Strona 2 z 4

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 24 sty 2019, 13:10
autor: marcinos
A mnie o co innego chodzi. Wiem, że Ford ma swoje skrzynie i dziwi mnie to, że są takie lipne. Twój link potwierdza to co wcześniej napisałeś a z ciekawości zadzwoniłem do jednego z salonów i powiedział typek, że skrzynia japońska he he, wiedzę jak widać mają :)

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 10:33
autor: marcinos
Do czego są przyciski +/- przy jeździe do przodu i jak się ich używa ?

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 10:49
autor: komisarzryba
reczna zmiana biegu na wyższy/nizszy. w polozeniu d przesuwasz dzwignie w lewo i później gora/dol zmieniasz biegi. komputer będzie czuwac i nie wrzucisz zbyt niskiego lub zbyt wysokiego, dla danej predkosci obrotowej silnika.

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 11:00
autor: marcinos
Czyli jak jadę z górki i nie chcę obciążać hamulca, daję "-"...kiedy daję plus w takim razie ?

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 11:05
autor: Stusu
Teoretycznie tak, ale automat bardzo słabo hamuje silnikiem. Co do używania plusa, to gdy chcesz zmienić bieg na wyższy... Po przesunięciu dźwigni w lewo skrzynia będzie zmieniać biegi tylko w dół gdy obroty będą za niskie, a w górę będziesz musiał sam zmienić bieg.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 11:16
autor: remmyhi
Generalnie używane tylko wtedy, gdy chcesz wyciągnąć więcej mocy przy nodze w podłodze... przez przeciągnięcie silnika ponad standardowe punkty zmiany biegu na wyższe.
Czyli raz, dwa, a tak naprawdę wcale :)

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 11:44
autor: marcinos
Trochę trudno to pojąć bo właśnie - po co ten automat skoro nie potrafi dopasować odpowiedniego biegu :D
Czyli wychodzi na to, że nie mając zapędów rekordzisty nie muszę używać tych opcji, chyba, że zależy mi na tym aby jako pierwszy wyrwać ze świateł ;)

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 11:46
autor: Stusu
Albo jak musisz ruszyć na lodzie, to stojąc możesz wrzucić 2 i łagodniej ruszyć.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 12:00
autor: komisarzryba
Stusu pisze:Teoretycznie tak, ale automat bardzo słabo hamuje silnikiem.

to akurat jest zależne od silnika, a nie od skrzyni.
marcinos pisze:Trochę trudno to pojąć bo właśnie - po co ten automat skoro nie potrafi dopasować odpowiedniego biegu :D

potrafi. praktycznie kazdy owczesny samochod z automatem ma opcje recznej zmiany biegow.

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 12:17
autor: PavloAsto
marcinos pisze:Do czego są przyciski +/- przy jeździe do przodu i jak się ich używa ?


+ używasz jak chcesz się trochę pościgać,
- jak zjeżdżasz z górki a skrzynia ciągle nie zapina lock-upa aby hamować silnikiem - wtedy możesz zredukować bieg aby to osiągnąć.

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 12:49
autor: komisarzryba
redukuje się minusem ;)

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 13:44
autor: PavloAsto
komisarzryba pisze:redukuje się minusem ;)


Fakt, troche niespójnie to opisałem :P

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 13:56
autor: pgrad
komisarzryba pisze:redukuje się minusem ;)


tylko należy pamiętać że obsłużenie dwóch minusów razem nie da nam plusa ;)

sorry za matematyczny żarcik

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 29 sty 2019, 14:37
autor: komisarzryba
ja używam czasem recznej zmiany tylko przy hamowaniu silnikiem. dwa szybkie minusy nie daja plusa, potwierdzam ;)

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 30 sty 2019, 23:07
autor: Ziela
Z osobistych doświadczeń i nie pierwszego automatu, to tryb "ręczny" głównie w górach, i czasaaami do wyprzedzania, ale to wtedy gdy wymagana jest szybka reakcja jadąc za jakimś marudą, to sobie już z wyprzedzeniem zrzucę bieg i jadę już na zapiętym wyższym. A tak, przy codziennej jeździe, nawet jeżeli chcesz być pierwszy z świateł, to D wystarcza.

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 16 lut 2019, 22:04
autor: marcinos
A czy w automacie istnieje w ogóle pozostawienie włączonego samochodu będąc na zewnątrz ? Czy funkcja P działa tak samo jak przy wyłączonym samochodzie ? Ręczny i P ?
Druga sprawa to jak się samochód z elektrycznym zachowuje podczas parkowania na wzniesieniu ?

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 16 lut 2019, 22:37
autor: pablofso
No jasne, przecież jak odpalasz samochód to też na P.
Co masz na myśli "zachowuje podczas parkowania"? zachowuje się normalnie :)

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 16 lut 2019, 22:49
autor: marcinos
Chodzi o to, że trochę przeraża mnie hamulec postojowy elektryczny. Wolałbym tradycyjny, chyba pewniejszy.

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 16 lut 2019, 23:40
autor: pablofso
Nie ma podstaw do obaw ;) ręczny sam się wyłącza po ruszeniu z postoju a do tego jest asystent ruszania na wzniesieniu. Nie widzę wad w codziennym użytkowaniu w porównaniu do tradycyjnego hamulca ręcznego.

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 17 lut 2019, 00:30
autor: pgrad
marcinos pisze:Chodzi o to, że trochę przeraża mnie hamulec postojowy elektryczny. Wolałbym tradycyjny, chyba pewniejszy.


... zawsze można jakąś "cegłę" pod koła podłożyć ;)

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 17 lut 2019, 10:27
autor: marcinos
W automacie też jest asystent?

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 17 lut 2019, 14:37
autor: kowal78
Tak

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 17 lut 2019, 22:30
autor: PavloAsto
Ja mam ręczny "ręczny" do automatu :P
Można chociaż poświrować trochę na placu jak śnieg spadnie :)

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 23 lut 2019, 21:26
autor: marcinos
A czy w czasie przechodzenia do trybu P korzystamy po zatrzymaniu samochodu z trybu N ? Niektórzy tak robią, że zatrzymują samochód hamulcem nożnym przechodzą na N, zaciągają ręczny i dopiero dają na P. Czy samochód gasimy już na pozycji P ? Wolę dopytać a tutaj najwięcej się dowiem :oops:

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 23 lut 2019, 21:48
autor: pablofso
W żadnym razie, nie ma uzasadnienia do takiej praktyki. Po zatrzymaniu ręczny i potem od razu na P i gasimy silnik.

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 23 lut 2019, 22:08
autor: marcinos
Dzięki za odpowiedź, chyba już wszystko wiem.

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 24 lut 2019, 15:01
autor: komisarzryba
dla normalnego użytkowania trzeba przyjąć, ze N nie istnieje. nie używa się go.

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 27 lut 2019, 17:12
autor: Ziela
pablofso pisze:W żadnym razie, nie ma uzasadnienia do takiej praktyki. Po zatrzymaniu ręczny i potem od razu na P i gasimy silnik.

no właśnie jest, zwłaszcza na wzniesieniach.
Po zaciągnięciu ręcznego, warto wrzucić na N i puścić hamulec główny (nożny), tak aby cały ciężar auta został na hamulcu ręcznym, a nie na blokadzie skrzyni.

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 27 lut 2019, 18:30
autor: pablofso
Ziela pisze:
pablofso pisze:W żadnym razie, nie ma uzasadnienia do takiej praktyki. Po zatrzymaniu ręczny i potem od razu na P i gasimy silnik.

no właśnie jest, zwłaszcza na wzniesieniach.
Po zaciągnięciu ręcznego, warto wrzucić na N i puścić hamulec główny (nożny), tak aby cały ciężar auta został na hamulcu ręcznym, a nie na blokadzie skrzyni.


Przecież najpierw zaciągasz ręczny - auto nieruchome - i potem na P więc dlaczego ma być na blokadzie skrzyni? N jest tak jak pisał kolega dwa posty wyżej tylko na nietypowe sytuacje. Ale może masz jakieś źródło bądź podstawę techniczną która uzasadnia taką praktykę to może być ciekawe. Instrukcja obsługi żadnego automatu nie wspomina o tym co mówisz.

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

: 27 lut 2019, 20:28
autor: marcinos
A jak chłodzicie turbo po ostrej jeździe ? Trzymacie cały czas przez np. 2 minuty na nożnym wciśniętym czy zaciągacie ręczny i dajecie na P a samochód sobie jeszcze trochę chodzi. Czy na P może chodzić przez jakiś czas samochód bo wolałbym w tym czasie np. ogarnąć w samochodzie czy wytrzepać dywaniki.