Strona 1 z 1

Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 09 mar 2020, 18:36
autor: Wojciech
Cześć,

rozglądam się za zawieszeniem, myślę raczej o zestawie amortyzator + sprężyna i nie ogarniam tego całego obciążenia na oś. Zacznijmy od tego, że moje max obciążenie na deklaracji zgodności znacząco odbiega od tego co zwykle widuję w ofertach. Ja mam przód do 980kg i tył 920kg (a wy?) i rozumiałem to tak, że wartość nacisku z zawieszenia musi być nie większe niż ta z mojej homologacji tak jest?

no to teraz zawieszenia (które wg producentów pasują do mojego samochodu):

gdybym się skusił na gwint to widziałem B14 od Bilstein i ST X od ST Suspensions i choć jak pisałem producent podaje, że mogę je brać to w kartach produktu podają, że B14 (nr 47-257597) ma nacisk odpowiednio 1020kg i 1020kg czyli za dużo.
St Suspension (nr 13260085) ma dokłądnie tyle samo, znów za dużo.
B12 też nie mogę bo ma 960 i 930 (nr 46-275288) lub 1020 i 930 (nr 46-275295)
Wiem że ludzie jeżdżą na wszystkich tych zestawach to jak to działa.

Wg tych wytycznych mogę jedynie założyć same sprężyny od Eibach bo mają 960 i 920,

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 09 mar 2020, 18:44
autor: Chorwat
Wojciech pisze:mam przód do 980kg i tył 920kg (a wy?) i rozumiałem to tak, że wartość nacisku z zawieszenia musi być nie większe niż ta z mojej homologacji tak jest?

Ja rozumuję odwrotnie - te wartości są minimalne, więc jeśli założysz o większej nośności - tym lepiej.

Analogicznie, jak z indeksem nośności opony. Możesz stosować opony z większym indeksem niż podaje producent auta, jest to legalne.

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 10 mar 2020, 06:38
autor: habol
Mnie też się tak wydaje jak Chorwat pisze

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 10 mar 2020, 07:51
autor: MrHt
Auto jest zarejestrowane w DE czy PL?

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 10 mar 2020, 12:52
autor: Wojciech
W Polsce

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 11 mar 2020, 07:56
autor: MrHt
To nie będzie problemu.

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 04 cze 2020, 03:36
autor: PaGo
Spytam z ciekawości:
Dlaczego chcesz gwintowane zawieszenie?

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 05 cze 2020, 06:28
autor: Wojciech
PaGo pisze:Spytam z ciekawości:
Dlaczego chcesz gwintowane zawieszenie?

Wypisałem wszystkie opcje, nie jestem jeszcze pewien czy chcę gwint. Dostrzegam jednak zalety gwintów w regulacji, tj. jak kupię zestaw sztywny i obniżę o 40mm to już tyle muszę mieć. Gwintem mogę szukać optymalnego ustawienia, może będzie mi odpowiadać 30mm a może 50mm.

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 14 cze 2020, 13:16
autor: rumpelstilskin
1. jakie ma znaczenie czy auto jest zarejestowane w PL czy DE? w DE nie można zakładać gwintów?
2. sam myślę nad zawieszeniem - pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 14 cze 2020, 23:47
autor: Astroid
rumpelstilskin pisze: pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?

Z przodu masz fabryczną.

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 15 cze 2020, 00:29
autor: Inferno
Astroid pisze:Z przodu masz fabryczną.

Ciekawe. Nie wiedziałem. Zajrzę pod maskę w poniedziałek.

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 15 cze 2020, 07:25
autor: MrHt
rumpelstilskin pisze:1. jakie ma znaczenie czy auto jest zarejestowane w PL czy DE? w DE nie można zakładać gwintów?

Można. Trzeba to tylko wpisać w dowód. Czyli musi być z certyfikatem TÜV.

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 15 cze 2020, 08:12
autor: rumpelstilskin
a powiedzcie jeszcze taką rzecz - auto pod obciążeniem siada, czy po założeniu -30 oznacza, że pod obciążeniem tył siądzie jeszcze bardziej?

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 15 cze 2020, 19:40
autor: Inferno
Astroid pisze:
rumpelstilskin pisze: pytanie czy nie zacząć od rozpórek (o ile istnieją do aster)?

Z przodu masz fabryczną.

Popatrzyłem i nie widzę rozpórki. Końcówki kielichów są zasłonięte i mało widać. Ma ktoś zdjęcia po usunięciu pasa nad kielichami?

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 15 cze 2020, 19:53
autor: kobe24la
a powiedzcie jeszcze taką rzecz - auto pod obciążeniem siada, czy po założeniu -30 oznacza, że pod obciążeniem tył siądzie jeszcze bardziej?


A jak myślisz? Oczywiście, że pod obciążeniem auto będzie siedzieć niżej na krótszych sprężynach niż na standardowych. Nie będzie to może równe -30mm, ale niżej.

Popatrzyłem i nie widzę rozpórki. Końcówki kielichów są zasłonięte i mało widać. Ma ktoś zdjęcia po usunięciu pasa nad kielichami?


Jest, jest, tylko dobrze poszukaj ;) Tak to wygląda https://allegro.pl/oferta/rozporka-kiel ... 7722273060

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 15 cze 2020, 19:54
autor: Astroid
Ja również nie widziałem, ale bardziej się postarałem i jest.
Tak wygląda https://allegro.pl/oferta/astra-k-v-rozporka-belka-kielichow-16r-9384481363

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 15 cze 2020, 19:58
autor: Inferno
Dzięki.

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 15 cze 2020, 21:41
autor: rumpelstilskin
@kobe24la chyba złe zadałem pytanie albo ty go nie zrozumiałeś. Chodzi o to ze skoro teraz tył siada na seryjnych amortyzatorach, to czy po założeniu sportowych pod obciążeniem będzie siedzieć jeszcze niżej?

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 15 cze 2020, 22:07
autor: kobe24la
To pytasz w końcu o amortyzatory czy o sprężyny? :) W pierwszym twoim przypadku rozumiem, że pytałeś o krótsze o 30mm sprężyny. Teraz piszesz o amortyzatorach.
1. Przy krótszych sprężynach sportowych pod obciążeniem będzie auto siedzieć niżej w porównaniu do sprężyn standardowych.
2. Amortyzator w zasadzie nie ma nic do wysokości zawieszenia. Sprężyny takie jak Eibach Pro Kit dedykowane są do seryjnych amortyzatorów.

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 15 cze 2020, 22:11
autor: rumpelstilskin
Dzięki. Tak miałem na myśli seryjne i sportowe sprężyny :) sorki :roll: :D

Seryjne: po wejściu dwóch osób do tylu siada powiedzmy o 40mm

Sportowe: Auto już siedzi 30mm niżej. po wejściu dwóch osob siada o kolejne 40mm czy nie?

Re: Usportowione zawieszenie a obciążenie osi

: 15 cze 2020, 22:57
autor: kobe24la
Sportowe: Auto już siedzi 30mm niżej. po wejściu dwóch osob siada o kolejne 40mm czy nie?


Ile dokładnie siada, tego ci chyba nikt nie powie, bo nie wiem czy komuś w ogóle przyszło by do głowy mierzyć. Różnica będzie choćby ze względu na wagę osób :lol: Sportowa sprężyna jest sztywniejsza, będzie mniej podatna na dobijanie.
Nieraz zdarzało mi się poprzednim autem na sprężynach Pro Kit przewieźć w bagażniku ze 300kg i tragedii nie było. Trzeba było trochę uważać na dziurach, ale dało się bezpiecznie jeździć.