przekładnia kierownicza kampania

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o układzie jezdnym i kierowniczym w Astrze 5
Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

przekładnia kierownicza kampania

Postautor: dziadzia82 » 06 cze 2018, 18:42

A172145180-ZSUB: Aktualizacja Service Bulletin-Nieprawidłowy Komponent Układu Elektrycznego Wspomagania Układu Kierowniczego (EPS) Zamontowany Na Pojeździe - 2017 Astra
oemdtc 5 czerwca 2018 r Aktualizacja usługi
A172145180-ZSUB: Aktualizacja Service Bulletin-Nieprawidłowy komponent układu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego ( EPS ) zamontowany na pojeździe - (20 maja 2018 r.)

Przedmiot: A172145180 - Biuletyn aktualizacji serwisowej ZSUB - Nieprawidłowe komponenty układu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego ( EPS ) montowane w pojazdach
Modele: MY17 Astra
Numer referencyjny: A17-214518 Maj 2018
Numer GWM: A172145180 Rewizja:
Robić Model Rok modelowy VIN RPO Opis
Od Do Od Do
Holden BL Astra 2017 2017 Nie dotyczy Nie dotyczy Nie dotyczy Nie dotyczy
Zaangażowane pojazdy są oznaczone jako "otwarte" na ekranie Historia śledzonego pojazdu w systemie Globalnego zarządzania gwarancjami GM . Ta strona powinna być zawsze sprawdzana w celu potwierdzenia zaangażowania pojazdu przed rozpoczęciem jakichkolwiek wymaganych kontroli i / lub napraw.
Stan Nieprawidłowy komponent Electric Power Pack (EPP) zamontowany na elektrycznym układzie kierowniczym ( EPS ).
Brak wpływu na funkcjonalność dla klientów.
Tylko kwestia serwisu - numer części Electric Power Pack (EPP) nie zostanie rozpoznany w TIS2Web / MDI podczas serwisowania.
Korekta Wymontuj i wymień elektryczny zespół przekładni kierowniczej i ponownej kalibracji pliku danych .
Części
Ilość Częściowe imię Part No.
4 NUT-TYPE A WA INSERT PRVG TORQ * 11609282
1 BOLT - HVY HX FLG HD * 11589277
2 BOLT-HVY HX ACORN FLG HD * 11588737
2 ŚRUBA / ŚRUBA * 11547180
4 ŚRUBA / ŚRUBA * 11610556
4 BOLT / SCREW-FRT STAB SHF * 11588723
3 ORZECH* 11546366
3 ŚRUBA / ŚRUBA * 11612107
3 MYJKA - GMW 14C-PT-SILVER * 93335816
Uwaga: * Części jednorazowego użytku.

Ponieważ dotyczy to tylko czterech (4) pojazdów, części zostaną wysłane do odpowiednich dealerów serwisowych.
Procedura serwisowa
Specjalne narzędzia

CH-161-B Ściągacz
CH-42188-B Separator kulowy
Piny CH-51034
EN-45059 Miernik kąta
Uwaga: Podczas demontażu i instalacji wszystkie elementy EPS , w tym mechaniczne i / lub elektryczne, są wyjątkowo podatne na uszkodzenia. Upuszczenie lub podważenie jakiegokolwiek elementu EPS może spowodować wewnętrzne uszkodzenie. W przypadku uszkodzenia lub upadku części, element EPS musi zostać wymieniony.

Uwaga: Podczas demontażu i instalacji elementów układu elektronicznego wspomagania układu kierowniczego ( EPS ) należy zachować ostrożność, aby nie uderzyć ani nie złamać modułu silnika / kontrolera EPS lub wiązek przewodów modułu . Jeśli moduł silnika / kontrolera EPS lub złącza modułu są uszkodzone, cały element musi zostać wymieniony.

