[Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o układzie jezdnym i kierowniczym w Astrze 5
Awatar użytkownika
pablofso
Klubowicz
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 17 times
Been thanked: 19 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: pablofso » 27 lut 2019, 21:09

Nie miałem okazji jeszcze "ostro" jeździć - nie chłodzę, jeżdżę normalnie. Na P auto może normalnie pracować - jedyne czego nie należy robić to nadużywać P do stania np. w korku i co chwilę zmieniać z P na D ale przy zatrzymaniu i postoju no to jasne, że auto może sobie pykać na P do wyczerpania paliwa z baku.

Awatar użytkownika
Ziela
Klubowicz
Posty: 462
Rejestracja: 01 gru 2017, 11:20
Posiadane auto: Astra V Dynamic Aut. Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Zielona Góra
Województwo: lubuskie
Has thanked: 17 times
Been thanked: 18 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: Ziela » 27 lut 2019, 21:40

pablofso pisze:
Ziela pisze:
pablofso pisze:W żadnym razie, nie ma uzasadnienia do takiej praktyki. Po zatrzymaniu ręczny i potem od razu na P i gasimy silnik.

no właśnie jest, zwłaszcza na wzniesieniach.
Po zaciągnięciu ręcznego, warto wrzucić na N i puścić hamulec główny (nożny), tak aby cały ciężar auta został na hamulcu ręcznym, a nie na blokadzie skrzyni.


Przecież najpierw zaciągasz ręczny - auto nieruchome - i potem na P więc dlaczego ma być na blokadzie skrzyni? N jest tak jak pisał kolega dwa posty wyżej tylko na nietypowe sytuacje. Ale może masz jakieś źródło bądź podstawę techniczną która uzasadnia taką praktykę to może być ciekawe. Instrukcja obsługi żadnego automatu nie wspomina o tym co mówisz.


No pomysl.. zatrzymujesz sie, na wzniesieniu, przełożenie nadal D, trzymasz auto na hamulcu głównym, zaciągasz ręczny, przerzucasz na P i puszczasz hamulec nożny. Co się dzieje ? Auto zawsze lekko się stoczy, bo hamulec nożny główną siłę hamowania miał na przednich kołach, a ręczny na tylnych i jeżeli nigdy Ci się to nie przytrafiło... to widocznie zawsze parkujesz na płaskim.
Jeżdżę automatami od lat i mam to juz w nawyku, bo w starszych, pomimo ręcznego bywało, że ciężko było P przełączyć później.

Awatar użytkownika
pablofso
Klubowicz
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 17 times
Been thanked: 19 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: pablofso » 27 lut 2019, 22:52

Rozumiem Twój tok rozumowania niemniej pewnie obiektywnych dowodów czy to są aż tak duże naprężenia nie ma. Dla mnie to nieco przekombinowane ;) chyba że serio wzniesienie jest srogie albo specyficzna sytuacja ale dla mnie na co dzień N nie istnieje.

P. S chyba że różnice robi rodzaj ręcznego. Z elektrycznym zawsze mi hamuje na maksa. Z ręcznym to już zależy jak się zaciagnie.

rah
Weteran
Posty: 1481
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 117 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: rah » 28 lut 2019, 07:42

Wystarczy podjechać pod wzniesienie zahamować nożnym, zaciągnąć ręczny, puścić nożny, dźwignię przesunąć z D na P. Nie ma już napięcia na blokadzie.

Awatar użytkownika
marcinos
Wyjadacz
Posty: 136
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: 1.4 150 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 9 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 28 lut 2019, 08:54

A dźwignie na P przekładamy trzymając nożny czy bez nożnego ?

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 4187
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 241 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: komisarzryba » 28 lut 2019, 09:13

nie wbijesz P bez hamulca.
béton brut

Awatar użytkownika
marcinos
Wyjadacz
Posty: 136
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: 1.4 150 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 9 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 28 lut 2019, 10:51

No tak :D

rah
Weteran
Posty: 1481
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 117 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: rah » 28 lut 2019, 11:25

A jaki problem zaciągnąć ręczny, puścić nożny, samochód lekko się napina na ręcznym, wtedy wciskamy nożny i P i dalej nie ma napięcia na blokadzie. N niepotrzebne do tego.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 4187
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 241 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: komisarzryba » 28 lut 2019, 12:52

kombinujecie jak kon pod gore, nie mieszkamy w san francisco. reczny, P i do domu ;)
béton brut

Awatar użytkownika
kowal78
Klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: kowal78 » 28 lut 2019, 21:16

Procedury jak w promie kosmicznym, Komisarz ma rację.

Awatar użytkownika
marcinos
Wyjadacz
Posty: 136
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: 1.4 150 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 9 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 01 mar 2019, 09:56

A jak to jest podczas podjeżdżania na krawężnik. Chodzi o taki niski na parkingu. Wjeżdżałem na wstecznym ale samochód nie dał rady podjechać, odbił się i lekko poszedł do przodu, czy takie sytuacje maja negatywny wpływ na skrzynię ?

