Strona 8 z 10

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 17:37
autor: krupers
lukaszakustyk pisze:
krupers pisze:
komisarzryba pisze:temperature plynu masz przeciez na wskazowce ;)


Nie - to jest "przybliżona" wartość (estymowana przez komputer) temperatury silnika, chociaż oczywiście z ikonki wychodzi inaczej.

Temperaturę cieczy chłodzącej jako wskazanie masz tylko cyfrowe.

I tak - masz rozbieżności, dlatego to jest przydatny "ficzer" ;)


Ani wskazówka, ani wskazanie cyfrowe nie pokazuje prawdziwej temperatury płynu chłodniczego, po podpięciu komputera widać dopiero prawidłowe wartości ponieważ nasze Astry nie utrzymują temperatury płynu chłodniczego na poziomie 90 stopni. Więc i wskazówka i wyświetlanie na BC ma się nijak do prawdziwej wartości.


Niestety, ale mylisz się - szczególnie iż zegary te są także w Corsie i wiem, co widzę na codzień.

Wskazanie z komputera (jak masz odblokowane) jest dokładnie tym samym, które odczytujesz po podpięciu komputera. Nie ma trzeciego wskazania.

Dlatego jest to zblokowane na wyświetlaczu, bo jest inne, bo jest właśnie zwykle większe, a wskazówka jest "przekłamaniem" na 90°C.

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 17:43
autor: komisarzryba
PaGo pisze:A mając volty na blacie,od razu wiedziałbyś w czym problem.

mechanika brocha, nie moja ;)

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 17:50
autor: PaGo
Poważnie czy żartujesz?
cała obsluga auta jest brochą mechanika?

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 17:52
autor: komisarzryba
zapala sie lampka, jade do mechanika. jego brocha znalezc przyczyne.

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 18:50
autor: PaGo
I daj tu takiemu fajną furę..

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 18:59
autor: lukaszakustyk
krupers pisze:
lukaszakustyk pisze:
krupers pisze:
Nie - to jest "przybliżona" wartość (estymowana przez komputer) temperatury silnika, chociaż oczywiście z ikonki wychodzi inaczej.

Temperaturę cieczy chłodzącej jako wskazanie masz tylko cyfrowe.

I tak - masz rozbieżności, dlatego to jest przydatny "ficzer" ;)


Ani wskazówka, ani wskazanie cyfrowe nie pokazuje prawdziwej temperatury płynu chłodniczego, po podpięciu komputera widać dopiero prawidłowe wartości ponieważ nasze Astry nie utrzymują temperatury płynu chłodniczego na poziomie 90 stopni. Więc i wskazówka i wyświetlanie na BC ma się nijak do prawdziwej wartości.


Niestety, ale mylisz się - szczególnie iż zegary te są także w Corsie i wiem, co widzę na codzień.

Wskazanie z komputera (jak masz odblokowane) jest dokładnie tym samym, które odczytujesz po podpięciu komputera. Nie ma trzeciego wskazania.

Dlatego jest to zblokowane na wyświetlaczu, bo jest inne, bo jest właśnie zwykle większe, a wskazówka jest "przekłamaniem" na 90°C.

Tak się składa ze mam odblokowane i pokazuje dokładnie to samo co wskazówka a wiem ze AK maja temperaturę pracy płynu chłodniczego na 110 stopni a nie 90 stopni, to jak to wyjaśnisz ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 19:07
autor: PaGo
Na 110?
Skąd wiesz,?

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 19:21
autor: komisarzryba
PaGo pisze:I daj tu takiemu fajną furę..

no ale co? mam sie sam zastanawiac co sie stalo? mam do mechanika pojechac i mu powiedziec, ze nie musi szukac przyczyny, bo ja juz wiem? i tak sam sprawdzi ;)

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 19:25
autor: lukaszakustyk
PaGo pisze:Na 110?
Skąd wiesz,?

Jest cały post na forum na ten temat. AK nie ma zwykłego termostatu. Utrzymując graniczna temperaturę mamy lepsze osiągi ale do tego potrzebny jest lepszy termostat który wyprzedza fakty. I sam człowiek który pracuje przy elektronice samochodowej mi powiedział przy diagnostyce komputerowej będzie inna wartość niż pokazuje wskazówka a komputer pokładowy pokazuje tyle ile wskazówka a wiec mija się z prawda.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 20:09
autor: krupers
PaGo pisze:Na 110?
Skąd wiesz,?


Przecież to jest normalne, czemu się dziwisz?
Zwykła fizyka / układ chłodzący odprowadza ciepło od silnika w obiegu. Ciepło musi być o wyższej temperaturze, aby wiedzieć, że silnik ma faktyczne 90°C.

Added in 1 minute 50 seconds:
lukaszakustyk pisze:
krupers pisze:
lukaszakustyk pisze:
Ani wskazówka, ani wskazanie cyfrowe nie pokazuje prawdziwej temperatury płynu chłodniczego, po podpięciu komputera widać dopiero prawidłowe wartości ponieważ nasze Astry nie utrzymują temperatury płynu chłodniczego na poziomie 90 stopni. Więc i wskazówka i wyświetlanie na BC ma się nijak do prawdziwej wartości.


Niestety, ale mylisz się - szczególnie iż zegary te są także w Corsie i wiem, co widzę na codzień.

Wskazanie z komputera (jak masz odblokowane) jest dokładnie tym samym, które odczytujesz po podpięciu komputera. Nie ma trzeciego wskazania.

Dlatego jest to zblokowane na wyświetlaczu, bo jest inne, bo jest właśnie zwykle większe, a wskazówka jest "przekłamaniem" na 90°C.

Tak się składa ze mam odblokowane i pokazuje dokładnie to samo co wskazówka a wiem ze AK maja temperaturę pracy płynu chłodniczego na 110 stopni a nie 90 stopni, to jak to wyjaśnisz ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Tak, wiem o tym... na Corsie mam wskazanie nawet 111-114°C, a wskazówka "na sztorc"... ale wskazanie z komputera i z wyświetlacza znacznie ponad setkę.

Także na dwa sposoby, ale dążymy do tego samego. Jednak wskazania mogą być różne i to z komputera po OBD jest takie samo jak wskazanie z wyświetlacza (nie wskazówki).

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 20:18
autor: PaGo
Zwykła czy niezwykła :dlaczego 110,
a nie 98?
Dlaczego mówisz,że silnik ma 90°?
W takim razie czunijk powinien być gdzieś w silniku,a nie w układzie chłodzenia.
Pytanie gdzie ma być 90°,bo silnik na różną temp.w różnych miejscach.

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 21:04
autor: lukaszakustyk
krupers pisze:
PaGo pisze:Na 110?
Skąd wiesz,?


Przecież to jest normalne, czemu się dziwisz?
Zwykła fizyka / układ chłodzący odprowadza ciepło od silnika w obiegu. Ciepło musi być o wyższej temperaturze, aby wiedzieć, że silnik ma faktyczne 90°C.

Added in 1 minute 50 seconds:
lukaszakustyk pisze:
krupers pisze:
Niestety, ale mylisz się - szczególnie iż zegary te są także w Corsie i wiem, co widzę na codzień.

Wskazanie z komputera (jak masz odblokowane) jest dokładnie tym samym, które odczytujesz po podpięciu komputera. Nie ma trzeciego wskazania.

Dlatego jest to zblokowane na wyświetlaczu, bo jest inne, bo jest właśnie zwykle większe, a wskazówka jest "przekłamaniem" na 90°C.

Tak się składa ze mam odblokowane i pokazuje dokładnie to samo co wskazówka a wiem ze AK maja temperaturę pracy płynu chłodniczego na 110 stopni a nie 90 stopni, to jak to wyjaśnisz ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Tak, wiem o tym... na Corsie mam wskazanie nawet 111-114°C, a wskazówka "na sztorc"... ale wskazanie z komputera i z wyświetlacza znacznie ponad setkę.

Także na dwa sposoby, ale dążymy do tego samego. Jednak wskazania mogą być różne i to z komputera po OBD jest takie samo jak wskazanie z wyświetlacza (nie wskazówki).

Przecież napisałem ze na wyswietlaczu mam to samo co na wskazówkę. Tylko po OBD pokazuje prawdę. Może w corsie jest inaczej choć wątpię w to. U mnie wskazówka i wyświetlacz pokazuje to samo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Added in 1 minute 3 seconds:
PaGo pisze:Zwykła czy niezwykła :dlaczego 110,
a nie 98?
Dlaczego mówisz,że silnik ma 90°?
W takim razie czunijk powinien być gdzieś w silniku,a nie w układzie chłodzenia.
Pytanie gdzie ma być 90°,bo silnik na różną temp.w różnych miejscach.

Bo AK ma termostat fazowy. Poczytaj o tym trochę to zrozumiesz dlaczego 110. 90 to przeszłość starych silników przy wyższej temperaturze jest lepsza wydajność, spalanie, euro bzdety tez.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 mar 2021, 22:54
autor: PaGo
Właściwie to nie odpowiedziałeś na moje pytania.
Dla mnie to temp.oleju jest lepszym wyznacznikiem odpowiedniej temp.silnika,a tego wskaźnika akurat niet.
O tych "magicznych" termostatach czytałem jakiś czas temu,za to nie wiedziałem,że są w asterixie .

rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 06 mar 2021, 06:35
autor: emarcin
Panowie tego tematu nie da się czytać, dajcie sobie już spokój.

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 06 mar 2021, 16:14
autor: PaGo

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 10 mar 2021, 13:41
autor: rakuraczek
Olsztyn/okolice - ktoś pomoże z tym rozszerzeniem funkcji? :) chętnie podjadę :)

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 23 mar 2021, 20:26
autor: reset
PaGo pisze:https://www.niedzielskiauto.com/Astra-K.html
Np.napiecie.

Added in 3 minutes 32 seconds:
Czy chodzi o Łukasza z Tychów?
Mati u niego robił.
W jego poście Mmasz napisane co bangla, A co nie.


lukaszakustyk pisze:ktoś jest w stanie podać namiary na osobę która potrafi ogarnąć temat programowania licznika na śląsku ?
Katowice i okolice, jestem w stanie podjechać kawałek.


richat pisze:Również byłbym zainteresowany usługą w obszarze Katowic i okolic. :-)


Witam fanów AK.
Zarejestrowałem się aby wyjaśnić kwestie człowieka z Tychów.
Łukasz to ja. W Oplu, na np. Vectra Klub Polska znany jako Reset.
I nie mam nic wspólnego z Niedzielskim btw. Kamilem - jakiś czas temu ta osoba weszła w środowisko Opla, kupiła Op-coma i sobie działa. gdzie ja w Oplu siedzę od ponad 10 lat. Widać Mati robił kompa w 2019.
Osoby zainteresowane rozszerzeniem kompa na Śląsku i okolic - zapraszam do kontaktu - najlepiej tel. 511-490-904
Z racji tego, że pracuje zawodowo w innej branży - działam popołudniu i weekendy.
Czasem trudno się dodzwonić, ale to proszę próbować. Praca, spotkania w firmie itd. Albo pisać sms, że z forum to oddzwonię.
Pozdro :D ;)

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 23 mar 2021, 21:42
autor: PaGo
Fajnie,że tu wpadłeś.
Jeździsz czasem po Polsce?
Byłbym chętny na Twoje usługi,ale chętnie gdzieś bliżej Łodzi.

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 28 mar 2021, 12:16
autor: Czarx
Łukasz a okolice Warszawy ? jestem zainteresowany

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 maja 2021, 15:37
autor: Grzegorz1985
Witam,
Jest ktoś z Krakowa lub okolic kto rozszerzy informacje na komputerze?

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 25 paź 2021, 18:35
autor: Sebastian23
witam wszystkich moja astra to 1.4 125 koni rok 2018 benzyna oczywiście dziś taki przypadek wsiadałem po pracy do samochodu zapaliłem go i ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem pomiędzy zegarami odblokowane wszystkie funkcje komputera pokładowego aż nie wierzyłem i podjeżdżając po dom wyjąłem telefon i n przełączając wszystkie funkcje nagrałem sobie film .Po zgaszeniu samochodu i ponownym zapaleniu wszystko wróciło do normy jak to możliwe że te funkcje się same odblokowały wcześniej nikt tam nic z tym nie robił powiem szczerze że fajne menu było takie rozbudowane ładowanie aku jakieś funkcje ad blue i wiele innych co mogło być tego przyczyną

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 25 paź 2021, 19:19
autor: PaGo
Ano tak to.
Nie jesteś pierwszy :zdarzyło się kilka razy na forum.

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 03 sty 2022, 13:16
autor: richat
Kolega @reset coś chyba obraził na nas, PW nie odbiera, SMS ani telefonu również... :-(

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 05 sty 2022, 10:18
autor: Digital
W sprawie rozszerzenia funkcji w zegarach i diagnostyki komputerowej można pisać lub dzwonić do mnie.

Obrazek

Obrazek

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 13 sty 2022, 12:41
autor: buli1973
@Digital ,dziękuje za modyfikacje wszystko działa

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 13 sty 2022, 13:42
autor: Martin
Digital pisze:W sprawie rozszerzenia funkcji w zegarach i diagnostyki komputerowej można pisać lub dzwonić do mnie.



Jeżeli to nie tajemnica, to powiedz proszę czy owa aktywacja opcji w zegarach to tylko tzw. "enabled" w opcjach sterownika (bez modyfikacji go), czy cos jest jednak dogrywane, modyfikowane w sterowniku auta ? (Pytam ze względów gwarancyjnych)

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 13 sty 2022, 23:02
autor: Digital
Mniej więcej tak jak napisałeś. To tylko włączenie dodatkowych opcji.Nic nie jest modyfikowane.

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 22 sty 2022, 08:30
autor: emarcin
Jakie opcje można włączyć dla podstawowych zegarów monochromatycznych i radia bez nawigacji?

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 22 sty 2022, 13:50
autor: PaGo

Re: rozszerzenie funkcji komputera pokładowego - chętni do testu

: 28 sty 2022, 12:03
autor: emarcin
O super sprawa. Czy w okolicy Warszawy jest ktoś godny polecenia?