Uwaga: Wyładowania elektrostatyczne (ESD) mogą uszkodzić wiele półprzewodnikowych komponentów elektrycznych. Komponenty wrażliwe na ESD mogą być lub mogą nie być oznaczone symbolem ESD. Ostrożnie obchodź się z wszystkimi elementami elektrycznymi. Aby uniknąć uszkodzenia ESD, należy zastosować następujące środki ostrożności:

Dotknij metalowego punktu uziemienia w celu usunięcia ładunku elektrostatycznego przed przystąpieniem do obsługi jakiegokolwiek komponentu elektronicznego; zwłaszcza po przesuwaniu się po siedzeniu pojazdu .
Nie dotykaj odsłoniętych zacisków. Terminale mogą łączyć się z obwodami podatnymi na uszkodzenia ESD.
Nie zezwalaj narzędziom na kontakt z odsłoniętymi zaciskami podczas serwisowania złączy .
Nie wyjmuj komponentów z opakowania ochronnego, dopóki nie będzie to wymagane.
Unikaj następujących działań, chyba że wymagają tego procedury diagnostyczne:
Zworka lub uziemienie elementów lub złączy .
Podłączanie sond pomiarowych do komponentów lub złączy . Podłącz przewód uziemiający najpierw, gdy używasz sond testowych.
Uziemić opakowanie ochronne dowolnego elementu przed otwarciem. Nie stawiaj elementów półprzewodnikowych na stołach metalowych lub na telewizorach, radioodbiornikach lub innych urządzeniach elektrycznych.
Ostrzeżenie: Ten pojazd jest wyposażony w łączniki momentu obrotowego lub pojedynczego zastosowania. Zamontuj NOWY łącznik momentu obrotowego lub jednokrotnego użycia podczas instalacji tego komponentu. Niezastosowanie zamiennika momentu obrotowego lub kołków jednorazowego użytku może spowodować uszkodzenie pojazdu, element lub obrażenia ciała.
Procedurę dla całkowitego śledzić przekładni kierowniczej replacement- Rack Elektryczny napęd taśmowy i zębnika przekładni kierowniczej Wymiana
Wyrównanie koła, który ma zostać przeprowadzony - Pomiar wyrównania koła
Zaprogramuj nowy moduł sterujący (K43) - Programowanie i konfigurowanie modułu sterującego Power Steering
Uwaga: Patrz DL 2017-28 Zapobieganie awariom systemu programowania aplikacji . Kopia tego dokumentu znajduje się w globalny Połącz Biuletynie Służby aplikacji .


A172145180-ZSUB: Service Update Bulletin-Incorrect Electric Power Steering (EPS) Component Assembled On Vehicle – 2017 Astra
June 5, 2018 Service Update
#A172145180-ZSUB: Service Update Bulletin-Incorrect Electric Power Steering (EPS) component assembled on vehicle – (May 20, 2018)

Subject: A172145180 — ZSUB Service update bulletin — Incorrect Electric Power Steering (EPS) component assembled on vehicles
Models: MY17 Astra
Reference Number: A17–214518 May 2018
GWM Number: A172145180 Revision:
Make Model Model Year VIN RPO Description
From To From To
BL Astra 2017 2017 N/A N/A N/A N/A
Involved vehicles are marked “open” on the Investigate Vehicle History screen in GM Global Warranty Management system. This site should always be checked to confirm vehicle involvement prior to beginning any required inspections and/or repairs.



Condition Incorrect Electric Power Pack (EPP) component fitted on Electric Power Steering (EPS).
No functional impact for customers.
Serviceability issue only — Electric Power Pack (EPP) part number will not be recognised in TIS2Web / MDI during service.
Correction Remove and replace electric steering gear assembly and data file re-calibration.