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 4187
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 241 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: komisarzryba » 01 mar 2019, 10:10

jeśli nie będziesz tak robil przez godzine probujac podjechać, to nic jej nie będzie ;)
béton brut

Awatar użytkownika
marcinos
Wyjadacz
Posty: 136
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: 1.4 150 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 9 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 01 mar 2019, 10:20

Bez przesady :D
Dzięki za uspokojenie...ktoś mądry taki parking zrobił, że na stanowisko trzeba krawężnikiem podjechać, który ma chyba 5-6 cm.

Awatar użytkownika
colombo77
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2019, 12:52
Posiadane auto: Astra V BK, Astra II
Silnik: 1,6 CDTI , 2,0 DTI
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: colombo77 » 31 mar 2019, 08:51

Witam, mam automat juz dawno, ale w astrze V bardzo krótko, autko mam na serwisie skrzyń automatycznych, bo w ASO mi powiedziano ze oni tego nie robią tylko zawożą do serwisu automatów. Astre V kupiłem nie dawno i w niemczech ktoś to autko katował i przegrał sie olej w sprzęgle hydrokinetycznym i regeneracja i tylko 2 t zł to kosztuje, gdyby to poszło przez ASO to tak ze 4 t zł albo i lepiej.
Ale ja nie o tym, ważniejsze jest to czego sie dowiedziałem ze w skrzyni automacie nie ma żadnego czujnika oleju ( czy poziomu, czy ciśnienia ) tak mówi ASO i mechanicy z serwisu automatów, mówią ze trzeba tak co 1000 km popatrzeć z latarką pod silnik od strony prawej czy sie coś tam nie poci na skrzyni, oleju jest dużo kolo 6 L ale jak braknie podczas jazdy przy 120 km/h to nie zmieni biegu i maże być przekładnia do wymiany. W starych skrzyniach był bagnet, i można sprawdzić stan oleju, a w nowych nic nie ma ...
Troche mine to śmieszy, bo czujniki w tym aucie to już od wszystkiego są , a o skrzyni zapomnieli.
Każdy automat lubi jak po zapaleniu na zimnym da sie mu troche czasu aż ten olej się wszędzie rozprowadzi.
Co do parkowania na wzniesieniu i czy ten N dać czy nie, to powiem że dotyczy to wzniesienia, a nie lekkiego spadu i jest to ważne, bo w aucie co ma prawie 1,5 t ma to znacznie, a te skrzynie automaty to mnie sie wydaje robią coraz bardziej delikatne niż 20 lat temu.
Jak zauważyłem wyciek u mnie to zaraz przez odpowietrznik skrzyni dolałem 0,5 l Dexeron 6 z GM. Odpowietrznik skrzyni da sie odkręcić i bez problemu dolać, tak tylko pisze gbyby komuś trafił sie wyciek z automatu tego typu.
Astra G 2,0 DTI automat x2 :P :P Astra G 1,4 :D , Astra K 1,6 TDCI automat :twisted:

Awatar użytkownika
marcinos
Wyjadacz
Posty: 136
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: 1.4 150 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 9 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 04 cze 2020, 09:15

Byłem w styczniu na przeglądzie w Świdnicy i tam jeden kolo z obsługi kiedy jeździł moim samochodem co rusz wrzucał na N. Zapytałem go dlaczego tak robi to on powiedział, że zawsze robi się tak podczas postoju na pracującym silniku. Poprosiłem go aby tego nie robi bo to moje auto i ma tego N nie używać ale kolo był mocno zdziwiony. Czy naprawdę taki problem jest w użyciu automatu i pojęcie korzystania z automatu ?

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 4187
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 241 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: komisarzryba » 04 cze 2020, 10:01

jak widac dla niektorych jest. tez czesto widze jak ludzie wrzucaja n albo p na swiatlach. a pozniej "o panie, automaty sie psujo".
béton brut

Awatar użytkownika
marcinos
Wyjadacz
Posty: 136
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: 1.4 150 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 9 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 04 cze 2020, 10:23

Otóż to, ja z automatu jestem bardzo zadowolony. Rewelacja to nie jest ale za takie pieniądze ? Do codziennego użytku i moich wymagań jest idealna ale naprawdę - dziwię się, że w serwisie mogą tacy niedoinformowańcy pracować.

Awatar użytkownika
vwarni
Wyjadacz
Posty: 172
Rejestracja: 23 maja 2017, 19:26
Posiadane auto: Astra K 1.4 turbo
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM S/S
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie q
Been thanked: 2 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: vwarni » 12 cze 2020, 01:03

Hej. Ja jeżdżę swoją Astra od trzech tygodni dopiero i ogólnie skrzynia chodzi chyba ok, ale rzczej zawsze jak wbijam na R czy to z D czy z P, to jest stuknięcie i czuć jakby luz gdzieś był i lekkie szarpnięcie. Jak wbijam na D czy z D na P to jest raczej mało wyczuwalne. Coś kurde mam złe podejrzenia, że tak nie powinno.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 4187
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 241 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: komisarzryba » 12 cze 2020, 09:23

Podjedź do Sieradza to porownasz sobie z moim ;)
béton brut

Awatar użytkownika
vladpal
Wyjadacz
Posty: 125
Rejestracja: 08 wrz 2018, 16:27
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo AT 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Białystok
Województwo: podlaskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: vladpal » 12 cze 2020, 12:08

Jak szybko zmieniam z D na R to często jest to puknięcie, natomiast jak zmieniam z D na N (krótka pauza) i potem na R to tego zjawiska nie ma.

Awatar użytkownika
vwarni
Wyjadacz
Posty: 172
Rejestracja: 23 maja 2017, 19:26
Posiadane auto: Astra K 1.4 turbo
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM S/S
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie q
Been thanked: 2 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: vwarni » 12 cze 2020, 22:08

Ja raczej nie zauważyłem różnicy. Zmieniam dość jednostajnym ruchem i ogólnie może przessdzielm, że aż tak mocno puka wali, ale czuć na R, że coś się załączyło. Bo na D praktycznie w ogóle nie czuje i w czasie jazdy na zimno czuć, ale jak się dobrze rozgrzeje jest spoko płynnie. Ja lubię klasyczne automaty mimo iż nie za szybkie super, ale za to megaaa płynnie ruszają i to jest bajka. No chyba, że ktoś lubi dynamiczna jazdę, to będzie może marudził, ale ja wolę płynne toczenie się ;)

cypees
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 2017, 08:43
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 Turbo s/s 150 km AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: soldau
Województwo: w-m

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: cypees » 30 cze 2020, 23:00

24.06 przejechawszey 40,5k km tuż po uruchomieniu silnika i wrzuceniu R (wyjazd z posesji) głośno puknęło. Zjechałem autem na drogę i swobodnie wrzuciłem D - bez żadnych niepokojących odgłosów. Ale... auto mozolnie nabierało prędkości jakbym ruszał z 3/4 biegu. Po chwili zapaliła się kontrolka check engine. Szybka akcja z Getin Fleet i laweta do ASO Olsztyn. Niestety tam się nie bawią skrzyniami więc auto pojechało do Wawy.
Jutro/pojutrze mam nadzieję odebrać auto (podobno awaria czujnika w skrzyni). Całe szczęście auto wzięte w ODP :)

Astra ST / 2017 / 1,4 / 150km / AT

Awatar użytkownika
marcinos
Wyjadacz
Posty: 136
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: 1.4 150 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 9 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 02 lip 2020, 08:34

vladpal pisze:Jak szybko zmieniam z D na R to często jest to puknięcie, natomiast jak zmieniam z D na N (krótka pauza) i potem na R to tego zjawiska nie ma.

A czy taki sposób nie wpływa negatywnie na skrzynię ?

Awatar użytkownika
vladpal
Wyjadacz
Posty: 125
Rejestracja: 08 wrz 2018, 16:27
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo AT 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Białystok
Województwo: podlaskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: vladpal » 02 lip 2020, 21:51

Nie wiem, ale przynajmniej nie ma tego puknięcia i szarpnięcia, bo jak to zjawisko jest, to aż zęby bolą... Nie znam się na skrzyniach, ale myślę, że jeżeli już, to szarpanie i stukanie może bardziej zaszkodzić skrzyni niż przełączanie z D-N-R. Oczywiście mogę się mylić, bo jak napisałem, nie znam się na skrzyniach, może ktoś mądrzejszy rozwieje nasze wątpliwości.

rah
Weteran
Posty: 1481
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 117 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: rah » 05 lip 2020, 21:20

Magik od skrzyń mówił o zawieszających się zaworach w at6 asterek , czyli ten typ tak ma. Sprawdzałem na wszystkie sposoby w insigni żony z AT8 i tam wszystko się miękko załącza bez najmniejszych szarpnięć, czy stuków.

Awatar użytkownika
Ziela
Klubowicz
Posty: 462
Rejestracja: 01 gru 2017, 11:20
Posiadane auto: Astra V Dynamic Aut. Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Zielona Góra
Województwo: lubuskie
Has thanked: 17 times
Been thanked: 18 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: Ziela » 09 lip 2020, 19:53

u mnie 50k przebiegu i nic kompletnie nie stuka. I nie powinno. Jak stuka to właśnie problem z zaworami z reguły i nie powinno tak być

Wysłane z mojego MIX 2 przy użyciu Tapatalka


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość