%. Jego docelowe napięcie wyjściowe alternatora to napięcie akumulatora przy otwartym obwodzie i może ono wynosić 12,5-13,1 V. BCM wyjdzie z tego trybu i wprowadzi Tryb Ładowania, gdy występuje dowolny z wyżej opisanych warunków.

Tryb reflektorów

BCM załączy tryb reflektorów zawsze, gdy reflektory są włączone (drogowe lub mijania). Napięcie będzie regulowane w zakresie między 13,9-14,5 V.

Tryb uruchamiania

Podczas zapłonu silnika BCM ustala docelowe napięcie wyjściowe na 14,5 V przez 30 s.

Tryb redukcji napięcia

BCM załączy tryb redukcji napięcia, gdy temperatura otoczenia wynosi powyżej 0°C (32°F). Natężenie prądu akumulatora jest niższe niż 1 A lub wyższe niż -7 A, zaś cykl pracy alternatora jest mniejszy niż 99%. Jego docelowe napięcie wyjściowe alternatora wynosi 12,9 V. BCM wyjdzie z tego trybu gdy tylko zostaną spełnione kryteria dla Trybu ładowania.

Działanie zestawu wskaźników w tablicy rozdzielczej

Działanie wskaźnika ładowania

Na tablicy rozdzielczej zostaje podświetlony wskaźnik ładowania i wyświetlony komunikat centrum informowania kierowcy (jeżeli jest na wyposażeniu), gdy zaistnieje któryś z poniższych warunków:

• Moduł sterujący silnika (ECM) wykrywa, że napięcie wyjściowe alternatora jest niższe niż 11 V lub wyższe niż 16 V. Zespół wskaźników tablicy rozdzielczej odbiera od ECM komunikat GMLAN żądający podświetlenia.
• Zespół wskaźników tablicy rozdzielczej określa, że napięcie układu jest niższe niż 11 V lub wyższe niż 16 V przez ponad 30 sekund. Zespół wskaźników tablicy rozdzielczej odbiera wiadomość GMLAN z modułu elektronicznego nadwozia (BCM) o problemie w zakresie napięcia układu.
• Zespół wskaźników tablicy rozdzielczej wykonuje test wyświetlaczy na początku każdego cyklu zapłonu. Wskaźnik jest podświetlony przez najwyżej 3 sekundy.
AKUMULATOR NIE JEST ŁADOWANY, NAPRAWIĆ UKŁAD ŁADOWANIA

BCM i ECM prześlą komunikat GMLAN do centrum informowania kierowcy o wyświetleniu komunikatu BRAK ŁADOWANIA AKUMULATORA NAPRAWA SYSTEMU ŁADOWANIA AKUMULATORA. Gdy DTC układu ładowania jest aktualnym kodem DTC, pojawia się żądanie WŁĄCZENIA komunikatu. Komunikat ten zostaje WYŁĄCZONY, gdy są spełnione warunki skasowania DTC.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 26 kwie 2017, 06:54
autor: kzyhu1983
Referat na prace doktorską hihihi :lol:

A tak na serio...wyjaśnia chyba wszystkie kwestie związane z pracą układu ładowania

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 26 kwie 2017, 07:08
autor: marwisn
Takie czasy.

Sam miernik tu nie pomoże. Wiele parametrów tego systemu można programować i zmieniać z poziomu MDI.

Niech ASO się tym zajmie.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 26 kwie 2017, 16:23
autor: BlackCarmelST
ASO i nie ma co gdybym. Jak nie to skarga do GM.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 26 kwie 2017, 21:33
autor: wisniowy
Czas pokaże czy to inteligentne zarządzanie ładowaniem będzie lepsze niż stałe 14.3V podczas pracy silnika jak w prostych układach zasilania.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 27 kwie 2017, 05:39
autor: marwisn
Jest w Astrze J, Zafirze C, Insigni.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 27 kwie 2017, 15:11
autor: kzyhu1983
Jak się pozna specyfikację techniczną to wnioski same się nasuwają, a diagnostyka niby czuwa nad każdym układem. Powinno być bezawaryjnie a wszyscy wiemy co dzieje się z wiekiem użytkowania auta. Prosty mostek prostowniczy i regulator napięcia (często razem z szczotkotrzymaczem) jest dużo mniej skomplikowany od w.w. układu. Akumulator nie będzie pracował dłużej, instalacja i połączenia również nie wydłużą swojej żywotności. Idziemy do przodu a tak naprawdę nie wiadomo gdzie. Ot taka rozkminka przed długim weekendem :roll:

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 30 sie 2020, 11:55
autor: Kuba21
czołem mam pytanie astra 1.4 bez ss dziś na mierniku w spoczynku aku 12.7 po odpaleniu ładowanie 15 i po paru sek. spadek do 12.7 czy to normalne i ten typ tak ma?o co chodzi zawsze myślałem że altek daje ok 14???czy jest tu jakiś specjalny system który ogranicza altka jak wykryje ze aku jest naładowany??dziwne?astra 2019 r. mam pierwszy raz i pytam?ps. i drugie pytanie jest możliwość odczytu w astrze na pulpicie konsoli jakie jest ładowanie?w vectrze c była taka możliwość??

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 30 sie 2020, 18:40
autor: Mati
Kuba21 pisze:czołem mam pytanie astra 1.4 bez ss dziś na mierniku w spoczynku aku 12.7 po odpaleniu ładowanie 15 i po paru sek. spadek do 12.7 czy to normalne i ten typ tak ma?o co chodzi zawsze myślałem że altek daje ok 14???czy jest tu jakiś specjalny system który ogranicza altka jak wykryje ze aku jest naładowany??dziwne?astra 2019 r. mam pierwszy raz i pytam?ps. i drugie pytanie jest możliwość odczytu w astrze na pulpicie konsoli jakie jest ładowanie?w vectrze c była taka możliwość??

1. Wszystko w normie. Jak będzie aku bardziej rozładowany to auto utrzyma większe prądy ładowania.
2. Tak może być wyświetlany prąd ładowania.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 30 sie 2020, 20:30
autor: astra
Do pkt.1 zapomniałeś dopisać wymiana akumulatora za najpóźniej rok, a po za tym jak napisałeś ok bo wszyscy w AK tak mają.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 31 sie 2020, 18:48
autor: Kuba21
Ok powiedzmy że jestem trochę spokojniejszy. Mati w kwestii 2 pytania jak włączyć opcje wyświetlania prądu ładowania??mam wersje enjoy nie wiem czy tam wogóle pójdzie coś wyświetlić no chyba że najpierw z komputer i coś wgrać trzeba?w vectrze miałem specjalną konfigurację klawiszy która odblokowywała ukryte menu i tam wszystko było?

ps. co to w ogóle za przewody odchodzą od akumulatora?jakiś mały wężyk gumowy i od minusa klemy coś idzie do komory bagażnika?Dołączam zdjęcia nie wiem czy będzie dobrze widać z góry dzięki za info

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 01 wrz 2020, 00:12
autor: Mati
Nie wiem czy da się u ciebie odblokować wyświetlanie prądu ładowania bo ja mam kolorowy wyświetlacz między zegarami.
Ten gumowy wężyk jest od odpowiedzenia gazów z akumulatora.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 01 wrz 2020, 16:38
autor: Martin
Mati pisze:Nie wiem czy da się u ciebie odblokować wyświetlanie prądu ładowania bo ja mam kolorowy wyświetlacz między zegarami.
Ten gumowy wężyk jest od odpowiedzenia gazów z akumulatora.


czyli kupując nowy akumulator należy kupić taki do którego owy wężyk można podłączyć ?

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 01 wrz 2020, 19:30
autor: PaGo
Przypadkiem każdy bezobsługowy (bez możliwości dolania wody)
takiego nie ma?

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 01 wrz 2020, 19:37
autor: Martin
nie wiem, dlatego pytam

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 01 wrz 2020, 21:04
autor: PaGo
To będzie system automatycznego odpowietrzania aku : po prostu kup aku z takim system.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 02 wrz 2020, 00:15
autor: Inferno
Nie ma tam akumulatora AGM? U mnie taki jest.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 02 wrz 2020, 07:38
autor: Martin
PaGo pisze:To będzie system automatycznego odpowietrzania aku : po prostu kup aku z takim system.


Ja tak pytam z ciekawości, mój na razie jest ok, bo nigdy nie widziałem takiej rurki przy akumulatorze. Ciekawie czy w innych autach (innych marek tak jest), czy to po prostu dlatego ze akumulator jest w bagażniku i trujące opary mogą sie dostawać do środka kabiny, a jak wiadomo akumulator podczas jazdy potrafi być ładowany powyżej 15V a przy tym napięcie juz zaczyna ciśnienie w komorach wzrastać i opary intensywniej się tworzą.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 02 wrz 2020, 14:20
autor: PaGo
W wielu jest , i w motorach też.

Re: Rozładowujący się akumulator co 4 dni pomocy

: 23 gru 2021, 18:07
autor: sztorm
Mati pisze:Nie wiem czy da się u ciebie odblokować wyświetlanie prądu ładowania bo ja mam kolorowy wyświetlacz między zegarami.
Ten gumowy wężyk jest od odpowiedzenia gazów z akumulatora.

Też mam kolorowy wyświetlacz między zegarami w związku z tym mam pytanie jak to można odblokować ?