Parts
Quantity Part Name Part No.
4 NUT-TYPE A WA INSERT PRVG TORQ* 11609282
1 BOLT – HVY HX FLG HD* 11589277
2 BOLT-HVY HX ACORN FLG HD* 11588737
2 BOLT/SCREW* 11547180
4 BOLT/SCREW* 11610556
4 BOLT/SCREW-FRT STAB SHF* 11588723
3 NUT* 11546366
3 BOLT/SCREW* 11612107
3 WASHER – GMW 14C-PT-SILVER* 93335816
Note: *Single use parts.

As there is only four (4) vehicles affected, parts will be sent out to the respective servicing dealers.
Service Procedure
Special Tools

CH–161–B Puller
CH-42188–B Ball joint separator
CH-51034 Pins
EN-45059 Angle meter
Equivalent regional tools: Special tools


Caution: During removal and installation, all EPS components including mechanical and/or electrical is extremely susceptible to damage. Dropping or prying on any EPS component may cause internal damage. If damage occurs or a part is dropped, the EPS component must be replaced.

Caution: Care must be taken during removal and installation of the Electronic Power Steering (EPS) components to not hit or break the EPS motor/controller module or module harness connectors. If the EPS motor/ controller module or module connectors are damaged, the complete component must be replaced.

Caution: Electrostatic discharge (ESD) can damage many solid-state electrical components. ESD susceptible components may or may not be labeled with the ESD symbol. Handle all electrical components carefully. Use the following precautions in order to avoid ESD damage:

Touch a metal ground point in order to remove your body’s static charge before servicing any electronic component; especially after sliding across the vehicle seat.
Do not touch exposed terminals. Terminals may connect to circuits susceptible to ESD damage.
Do not allow tools to contact exposed terminals when servicing connectors.
Do not remove components from their protective packaging until required to do so.
Avoid the following actions unless required by the diagnostic procedure:
Jumpering or grounding of the components or connectors.
Connecting test equipment probes to components or connectors. Connect the ground lead first when using test probes.
Ground the protective packaging of any component before opening. Do not rest solid-state components on metal workbenches, or on top of TVs, radios, or other electrical devices.
Warning: This vehicle is equipped with torque-to-yield or single use fasteners. Install a NEW torque-to-yield or single use fastener when installing this component. Failure to replace the torque-to-yield or single use fasteners could cause damage to the vehicle, component, or bodily injury.



Follow procedure for complete steering gear replacement-Electric Belt Drive Rack and Pinion Steering Gear Replacement
Wheel alignment measurement to be carried out-Wheel Alignment Measurement
Program new (K43) control module-Power Steering Control Module Programming and Setup
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: kuba » 06 cze 2018, 21:24

Kampania dla 4 sztuk ?
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Krzysiec » 06 cze 2018, 21:33

A noz jakis szczęsliwiec jest na forum :D To prawie jak 6tka w totka by była ;)

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Budus » 06 cze 2018, 21:53

Ja mam szczęście w losowaniu biletów UEFA, FIFA - więc może i tym razem się "uda" haha;)

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Adamosss
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:50
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Turer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Adamosss » 18 wrz 2018, 17:04

Witajcie,

chciałbym podzielić się z Wami, moimi niestety złymi a nawet bardzo złymi doświadczeniami dot. przekładni kierowniczej w Astrze.

Zapewne mojego pojazdu przedmiotowa kampania nie dotyczy a może ... ?

Poniżej kopia maila do CustomerCare OPEL:

W dniu 1 czerwca zgłosiłem się do ASO Opel BSP Sp. z o.o. w Łodzi przy ulicy Pabianickiej z problemem „skrzypiącej” kierownicy. Serwis otrzymał zalecenia aby zdemontować przekładnie kierowniczą a następnie nasmarować jakiś element łączący.

Ten zabieg nie przyniósł żadnego skutku.

Po ok. 2 tygodniach tj. w połowie czerwca miała miejsce kolejna diagnostyka i zalecenie aby przekładnie kierowniczą wymienić w ramach gwarancji. W tym miejscu nadmienię, iż do przedmiotowego samochodu została dokupiona przedłużona gwarancja, do lat 5. Przekładania kierownica została zamówiona. Niestety z powodu braku dostępności części zarówno w magazynie w PL jaki i DE naprawa miała się nieznacznie przedłużyć. Jak się za chwile okaże to „nieznacznie” należy umieścić w cudzysłów.

Przy odbiorze samochodu otrzymałem od BSP informację, że z takim „skrzypieniem” mogę się bezproblemowo samochodem poruszać, nie ma ono bezpośrednio wpływu na bezpieczeństwo podróżowania a negatywnym efektem tego są jedynie nieprzyjemne dla ucha dźwięki. Niestety serwis BSP nie zgodził się aby swój komentarz umieścić w protokole odbioru samochodu. Z czystym sumieniem przejechałem samochodem ok 4.000 km po czym układ kierowniczy odmówił posłuszeństwa – kierowca się zablokowana a układ wspomagania przestał działać. Do tego pojawił się komunikat o usterce ESP. Zblokowanie kierowcy nastąpiło bezpośrednio po zjeździe z autostrady i niewiele brakowało do tragedii !!

Bezpośrednio po tym zdarzeniu, które miało miejsce 28 lipca (sobota) samochód odholowałem ponownie do BSP, był to poniedziałek, 30 lipca.

W okresie pomiędzy początkiem a połową lipca otrzymałem telefoniczne informację o tym, że BSP nadal nie posada wiedzy kiedy przekładania kierownicza będzie dostępna.

Po moich wielokrotnych prośbach o podanie realnego terminu dostawy części otrzymałem również telefonicznie informację, iż przekładnia kierownicza powinna być dostępna w magazynie DE na początku sierpnia a w PL w drugim tygodniu sierpnia. Niestety do dnia dzisiejszego a mamy ostatni tydzień sierpnia przekładnia nie jest dostępna a serwis nie jest w stanie określić dostępności części.

W tym miejscu warto podkreślić, iż od dnia 30 lipca używam samochodu zastępczego należącego do BSP.

Po mojej kolejnej interwencji telefonicznej, która miała miejsce w piątek, 24 sierpnia nadal nie znam terminu naprawy gwarancyjnej przedmiotowego pojazdu.

Przypomnę, iż od momentu pierwszej wizyty w serwisie, która miała miejsce 1 czerwca minęły niemalże 3 miesiące a w tym czasie poruszanie się niesprawnym samochodem, zgodnie z poleceniem serwisu, narażało mnie i osoby podróżujące ze mną na gigantyczne niebezpieczeństwo !

Tak zaczął się mój monolog do Centrali Opla.

Ostatnie zapewnienia Central Opla były takie, że przekładnia kierownicza ma być na miescu w 36. tygodniu, poniżej cytuję maila Opla:

"Szanowny Panie,

Prosimy o przyjęcie naszych wyjaśnień odnośnie pojazdu o numerze nadwozia W0LBD8EB1G8069554.
W celu dokładnego przeanalizowania Pańskiego zgłoszenia skontaktowaliśmy się ze wskazanym przez Pana Autoryzowanym Serwisem marki Opel BSP z siedzibą w Łodzi. Uzyskane w serwisie informacje pozwoliły Nam na zweryfikowanie statusu Pańskiego zamówienia w Dziale Części.
Pragniemy poinformować, iż termin dostawy zamówionej część do pojazdu przedmiotowego zgłoszenia przewidywany jest do magazynu centralnego w 36-tym tygodniu. Dział Obsługi Klienta będzie monitorował Pańską sprawę.

Do tego czasu pozostajemy do Pańskiej dyspozycji.

Z poważaniem,
Joanna Motulewicz
Dział Obsługi Klienta Opel"

W ubiegły piątek otrzymałem kolejny telefon z ASO BSP Łódź z informacją, iż faktycznie przekładnia do nich nie dotarła.

Aktualny termin na dostawę części to 38 lub 39 tydzień.

Przypomnę tylko, że pierwsze zgłoszenie wady miało miejscu w dniu UWAGA !!! 1 czerwca, tj. 3,5 miesiąca temu !!!

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Krzysiec » 18 wrz 2018, 21:16

Ja co prawda na głupia lampę LED lewa tylna ale czekam od kwietnia więc chyba Cię pobiłem... Aczkolwiek to nijak się ma do awarii zagrażającej życiu.

Adamosss
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:50
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Turer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Adamosss » 18 wrz 2018, 23:26

To faktycznie lepiej ;) problem polega tylko na tym, ze nikt nie jest w stanie określić REALNEGO terminu dostawy. Fakt, ze do dyspozycji mam zastepczaka ale leasing za własny trzeba płacić a poza tym nie ma możliwość wyjechać nim poza PL. Tłumaczenie zamieszaniem wynikającym z przejęcia przez PSA jakoś mnie nie przekonuje.

Adamosss
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:50
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Turer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Adamosss » 19 wrz 2018, 16:21

Aktualizuję ...

Ciekawe czy tym razem wywiążą się z deklaracji:

"Szanowny Panie,
Potwierdzamy otrzymanie Pańskiej wiadomości z dnia 19.09.2018r.
Uprzejmie przekazujemy, iż w Pańskiej sprawie ponownie skontaktowaliśmy się z Działem Części, celem zweryfikowania postępów w sprawie. Uzyskaliśmy informację, iż status Pańskiego zamówienia uległ zmianie, a zamówiona część powinna dojechać do Autoryzowanego Serwisu marki Opel z siedzibą w Łodzi pod koniec bieżącego lub na początku przyszłego tygodnia.
Otrzymaliśmy również informację od w/w serwisu, iż na czas naprawy został Panu udostępniony pojazd zastępczy.
Dział Obsługi Klienta w dalszym ciągu monitoruje Pańskie zgłoszenie.
Z poważaniem,
Joanna Motulewicz
Dział Obsługi Klienta Opel "

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Krzysiec » 19 wrz 2018, 16:55

To poinformuj ich, że to że na czas naprawy użyczyli Ci namiastki Twojego auta w postaci zastępczego, to nie znaczy że mogą Ci naprawiać auto przez cały czas trwania leasingu. Może tak będą naprawiać 2-5 lat? (no chyba że dali Insignie na wypasie to mogą? ;) ) Ty sobie będziesz płacił leasing za Astrę a pomykał INSIGNIA ;D

Adamosss
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:50
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Turer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Adamosss » 19 wrz 2018, 22:01

Uznajmy ze „testuje” Astre 1.0T 105 KM ;) ale zupełnie nie o to w tym wszystkim się rozchodzi. Brak informacji i konkretów jest najgorsza. Pewnie przestraszyli się ze będę musiał zrobic ich zastepczakiem extra 3k km. W przyszłym tygodniu jade do BENELUXU i to pewnie dlatego;) choć od odbioru „testowki” zrobiłem nią 4k km.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Krzysiec » 19 wrz 2018, 22:10

Matko bosko... Do Beneluxu to tylko 1.6 200 KM :D W ostateczności 1.4 150KM ;)

Adamosss
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:50
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Turer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Adamosss » 20 wrz 2018, 13:40

AKTUALIZACJA

ASO dostało potwierdzenie dostawy części - jak pisał OPEL PL, dostawa jutro, tj. piątek 21/09 lub poniedziałek 24/09.

