Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o układzie jezdnym i kierowniczym w Astrze 5
Pistolpete
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2019, 18:18
Posiadane auto: Astra K 1.4T
Silnik: B14XFT
Rocznik auta: 2016
Miasto: Strathclyde
Województwo: UK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: Pistolpete » 05 wrz 2019, 21:10

Od czasu do czasu po przełączeniu w pozycje "Park" nie mogę wyjąć kluczyka ze stacyjki.
Wiem,że jest tam jakiś czujnik lub elektromagnes zwalniający blokade w stacyjce.
Czy ktoś borykał się z problemem? Da się naprawić czy tylko wymiana całego mechanizmu?

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 1470
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 62 times

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: Chorwat » 06 wrz 2019, 13:51

Sprawdź czy po przełączeniu na P odskakuje do pozycji wyjściowej przycisk na lewarku. Miałem taką akcję w Omedze B FL, że sprężynka już nie dawała rady, przycisk nie odskakiwał i przez to nie dało się klucza wyciągnąć.
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM 8-) -> Astra K 1.6 136KM :D -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 :twisted: -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM :shock: :twisted:

Pistolpete
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2019, 18:18
Posiadane auto: Astra K 1.4T
Silnik: B14XFT
Rocznik auta: 2016
Miasto: Strathclyde
Województwo: UK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: Pistolpete » 06 wrz 2019, 21:03

Chorwat pisze:Sprawdź czy po przełączeniu na P odskakuje do pozycji wyjściowej przycisk na lewarku.


Coś mi sie wydaje,że to bedzie powód.
Dzisiaj znów kluczyk utknął w stacyjce,wiec "strzeliłem" z przycisku i pomogło.
Pojeżdze wiec i poobserwuję.
Dzieki za rade.

konioczynka
Wyjadacz
Posty: 110
Rejestracja: 08 lip 2017, 15:20
Posiadane auto: MX-5 NCFL / Astra K HB
Silnik: 2.0 Na / 1.4t
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ełk
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: konioczynka » 14 gru 2021, 07:46

Cześć, dopadło mnie to cholerstwo.
Na dwóch kluczykach, ciskanie przycisku nic nie daje - muszę dać przynajmniej zaplon p-> D i d->p i wtedy wyjmę.
Jakieś sugestie?

Kluczyk wchodzi z oporem na początku ale to zawsze tak było

Trochę poczytałem na niemieckim forum. To raczej nie stacyjka i jest drogo…

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 1470
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 62 times

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: Chorwat » 14 gru 2021, 20:09

Ja nadal obstawiam problem z przyciskiem w gałce, bo po takiej akcji kiedyś w Omedze, dopadło mnie również w Insigni A. Pomogła wymiana gałki.
Chyba taniej się nie da próbować rozwiązać tego problemu. Jeśli to nie pomoże, to nie wiem.
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM 8-) -> Astra K 1.6 136KM :D -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 :twisted: -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM :shock: :twisted:

konioczynka
Wyjadacz
Posty: 110
Rejestracja: 08 lip 2017, 15:20
Posiadane auto: MX-5 NCFL / Astra K HB
Silnik: 2.0 Na / 1.4t
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ełk
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: konioczynka » 15 gru 2021, 14:04

Nie chce się przedwcześnie chwalić ale chyba zaczęło działać. Odpalałem go już z 7x do tej pory i jest Ok. Za pierwszym razem się przyłożyłem do wycisniecia hamulca i coś jakby pyknęło w dźwigni( chyba ze to moje urojenia).

Uree
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 12 mar 2018, 12:05
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Krakow
Województwo: Malopolskie

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: Uree » 20 gru 2021, 14:02

Miałem to. Skończyło się wymianą lewarka - jakaś wada konstrukcyjna z czujnikiem jego pozycji, nie "widzi" że jest w "P" i nadal blokuje kluczyk.

konioczynka
Wyjadacz
Posty: 110
Rejestracja: 08 lip 2017, 15:20
Posiadane auto: MX-5 NCFL / Astra K HB
Silnik: 2.0 Na / 1.4t
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ełk
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: konioczynka » 21 gru 2021, 13:04

Uree pisze:Miałem to. Skończyło się wymianą lewarka - jakaś wada konstrukcyjna z czujnikiem jego pozycji, nie "widzi" że jest w "P" i nadal blokuje kluczyk.

Jaki rok auta? Zastanawiam się czy to poprawili i warto bawić się w używkę z 2019r i wyzej. Aso mówi chyba 2700 sama cześć ;)
Używka 300-400, wymiana raczej banalna ;)

Uree
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 12 mar 2018, 12:05
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Krakow
Województwo: Malopolskie

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: Uree » 21 gru 2021, 21:50

Rocznik 2018. Wątpię że poprawiali, to raczej pojedyncze wpadki. Odnośnie kosztów nie powiem, zrobione było w ramach przedłużonej gwarancji.

Greco
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 17 lut 2021, 21:52
Posiadane auto: Opel Astra K Hatchback
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: Greco » 19 mar 2022, 13:20

Niestety miałem ten sam problem, ale na razie udało się go rozwiązać.

Trzeba zdjąć tą srebrną maskownicę lewarka - po prostu złapać ją palcami w okolicach ręcznej zmiany biegów i pociągnąć do góry.
Podnieść mieszek wraz z maskownicą w celu dostępu do mechanizmu.
Oczyścić mechanizm od przycisku w dolnej części ze starego smaru i zabrudzeń, nałożyć nowy smar ja dałem silikonowy, kilka razy ponaciskać przycisk celem przesmarowania mechanizmu i tyle.
Jeżeli przyczyną jest nagromadzony brud to takie działanie powinno załatwić sprawę. U mnie już tydzień jest OK.

Inferno
VIP
Posty: 1873
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 122 times
Been thanked: 41 times

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: Inferno » 20 mar 2022, 16:51

U mnie też okazjonalnie był ten problem. Sam zniknął. Nic nie robiłem.

Greco
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 17 lut 2021, 21:52
Posiadane auto: Opel Astra K Hatchback
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: Greco » 04 maja 2022, 20:37

Niestety problem z wyjęciem kluczyka powrócił.
Ktoś wie jak zdemontować całkowicie cały mechanizm zmiany biegów, aby dobrać się do czujnika odpowiedzialnego za blokadę kluczyka?

rah
VIP
Posty: 2597
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
Rocznik auta: 2020
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 149 times

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: rah » 04 maja 2022, 20:59

Na forum insigni doradzają, żeby spokojnie dociskać do P i tak w kółko kilkadziesiąt razy puścić na P, po czym docisnąć w przód do czujnika, żeby oczyścić styki czujnika. U nas raz wymienili cały wybierak z dźwignią, po kolejnych 40,czy 50 tys znowu problem się pojawił, ale po takiej operacji minęło już 130000 km i dalej jest ok.

Greco
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 17 lut 2021, 21:52
Posiadane auto: Opel Astra K Hatchback
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: Greco » 11 lip 2022, 19:35

Niestety problem nadal występuje i staje się coraz bardziej upierdliwy.
Wie ktoś jak zdemontować cały wybierak i dostać się do przełącznika?
Da się go wymienić, albo po prostu zmostkować.
Ewentualnie poleci ktoś jakiś warsztat w okolicach Katowice/Sosnowiec/Dąbrowa Górnicza który to ogarnie?

Nie uśmiecha mi się wymiana całego mechanizmu, nowy około 2000,00 zł :(

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2060
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: man1utek » 16 wrz 2022, 13:03

I jak w końcu wybrnąłeś z problemu?

Greco
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 17 lut 2021, 21:52
Posiadane auto: Opel Astra K Hatchback
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: Greco » 25 wrz 2022, 11:52

Niestety nie.
Problem cały czas występuje raz jest w miarę ok, raz źle (zauważyłem, że zleży to od temperatury otoczenia, im cieplej tym gorzej).
Szukałem jakiegoś mechanika co by się podjął naprawy, ale brak chętnych.
Wymiana mechanizmu to koszt około 1500,00 zł + robocizna.

