OKIEM DEALERA - AWARIE WYSPRZĘGLIKA
: 06 lut 2020, 16:17
Witajcie,
Jak wiadomo - to co kiedyś produkowano, było:
A) niezniszczalne,
B) odporne na warunki długotrwałej eksploatacji,
ale co było a nie jest...
Tak na poważnie - awarie w motoryzacji się zdarzają, nie ma opcji aby było inaczej. Często piszecie do mnie z zapytaniem stricte serwisowym. najczęściej jest to związane z:
- czy mój samochód ma otwartą kampanię naprawczą,
- czy przysługuje mi bezpłatna naprawa/aktualizacji,
- czy dany problem o którym tak głośno na forum, zdarzy się i u mnie?
Kwestia podstawowa odnośnie polityki importera jakim jest OPEL - indywidualizacja przypadków. Nie ma opcji aby leczyć na odległość lub po samym numerze nadwozia, stwierdzić czy mój samochód jest w grupie ryzyka. A zatem - nie obejdzie się bez wizyty w ASO.
ASTRA K OD 2016 ROKU - DIESEL + BENZYNA - EWENTUALNE PROBLEMY ZE SPRZĘGŁEM, WYSPRZĘGLIK, POMPA SPRZĘGŁA ITP.
Wiele objawów zostało opisanych tutaj:
uklad-jezdny-i-kierowniczy-f12/awaria-sprzegla-wysprzeglik-t1770.html
"Drążenie tematu" zaczyna się najczęściej od:
- drgań na pedale sprzęgła, wycieków w obrębie układu, uślizgu oraz najbardziej spektakularny objaw - wpadnięcie sprzęgła w podłogę.
Co robić?
Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do pracy układu wysprzęglika - kontaktujemy się z ASO, niezbędne będą:
- numer nadwozia,
- dokładny opis objawów,
Dotyczy to tak samochodów na gwarancji jak i pojazdów które nie mają już świadczeń z tego tytułu.
Czeka nas wizyta na serwisie - diagnostyka. Większość tematów rozbija się o kontrole tzw. uślizgu - czyli wyeliminowania ewentualności wpływu zużycia pod wpływem eksploatacji - elementów układu przeniesienia napędu. Jeśli kwestia jest bezsporna - centrala zgadza się na pokrycie kosztów naprawy. Aso przystępuje do wymiany.
POLITYKA SPECJALNA
Terminem tym opisuje się zgodę na wymianę/naprawę - w samochodzie który ma pozytywną weryfikację zużycia eksploatacyjnego części - i sam jest już po gwarancji.
Przykładowo - klient z Astrą z 2016 r, zgłosił się ostatnio na serwis w temacie sprzęgła, drgań i problemów z pedałem (twarda praca) - pojazd w ramach polityki specjalnej został objęty bezpłatną naprawą.
KWESTIE TECHNICZNE
Najczęściej wymianie podlega cały zespół elementów, są to:
- wysprzeglik,
- przewód,
- odpowietrznik,
- pompa,
Najważniejsza czynność jaką powinien wykonać serwis - to prawidłowe odpowietrzenie układu, bez tego problem wpadającego sprzęgła w podłogę może powrócić.
Samochód z sprzęgłem "w podłodze" najlepiej dostarczyć do salonu na lawecie. Oczywiście można bawić się w wyciąganie ręczne pedału - niemniej jest to niebezpieczne gdy podczas jazdy problem się powtórzy.
Laweta
Dla przypomnienia - laweta z Opel Assistance przysługuje gdy:
- samochód jest objęty gwarancją w obrębie pierwszych 12 miesięcy (licząc od daty I rejestracji z dowodu),
- od 13 miesiąca do końca trwania przedłużonej gwarancji Flex Care, jeśli takowa została wykupiona.
Samochód zastępczy
Jeśli samochód jest na gwarancji - może nam przysługiwać samochód zastępczy, spełnione muszą być następujące warunki:
- aktywna gwarancja,
- zakwalifikowanie do bezpłatnej naprawy która będzie trwać dłużej niż jeden dzień roboczy,
- zgoda centrali na pokrycie kosztów samochodu zastępczego,
Konkluzja
Awarie sprzęgła w Astrze V generacji nie stanowią epidemii, lektura forum może nieść inne wnioski - niemniej sprawdza się tutaj złota zasada o tym, że dobrego się nie chwali a o złym dowie się 10 kolejnych osób.
Jeśli mówimy o tym modelu Opla to na kilkaset sprzedanych sztuk - problemy ze sprzęgłem stanowiły margines całości. A były to samochody ze wszystkimi możliwymi silnikami i skrzyniami biegów. sam miałem też kilka różnych "Asterixów" i zarówno diesel jak i benzyna, sprawowały się bez zarzutów.
Niemniej samochód to przedmiot martwy - podlegający pracy i eksploatacji, zdarzają się różne przypadki - niedawno uczestniczyłem w odbiorze samochodu znajomego - marka z kurą, model na S - wrócił do serwisu z uszkodzonym sprzęgłem po 3,000 km - producent nie chce uznać gwarancji, koszty jakimi chcą obarczyć klienta to 3.000 zł, Także różnie marki mają swoje problemy.
SAMOCHÓD PO GWARANCJI MOŻE BYĆ OBJĘTY KAMPANIĄ SERWISOWĄ LUB NAPRAWCZĄ/SPECJALNĄ
SERWIS JEST UZALEŻNIONY W SWOICH DZIAŁANIACH OD CENTRALI, KTOŚ MUSI ZAAKCEPTOWAĆ KOSZTY CZĘŚCI I NAPRAWY GWARANCYJNEJ
DORADZTWO TECHNICZNE W CENTRALI KOLEJKUJE WSZYSTKIE ZAPYTANIA Z ASO, DLATEGO CZASEM ANALIZA POSZCZEGÓLNEGO PRZYPADKU TRWA
W PRZYPADKU SAMOCHODU PO UPŁYWIE GWARANCJI I BRAKU STWIERDZENIA PODSTAW DO BEZPŁATNEJ GWARANCJI - MOGĄ BYĆ NALICZONE KOSZTY DIAGNOSTYKI, NALEŻY SIĘ Z TYM LICZYĆ
WARTO ROZMAWIAĆ Z DORADCAMI SERWISOWYMI ODNOŚNIE EKSPLOATACJI I STANU INNYCH PODZESPOŁÓW W UKŁADZIE KTÓRY JEST NAPRAWIANY - ZDARZAŁY SIĘ SYTUACJE GDY SAMOCHÓD PO KAMPANII NAPRAWCZEJ WYSPRZEGLIKA WRACAŁ Z WPADNIĘTYM PEDAŁEM SPRZĘGŁA PO KRÓTKIM CZASIE - GDY SERWIS NIE WYMIENIŁ WSZYSTKICH ELEMENTÓW - W TYM PRZYPADKU BYŁA TO TARCZA SPRZĘGŁA, A ZATEM CZĘŚĆ NIEPODLEGAJĄCA GWARANCJI - NIEMNIEJ KLIENT MÓGŁ PODJĄĆ DECYZJĘ O WYMIANIE GDYBY MIAŁ INFORMACJE ODNOŚNIE JEJ STANU
INFORMACJE ODNOŚNIE SERWISU SĄ DOSTĘPNE DLA PRACOWNIKÓW RECEPCJI SERWISU, KONSULTANTÓW I DORADCÓW - HANDLOWCY SALONU/FLOTY NIE MAJĄ DOSTĘPU DO SYSTEMÓW Z OPISEM KAMPANII
W wolnej chwili będę opisywał kwestie które są najczęściej poruszane na forum - w temacie kampanii naprawczych, awarii i kontrowersji z tym związanych. Skłaniają mnie do tego wasze wiadomości, oraz lektura forum - niestety ale wiele osób które znalazły rozwiązanie, nie opisują swoich historii szerszej publiczności
next time - awarie reflektorów, parkowanie lamp, awarie inteliluxów.
Jak wiadomo - to co kiedyś produkowano, było:
A) niezniszczalne,
B) odporne na warunki długotrwałej eksploatacji,
ale co było a nie jest...
Tak na poważnie - awarie w motoryzacji się zdarzają, nie ma opcji aby było inaczej. Często piszecie do mnie z zapytaniem stricte serwisowym. najczęściej jest to związane z:
- czy mój samochód ma otwartą kampanię naprawczą,
- czy przysługuje mi bezpłatna naprawa/aktualizacji,
- czy dany problem o którym tak głośno na forum, zdarzy się i u mnie?
Kwestia podstawowa odnośnie polityki importera jakim jest OPEL - indywidualizacja przypadków. Nie ma opcji aby leczyć na odległość lub po samym numerze nadwozia, stwierdzić czy mój samochód jest w grupie ryzyka. A zatem - nie obejdzie się bez wizyty w ASO.
ASTRA K OD 2016 ROKU - DIESEL + BENZYNA - EWENTUALNE PROBLEMY ZE SPRZĘGŁEM, WYSPRZĘGLIK, POMPA SPRZĘGŁA ITP.
Wiele objawów zostało opisanych tutaj:
uklad-jezdny-i-kierowniczy-f12/awaria-sprzegla-wysprzeglik-t1770.html
"Drążenie tematu" zaczyna się najczęściej od:
- drgań na pedale sprzęgła, wycieków w obrębie układu, uślizgu oraz najbardziej spektakularny objaw - wpadnięcie sprzęgła w podłogę.
Co robić?
Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do pracy układu wysprzęglika - kontaktujemy się z ASO, niezbędne będą:
- numer nadwozia,
- dokładny opis objawów,
Dotyczy to tak samochodów na gwarancji jak i pojazdów które nie mają już świadczeń z tego tytułu.
Czeka nas wizyta na serwisie - diagnostyka. Większość tematów rozbija się o kontrole tzw. uślizgu - czyli wyeliminowania ewentualności wpływu zużycia pod wpływem eksploatacji - elementów układu przeniesienia napędu. Jeśli kwestia jest bezsporna - centrala zgadza się na pokrycie kosztów naprawy. Aso przystępuje do wymiany.
POLITYKA SPECJALNA
Terminem tym opisuje się zgodę na wymianę/naprawę - w samochodzie który ma pozytywną weryfikację zużycia eksploatacyjnego części - i sam jest już po gwarancji.
Przykładowo - klient z Astrą z 2016 r, zgłosił się ostatnio na serwis w temacie sprzęgła, drgań i problemów z pedałem (twarda praca) - pojazd w ramach polityki specjalnej został objęty bezpłatną naprawą.
KWESTIE TECHNICZNE
Najczęściej wymianie podlega cały zespół elementów, są to:
- wysprzeglik,
- przewód,
- odpowietrznik,
- pompa,
Najważniejsza czynność jaką powinien wykonać serwis - to prawidłowe odpowietrzenie układu, bez tego problem wpadającego sprzęgła w podłogę może powrócić.
Samochód z sprzęgłem "w podłodze" najlepiej dostarczyć do salonu na lawecie. Oczywiście można bawić się w wyciąganie ręczne pedału - niemniej jest to niebezpieczne gdy podczas jazdy problem się powtórzy.
Laweta
Dla przypomnienia - laweta z Opel Assistance przysługuje gdy:
- samochód jest objęty gwarancją w obrębie pierwszych 12 miesięcy (licząc od daty I rejestracji z dowodu),
- od 13 miesiąca do końca trwania przedłużonej gwarancji Flex Care, jeśli takowa została wykupiona.
Samochód zastępczy
Jeśli samochód jest na gwarancji - może nam przysługiwać samochód zastępczy, spełnione muszą być następujące warunki:
- aktywna gwarancja,
- zakwalifikowanie do bezpłatnej naprawy która będzie trwać dłużej niż jeden dzień roboczy,
- zgoda centrali na pokrycie kosztów samochodu zastępczego,
Konkluzja
Awarie sprzęgła w Astrze V generacji nie stanowią epidemii, lektura forum może nieść inne wnioski - niemniej sprawdza się tutaj złota zasada o tym, że dobrego się nie chwali a o złym dowie się 10 kolejnych osób.
Jeśli mówimy o tym modelu Opla to na kilkaset sprzedanych sztuk - problemy ze sprzęgłem stanowiły margines całości. A były to samochody ze wszystkimi możliwymi silnikami i skrzyniami biegów. sam miałem też kilka różnych "Asterixów" i zarówno diesel jak i benzyna, sprawowały się bez zarzutów.
Niemniej samochód to przedmiot martwy - podlegający pracy i eksploatacji, zdarzają się różne przypadki - niedawno uczestniczyłem w odbiorze samochodu znajomego - marka z kurą, model na S - wrócił do serwisu z uszkodzonym sprzęgłem po 3,000 km - producent nie chce uznać gwarancji, koszty jakimi chcą obarczyć klienta to 3.000 zł, Także różnie marki mają swoje problemy.
SAMOCHÓD PO GWARANCJI MOŻE BYĆ OBJĘTY KAMPANIĄ SERWISOWĄ LUB NAPRAWCZĄ/SPECJALNĄ
SERWIS JEST UZALEŻNIONY W SWOICH DZIAŁANIACH OD CENTRALI, KTOŚ MUSI ZAAKCEPTOWAĆ KOSZTY CZĘŚCI I NAPRAWY GWARANCYJNEJ
DORADZTWO TECHNICZNE W CENTRALI KOLEJKUJE WSZYSTKIE ZAPYTANIA Z ASO, DLATEGO CZASEM ANALIZA POSZCZEGÓLNEGO PRZYPADKU TRWA
W PRZYPADKU SAMOCHODU PO UPŁYWIE GWARANCJI I BRAKU STWIERDZENIA PODSTAW DO BEZPŁATNEJ GWARANCJI - MOGĄ BYĆ NALICZONE KOSZTY DIAGNOSTYKI, NALEŻY SIĘ Z TYM LICZYĆ
WARTO ROZMAWIAĆ Z DORADCAMI SERWISOWYMI ODNOŚNIE EKSPLOATACJI I STANU INNYCH PODZESPOŁÓW W UKŁADZIE KTÓRY JEST NAPRAWIANY - ZDARZAŁY SIĘ SYTUACJE GDY SAMOCHÓD PO KAMPANII NAPRAWCZEJ WYSPRZEGLIKA WRACAŁ Z WPADNIĘTYM PEDAŁEM SPRZĘGŁA PO KRÓTKIM CZASIE - GDY SERWIS NIE WYMIENIŁ WSZYSTKICH ELEMENTÓW - W TYM PRZYPADKU BYŁA TO TARCZA SPRZĘGŁA, A ZATEM CZĘŚĆ NIEPODLEGAJĄCA GWARANCJI - NIEMNIEJ KLIENT MÓGŁ PODJĄĆ DECYZJĘ O WYMIANIE GDYBY MIAŁ INFORMACJE ODNOŚNIE JEJ STANU
INFORMACJE ODNOŚNIE SERWISU SĄ DOSTĘPNE DLA PRACOWNIKÓW RECEPCJI SERWISU, KONSULTANTÓW I DORADCÓW - HANDLOWCY SALONU/FLOTY NIE MAJĄ DOSTĘPU DO SYSTEMÓW Z OPISEM KAMPANII
W wolnej chwili będę opisywał kwestie które są najczęściej poruszane na forum - w temacie kampanii naprawczych, awarii i kontrowersji z tym związanych. Skłaniają mnie do tego wasze wiadomości, oraz lektura forum - niestety ale wiele osób które znalazły rozwiązanie, nie opisują swoich historii szerszej publiczności
next time - awarie reflektorów, parkowanie lamp, awarie inteliluxów.