Jak wyjdzie to zobaczymy ... :)

Adamosss
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:50
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Turer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Adamosss » 05 paź 2018, 17:16

AKTUALIZACJA

Mogę potwierdzić, że samochód został przeze mnie odebrany z wymienioną i nieskrzypiącą przekładnią :)

Ale ponownie jestem w serwisie, tym razem wysprzęglik i pompa sprzęgła :))))

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5669
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: jakoku » 05 paź 2018, 17:51

Adamosss pisze:Ale ponownie jestem w serwisie, tym razem wysprzęglik i pompa sprzęgła :))))

Ktoś wziął ? :mrgreen:
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

Adamosss
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:50
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Turer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Adamosss » 15 paź 2018, 11:15

Serio - ręce mi już opadają !!

Auto odebrane po wymianie przekładki kierowniczej, przejechane jakieś 2.500 km w dwa i pół tygodnia. Kierownica znowu zaczyna skrzypieć jak stare drzwi od stodoły !! Nagrałem film i wysłałem do ASO ale na razie bez odzewu.

Auto odebrane po wymianie wysprzęglika, węży i jakiś elementów pompy sprzęgła i zaczęło się "kangurowanie". Na 20 zmian z biegu 1. na 2. może jedna uda się bez szarpania i podskakiwania !!

Czy to auto się już kończy ?

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5669
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: jakoku » 15 paź 2018, 11:18

Adamosss pisze:Czy to auto się już kończy ?

Łatwo powiedzieć: zmień serwis.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Krzysiec » 15 paź 2018, 11:24

Moze rzeczywiscie cos było na rzeczy, że nowi uzytkownicy nie skarzyli sie na kangurka, bo wsadzili jakis zmodyfikowany wysprzeglik albo cos... A tutaj koledze zamontowali jakis stary i zaczeły mu sie kangury? hmmm Ja kangury mam od początku... wiec nie wiem jak to jest ich nie miec :/

Adamosss
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:50
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Turer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Adamosss » 15 paź 2018, 13:27

Podejrzana sprawa ...

Ja kangurów nie miałem nigdy, wymienili wysprzęglik po zapadającym się pedale i nagle taka akcja ... jakbym "L"ką jeździł :)

A samochód z samego początku produkcji wersji kombi...

Awatar użytkownika
Elfiasty
Weteran
Posty: 1001
Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 AT6 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Elfiasty » 15 kwie 2019, 14:18

Podepnę się pod temat. U mnie wyczuwalny luz góra, dół na kierownicy. Zgłosiłem do ASO, stwierdzili, że do wymiany przekładnia kierownicza. Podobno problem występujący ostatnio w astrach. Spotkał się ktoś z Was z czymś takim już ? Przekładnia to koszt ok. 1100 zł.

Awatar użytkownika
pablofso
Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: pablofso » 15 kwie 2019, 15:28

Ale jak to luz góra dół i przekładnia? Prędzej może kolumna kierownicza bo sama przekładnia pracuje tylko "lewo-prawo" przecież a mocowanie kierownicy to co innego już.

Awatar użytkownika
Elfiasty
Weteran
Posty: 1001
Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 AT6 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Elfiasty » 15 kwie 2019, 16:27

Racja jak przeczytałem to co napisałem to też pomyślałem, że to nie przekładnia tylko kolumna. Nie wiem czy serwis mnie źle poinformował czy sam źle zrozumiałem. Luz polega na tym, że jak naciśniesz kierownicę na dol to jest jest jakby luz/stuk. To samo w druga stronę.

Awatar użytkownika
pablofso
Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: pablofso » 15 kwie 2019, 16:56

Spotkałem się z tym w innym samochodzie i np problem mógłby być z osadzeniem łożyska w obudowie kolumny albo z wielowypustem czy też kształtem walka na który montowana jest kierownica. Ale jak jest u Ciebie to ciężko zgadywać chyba że znajdzie się ktoś kto tak miał.

Awatar użytkownika
Elfiasty
Weteran
Posty: 1001
Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 AT6 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Elfiasty » 15 kwie 2019, 17:23

W czwartek wymiana. Dam znać czy pomogło.

