Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 01 wrz 2019, 18:18
- Posiadane auto: Astra K 1.4T
- Silnik: B14XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Strathclyde
- Województwo: UK
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Od czasu do czasu po przełączeniu w pozycje "Park" nie mogę wyjąć kluczyka ze stacyjki.
Wiem,że jest tam jakiś czujnik lub elektromagnes zwalniający blokade w stacyjce.
Czy ktoś borykał się z problemem? Da się naprawić czy tylko wymiana całego mechanizmu?
Wiem,że jest tam jakiś czujnik lub elektromagnes zwalniający blokade w stacyjce.
Czy ktoś borykał się z problemem? Da się naprawić czy tylko wymiana całego mechanizmu?
- Chorwat
- Posty: 1471
- Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kuj-pom
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 62 times
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Sprawdź czy po przełączeniu na P odskakuje do pozycji wyjściowej przycisk na lewarku. Miałem taką akcję w Omedze B FL, że sprężynka już nie dawała rady, przycisk nie odskakiwał i przez to nie dało się klucza wyciągnąć.
Astra F 1.6 75KM -> Omega B FL 3.2 V6 218KM -> Astra K 1.6 136KM -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 01 wrz 2019, 18:18
- Posiadane auto: Astra K 1.4T
- Silnik: B14XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Strathclyde
- Województwo: UK
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Chorwat pisze:Sprawdź czy po przełączeniu na P odskakuje do pozycji wyjściowej przycisk na lewarku.
Coś mi sie wydaje,że to bedzie powód.
Dzisiaj znów kluczyk utknął w stacyjce,wiec "strzeliłem" z przycisku i pomogło.
Pojeżdze wiec i poobserwuję.
Dzieki za rade.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 08 lip 2017, 15:20
- Posiadane auto: MX-5 NCFL / Astra K HB
- Silnik: 2.0 Na / 1.4t
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ełk
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Cześć, dopadło mnie to cholerstwo.
Na dwóch kluczykach, ciskanie przycisku nic nie daje - muszę dać przynajmniej zaplon p-> D i d->p i wtedy wyjmę.
Jakieś sugestie?
Kluczyk wchodzi z oporem na początku ale to zawsze tak było
Trochę poczytałem na niemieckim forum. To raczej nie stacyjka i jest drogo…
Na dwóch kluczykach, ciskanie przycisku nic nie daje - muszę dać przynajmniej zaplon p-> D i d->p i wtedy wyjmę.
Jakieś sugestie?
Kluczyk wchodzi z oporem na początku ale to zawsze tak było
Trochę poczytałem na niemieckim forum. To raczej nie stacyjka i jest drogo…
- Chorwat
- Posty: 1471
- Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kuj-pom
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 62 times
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Ja nadal obstawiam problem z przyciskiem w gałce, bo po takiej akcji kiedyś w Omedze, dopadło mnie również w Insigni A. Pomogła wymiana gałki.
Chyba taniej się nie da próbować rozwiązać tego problemu. Jeśli to nie pomoże, to nie wiem.
Chyba taniej się nie da próbować rozwiązać tego problemu. Jeśli to nie pomoże, to nie wiem.
Astra F 1.6 75KM -> Omega B FL 3.2 V6 218KM -> Astra K 1.6 136KM -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 08 lip 2017, 15:20
- Posiadane auto: MX-5 NCFL / Astra K HB
- Silnik: 2.0 Na / 1.4t
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ełk
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Nie chce się przedwcześnie chwalić ale chyba zaczęło działać. Odpalałem go już z 7x do tej pory i jest Ok. Za pierwszym razem się przyłożyłem do wycisniecia hamulca i coś jakby pyknęło w dźwigni( chyba ze to moje urojenia).
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 mar 2018, 12:05
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Krakow
- Województwo: Malopolskie
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Miałem to. Skończyło się wymianą lewarka - jakaś wada konstrukcyjna z czujnikiem jego pozycji, nie "widzi" że jest w "P" i nadal blokuje kluczyk.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 08 lip 2017, 15:20
- Posiadane auto: MX-5 NCFL / Astra K HB
- Silnik: 2.0 Na / 1.4t
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ełk
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Uree pisze:Miałem to. Skończyło się wymianą lewarka - jakaś wada konstrukcyjna z czujnikiem jego pozycji, nie "widzi" że jest w "P" i nadal blokuje kluczyk.
Jaki rok auta? Zastanawiam się czy to poprawili i warto bawić się w używkę z 2019r i wyzej. Aso mówi chyba 2700 sama cześć
Używka 300-400, wymiana raczej banalna
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 mar 2018, 12:05
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Krakow
- Województwo: Malopolskie
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Rocznik 2018. Wątpię że poprawiali, to raczej pojedyncze wpadki. Odnośnie kosztów nie powiem, zrobione było w ramach przedłużonej gwarancji.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 lut 2021, 21:52
- Posiadane auto: Opel Astra K Hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Województwo: Śląskie
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Niestety miałem ten sam problem, ale na razie udało się go rozwiązać.
Trzeba zdjąć tą srebrną maskownicę lewarka - po prostu złapać ją palcami w okolicach ręcznej zmiany biegów i pociągnąć do góry.
Podnieść mieszek wraz z maskownicą w celu dostępu do mechanizmu.
Oczyścić mechanizm od przycisku w dolnej części ze starego smaru i zabrudzeń, nałożyć nowy smar ja dałem silikonowy, kilka razy ponaciskać przycisk celem przesmarowania mechanizmu i tyle.
Jeżeli przyczyną jest nagromadzony brud to takie działanie powinno załatwić sprawę. U mnie już tydzień jest OK.
Trzeba zdjąć tą srebrną maskownicę lewarka - po prostu złapać ją palcami w okolicach ręcznej zmiany biegów i pociągnąć do góry.
Podnieść mieszek wraz z maskownicą w celu dostępu do mechanizmu.
Oczyścić mechanizm od przycisku w dolnej części ze starego smaru i zabrudzeń, nałożyć nowy smar ja dałem silikonowy, kilka razy ponaciskać przycisk celem przesmarowania mechanizmu i tyle.
Jeżeli przyczyną jest nagromadzony brud to takie działanie powinno załatwić sprawę. U mnie już tydzień jest OK.
-
- Posty: 2009
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 43 times
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
U mnie też okazjonalnie był ten problem. Sam zniknął. Nic nie robiłem.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 lut 2021, 21:52
- Posiadane auto: Opel Astra K Hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Województwo: Śląskie
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Niestety problem z wyjęciem kluczyka powrócił.
Ktoś wie jak zdemontować całkowicie cały mechanizm zmiany biegów, aby dobrać się do czujnika odpowiedzialnego za blokadę kluczyka?
Ktoś wie jak zdemontować całkowicie cały mechanizm zmiany biegów, aby dobrać się do czujnika odpowiedzialnego za blokadę kluczyka?
-
- Posty: 2600
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Na forum insigni doradzają, żeby spokojnie dociskać do P i tak w kółko kilkadziesiąt razy puścić na P, po czym docisnąć w przód do czujnika, żeby oczyścić styki czujnika. U nas raz wymienili cały wybierak z dźwignią, po kolejnych 40,czy 50 tys znowu problem się pojawił, ale po takiej operacji minęło już 130000 km i dalej jest ok.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 lut 2021, 21:52
- Posiadane auto: Opel Astra K Hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Województwo: Śląskie
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Niestety problem nadal występuje i staje się coraz bardziej upierdliwy.
Wie ktoś jak zdemontować cały wybierak i dostać się do przełącznika?
Da się go wymienić, albo po prostu zmostkować.
Ewentualnie poleci ktoś jakiś warsztat w okolicach Katowice/Sosnowiec/Dąbrowa Górnicza który to ogarnie?
Nie uśmiecha mi się wymiana całego mechanizmu, nowy około 2000,00 zł
Wie ktoś jak zdemontować cały wybierak i dostać się do przełącznika?
Da się go wymienić, albo po prostu zmostkować.
Ewentualnie poleci ktoś jakiś warsztat w okolicach Katowice/Sosnowiec/Dąbrowa Górnicza który to ogarnie?
Nie uśmiecha mi się wymiana całego mechanizmu, nowy około 2000,00 zł
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 lut 2021, 21:52
- Posiadane auto: Opel Astra K Hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Województwo: Śląskie
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Niestety nie.
Problem cały czas występuje raz jest w miarę ok, raz źle (zauważyłem, że zleży to od temperatury otoczenia, im cieplej tym gorzej).
Szukałem jakiegoś mechanika co by się podjął naprawy, ale brak chętnych.
Wymiana mechanizmu to koszt około 1500,00 zł + robocizna.
Dalej szukam rozwiązania, na forach nic niestety nie ma. Najchętniej bym zmostkował ten przyciski na stałe, ale nie wiem jak.
Problem cały czas występuje raz jest w miarę ok, raz źle (zauważyłem, że zleży to od temperatury otoczenia, im cieplej tym gorzej).
Szukałem jakiegoś mechanika co by się podjął naprawy, ale brak chętnych.
Wymiana mechanizmu to koszt około 1500,00 zł + robocizna.
Dalej szukam rozwiązania, na forach nic niestety nie ma. Najchętniej bym zmostkował ten przyciski na stałe, ale nie wiem jak.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 08 lip 2017, 15:20
- Posiadane auto: MX-5 NCFL / Astra K HB
- Silnik: 2.0 Na / 1.4t
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ełk
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Ja się dowiedziałem że problem występuje w każdym roczniku (więc tego nie naprawili), imo nie ma sensu płacić 2500 za coś co zaraz znowu się zepsuje. Ja po prostu klikam wybierak ze 2-3 razy już z przyzwyczajenia i nie pamiętam kiedy znów mnie przyblokowało I tak już jeżdżę ponad rok.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 paź 2022, 20:33
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM Aut.
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Radom
- Województwo: mazowieckie
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Witam ponownie,
zainspirowany postem Greco podjąłem się próby rozwiązania problemu który w moim przypadku leżał po stronie zacinającego się mikroprzełącznika potwierdzającego pozycję lewarka ( tak naprawdę potwierdzającego zwolnienie przycisku na lewarku w pozycji P).
Potraktowanie go sprayem do odtłuszczania i ponowne nasmarowanie białym smarem w sprayu w moim przypadku rozwiązało problem. (Mikroprzełącznik po wciśnięciu czasami po prostu nie powracał do pozycji wyciśniętej - było słychać klikniecie przy naciśnięciu ale nie było słychać kliknięcia po puszczeniu go).
Poniżej krótki opis ze zdjęciami jak ja to naprawiłem. Oczywiście poniższy tutorial zamieszczam tylko i wyłącznie w celach informacyjnych i nie ponoszę odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia w związku z jego użyciem .
1. Przełączyć dźwignię lewarka do pozycji N.
2. Pociągnąć za mieszek dźwigni do góry, tak aby wypiąć mieszek wraz z ramką.
3.Zlokalizować mikroprzełącznik ( u mnie osłonięty niebieską gumką - patrz poniższe zdjęcie) i potraktować odtłuszczaczem w sprayu jednocześnie wielokrotnie klikając go za pomocą jakiegoś delikatnego przedmiotu. Następnie ponownie nasmarować ( ja to zrobiłem białym smarem w sprayu ale smar silikonowy w sprayu lub smar do elektroniki moim zdaniem byłby lepszy).
4. zdemontować nakładkę dźwigni zmiany biegów poprzez delikatne zsunięcie jej do góry.
5. Pod pokrywką znajduje się mechanizm który przenosi ruch z przycisku dźwigni na mechanizm blokady położenia lewarka i jednocześnie na rygielek współpracujący z opisywanym powyżej w punkcie 3 mikroprzełącznikiem odpowiedzialnym za potwierdzenie pozycji P lewarka i uwolnienie elektromagnesu pozwalającego wyjąć kluczyk ze stacyjki.
6. Ja począwszy od góry psikałem odtłuszczaczem jednocześnie naciskając przycisk a następnie posmarowałem cały układ mechaniczny lewarka białym smarem w sprayu.
7. Poskładać.
8. " Jeździć, obserwować"
U mnie pomogło .
zainspirowany postem Greco podjąłem się próby rozwiązania problemu który w moim przypadku leżał po stronie zacinającego się mikroprzełącznika potwierdzającego pozycję lewarka ( tak naprawdę potwierdzającego zwolnienie przycisku na lewarku w pozycji P).
Potraktowanie go sprayem do odtłuszczania i ponowne nasmarowanie białym smarem w sprayu w moim przypadku rozwiązało problem. (Mikroprzełącznik po wciśnięciu czasami po prostu nie powracał do pozycji wyciśniętej - było słychać klikniecie przy naciśnięciu ale nie było słychać kliknięcia po puszczeniu go).
Poniżej krótki opis ze zdjęciami jak ja to naprawiłem. Oczywiście poniższy tutorial zamieszczam tylko i wyłącznie w celach informacyjnych i nie ponoszę odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia w związku z jego użyciem .
1. Przełączyć dźwignię lewarka do pozycji N.
2. Pociągnąć za mieszek dźwigni do góry, tak aby wypiąć mieszek wraz z ramką.
3.Zlokalizować mikroprzełącznik ( u mnie osłonięty niebieską gumką - patrz poniższe zdjęcie) i potraktować odtłuszczaczem w sprayu jednocześnie wielokrotnie klikając go za pomocą jakiegoś delikatnego przedmiotu. Następnie ponownie nasmarować ( ja to zrobiłem białym smarem w sprayu ale smar silikonowy w sprayu lub smar do elektroniki moim zdaniem byłby lepszy).
4. zdemontować nakładkę dźwigni zmiany biegów poprzez delikatne zsunięcie jej do góry.
5. Pod pokrywką znajduje się mechanizm który przenosi ruch z przycisku dźwigni na mechanizm blokady położenia lewarka i jednocześnie na rygielek współpracujący z opisywanym powyżej w punkcie 3 mikroprzełącznikiem odpowiedzialnym za potwierdzenie pozycji P lewarka i uwolnienie elektromagnesu pozwalającego wyjąć kluczyk ze stacyjki.
6. Ja począwszy od góry psikałem odtłuszczaczem jednocześnie naciskając przycisk a następnie posmarowałem cały układ mechaniczny lewarka białym smarem w sprayu.
7. Poskładać.
8. " Jeździć, obserwować"
U mnie pomogło .
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 sie 2021, 12:03
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rumia
- Województwo: Pomorskie
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Cześć, czy ktoś może wpadł na pomyśl i naprawił ten problem?
Wykonałem wszystkie ruchy z czyszczeniem i dalej nie działa to jak powinno, może ktoś wymieniał stacyjke i problem zniknął?
Mechanizm wygląda na bardzo prosty.
Wykonałem wszystkie ruchy z czyszczeniem i dalej nie działa to jak powinno, może ktoś wymieniał stacyjke i problem zniknął?
Mechanizm wygląda na bardzo prosty.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 sie 2021, 12:03
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rumia
- Województwo: Pomorskie
Re: Po przełączeniu na "P" nie można wyjać kluczyka
Jeżeli komuś pomogę, przez czyszczenie cały mechanizm padł na amen. Pomogło kupno nowego lewarka i wymiana całych mechanizmów na nowe, póki co problem zniknął całkowicie.
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 07 sie 2019, 20:31
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 10 times
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości