Strona 5 z 7

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 15 mar 2017, 23:18
autor: Klor
dziadzia82 pisze:Ja obstawiam większe ciśnienie doładowania ok 0,2 Bar i typowy overboost.


To by oznaczało więcej koni a tak w/g dupohamowni nie jest. Zmiany moga być mniejsze niż tu się wszystkim wydaje. Jakbym miał stawiać jakieś pieniądze to na 90% inna czułość potencjometru przepustnicy.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 15 mar 2017, 23:36
autor: kuba
Klor pisze:na 90% inna czułość potencjometru przepustnicy.

Gdyby tylko to, działoby się to zero-jedynkowo, wkluczyć - wykluczyć, w czasie rzeczywistym. A skąd opóźnienia w zatrybieniu, bynajmniej w 1.4 ?

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 15 mar 2017, 23:42
autor: Klor
Ja piszę o 1.6. 1.4 jeździłem raptem 2 razy.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 16 mar 2017, 08:16
autor: Segor
Klor pisze:Nie wiem.
A do takiego wniosku można by dojść czytając temat 1-4-turbo-spadek-mocy-przy-3000rpm-t400-105.html. Przynajmniej jeżeli chodzi o 1.4. A jeżeli byłaby to prawda, to w zasadzie można powiedzieć, że w trybie SPORT musi wzrosnąć spalanie, bo bardzo ciężko jest je utrzymać na takim samym poziomie mimo innej fazy rozrządu.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 16 mar 2017, 08:19
autor: Klor
Tak, tak wszystko co piszą w internecie to prawda. (C) Abraham Lincoln.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 11 kwie 2017, 21:36
autor: pitusmetallica
No ja dzisiaj po prawie miesiącu jazdy i prawie 1000km na liczniku po raz pierwszy wcisnąłem przycisk Sport. Powiem szczerze, że po wciśnięciu pedału gazu auto wyrwało do przodu jak szalone i aż się przestraszyłem :D Jest mocniejsze wspomaganie, wyraźnie bardziej czuły gaz i sprzęgło, zawieszenie chyba też trochę twardsze, ale to już ciężej wyczuć. Aha no i żona prosiła mnie żebym to wyłączył i jakoś tak zamilkła :D

Mam natomiast pytanie co do samego włączania tego trybu, otóż w jednym salonie w Rzeszowie pracownik poinformował mnie, że przełączanie pomiędzy trybem Sport i normalnym powinno odbywać się podczas postoju i nie powinno się go używać podczas jazdy. Natomiast w drugim salonie podczas jazdy próbnej używałem przycisku i nic takiego nie usłyszałem, co więcej Pan mnie nawet sam zachęcił żebym spróował jak to działa.

Z tego co widzę raczej wszyscy używacie przycisku podczas jazdy. Więc jak to jest? Spotkaliście się z taką opinią?

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 11 kwie 2017, 21:37
autor: Krzysiec
Ja tam uzywam w trakcie jazdy ;)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 11 kwie 2017, 21:40
autor: Budus
ja używam na postoju - włączam silnik, włączam SPORT i dopiero wtedy mogę jechać :D no i jak mi się zapomni to włączam jak tylko to zauważę ;) oczywiście w trakcie jazdy

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 11 kwie 2017, 21:47
autor: pitusmetallica
Haha to już wyczytałem, że u ciebie to jest tryb podstawowy :D Pytam bo dostałem 2 sprzeczne informacje w salonach. No ale wygląda na to, że można używać przycisku podczas jazdy i nic się nie dzieje :) W sensie nic złego ;)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 11 kwie 2017, 21:50
autor: kuba
Oczywiście że nic złego. Spokojnie podczas jazdy możesz włączać/wyłączać tryb Sport.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 11 kwie 2017, 21:51
autor: Budus
jakby nie można było to pewnie można było by włączyć/wyłączyć tylko na luzie :)

i uwierzcie. jak się cały czas jeździ na sporcie to łatwo rozpoznać, że się zapomniało go włączyć na starcie :)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 11 kwie 2017, 21:57
autor: Krzysiec
Ja po miescie go nie uzywam... Ale w trase z automatu zalaczam.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 11 kwie 2017, 22:07
autor: pitusmetallica
Nie no to na pewno od razu czuć, bo jak dla mnie jest różnica bardzo wyraźna. Póki co jeszcze będę testował jeszcze, ale przeważnie pewnie będę jeździł bez Sporta, bo ogólnie raczej nigdzie mi się nie śpieszy, ale fajnie jest mieć w zanadrzu takiego powera jak potrzeba :)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 12 kwie 2017, 12:16
autor: JG45
Gdyby była konieczność włączania trybu sport tylko na postoju byłoby to wspomniane w instrukcji. Nie sądzę aby pominięto coś takiego.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 12 kwie 2017, 12:27
autor: Krzysiec
Na prwno bylo by to zaprogramowane tak jak kupa innych rzeczy w navi ze mozna je robic / ustawiac tylko na postoju. Skoro nie jest to znaczy ze mozna to tez robic w trakcie jazdy ;)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 12 kwie 2017, 15:48
autor: pitusmetallica
No tak, tylko tak jak mówię, była to informacja od pracownika salonu Opla, więc też można by ją uznać za pewną. Ale racja, w książce nie ma o tym słowa, więc wszystko jasne, dzięki za odpowiedzi :)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 12 kwie 2017, 16:04
autor: Krzysiec
Pracownik salonu Opla ;) I to jeszcze jednego z dwoch ktore znam ;) pitus ... Toc to moja staruszka z moich opowiesci / narzekan juz chyba wiecej Ci o tym aucie powie niz Ci pracownicy salonu Opla ;) (z calym szacunkiem dla tych pracownikow)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 13 kwie 2017, 19:04
autor: pitusmetallica
Hehe no tak te same okolice, w moim przypadku to było w tym nie twoim salonie ;) Tak czy inaczej przycisk działa i robi swoje, choć jak opowiadam znajomych to nie bardzo chcą wierzyć, że jakiś głupi przycisk może tyle zmieniać :)

BTW - mów mi Piotrek ;)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 10:19
autor: astra
Czy tzw. "Tryb Sport" da się jednak dokupić/dołożyć do wersji Enjoy?
Kwestia dodania przycisku na konsoli i przeprogramowanie odpowiedniego ECU sterującego silnikiem.
Pasuje mi ta jedna rzecz z wersji Dynamic.
Wg aktualnego cennika/specyfikacji się nie da. W ASO jeszcze nie pytałem.
Ciekawe czy ten tryb jest w wersji Elite bo wg cennika nie ma :)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 10:26
autor: mmm
W Elite to się nazywa czarna podsufitka + przycisk sport

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 10:30
autor: pgrad
mmm pisze:W Elite to się nazywa czarna podsufitka + przycisk sport


W cenniku nie jest to doprecyzowane - informacja jest tylko czarna podsufitka (800 zł i nie dotyczy opcji z oknem dachowym).
Na 100% informację doprecyzować może potwierdzić diler działający na forum.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 10:32
autor: Krzysiec
Z konfiguratora (sam to dobierałem i tak samo to było opisane)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 10:38
autor: mnocon
nie sa to 2 rożne rzeczy ? w scirocco np pakiet sport oprócz czarnej podsufitki miał twardsze zawieszenie, może tuta jest podobnie ? :)
jeździł ktoś elite i dynamic ?

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 10:40
autor: Budus
jeździłem wersją Dynamic
z instrukcji

Tryb sportowy dostosowuje ustawienia niektórych systemów pojazdu do bardziej sportowego stylu jazdy.
● Silnik szybciej reaguje na ruchy pedału przyspieszenia.
● Układ kierowniczy reaguje bardziej bezpośrednio,zapewniając lepszy kontakt z nawierzchnią.
● Praca automatycznej skrzyni biegów jest dostosowywana do bardziej dynamicznej jazdy.
● Tryby sterowania adaptacyjnego układu automatycznej kontroli prędkości są dostosowane do bardziej sportowych ustawień

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 11:16
autor: Segor
Tak jak napisał Budus. Zawieszenie jest zawsze takie samo bez względu na wersję czy dodatki.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 11:50
autor: astra
Krzysiec pisze:Z konfiguratora (sam to dobierałem i tak samo to było opisane)

Faktycznie do Elite wg konfiguratora na stronie da się to dołożyć, a wg cennika już nie.
Ale skoro Ty masz ten tryb dołożony jako opcja do silnika 1.4T 150KM, więc myślę że do Enjoy też da się dołożyć.
A może ktoś z Was już tak zrobił?
Czy można to zrobić jedynie na etapie konfiguracji czy można dołożyć do pojazdu który już zjechał z taśmy?

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 12:19
autor: PaBLo81r
Do Enjoy nie dołożysz bo nie ma takiej opcji w konfiguratorze, jak ktoś chce mieć przycisk SPORT musi zamówić wersję dynamic, która ma to w standardzie lub Elite i za to dopłacić bo jest to opcja dodatkowa.
Ogólnie polecam, bo SPORT robi różnicę i to dużą, uśmiech znajomych którzy jeździli moim autem po włączeniu przycisku bezcenny.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 13:08
autor: astra
Da się dołożyć "Tryb Sport" tylko do wersji Elite i to tylko na etapie konfiguracji. Po zjechaniu samochodu z linii produkcyjnej takiej możliwości nie ma. Taką odpowiedź otrzymałem z ASO. Potwierdźcie to w innych ASO.
Oczywiście wersja Dynamic ma to w standardzie.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 14:36
autor: Klor
Segor pisze:Tak jak napisał Budus. Zawieszenie jest zawsze takie samo bez względu na wersję czy dodatki.


W 1.6/200 i 1.6/160 jest jeszcze drążek Watta. W słabszych jako opcja albo zupełnie niedostępny. Tak przynajmniej było do MY2017.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 10 maja 2017, 14:53
autor: Segor
Klor pisze:W 1.6/200 i 1.6/160 jest jeszcze drążek Watta. W słabszych jako opcja albo zupełnie niedostępny. Tak przynajmniej było do MY2017.
No tak, ale to tak jak napisałeś - zależy od silnika, a nie wersji wyposażenia (ale można sobie domówić zgodnie z cennikiem).