Pompa wspomagania
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 sie 2017, 23:03
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Pompa wspomagania
Witam . Jest nowym użytkownikiem Astry 1.4 turbo 150 km dynamic . Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z was też ma taki problem i jak go rozwiązał . Chodzi konkretnie o dziwne zachowanie podczas kręcenia kierownicą , a mianowicie objaw jest taki że w lewą stronę się ciężej skręca niż w prawą . Przy zakupie i wyjechaniu z salonu miałem kierownice przekręconą o 4 stopnie w prawo a po ustawieniu zbieżności przekręcili mi kierownice o 4 w lewo ,a w tym momęcie kierownica jest 2 stopnie w prawo . Zbieżność jest dobra . Dowiedziałem się że za to może być odpowiedzialna elektryczna pompa wspomagania ,a mianowicie czujnik Halla aczkolwiek nie da się tego zdiagnozować ponieważ nie ma błędów . Prosiłbym kolegów klubowiczów o pomoc .
Ostatnio zmieniony 09 sie 2017, 13:58 przez Daront, łącznie zmieniany 1 raz.
- komisarzryba
- Posty: 5898
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
- komisarzryba
- Posty: 5898
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Pompa wspomagania
W elektrycznym wspomaganiu konieczna jest kalibracja tego czujnika.
Należy :
- ustawić zbieżność
- skorygować pozycję kierownicy na wieloklinie kolumny
- wyzerować (wyosiować) wspomniany czujnik w kolumnie kierownicy
W Twoim przypadku wygląda to tak, że "zero elektryczne" wspomagania jest inne niż zero mechaniczne (pozycja steru "na wprost").
Nie masz problemu z odbijaniem kierunkowskazów ?
Fiaty mają taki sam typ wspomagania. Jak świruje czujnik to ster potrafi się przestawiać, a nawet samoczynnie obracać.
Należy :
- ustawić zbieżność
- skorygować pozycję kierownicy na wieloklinie kolumny
- wyzerować (wyosiować) wspomniany czujnik w kolumnie kierownicy
W Twoim przypadku wygląda to tak, że "zero elektryczne" wspomagania jest inne niż zero mechaniczne (pozycja steru "na wprost").
Nie masz problemu z odbijaniem kierunkowskazów ?
Fiaty mają taki sam typ wspomagania. Jak świruje czujnik to ster potrafi się przestawiać, a nawet samoczynnie obracać.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Pompa wspomagania
Ja to widzę tak: https://youtu.be/a8m9T9WhQYA?t=28s
Sorry, nie mogłem się powstrzymać
I ten komentarz:
Sorry, nie mogłem się powstrzymać
I ten komentarz:
Prosta sprawa, samochód jest mokry, widziałem jak psy tak robią gdy wychodza z wody.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 sie 2017, 23:03
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: Pompa wspomagania
Nie zaobserwowałem problem z Kierunkowskazami ale zwrócę na to uwagę , aczkolwiek ASO już próbowało zresetować ten czujnik i zrobili wszytko co wymieniłeś. Nie przyniosło to pożądanego efektu .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości