Strona 1 z 1

Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 05 wrz 2019, 21:10
autor: Pistolpete
Od czasu do czasu po przełączeniu w pozycje "Park" nie mogę wyjąć kluczyka ze stacyjki.
Wiem,że jest tam jakiś czujnik lub elektromagnes zwalniający blokade w stacyjce.
Czy ktoś borykał się z problemem? Da się naprawić czy tylko wymiana całego mechanizmu?

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 06 wrz 2019, 13:51
autor: Chorwat
Sprawdź czy po przełączeniu na P odskakuje do pozycji wyjściowej przycisk na lewarku. Miałem taką akcję w Omedze B FL, że sprężynka już nie dawała rady, przycisk nie odskakiwał i przez to nie dało się klucza wyciągnąć.

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 06 wrz 2019, 21:03
autor: Pistolpete
Chorwat pisze:Sprawdź czy po przełączeniu na P odskakuje do pozycji wyjściowej przycisk na lewarku.


Coś mi sie wydaje,że to bedzie powód.
Dzisiaj znów kluczyk utknął w stacyjce,wiec "strzeliłem" z przycisku i pomogło.
Pojeżdze wiec i poobserwuję.
Dzieki za rade.

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 14 gru 2021, 07:46
autor: konioczynka
Cześć, dopadło mnie to cholerstwo.
Na dwóch kluczykach, ciskanie przycisku nic nie daje - muszę dać przynajmniej zaplon p-> D i d->p i wtedy wyjmę.
Jakieś sugestie?

Kluczyk wchodzi z oporem na początku ale to zawsze tak było

Trochę poczytałem na niemieckim forum. To raczej nie stacyjka i jest drogo…

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 14 gru 2021, 20:09
autor: Chorwat
Ja nadal obstawiam problem z przyciskiem w gałce, bo po takiej akcji kiedyś w Omedze, dopadło mnie również w Insigni A. Pomogła wymiana gałki.
Chyba taniej się nie da próbować rozwiązać tego problemu. Jeśli to nie pomoże, to nie wiem.

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 15 gru 2021, 14:04
autor: konioczynka
Nie chce się przedwcześnie chwalić ale chyba zaczęło działać. Odpalałem go już z 7x do tej pory i jest Ok. Za pierwszym razem się przyłożyłem do wycisniecia hamulca i coś jakby pyknęło w dźwigni( chyba ze to moje urojenia).

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 20 gru 2021, 14:02
autor: Uree
Miałem to. Skończyło się wymianą lewarka - jakaś wada konstrukcyjna z czujnikiem jego pozycji, nie "widzi" że jest w "P" i nadal blokuje kluczyk.

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 21 gru 2021, 13:04
autor: konioczynka
Uree pisze:Miałem to. Skończyło się wymianą lewarka - jakaś wada konstrukcyjna z czujnikiem jego pozycji, nie "widzi" że jest w "P" i nadal blokuje kluczyk.

Jaki rok auta? Zastanawiam się czy to poprawili i warto bawić się w używkę z 2019r i wyzej. Aso mówi chyba 2700 sama cześć ;)
Używka 300-400, wymiana raczej banalna ;)

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 21 gru 2021, 21:50
autor: Uree
Rocznik 2018. Wątpię że poprawiali, to raczej pojedyncze wpadki. Odnośnie kosztów nie powiem, zrobione było w ramach przedłużonej gwarancji.

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 19 mar 2022, 13:20
autor: Greco
Niestety miałem ten sam problem, ale na razie udało się go rozwiązać.

Trzeba zdjąć tą srebrną maskownicę lewarka - po prostu złapać ją palcami w okolicach ręcznej zmiany biegów i pociągnąć do góry.
Podnieść mieszek wraz z maskownicą w celu dostępu do mechanizmu.
Oczyścić mechanizm od przycisku w dolnej części ze starego smaru i zabrudzeń, nałożyć nowy smar ja dałem silikonowy, kilka razy ponaciskać przycisk celem przesmarowania mechanizmu i tyle.
Jeżeli przyczyną jest nagromadzony brud to takie działanie powinno załatwić sprawę. U mnie już tydzień jest OK.

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 20 mar 2022, 16:51
autor: Inferno
U mnie też okazjonalnie był ten problem. Sam zniknął. Nic nie robiłem.

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 04 maja 2022, 20:37
autor: Greco
Niestety problem z wyjęciem kluczyka powrócił.
Ktoś wie jak zdemontować całkowicie cały mechanizm zmiany biegów, aby dobrać się do czujnika odpowiedzialnego za blokadę kluczyka?

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 04 maja 2022, 20:59
autor: rah
Na forum insigni doradzają, żeby spokojnie dociskać do P i tak w kółko kilkadziesiąt razy puścić na P, po czym docisnąć w przód do czujnika, żeby oczyścić styki czujnika. U nas raz wymienili cały wybierak z dźwignią, po kolejnych 40,czy 50 tys znowu problem się pojawił, ale po takiej operacji minęło już 130000 km i dalej jest ok.

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 11 lip 2022, 19:35
autor: Greco
Niestety problem nadal występuje i staje się coraz bardziej upierdliwy.
Wie ktoś jak zdemontować cały wybierak i dostać się do przełącznika?
Da się go wymienić, albo po prostu zmostkować.
Ewentualnie poleci ktoś jakiś warsztat w okolicach Katowice/Sosnowiec/Dąbrowa Górnicza który to ogarnie?

Nie uśmiecha mi się wymiana całego mechanizmu, nowy około 2000,00 zł :(

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 16 wrz 2022, 13:03
autor: man1utek
I jak w końcu wybrnąłeś z problemu?

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 25 wrz 2022, 11:52
autor: Greco
Niestety nie.
Problem cały czas występuje raz jest w miarę ok, raz źle (zauważyłem, że zleży to od temperatury otoczenia, im cieplej tym gorzej).
Szukałem jakiegoś mechanika co by się podjął naprawy, ale brak chętnych.
Wymiana mechanizmu to koszt około 1500,00 zł + robocizna.

Dalej szukam rozwiązania, na forach nic niestety nie ma. Najchętniej bym zmostkował ten przyciski na stałe, ale nie wiem jak.

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 30 wrz 2022, 10:25
autor: konioczynka
Ja się dowiedziałem że problem występuje w każdym roczniku (więc tego nie naprawili), imo nie ma sensu płacić 2500 za coś co zaraz znowu się zepsuje. Ja po prostu klikam wybierak ze 2-3 razy już z przyzwyczajenia i nie pamiętam kiedy znów mnie przyblokowało :) I tak już jeżdżę ponad rok.

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 03 lut 2023, 18:47
autor: tomekice
Problem nie leży w lewarku lecz w stacyjce.

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

: 05 wrz 2023, 15:21
autor: domost
Witam ponownie,
zainspirowany postem Greco podjąłem się próby rozwiązania problemu który w moim przypadku leżał po stronie zacinającego się mikroprzełącznika potwierdzającego pozycję lewarka ( tak naprawdę potwierdzającego zwolnienie przycisku na lewarku w pozycji P).
Potraktowanie go sprayem do odtłuszczania i ponowne nasmarowanie białym smarem w sprayu w moim przypadku rozwiązało problem. (Mikroprzełącznik po wciśnięciu czasami po prostu nie powracał do pozycji wyciśniętej - było słychać klikniecie przy naciśnięciu ale nie było słychać kliknięcia po puszczeniu go).

Poniżej krótki opis ze zdjęciami jak ja to naprawiłem. Oczywiście poniższy tutorial zamieszczam tylko i wyłącznie w celach informacyjnych i nie ponoszę odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia w związku z jego użyciem ;) .

1. Przełączyć dźwignię lewarka do pozycji N.
2. Pociągnąć za mieszek dźwigni do góry, tak aby wypiąć mieszek wraz z ramką.
IMG_2679_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2679_Easy-Resize.com.jpg (431.63 KiB) Przejrzano 1290 razy

3.Zlokalizować mikroprzełącznik ( u mnie osłonięty niebieską gumką - patrz poniższe zdjęcie) i potraktować odtłuszczaczem w sprayu jednocześnie wielokrotnie klikając go za pomocą jakiegoś delikatnego przedmiotu. Następnie ponownie nasmarować ( ja to zrobiłem białym smarem w sprayu ale smar silikonowy w sprayu lub smar do elektroniki moim zdaniem byłby lepszy).
IMG_2684_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2684_Easy-Resize.com.jpg (239.25 KiB) Przejrzano 1290 razy

4. zdemontować nakładkę dźwigni zmiany biegów poprzez delikatne zsunięcie jej do góry.
IMG_2687_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2687_Easy-Resize.com.jpg (220.39 KiB) Przejrzano 1290 razy

IMG_2689_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2689_Easy-Resize.com.jpg (232.5 KiB) Przejrzano 1290 razy

5. Pod pokrywką znajduje się mechanizm który przenosi ruch z przycisku dźwigni na mechanizm blokady położenia lewarka
IMG_2690_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2690_Easy-Resize.com.jpg (222.38 KiB) Przejrzano 1290 razy
i jednocześnie na rygielek
IMG_2686_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2686_Easy-Resize.com.jpg (242.91 KiB) Przejrzano 1290 razy
współpracujący z opisywanym powyżej w punkcie 3 mikroprzełącznikiem odpowiedzialnym za potwierdzenie pozycji P lewarka i uwolnienie elektromagnesu pozwalającego wyjąć kluczyk ze stacyjki.
6. Ja począwszy od góry psikałem odtłuszczaczem jednocześnie naciskając przycisk a następnie posmarowałem cały układ mechaniczny lewarka białym smarem w sprayu.
7. Poskładać.
8. " Jeździć, obserwować" :) 8-) :lol:

U mnie pomogło :D .