Dalej szukam rozwiązania, na forach nic niestety nie ma. Najchętniej bym zmostkował ten przyciski na stałe, ale nie wiem jak.

konioczynka
Wyjadacz
Posty: 110
Rejestracja: 08 lip 2017, 15:20
Posiadane auto: MX-5 NCFL / Astra K HB
Silnik: 2.0 Na / 1.4t
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ełk
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: konioczynka » 30 wrz 2022, 10:25

Ja się dowiedziałem że problem występuje w każdym roczniku (więc tego nie naprawili), imo nie ma sensu płacić 2500 za coś co zaraz znowu się zepsuje. Ja po prostu klikam wybierak ze 2-3 razy już z przyzwyczajenia i nie pamiętam kiedy znów mnie przyblokowało :) I tak już jeżdżę ponad rok.

tomekice
Posty: 4
Rejestracja: 20 sie 2022, 16:36
Posiadane auto: Opel Astra V sports tourer
Silnik: 1.6cdti 136km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bytom
Województwo: Śląskie

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: tomekice » 03 lut 2023, 18:47

Problem nie leży w lewarku lecz w stacyjce.

domost
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 09 paź 2022, 20:33
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1.6 CDTI 136KM Aut.
Rocznik auta: 2015
Miasto: Radom
Województwo: mazowieckie

Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka

Postautor: domost » 05 wrz 2023, 15:21

Witam ponownie,
zainspirowany postem Greco podjąłem się próby rozwiązania problemu który w moim przypadku leżał po stronie zacinającego się mikroprzełącznika potwierdzającego pozycję lewarka ( tak naprawdę potwierdzającego zwolnienie przycisku na lewarku w pozycji P).
Potraktowanie go sprayem do odtłuszczania i ponowne nasmarowanie białym smarem w sprayu w moim przypadku rozwiązało problem. (Mikroprzełącznik po wciśnięciu czasami po prostu nie powracał do pozycji wyciśniętej - było słychać klikniecie przy naciśnięciu ale nie było słychać kliknięcia po puszczeniu go).

Poniżej krótki opis ze zdjęciami jak ja to naprawiłem. Oczywiście poniższy tutorial zamieszczam tylko i wyłącznie w celach informacyjnych i nie ponoszę odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia w związku z jego użyciem ;) .

1. Przełączyć dźwignię lewarka do pozycji N.
2. Pociągnąć za mieszek dźwigni do góry, tak aby wypiąć mieszek wraz z ramką.
IMG_2679_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2679_Easy-Resize.com.jpg (431.63 KiB) Przejrzano 1294 razy

3.Zlokalizować mikroprzełącznik ( u mnie osłonięty niebieską gumką - patrz poniższe zdjęcie) i potraktować odtłuszczaczem w sprayu jednocześnie wielokrotnie klikając go za pomocą jakiegoś delikatnego przedmiotu. Następnie ponownie nasmarować ( ja to zrobiłem białym smarem w sprayu ale smar silikonowy w sprayu lub smar do elektroniki moim zdaniem byłby lepszy).
IMG_2684_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2684_Easy-Resize.com.jpg (239.25 KiB) Przejrzano 1294 razy

4. zdemontować nakładkę dźwigni zmiany biegów poprzez delikatne zsunięcie jej do góry.
IMG_2687_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2687_Easy-Resize.com.jpg (220.39 KiB) Przejrzano 1294 razy

IMG_2689_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2689_Easy-Resize.com.jpg (232.5 KiB) Przejrzano 1294 razy

5. Pod pokrywką znajduje się mechanizm który przenosi ruch z przycisku dźwigni na mechanizm blokady położenia lewarka
IMG_2690_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2690_Easy-Resize.com.jpg (222.38 KiB) Przejrzano 1294 razy
i jednocześnie na rygielek
IMG_2686_Easy-Resize.com.jpg
IMG_2686_Easy-Resize.com.jpg (242.91 KiB) Przejrzano 1294 razy
współpracujący z opisywanym powyżej w punkcie 3 mikroprzełącznikiem odpowiedzialnym za potwierdzenie pozycji P lewarka i uwolnienie elektromagnesu pozwalającego wyjąć kluczyk ze stacyjki.
6. Ja począwszy od góry psikałem odtłuszczaczem jednocześnie naciskając przycisk a następnie posmarowałem cały układ mechaniczny lewarka białym smarem w sprayu.
7. Poskładać.
8. " Jeździć, obserwować" :) 8-) :lol:

U mnie pomogło :D .


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość