Strona 1 z 1
Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 09 mar 2020, 18:36
autor: Wojciech
Cześć,
rozglądam się za zawieszeniem, myślę raczej o zestawie amortyzator + sprężyna i nie ogarniam tego całego obciążenia na oś. Zacznijmy od tego, że moje max obciążenie na deklaracji zgodności znacząco odbiega od tego co zwykle widuję w ofertach. Ja mam przód do 980kg i tył 920kg (a wy?) i rozumiałem to tak, że wartość nacisku z zawieszenia musi być nie większe niż ta z mojej homologacji tak jest?
no to teraz zawieszenia (które wg producentów pasują do mojego samochodu):
gdybym się skusił na gwint to widziałem B14 od Bilstein i ST X od ST Suspensions i choć jak pisałem producent podaje, że mogę je brać to w kartach produktu podają, że B14 (nr 47-257597) ma nacisk odpowiednio 1020kg i 1020kg czyli za dużo.
St Suspension (nr 13260085) ma dokłądnie tyle samo, znów za dużo.
B12 też nie mogę bo ma 960 i 930 (nr 46-275288) lub 1020 i 930 (nr 46-275295)
Wiem że ludzie jeżdżą na wszystkich tych zestawach to jak to działa.
Wg tych wytycznych mogę jedynie założyć same sprężyny od Eibach bo mają 960 i 920,
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 09 mar 2020, 18:44
autor: Chorwat
Wojciech pisze:mam przód do 980kg i tył 920kg (a wy?) i rozumiałem to tak, że wartość nacisku z zawieszenia musi być nie większe niż ta z mojej homologacji tak jest?
Ja rozumuję odwrotnie - te wartości są minimalne, więc jeśli założysz o większej nośności - tym lepiej.
Analogicznie, jak z indeksem nośności opony. Możesz stosować opony z większym indeksem niż podaje producent auta, jest to legalne.
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 10 mar 2020, 06:38
autor: habol
Mnie też się tak wydaje jak Chorwat pisze
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 10 mar 2020, 07:51
autor: MrHt
Auto jest zarejestrowane w DE czy PL?
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 10 mar 2020, 12:52
autor: Wojciech
W Polsce
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 11 mar 2020, 07:56
autor: MrHt
To nie będzie problemu.
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 04 cze 2020, 03:36
autor: PaGo
Spytam z ciekawości:
Dlaczego chcesz gwintowane zawieszenie?
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 05 cze 2020, 06:28
autor: Wojciech
PaGo pisze:Spytam z ciekawości:
Dlaczego chcesz gwintowane zawieszenie?
Wypisałem wszystkie opcje, nie jestem jeszcze pewien czy chcę gwint. Dostrzegam jednak zalety gwintów w regulacji, tj. jak kupię zestaw sztywny i obniżę o 40mm to już tyle muszę mieć. Gwintem mogę szukać optymalnego ustawienia, może będzie mi odpowiadać 30mm a może 50mm.
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 14 cze 2020, 13:16
autor: rumpelstilskin
1. jakie ma znaczenie czy auto jest zarejestowane w PL czy DE? w DE nie można zakładać gwintów?
2. sam myślę nad zawieszeniem - pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 14 cze 2020, 23:47
autor: Astroid
rumpelstilskin pisze: pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?
Z przodu masz fabryczną.
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 15 cze 2020, 00:29
autor: Inferno
Astroid pisze:Z przodu masz fabryczną.
Ciekawe. Nie wiedziałem. Zajrzę pod maskę w poniedziałek.
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 15 cze 2020, 07:25
autor: MrHt
rumpelstilskin pisze:1. jakie ma znaczenie czy auto jest zarejestowane w PL czy DE? w DE nie można zakładać gwintów?
Można. Trzeba to tylko wpisać w dowód. Czyli musi być z certyfikatem TÜV.
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 15 cze 2020, 08:12
autor: rumpelstilskin
a powiedzcie jeszcze taką rzecz - auto pod obciążeniem siada, czy po założeniu -30 oznacza, że pod obciążeniem tył siądzie jeszcze bardziej?
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 15 cze 2020, 19:40
autor: Inferno
Astroid pisze:rumpelstilskin pisze: pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?
Z przodu masz fabryczną.
Popatrzyłem i nie widzę rozpórki. Końcówki kielichów są zasłonięte i mało widać. Ma ktoś zdjęcia po usunięciu pasa nad kielichami?
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 15 cze 2020, 19:53
autor: kobe24la
a powiedzcie jeszcze taką rzecz - auto pod obciążeniem siada, czy po założeniu -30 oznacza, że pod obciążeniem tył siądzie jeszcze bardziej?
A jak myślisz? Oczywiście, że pod obciążeniem auto będzie siedzieć niżej na krótszych sprężynach niż na standardowych. Nie będzie to może równe -30mm, ale niżej.
Popatrzyłem i nie widzę rozpórki. Końcówki kielichów są zasłonięte i mało widać. Ma ktoś zdjęcia po usunięciu pasa nad kielichami?
Jest, jest, tylko dobrze poszukaj
Tak to wygląda
https://allegro.pl/oferta/rozporka-kiel ... 7722273060
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 15 cze 2020, 19:54
autor: Astroid
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 15 cze 2020, 19:58
autor: Inferno
Dzięki.
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 15 cze 2020, 21:41
autor: rumpelstilskin
@kobe24la chyba złe zadałem pytanie albo ty go nie zrozumiałeś. Chodzi o to ze skoro teraz tył siada na seryjnych amortyzatorach, to czy po założeniu sportowych pod obciążeniem będzie siedzieć jeszcze niżej?
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 15 cze 2020, 22:07
autor: kobe24la
To pytasz w końcu o amortyzatory czy o sprężyny?
W pierwszym twoim przypadku rozumiem, że pytałeś o krótsze o 30mm sprężyny. Teraz piszesz o amortyzatorach.
1. Przy krótszych sprężynach sportowych pod obciążeniem będzie auto siedzieć niżej w porównaniu do sprężyn standardowych.
2. Amortyzator w zasadzie nie ma nic do wysokości zawieszenia. Sprężyny takie jak Eibach Pro Kit dedykowane są do seryjnych amortyzatorów.
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 15 cze 2020, 22:11
autor: rumpelstilskin
Dzięki. Tak miałem na myśli seryjne i sportowe sprężyny
sorki
Seryjne: po wejściu dwóch osób do tylu siada powiedzmy o 40mm
Sportowe: Auto już siedzi 30mm niżej. po wejściu dwóch osob siada o kolejne 40mm czy nie?
Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi
: 15 cze 2020, 22:57
autor: kobe24la
Sportowe: Auto już siedzi 30mm niżej. po wejściu dwóch osob siada o kolejne 40mm czy nie?
Ile dokładnie siada, tego ci chyba nikt nie powie, bo nie wiem czy komuś w ogóle przyszło by do głowy mierzyć. Różnica będzie choćby ze względu na wagę osób
Sportowa sprężyna jest sztywniejsza, będzie mniej podatna na dobijanie.
Nieraz zdarzało mi się poprzednim autem na sprężynach Pro Kit przewieźć w bagażniku ze 300kg i tragedii nie było. Trzeba było trochę uważać na dziurach, ale dało się bezpiecznie jeździć.