Strona 6 z 7

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 14:55
autor: Klor
I tak i nie. :-P Nie weźmiesz 1.6/200 ani 1.6/160 do Enjoy'a.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 19 cze 2017, 11:08
autor: rumpelstilskin
Tryb sport to raczej inna mapa silnika - w 1.6 zamiast zbierac sie od 2000obr zbiera sie od 4000 :) bez czy z i tak jest fajnie :)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 19 cze 2017, 11:37
autor: Klor
Żadna inna mapa silnika. Inna czułość przepustnicy.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 20 cze 2017, 09:06
autor: astra
astra pisze:Da się dołożyć "Tryb Sport" tylko do wersji Elite i to tylko na etapie konfiguracji. Po zjechaniu samochodu z linii produkcyjnej takiej możliwości nie ma. Taką odpowiedź otrzymałem z ASO. Potwierdźcie to w innych ASO.
Oczywiście wersja Dynamic ma to w standardzie.

Z kolei w drugim OPEL ASO (również Rzeszów) powiedzieli, że da się dołożyć przycisk SPORT za ok. 5k zł. Komu tu wierzyć?

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 23 cze 2017, 11:17
autor: Vetinari
Za 5k to pewnie Ci zmieniają wersję na Dynamic :D

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 27 cze 2017, 10:34
autor: astra
Bez trybu SPORT samochód zaczyna jechać jak wcisnę gaz do połowy. W innych autach wystarczy musnąć pedał gazu i się wyrywa.
Pierwszy raz mam taki samochód, który żeby jechał NORMALNIE trzeba cisnąć.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 27 cze 2017, 10:38
autor: Segor
"NORMALNIE" to pojęcie względne. Myślę, że Astra nadal jest projektowana dla grupy docelowej 40+, a po prostu wyszło im, że sporo młodszych osób zainteresowało się tym modelem. W ich mniemaniu tych starszych, silnik ma być oszczędny i umożliwiać spokojną jazdę. Dlatego został tak a nie inaczej zestrojony. Pamiętaj, że kto inny może ocenić np. TSI jako zbyt narowisty i z tego powodu wybrać Astrę.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 28 lip 2017, 13:41
autor: astra
dziadzia82 pisze:Zmieniony jest kat otwarcia przepustnicy, wydłużają się czasy wtrysku oraz fazy rozrządu się przestawiają ( przez to czas oczekiwania po naciśnięciu sport). Do tego dochodzi inny mnożnik napięciowy pedału przyspieszania.
Dla ludzi nie mających sport.
http://www.sprintbooster.pl/

Ma to ktoś? Testował? Instalacja bez ingerencji w samochód. Nie ma wpływu na gwarancję.
Przycisk SPORT cena ok. 6k zł. Sprint Booster ok. 1k zł.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 28 lip 2017, 14:06
autor: pitusmetallica
Znalazłem filmik pokazujący jak to niby działa https://www.youtube.com/watch?v=0yrBpL45u-k. Ciekawe, jeśli rzeczywiście działa to jak fabryczny przycisk SPORT to może jest to jakieś rozwiązanie.

Ja przycisku Sport do tej pory używałem dosyć sporadycznie raczej dla zabawy (z reguły jak jeździłem sam), ale od kilku próbuję jazdy tylko na Sporcie i chyba już nie wrócę do normalnego trybu jazdy. Auto jest o wiele żwawsze, jeździ się lepiej, lepiej czuję sprzęgło i gaz (znacznie łatwiej zmieniać biegi bez szarpnięć). Oczywiście mówię tutaj o normalnej jeździe na co dzień, bez szaleństw, a jak trzeba przycisnąć to auto jest na to gotowe:)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 28 lip 2017, 20:38
autor: lary
Tak przy okazji - od jakiego przebiegu zaczęliście używać przycisk SPORT? Zaraz po kupnie, czy raczej pierwsze km bez szaleństw bez tego szatana? ;)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 28 lip 2017, 21:07
autor: Elfiasty
Od 1km :D

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 28 lip 2017, 21:09
autor: adax
Przecież przycisk SPORT mozna od początku używać tyle,że nie trzeba za każdym razem po wciśnięciu "piłować"ktoś powie to po co go wciskać a no po to aby lepiej czuc reakcję na pedał gazu nawet przy "normalnej" jeździe.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 28 lip 2017, 23:55
autor: pitusmetallica
Ja po 1000km i przyznam, że frajda na początku jest mega i ciężko jest się powstrzymać przed lekko ostrzejszą jazdą:D

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 lip 2017, 06:55
autor: Krzysiec
No ja też na początku nie wciskalem bo bałem się że w korkach w moim mieście skończę na zderzaku auta przedemna... Ale po 1000 podobnie jak kolega wyżej już obczulem auto bez przycisku I zacząłem je poznawać na opcji z przyciskiem i tak już zostało ;)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 lip 2017, 14:25
autor: astra
A mnie irytuje wciskanie gazu do połowy żeby to jechało, wiec myślę o sprintboosterze. Preferuję delikatne muskanie pedału gazu i rwanie do przodu. Zagadam do Zachara żeby zrobił taki test w AK (może ktoś jeszcze z forum mnie wesprze):
1. wbudowany tryb SPORT
2. bez trybu SORT ale zamontowany sprintbooster załączony w trybie SPORT, a następniei RACE
Wtedy się wszystko wyjaśni. Może jeszcze przycisnąć @Marwisn'a, on robi takie tematy ;)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 lip 2017, 14:30
autor: marwisn
astra pisze:Może jeszcze przycisnąć @Marwisn'a, on robi takie tematy ;)


Jak już pisałem. Dajcie schemat wejść i wyjść z ECU to będę w stanie sprawdzić czy dany sterownik obsłuży tą funkcję.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 lip 2017, 17:25
autor: Segor
Marwisn, odnośnie twojego tematu, to ja nie przeczę, ze może być tak jak tam napisałeś, ale w takim razie dlaczego większość osób uważa, że silnik ciągnie od niższych obrotów na sport i że nie zauważają czekania na tym trybie?

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 lip 2017, 17:29
autor: marwisn
Ja piszę jak ta funkcja jest realizowana. Nie mnie oceniać doznania innych użytkowników.

Re: RE: Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 30 lip 2017, 09:08
autor: antybird
astra pisze:A mnie irytuje wciskanie gazu do połowy żeby to jechało, wiec myślę o sprintboosterze. Preferuję delikatne muskanie pedału gazu i rwanie do przodu. Zagadam do Zachara żeby zrobił taki test w AK (może ktoś jeszcze z forum mnie wesprze):
1. wbudowany tryb SPORT
2. bez trybu SORT ale zamontowany sprintbooster załączony w trybie SPORT, a następniei RACE
Wtedy się wszystko wyjaśni. Może jeszcze przycisnąć @Marwisn'a, on robi takie tematy ;)
Mogę udostępnić manual 200KM z przyciskiem do testu

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

: 03 sie 2017, 20:05
autor: dziadzia82
Podam przykład :)

Remap Alfa Giulietta 2.0JTDM 140 -> 205ps i 410nm

Samochód mechanicznie przygotowany przez właściciela, my zajęliśmy się strojeniem zgodnie z życzeniami właściciela tzn mocna mapa pod guzik Dynamic. Niektórzy twierdzą, że Dynamic to tylko czułość pedału gazu i nic tu podziałać nie można - cóż tu prócz owej czułości mamy dodatkowe 25ps i 40nm :) Sprężarka z modelu 170, zaślepiony EGR. Zmierzona seria jeszcze na turbinie GTB14: 156ps i 340nm Po modyfikacjach mechanicznych i naszym software mamy: CINSOFT Normal - 180ps i 374Nm CINSOFT Dynamic 205ps i 410nm Moment ograniczony ze względu na skrzynię PCC635.

https://www.facebook.com/pg/CINSOFT/pho ... 0969592843

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

: 03 sie 2017, 21:24
autor: KaMYk
oczywiście można pod przyciskiem Sport zaprogramować inną mapę :) co nie oznacza, że producent auta tak właśnie robi :)
We wszystkich informacjach OPEL jasno określa, co się zmienia po wciśnięciu Sport i jako producent auta nie zmienia mocy silnika.
Co robią tunerzy to zupełnie inna bajka i nie mająca związku z tym tematem.

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

: 03 sie 2017, 21:51
autor: dziadzia82
julka 1,4 MA ma
normal 230Nm
dynamic 250Nm
mapa seryjna.
w przykładzie powyżej na serii 25 ps i 40Nm.
obstawiam ze jest to samo w AK

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

: 03 sie 2017, 21:59
autor: KaMYk
No niestety nie ma, w Fordzie też są dwie, a nawet trzy mapy wprogramowane w komputer i można prostym interfejsem i programem dostępnym w necie za darmo zmienić opcje, która mapa ma być sterującą. W ten prosty sposób można zmienić sobie moc silnika. Niestety, nie w Oplu :)
Co robi Ford, co robi Fiat to nie ma żadnego przełożenia na to, co robi Opel.

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

: 03 sie 2017, 23:17
autor: Segor
Ja tylko stwierdzam, że reakcja pedału gazu nie może mieć wpływu na moment obrotowy przy niskich obrotach. A odczucia osób z forum są takie że ma. Dlatego sugeruję poczekać na wykresy przed ewentualną modyfikacja. Każdy z nas może się mylić, bo to że Opel czegoś nigdy nie robił, nie oznacza, że właśnie nie zaczął. Z drugiej strony jest wielce prawdopodobne, że zrobili to co dotychczas. Wykresy pokażą jak jest na prawdę.

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

: 04 sie 2017, 07:59
autor: KaMYk
No tak, to żeby się przekonać, to ktoś, kto ma Sport, musi wydać 200 zł na dwa kolejne pomiary na dobrej hamowni.
Długo będziemy czekać :)

Natomiast jest jeszcze jedna sprawa, to tryb Overboost, który podnosi moment obrotowy na 15 sekund przy pełnym wciśnięciu gazu.
Z tym, że Opel stosuje to do wybranych silników np. A20DTH. W których jeszcze nie wiem.

Jeśli dany silnik, a zarazem sterownik posiada tę funkcjonalność, to jeśli w trybie sport wciśnięcie gazu do połowy traktowane jest przez komputer jako 100% to częściej ten tryb Overboost jest uruchamiany.

Ten Overboost to defacto inna mapa, ale nie przypisana pod przycisk Sport a pod funkcjonalność pedału gazu. W trybie Sport czułość gazu jast większa, zatem Overboost częściej się załącza, może stąd to wrażenie :)

Ponieważ nie każdy silnik ma Overboost, to niektórzy maja to odczucie inni nie.
No i należy pamiętać, że Overboost, to większy moment, ale tylko na 15 sekund, zatem ciężko to traktować, jako inną mapę i trwałe zwiększenie momentu.

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

: 04 sie 2017, 08:15
autor: Segor
To nie musi być wykres kogoś od nas z forum. Przecież AK nie jeździ tylko po Polsce. Chcesz powiedzieć, że na świecie nie znajdzie się żaden pasjonat, który będzie chciał sprawdzić ile faktycznie dała mu fabryka i ile daje przycisk SPORT? I mogę się założyć, że większość takich osób będzie miała właśnie wersje Dynamic z przyciskiem :)

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

: 04 sie 2017, 08:42
autor: KaMYk
Ja tam nic nie twierdzę, tylko siedzę już trochę na forach, także zagranicznych i nie spotkałem się z takimi wykresami porównawczymi bez i z przyciskiem Sport :), który był już stosowany w Astrach H, Astrach J, pewnie w Vectrach. Widział ktoś kiedykolwiek, gdziekolwiek takie porównanie?

Widziałem wykresy po tuningu, gdzie tunerzy zmieniali funkcję przycisku programując inną mapę uruchamianą tym przyciskiem. To nawet jeden mój kolega miał w H. Faktycznie po tuningu miał dwa różne wykresy po wciśnięciu Sport, ale przed tuningiem miał to samo.

Added in 20 minutes 33 seconds:
Teraz znalazłem kilka informacji, że w silnikach benzynowych także Opel stosuje funkcję Overboost, zatem na 100% to wrażenie większego momentu w trybie Sport wynika z częstszego uruchamiania trybu overboost.
Z tym, że bez przycisku Sport ta funkcja jest także dostępna, tylko po wciśnięciu gazu do podłogi :)

Re: Przycisk SPORT - jak dołożyć

: 04 sie 2017, 08:48
autor: kuba
Nie jestem znawcą tematyki wiec pytam, powiedźcie mi jak to jest w takim razie... wg powyższego, odczucia przyspieszania w trybie Sport z pedałem w podłodze w 1/2, powinny być takie same jak bez Sport z pedałem w podłodze do końca ? Otóż moje subiektywne, podkreślam, odczucia są inne. Bez trybu Sport nie da się pojechać tak jak z nim, nawet "robiąc dziurę" pedałem w podłodze. Ale że to tylko moje odczucia, to jak ma się sytuacja wciśnięcia w podłogę gazu w trybie Sport, komp traktuje to jako 200 % trybu cywilnego ? ;) Bo też jest moim zdaniem olbrzymia różnica, pedał w podłogę w Sport vs. pedał w podłogę bez Sport.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 04 sie 2017, 09:22
autor: Krzysiec
kuba nie jesteś w tych odczuciach sam... Ja obecnie nie potrafię jeździć bez włączonego trybu sport... Bez niego auto najzwyczajniej w świecie przymulone

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 04 sie 2017, 09:27
autor: kuba
Krzysiec pisze:Ja obecnie nie potrafię jeździć bez włączonego trybu sport...

Przekręcam kluczyk, wciskam Sport, weszło w nawyk ;) Dobrze że nie mamy S/S, bo trzeba by było wciskać aż 2 guziki przy każdym starcie :lol: