Strona 3 z 4

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 16 cze 2020, 22:47
autor: rumpelstilskin
Równie dobrze ASO może powiedzieć ze wymiana tarcz lub oleju o specyfikacji zgodnej z GM ale nie GM sprawia ze tracisz gwarancje. Owszem, mogą ci udowodnić, ale my mamy rzeczoznawców PZMot

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 16 cze 2020, 22:53
autor: Inferno
rumpelstilskin pisze:Równie dobrze ASO może powiedzieć ze wymiana tarcz lub oleju o specyfikacji zgodnej z GM ale nie GM sprawia ze tracisz gwarancje. Owszem, mogą ci udowodnić, ale my mamy rzeczoznawców PZMot

Modyfikujesz samochód niezgodnie ze świadectwem homologacji pojazdu. Możesz stracić dowód rejestracyjny. W razie wypadku, możesz mieć problemy. Możesz nie dostać odszkodowania z AC. Zabiorą, nie zabiorą gwarancję? Nie wiem. :roll:

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 17 cze 2020, 10:47
autor: rumpelstilskin
nie wpadajmy w absurdy :D

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 17 cze 2020, 20:55
autor: Inferno
rumpelstilskin pisze:nie wpadajmy w absurdy :D

Sądy i takie tam mogą mieć wątpliwości.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 18 cze 2020, 01:06
autor: PaGo
A nie można zrobić jakiejś legalizacji?
Coś jak rejestracja "sama"?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 18 cze 2020, 15:22
autor: Bartollol
Super się to prezentuje :)

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 18 cze 2020, 20:42
autor: rumpelstilskin
Zasadniczo ma TÜV a to powinno wystarczyć a serwis nie marudzić. Równie dobrze, mogą czepiać się wymiany oleju na zgodny poza serwisem lub tarcz hamulcowych zamienników

https://www.tuv.com/landingpage/en/vehi ... ification/

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 18 cze 2020, 21:02
autor: Inferno
rumpelstilskin pisze:Zasadniczo ma TÜV a to powinno wystarczyć a serwis nie marudzić. Równie dobrze, mogą czepiać się wymiany oleju na zgodny poza serwisem lub tarcz hamulcowych zamienników

https://www.tuv.com/landingpage/en/vehi ... ification/

Link, który wklejasz, dotyczy czegoś innego, niż opisujesz. Te krótsze, sztywniejsze sprężyny i dystanse to jest modyfikacja zawieszenia, a nie części-zamienniki, które są takie same jak oryginalne. Lekarz zapisał paracetamol producenta A, a Ty bierzesz lek na nadciśnienie i twierdzisz, że lek ma homologację, bo rzeczywiście ma, ale to nie jest zamiennik. Zamiennikiem jest paracetamol producenta B.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 22 lip 2020, 12:41
autor: rumpelstilskin
źle to interpretujesz, raczej "lekarz zaleził ibuprom 200mg, a ty bierzesz 250mg"
skoro coś ma TUV znaczy, że spełnia pewne wymagania i normy ORAZ jest zgodne z tzw. marginesem funkcjonowania urządzenia/pojazdu. gdyby tak nie było to montaż czegokolwiek byłby nielegalny. sprężyny nie są krótsze - kto Ci tak powiedział? są tylko sztywniejsze i to nieznacznie.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 22 lip 2020, 21:36
autor: Inferno
rumpelstilskin pisze:skoro coś ma TUV znaczy, że spełnia pewne wymagania

Jakie? Może w zakresie ochrony środowiska, braku toksyczności, łatwości utylizacji?

rumpelstilskin pisze:sprężyny nie są krótsze

Jak to jest, że wóz jest niższy o 30 mm?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 22 lip 2020, 21:50
autor: rumpelstilskin
Nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz. Nie chcesz montować - nie montuj, ale nie siej fermentu :)

Sprężyny są twardsze - samoróbka to obcinanie sprężyn.

PS dzisiaj swoje założyłem i jest sztywniutko. Nie jest dużo bardziej twardo ale jest wreszcie tak jak od początku powinno być w przypadku silnika 200km

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 22 lip 2020, 22:45
autor: Inferno
rumpelstilskin pisze:Nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz. Nie chcesz montować - nie montuj, ale nie siej fermentu :)

Do tego samego od początku. To rozwiązanie poza świadectwem homologacji pojazdu. A że części legalnie dostępne, to nie znaczy, że legalne do stosowania na drogach publicznych.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 22 lip 2020, 23:21
autor: rumpelstilskin
Powiedz to właścicielom megane RS lub 500 abarth z fabrycznym wydechem acrapovic :)

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 22 lip 2020, 23:37
autor: Astroid
Inferno pisze: To rozwiązanie poza świadectwem homologacji pojazdu.

Homologacja określa zakres twardości i długości sprężyn?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 23 lip 2020, 22:34
autor: Inferno
Astroid pisze:Homologacja określa zakres twardości i długości sprężyn?

Homologacja jest na samochód taki, jaki był zgłoszony do homologacji. To są modyfikacje. Co się stanie po wypadku, jak modyfikcje będą jego przyczyną, nie wiem. Biegli i sąd orzekną. Nie widzę potrzeby modyfikacji Astry K. Są inne, bardziej sportowe samochody jak Hyundai i30N, Astra J OPC, Renault Megane RS, Ford Focus ST. Astrze K im do nich daleko w dziedzinie sportowości samochodu. W codziennej eksploatacji odwrotnie - im daleko do Astry K.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 24 lip 2020, 10:59
autor: rumpelstilskin
Proponuje zakończyć dyskusje, bo twoje komentarze niczego konstruktywnego nie wnoszą. Narzucasz swoje dziwne opinie innym w tym wątku. Pogódź się z tym, ze inni będą dokonywać takich zmian i tyle. Kupiłeś 200 konne auto do jazdy o kropelce, twoja sprawa.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 09 sie 2020, 19:03
autor: rafal767
Cześć

To ja na szybko dodał jeszcze coś od siebie. Po wielu perypetiach i próbach finalnie w mojej Asi wylądował Bilstein B12 Pro Kit, zamontowany mniej wiosną 2019. W październiku ubiegłego roku robiłem coroczny przegląd w ASO (mam przedłużoną gwarancję 2+3 lata). Oprócz normalnych czynności zauważono rozerwaną gumowa osłonę przegubu z przodu - łączny koszty wymiany ok 500 zł. Myślę, że jest duża szansa iż została uszkodzona podczas montażu nowego zawieszenia, robiłem to prywatnie u znajomego mechanika. Wymiana osłony została wykonana w ramach gwarancji, a serwisant powiedział tylko że to bardzo fajne zawieszenie, dużo lepsze niż seryjne.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 09 sie 2020, 22:15
autor: kobe24la
Bo wszystko zależy od podejścia serwisu. Jedni podejdą zdroworozsądkowo a inni będą szukać dziury w całym i zwalać winę na użytkownika.
A tak ogólnie, jak ci się jeździ na tym Bilstein-ie, daję radę na śląskich dziurach? Jakie masz obniżenie, -30mm?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 10 sie 2020, 00:24
autor: rafal767
A tak ogólnie, jak ci się jeździ na tym Bilstein-ie, daję radę na śląskich dziurach? Jakie masz obniżenie, -30mm?


Obniżenie na moje oko to sporo więcej niż 30mm wydaje mi się, że bardziej 40-45mm. Jest to też kwestia czasu, auto się musi "uleżeć". Generalnie obniżenie samo w sobie czyli wygląd nie były moim celem, bardziej chodziło mi o mało precyzyjną trakcję przy zmianie kierunku jazdy przy wyższych szybkościach i denerwujące uślizgiwanie się auta w zakrętach. Przyzwyczajony byłem do zawieszenia o sportowym nastawieniu i to seryjne w Astrze mi nie odpowiadało.

A jak się jeździ to sprawa dyskusyjna. Na pewno nie jest to rozwiązanie dla każdego - komfort jazdy obniża się dość znacząco. Ja jeżdżę na 17" lato i zima i jest to mój w pełni świadomy wybór od samego początku. Przerabiałem w życiu dużo mniejsze profile i z doświadczenia o żadnych 18" czy 19" nie chcę nawet słyszeć.
Trzeba się też liczyć z tym, że auto wisi niżej i uważać na krawężniki czy inne wystające elementy. Tam gdzie kiedyś spokojnie mogłem dojechać sobie przednimi kołami do krawężnika teraz zahaczę zderzakiem o krawężnik. Tłumienie poprzecznych nierówności, szczególnie przy większych prędkościach, jest dużo gorsze. Tam gdzie na seryjnym zawieszeniu nawet nie pomyślałeś że może coś "łupnąć" i SUV-ik (jak ją pieszczotliwie nazywałem kiedyś) przelatywał gładko, to teraz czuć to bardzo wyraźnie.

Plusy są takie, że auto zachowuje się bardzo stabilnie, sztywno i pewnie. Omijanie przeszkody na dużej szybkości jak po sznurku, autem da się bardzo szybko jechać i pokonywać zakręty na dużej szybkości, jadąc nawet sporo ponad 200 (na niemieckiej autostradzie rzecz jasna :D ). Wąskie, kręte dróżki to również przyjemność, brak wychylania się nadwozia i duża precyzja.

Podsumowując coś za coś - dla mnie owe wady nie stanowią problemu, gdyż do takich nastawów zawieszenia jestem przyzwyczajony i mam spore doświadczenie w poruszaniu się tak zestrojonym autem.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 11 sie 2020, 12:20
autor: rumpelstilskin
nie jest zle, na leśnych dojazdach do działki tylko trawa łechce podwozie :)

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 13 sie 2020, 18:34
autor: PaGo
Sorki za kotleta i to niezbyt w temacie
Cain pisze:.
I nie, Astra na 19" nie jedzie szybciej niż na 16". A ta na 16" nie przyspiesza szybciej niż ta na 19". Jedyną w zasadzie pomijalną różnicę może stanowić masa takiego kompletnego koła ze względu na, przypuszczam, większą masę nieresorowaną kompletu 19".


https://www.caranddriver.com/features/a15130598/upsized-wheels-tires/
W tym artykule są zdjęcia,na których widać
różnice między rozmiarami felg w tym samym aucie:szkoda tylko,że nie ma ono trochę niższego zawieszenia.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 13 sie 2020, 18:46
autor: rumpelstilskin
Na YT jest cała masa pomiarów ze jednak osiągi są gorsze. 18 czy 19 wazy dużo wiecej niż 16

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 13 sie 2020, 22:23
autor: Inferno
Różnica między kołem na feldze 16" a 19" przy tej samej średnicy i szerokości opony to jest kilka kilogramów (koło 19" cięższe).

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 14 sie 2020, 20:17
autor: kobe24la
To jeszcze zależy jakie koło, chodzi mi o producenta, materiał z czego jest wykonane, itp ;)

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 15 sie 2020, 00:21
autor: Inferno
kobe24la pisze:To jeszcze zależy jakie koło, chodzi mi o producenta, materiał z czego jest wykonane, itp ;)

Porównując koła z tych samych materiałów, tej samej konstrukcji, tego samego producenta. Choć myślę, że koła stalowe 16" będą jednak lżejsze niż aluminiowe 19".

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 15 sie 2020, 00:47
autor: Chorwat
Zgadza się. W Insignii mam stal 17" i alu 20". Stalowe są lżejsze (mowa o całym kole z oponą).

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 15 sie 2020, 13:58
autor: Fryzjer1983
Ja taż się zdecyduje na sprezyny eibacha narazie czekam na dystanse mają dojść we worek a tak apropo byłem w salonie i się pytałem jak to jest z gwarancją oni nie widzą żadnego problemu jesli chodzi o sprezyny chyba za każdy serwis podchodzi do tego inaczej miałem też taka sytuację że odchodziła mi powłoką z lamp przednich podjechałem do nich na założonych żarówkach ledowych i też problemu nie widzieli wymienili mi lampy na gwarancji.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 15 sie 2020, 15:45
autor: Diups
@Remiem mam pytanko.
Jak z dobijaniem amorów przy tym zawieszeniu?
Kolega lata na H&R -40 i mówi, że zdarza mu się, że amortyzator się "zamyka" do odboju.

Kupiłem już do siebie zestaw -30 Eibach i teraz zastanawiam się czy montować, czy zbierać na gwint :)

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 17 sie 2020, 17:38
autor: kobe24la
Ja taż się zdecyduje na sprezyny eibacha narazie czekam na dystanse mają dojść we worek a tak apropo byłem w salonie i się pytałem jak to jest z gwarancją oni nie widzą żadnego problemu jesli chodzi o sprezyny chyba za każdy serwis podchodzi do tego inaczej miałem też taka sytuację że odchodziła mi powłoką z lamp przednich podjechałem do nich na założonych żarówkach ledowych i też problemu nie widzieli wymienili mi lampy na gwarancji.


Widzisz, czyli co serwis to co innego gadają. Pytałem się o to samo w ASO w Tarnowskich Górach i tam stwierdzili, że utracę gwarancję. Mówię im, że sprężyny są homologowane, dopuszczone do użytku, ale oni dalej swoje. Chyba najlepiej byłoby napisać do centrali GM-a i temat powinien się wyjaśnić.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 17 sie 2020, 20:18
autor: rafal767
Kupiłem już do siebie zestaw -30 Eibach i teraz zastanawiam się czy montować, czy zbierać na gwint :)


Z mojego doświadczenia średnio się udała operacja założenia Pro Kitów do seryjnych amorów. Miałem zrobione jakieś 45 tys. km w chwili montażu. Normalny amor nie lubi być ściśnięty krótszą sprężyną, niszczy się szybko. U mnie wylały się kompletnie oba przednie, jeden z tydzień po wymianie drugi 2-3 tyg. później. Dlatego też dokupiłem 4x skrócone B8 (do sportowego zawieszenia, dokładnie te same które są w zestawie Bilstein B12 Pro Kit).
Co do seryjnego amora to oryginał GM, który siedzi w Astrze to na 99% Bilstein B4 tylko z bitym znaczkiem GM (kosztuje ok 200zł, ten w ASO pewnie ponad 500zł). Przy B8 wygląda jak zabawka, tłoczek w środku jest średnicy baterii AA a może i nie, B8 to przy nim grubas, tłoczek taka dobra bateria R10. Różnica na oko kolosalna, nawet mechanik mój który fanem przeróbek nie jest docenił solidność tego amora. A i na nim zdarza się "dobić" zawieszeniem i tak jak pisałem już kilka dni temu trzeba uważać na drogę jak cię fantazja poniesie :)