Strona 28 z 32

Re: Akumulator padł

: 29 mar 2021, 17:34
autor: PaGo
Trochę za niskie,ale nawet przy napięciu poniżej 12V u mnie nie pojawiają się żadne komunikaty.
Może trzeba przeskanować błędy?

Re: Akumulator padł

: 05 kwie 2021, 23:47
autor: man1utek
Słuchajcie, kto mi pomoże rozszyfrować te magiczne oznaczenia na akumulator?
Nie wiem za bardzo jakiego rodzaju mam akumulator?
Na AutoCAD zgodnie z OEM 13390019GJ jest informacja że jest to akumulator ołowiowo- kwasowy. Czyli standardowy?
IMG_20210405_221711_copy_941x706.jpg
IMG_20210405_221711_copy_941x706.jpg (94.54 KiB) Przejrzano 6150 razy


Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Re: Akumulator padł

: 06 kwie 2021, 00:19
autor: jakoku
Zwykły akumulator standardowy. ( ten jest niezwykły, bo jest beznadziejny. Varta chyba... szkoda słów)
czyli
Pojemność [Ah]: 50h
Prąd rozruchowy [A]: 360A

Re: Akumulator padł

: 06 kwie 2021, 08:23
autor: man1utek
Dziękuję Ci bardzo :)
Niestety, taki wsadzili, oby był =)
Umiejscowienie akumulatora w bagażniku - mało wygodne. Co prawda, często się do niego nie zagląda, ale upierdoliwe jest jednak wyciąganie wszystkiego :D Opel dla, aby człowiek się nie nudził i dba o odpowiednie ciśnienie

Re: Akumulator padł

: 06 kwie 2021, 11:03
autor: PaGo
ile razy zajrzałeś do Aku (Odkąd masz asterixa)?
A w poprzednich autach?

Aku w bagażniku ma łatwiej.
Żeby użytkownikom było łatwiej zrobili punkty ładowania pod maską.

Re: Akumulator padł

: 06 kwie 2021, 11:07
autor: man1utek
PaGo pisze:ile razy zajrzałeś do Aku (Odkąd masz asterixa)?
A w poprzednich autach?

Aku w bagażniku ma łatwiej.
Żeby użytkownikom było łatwiej zrobili punkty ładowania pod maską.

W poprzednich aku pod maską, dlatego dziwy mnie brały, że jest w bagażniku.
Oczywiście w razie potrzeby zaglądałem - czyli rzadko.
|Opelek, chociaz ma mało dodatków bo wersja podstawowa, to chociaż komunikat się pojawia, że aku słaby
W poprzednich autach nie miałem takich dobrodziejstw :)

Re: Akumulator padł

: 06 kwie 2021, 11:16
autor: PaGo
Ta cała elektronika trochę wymusza dbanie o aku.
Generalnie rzadko się zagląda do Aku,więc niespecjalnie przeszkadza jego umiejscowienie.
Ale dzięki niemu jeszcze mamy ciut lepsze rozłożenie masy i położenie środka ciężkości.

Re: Akumulator padł

: 06 kwie 2021, 18:17
autor: rafalwr
Akumulator jest w bagażniku bo w wersji z S/S jest AGM. A ten z kolei jest bardzo wrażliwy na zmiany temperatury więc żeby go silnik nie podgrzewał to tak to sobie wymyślili.

Re: Akumulator padł

: 06 kwie 2021, 18:23
autor: rah
Taaa. A w insigni jest AGM i Aku w komorze silnika tylko obłożony "poduszkami"

Re: Akumulator padł

: 06 kwie 2021, 18:36
autor: PaGo
Akumulatory nie lubią niskich i wysokich temp.
W bagażniku przynajmniej unikniemy tych najwyższych.
Przy okazji te powyższe bonusiki.

Re: Akumulator padł

: 07 kwie 2021, 12:32
autor: rafalwr
rah pisze:Taaa. A w insigni jest AGM i Aku w komorze silnika tylko obłożony "poduszkami"

Czyli jest mu zawsze ciepło i nie marznie ..... albo odwrotnie :D
PS. Tak swojego atakować :shock:

Re: Akumulator padł

: 07 kwie 2021, 12:48
autor: PaGo
Patologia...

Re: Akumulator padł

: 08 kwie 2021, 15:12
autor: PaGo
Czy ktoś monitorował napięcie ładowania w asterixie bez ss?
Prosty woltomierz (w ładowarce USB)w gniazdku zapalniczki pokazywał nawet ponad 15V przy napięciu Aku 11,8V.
Jak u Was?

Re: Akumulator padł

: 10 kwie 2021, 22:25
autor: man1utek
Testuję ładowarkę Unit 6,5A. Włączyłem funkcje recond i po około 8 godzinach pojawił się napis ful.
Miernik pokazał stopień napięcia aku - średni. Gdy podłączyłem jeszcze raz ładowarkę w trybie recond wskazało 80%. Dziwne trochę.
Czy po naładowaniu trybem recond muszę jeszcze naładować akumulator zwykłym trybem?
W załączeniu kilka fotekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Re: Akumulator padł

: 11 kwie 2021, 02:25
autor: PaGo
Użycie recond bez odlaczania aku było ryzykowne,ale przynajmniej wiemy,że nie uszkodzi asterixa.
naładuj jeszcze normalnie i to ze dwa razy(najlepiej zrób przerwę między ładowaniami),a dopiero później użyj recond.
Masz na YT trzyczęściowy test tej ładowarki i recond (oprócz ładowania słabowityCH Aku) nadaje się do wysycania elektrolitu.
Aku bezpośrednio po naładowaniu ma wyższe napięcie,a jak szybko ono spadnie i do jakiej wartości, to zależy od jego kondycji.

Re: Akumulator padł

: 11 kwie 2021, 10:25
autor: man1utek
Dzięki za pomoc:) Asterki jeszcze nie uruchamiałem oo ładowaaniu trybem recond.
Teraz doładowuje aku.
Dam znać Pago za jakiś czas jaki jest efekt:)
Pozdrawiam
Udanej niedzieli

PS. Autko uruchumione po recond + pełne naładowanie aku - wszystko działa, autko odpala bez zająknięcia:)
Planuję za tydzień, góra dwa, ponowne ładowanie + recond - tym razem ku bezpieczeństwu-odepnę aku :D

Re: Akumulator padł

: 14 kwie 2021, 13:37
autor: PaGo
Sprawdzałeś napięcie aku po kilku godzinach od ładowania?

Re: Akumulator padł

: 16 kwie 2021, 13:17
autor: man1utek
PaGo pisze:Sprawdzałeś napięcie aku po kilku godzinach od ładowania?

Kurde, chyba wiadomość się nie wysłała - przez tapatalk :(
patrzyłem tym swoim miernikiem z netto- rano w niedzielę zanim wsiadłem do aku i wskazał mi napięcie na poziomie średnim. Po przejechaniu ok 20 km- pełne.
minęły 4 dni - codziennie do pracy przyjeżdzałem samochodem- krótki odcinek, po drodze zatrzymania we środę napięcie pełne, dzisiaj sprawdziłem- stan niski.

Re: Akumulator padł

: 20 kwie 2021, 10:06
autor: richat
Powiem Wam jedną rzecz - coś jest z tym, że AK jest łapczywa na prąd.
Sypało mi błędami DTC (głównie sonda lambda i jej podgrzewanie) oraz słynnym błędem ESC ale po podładowaniu porządnym prostownikiem (MW-SC6B) wszystko ustąpiło samoczynnie.
Teraz pewnie przydałoby sie przez weekend zrobć recond i już w ogóle będzie miód malina...

Re: Akumulator padł

: 01 maja 2021, 00:42
autor: Astroid
Te prostowniki procesorowe nigdy nie naładują aku do "pełna". Napięcie podczas ładowania uzyskuje wartość zaprogramowaną np. 14,7V i prostownik kończy ładowanie a prąd w tym momencie wynosił jeszcze pewnie z 2A. Ja rzuciłem w kąt te procesorowe i ładuję zasilaczem regulowanym. Mam ustawione napięcie na 15V i jak je osiągnie na zaciskach to koniec ładowania jest po paru godzinach po spadku prądu do około 0,1-0,2A.

Re: Akumulator padł

: 01 maja 2021, 07:07
autor: PaGo
W wielu recond *daje 15,7V.
A już bez problemu kombajnami modelarskimi: ustawiasz napięcie i prąd .
*Zimowy

Re: Akumulator padł

: 13 maja 2021, 22:09
autor: Kamilc723
Pytanie za 100 punktów czy jest dostęp do celi tego naszego akumulatora 50ah , 360 A?Czy trzeba wiercić?Mój miernik po 3 h stania pokazuje 12,0 V , więc może tez byc problem z małą ilościa wody w celach.

Re: Akumulator padł

: 18 sie 2021, 13:57
autor: clavius
Witam,
Taki problem - jesteśmy na wczasach w górach , rano podchodzę do auta - nie działa kluczyk - ok wymieniam baterie - dalej nic, nie da się uruchomić auta ani radia etc.
Skojarzyłem że wczoraj popołudniu nasz syn "kierował" autem i możliwe że zostawił włączony kierunkowskaz (wtedy tylnia czerwona lampa się pali). Czy można tak rozładować aku?
Jeśli tak - to proszę o poradę jak podpiąć kable - w życiu tego nie robiłem, a żona wywiera presję że jesteśmy uziemieni w hotelu.
Wg instrukcji gdzie + widać dokładnie, gdzie - nie jestem pewien.

Re: Akumulator padł

: 18 sie 2021, 14:11
autor: jakoku
Wystający bolec na ostatnim zdjęciu to minus.
Niepotrzebnie zdjąłeś plastik. Tam będzie oznaczenie plusa

Added in 3 minutes 7 seconds:
Tak to ma wyglądać

Re: Akumulator padł

: 18 sie 2021, 14:19
autor: jakoku
Jeszcze raz polecam. Starter.

Re: Akumulator padł

: 18 sie 2021, 15:35
autor: clavius
Dziękuję @jakoku, opanowany problem :-)

Re: Akumulator padł

: 21 paź 2021, 20:45
autor: astra
Czy jest możliwość zmiany parametrów ładowania akumulatora (lub pracy alternatora) tzn. wartość napięcia ładowania i jego czas lub pojemność akumulatora?
Czy BCM tym steruje? Czy tzw. Adaptacja odbywa się poprzez autoryzację (generacja tokena na IT-Backend Opla) czy można to zrobić bezpośrednio i tylko lokalnie? Miał ktoś z tym styczność?

Re: Akumulator padł

: 21 paź 2021, 21:21
autor: Astroid
Mnie też nie pasuje sposób ładowania, ale pewnie nic z tym nie zrobimy, bo tak zaprogramowane. Przy wyższych temperaturach ładuje cały czas, a jak temperatura spadnie to oszczędza paliwo i ładowania brak.

Re: Akumulator padł

: 21 paź 2021, 23:43
autor: astra
Ciekawe bo ja obserwuje dokładnie odwrotne zjawisko tzn. w niższych temp. obserwowałem wyższe napięcie i to przez dłuższy czas.

Re: Akumulator padł

: 22 paź 2021, 11:59
autor: astra
Robię gęstość aku. Ładowałem wczoraj za pomocą prostownika CTEK MXS 5.0. Ładował się następująco:
Poziomy 1-2 krótka chwila.
Poziom 3 czyli 14.4V i 5A (pełna moc ładowania) ok. 2h.
Poziom 4 (czyli aku ma min. 80% pojemności), ładowanie mniejszym prądem i napięciem, ok. 6h.
Poziom 5 recondition oczywiście pomijalny.
Poziom 6 testy krótka chwila.
Dzisiaj zrobiłem mu z rana powtórkę i tak: poziom 3 ok. 1h, następnie poziom 4 3h i niby naładowany. Jutro będę ładował jeszcze raz.
Mam standardowy aku Varta GM 50h bez s/s czyli nie AGM.
Generalnie z moich obserwacji układ ładowania w samochodzie próbuje doładować aku do wartości 80% czyli żeby jeszcze jako tako zrobić rozruch. Później ładuje jak inteligenty prostownik czyli niskim napięciem i z ograniczeniem prądowym.
Są momenty gdy zaczyna ładować w miarę "normalnie" czyli zmierzył że aku ma <80% pojemności ale co z tego jak ja dojeżdżam do roboty i gaszę silnik :)
Wymiana na większy aku nie ma sensu bez jego zakodowania bo będzie ładował jak ten mniejszy z którym ma problem z naładowaniem.