Zasadniczo masz rację, "ale"
vwarni pisze:Czyli podsumowując najważniejsze, aby dany olej spełniał specyfikację producenta ( u nas dexos 1 gen2) a reszta w sumie nie powinna mieć aż tak znaczenia. ...
Dla 90% świadomych użytkowników to powinno być najważniejsze.
Ważne, żeby olej pochodził z pewnego źródła i spełniał wymagania norm.
vwarni pisze:.... Bardziej upodobania danej osoby. ...
Lub design baniaka
vwarni pisze:.... Aaa i jak zawsze podstawa częsta wymiana nie żadne long life itp. ...
Paradoksalnie Long Life wcale nie jest głupim rozwiązaniem.
Żeby się nie rozpisywać, oleje LL muszą mieć bdb bazy olejowe i ogólną, wysoką jakość.
W końcu projektowane są na 30 tys km, więc to nie byle co.
I oleje tyle są w stanie wytrzymać, problem w tym, że silniki tak "mordują" smarowidła (paliwo w oleju, woda, opiłki, zanieczyszczenia ...), że w większości przypadków LL traci sensu.
Jeżeli eksploatacja polegałaby na tym, że gasisz silnik na tankowanie, to LL jest jak najbardziej uzasadnione.
vwarni pisze:...Ja rozważam albo tego ..., albo jeszcze ...
To sobie rozważaj, ale to nie ma sensu.
Nawet analizy na oilclub'ie nie dają odpowiedzi, który olej jest "lepszy".
Żeby Ci jeszcze zamieszać w głowie, porównaj analizy Yacco GDI i Orlen DEX1:
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... -5w30.815/https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... w-30.1469/"Taki sam" jest jeszcze Motul Eco Lite.
Porównywałem MSDS Orlena i tego Motula - mają ten sam nr cas bazy olejowej!
Jest to NexBase z Neste.