Awatar użytkownika
pablofso
Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: pablofso » 20 kwie 2019, 13:37

Elfiasty pisze:W czwartek wymiana. Dam znać czy pomogło.

i jak, pomogło?

Awatar użytkownika
Elfiasty
Weteran
Posty: 1001
Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 AT6 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Elfiasty » 04 maja 2019, 23:00

Sorry za laga. Nie wiem co dokładnie zrobili bo mega sie spieszyłem. Ogólnie pomoglo gora/dół nie ma luzu. Natomiast przy obrotach kierownica słychać tarcie/drapanie czyli coś zostało złe złożone. Po 2 pojawił sie jakis luz kierowniczy nie wiem co to może być. Przy krótkich ruchach słuchać pukanie, nie chce mi sie wierzyć że to ktoryś z drążków. W poniedziałek kolejna wizyta. Dam znać co i jak.

Awatar użytkownika
Elfiasty
Weteran
Posty: 1001
Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 AT6 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Elfiasty » 09 sie 2019, 09:51

Dawno nie zaglądałem, na poprzedniej wizycie "podobno" została wymieniona kolumna kierownicza. Luzów góra/dół nie ma, natomiast tak jak pisałem wyżej pojawił się stuk przy krótkich skrętach kierownicą. Serwis sprawdził układ kierowniczy i podobno luz jest w przekładni kierowniczej stąd pukanie. Podobno luzu w nowych egzemplarzach nie ma ale serwis sprawdzał i luz pojawia się z czasem. I tu pytanie czy ktoś z Was może sprawdzić u siebie czy u niego takowy występuje? Teraz dalsza cześć, serwis stwierdził, że wymieniamy. Jednak okazuję się, że owej przekładni nie ma i musi zostać wyprodukowana czekam już chyba z 2-3 miesiące i dalej sytuacja bez zmian. Przy, którymś telefonie do ASO dowiedziałem się jeszcze, że zostało wysłane zapytanie do działu technicznego Opola o "dozwolone granice luz" podobno dział techniczny twierdzi, że dopuszczalny jest luz ale nie odpisali ASO jaki. Ponadto po wymianie kolumny pojawił się jeszcze jeden objaw. Podczas obracania kierownicą najczęściej jedną ręką przy dociśnięciu kierownicy mocno z jednej strony słuchaj jakby drapanie pod kierownicą.

Awatar użytkownika
pablofso
Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: pablofso » 09 sie 2019, 10:23

Dziwne ze masz takie combo problemów z kolumną i przekładnią. Mi to wygląda na problemy z kolumną bardziej niż z przekładnią. Produkcja części serwisowych przekładni będzie w poniedziałek, może to Twoje :P

Added in 26 minutes 15 seconds:
Co do luzu każda przekładnia jest produkowana z jakimś luzem. Są to wartości mocno poniżej 0,1 mm natomiast jest to bardzo trudne w pomiarze więc nie wiem czy ASO jest w stanie to zmierzyć jak dostanie te wartości no ale ok, może mogą. Oczywiście luz się zwiększa z czasem ale w tym przypadku byłoby to zbyt szybko.
Poza tym luzy mogą również wystąpić na nakrętce napędzajacej od motora wspomagania ale to jest wada i nie jest do regulacji.

Awatar użytkownika
Elfiasty
Weteran
Posty: 1001
Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 AT6 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Elfiasty » 09 sie 2019, 11:00

Ten "luz" w zasadzie daje takie same objawy, taki sam stuk jak uszkodzony drążek kierowniczy, więc nie jest on na pewno minimalny.

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5142
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: PaGo » 23 paź 2019, 21:28

I jak tam?
Problemy rozwiązane?
Nie ręczę za siebie.

Awatar użytkownika
Elfiasty
Weteran
Posty: 1001
Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 AT6 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: przekładnia kierownicza kampania

Postautor: Elfiasty » 23 paź 2019, 22:40

Tak wykryto usterkę TTTM.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości