Nadeszła kolej na mnie
Objawy: nie odbijanie sprzęgła, zostawanie pedału w dole, problem z wrzuceniem 1, 2 i wstecznego, zmiana działania sprzęgła tj. chwilowe momentalne "puszczanie" już od samego dołu, zamiast stopniowo mniej więcej w połowie. Czuć pod nogą i po zachowaniu auta, że nie działa jak powinno, przy wciskaniu do połowy pedał miękki, później twardy. Problem mija po jakimś czasie lub kilkukrotnym przepompowaniu sprzęgła nogą.
Przebieg 73k, lecz problem pojawił się ponad rok temu, czyli ok. 60-63k, acz sporadycznie (raz na kilka miesięcy). W ciągu ostatniego roku objawy się nasilały aż do porządku dziennego. Wg Opla kampania mnie nie obejmuje, mogę przyjechać na diagnostykę - 500 zł i zobaczą. Być może producent pokryje koszty naprawy jako "gest producenta" w zamian za lojalność klienta jeśli auto jest serwisowane regularnie i wyłącznie w ASO. Tak było, ale jako, że jeżdżę już 6,5 roku do ASO, nie wiadomo czy zapłacę, czy nie zapłacę czy częściowo zapłacę + nie przepadam za tym ASO (poprzednie zostało zamknięte) poszukałem pomocy gdzie indziej.
Auto trafiło do serwisu, który serwisuje flotę firmy gdzie pracuje żona (same Ople). Każde jedno auto firmowe prędzej czy później było na serwisie z powodu wysprzęglika. Oprócz tego mieli masę takich przypadków, w tym pacjenta gdzie padło całe sprzęgło przy 20 000 km
Wymienili pompę sprzęgła, pojeździli, było lepiej, ale po dłuższej jeździe problem wrócił. Wymienili wysprzęglik - problem zniknął. Przy okazji sprawdzili sprzęgło - stan bdb. Wycieków nie było, był za to luźny przewód wysprzęglika.
Różnicę poczułem od pierwszego wciśnięcia sprzęgła, które jest wyraźnie twardsze i "płynne" tj. przez całą drogę w dół i w górę działa tak samo. Zmiana biegów ponownie jest bezproblemowa, nie ma żadnych szarpań. Podobnie w trybie Sport, w którym sprzęgło wcześniej było wręcz nie do opanowania. Auto jeździ jak po wyjeździe z salonu, co ciekawe zniknął również "kangur". Jeżdżę dopiero kilka dni, ale jestem dobrej myśli i zobaczymy co dalej.
Pompa sprzęgła - 250 zł.
Wymiana pompy sprzęgła - 300 zł
Wysprzęglik - 430 zł
Wymiana wysprzęglika - 900 zł