[Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
- marcinos
- Posty: 368
- Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
- Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Bolesławiec
- Województwo: Dolnosląskie
- Been thanked: 16 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
A mnie o co innego chodzi. Wiem, że Ford ma swoje skrzynie i dziwi mnie to, że są takie lipne. Twój link potwierdza to co wcześniej napisałeś a z ciekawości zadzwoniłem do jednego z salonów i powiedział typek, że skrzynia japońska he he, wiedzę jak widać mają
- marcinos
- Posty: 368
- Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
- Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Bolesławiec
- Województwo: Dolnosląskie
- Been thanked: 16 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
Do czego są przyciski +/- przy jeździe do przodu i jak się ich używa ?
- komisarzryba
- Posty: 6113
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Toyota Camry
- Silnik: 2,5 l benzyna
- Rocznik auta: 21
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 328 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
reczna zmiana biegu na wyższy/nizszy. w polozeniu d przesuwasz dzwignie w lewo i później gora/dol zmieniasz biegi. komputer będzie czuwac i nie wrzucisz zbyt niskiego lub zbyt wysokiego, dla danej predkosci obrotowej silnika.
béton brut
- marcinos
- Posty: 368
- Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
- Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Bolesławiec
- Województwo: Dolnosląskie
- Been thanked: 16 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
Czyli jak jadę z górki i nie chcę obciążać hamulca, daję "-"...kiedy daję plus w takim razie ?
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 20 maja 2017, 11:52
- Posiadane auto: Opel Astra V Elite HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 11 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
Teoretycznie tak, ale automat bardzo słabo hamuje silnikiem. Co do używania plusa, to gdy chcesz zmienić bieg na wyższy... Po przesunięciu dźwigni w lewo skrzynia będzie zmieniać biegi tylko w dół gdy obroty będą za niskie, a w górę będziesz musiał sam zmienić bieg.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 16 gru 2017, 23:37
- Posiadane auto: AstraK
- Silnik: 150km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Qjawsko-Pomorskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
Generalnie używane tylko wtedy, gdy chcesz wyciągnąć więcej mocy przy nodze w podłodze... przez przeciągnięcie silnika ponad standardowe punkty zmiany biegu na wyższe.
Czyli raz, dwa, a tak naprawdę wcale
Czyli raz, dwa, a tak naprawdę wcale
- marcinos
- Posty: 368
- Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
- Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Bolesławiec
- Województwo: Dolnosląskie
- Been thanked: 16 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
Trochę trudno to pojąć bo właśnie - po co ten automat skoro nie potrafi dopasować odpowiedniego biegu
Czyli wychodzi na to, że nie mając zapędów rekordzisty nie muszę używać tych opcji, chyba, że zależy mi na tym aby jako pierwszy wyrwać ze świateł
Czyli wychodzi na to, że nie mając zapędów rekordzisty nie muszę używać tych opcji, chyba, że zależy mi na tym aby jako pierwszy wyrwać ze świateł
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 20 maja 2017, 11:52
- Posiadane auto: Opel Astra V Elite HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 11 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
Albo jak musisz ruszyć na lodzie, to stojąc możesz wrzucić 2 i łagodniej ruszyć.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
- komisarzryba
- Posty: 6113
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Toyota Camry
- Silnik: 2,5 l benzyna
- Rocznik auta: 21
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 328 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
Stusu pisze:Teoretycznie tak, ale automat bardzo słabo hamuje silnikiem.
to akurat jest zależne od silnika, a nie od skrzyni.
marcinos pisze:Trochę trudno to pojąć bo właśnie - po co ten automat skoro nie potrafi dopasować odpowiedniego biegu :D
potrafi. praktycznie kazdy owczesny samochod z automatem ma opcje recznej zmiany biegow.
béton brut
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
marcinos pisze:Do czego są przyciski +/- przy jeździe do przodu i jak się ich używa ?
+ używasz jak chcesz się trochę pościgać,
- jak zjeżdżasz z górki a skrzynia ciągle nie zapina lock-upa aby hamować silnikiem - wtedy możesz zredukować bieg aby to osiągnąć.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2019, 13:43 przez PavloAsto, łącznie zmieniany 1 raz.
- komisarzryba
- Posty: 6113
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Toyota Camry
- Silnik: 2,5 l benzyna
- Rocznik auta: 21
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 328 times
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
komisarzryba pisze:redukuje się minusem
Fakt, troche niespójnie to opisałem
- pgrad
- Posty: 2369
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 142 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
komisarzryba pisze:redukuje się minusem
tylko należy pamiętać że obsłużenie dwóch minusów razem nie da nam plusa
sorry za matematyczny żarcik
- komisarzryba
- Posty: 6113
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Toyota Camry
- Silnik: 2,5 l benzyna
- Rocznik auta: 21
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 328 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
ja używam czasem recznej zmiany tylko przy hamowaniu silnikiem. dwa szybkie minusy nie daja plusa, potwierdzam ;)
béton brut
- Ziela
- Posty: 464
- Rejestracja: 01 gru 2017, 11:20
- Posiadane auto: Astra V Dynamic Aut. Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Zielona Góra
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 18 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
Z osobistych doświadczeń i nie pierwszego automatu, to tryb "ręczny" głównie w górach, i czasaaami do wyprzedzania, ale to wtedy gdy wymagana jest szybka reakcja jadąc za jakimś marudą, to sobie już z wyprzedzeniem zrzucę bieg i jadę już na zapiętym wyższym. A tak, przy codziennej jeździe, nawet jeżeli chcesz być pierwszy z świateł, to D wystarcza.
- marcinos
- Posty: 368
- Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
- Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Bolesławiec
- Województwo: Dolnosląskie
- Been thanked: 16 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
A czy w automacie istnieje w ogóle pozostawienie włączonego samochodu będąc na zewnątrz ? Czy funkcja P działa tak samo jak przy wyłączonym samochodzie ? Ręczny i P ?
Druga sprawa to jak się samochód z elektrycznym zachowuje podczas parkowania na wzniesieniu ?
Druga sprawa to jak się samochód z elektrycznym zachowuje podczas parkowania na wzniesieniu ?
- pablofso
- Posty: 579
- Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
- Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 27 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
No jasne, przecież jak odpalasz samochód to też na P.
Co masz na myśli "zachowuje podczas parkowania"? zachowuje się normalnie
Co masz na myśli "zachowuje podczas parkowania"? zachowuje się normalnie
- marcinos
- Posty: 368
- Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
- Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Bolesławiec
- Województwo: Dolnosląskie
- Been thanked: 16 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
Chodzi o to, że trochę przeraża mnie hamulec postojowy elektryczny. Wolałbym tradycyjny, chyba pewniejszy.
- pablofso
- Posty: 579
- Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
- Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 27 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
Nie ma podstaw do obaw ręczny sam się wyłącza po ruszeniu z postoju a do tego jest asystent ruszania na wzniesieniu. Nie widzę wad w codziennym użytkowaniu w porównaniu do tradycyjnego hamulca ręcznego.
- pgrad
- Posty: 2369
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 142 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
marcinos pisze:Chodzi o to, że trochę przeraża mnie hamulec postojowy elektryczny. Wolałbym tradycyjny, chyba pewniejszy.
... zawsze można jakąś "cegłę" pod koła podłożyć
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
Ja mam ręczny "ręczny" do automatu
Można chociaż poświrować trochę na placu jak śnieg spadnie
Można chociaż poświrować trochę na placu jak śnieg spadnie
- marcinos
- Posty: 368
- Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
- Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Bolesławiec
- Województwo: Dolnosląskie
- Been thanked: 16 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
A czy w czasie przechodzenia do trybu P korzystamy po zatrzymaniu samochodu z trybu N ? Niektórzy tak robią, że zatrzymują samochód hamulcem nożnym przechodzą na N, zaciągają ręczny i dopiero dają na P. Czy samochód gasimy już na pozycji P ? Wolę dopytać a tutaj najwięcej się dowiem
- pablofso
- Posty: 579
- Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
- Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 27 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
W żadnym razie, nie ma uzasadnienia do takiej praktyki. Po zatrzymaniu ręczny i potem od razu na P i gasimy silnik.
- komisarzryba
- Posty: 6113
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Toyota Camry
- Silnik: 2,5 l benzyna
- Rocznik auta: 21
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 328 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
dla normalnego użytkowania trzeba przyjąć, ze N nie istnieje. nie używa się go.
béton brut
- Ziela
- Posty: 464
- Rejestracja: 01 gru 2017, 11:20
- Posiadane auto: Astra V Dynamic Aut. Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Zielona Góra
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 18 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
pablofso pisze:W żadnym razie, nie ma uzasadnienia do takiej praktyki. Po zatrzymaniu ręczny i potem od razu na P i gasimy silnik.
no właśnie jest, zwłaszcza na wzniesieniach.
Po zaciągnięciu ręcznego, warto wrzucić na N i puścić hamulec główny (nożny), tak aby cały ciężar auta został na hamulcu ręcznym, a nie na blokadzie skrzyni.
- pablofso
- Posty: 579
- Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
- Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 27 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
Ziela pisze:pablofso pisze:W żadnym razie, nie ma uzasadnienia do takiej praktyki. Po zatrzymaniu ręczny i potem od razu na P i gasimy silnik.
no właśnie jest, zwłaszcza na wzniesieniach.
Po zaciągnięciu ręcznego, warto wrzucić na N i puścić hamulec główny (nożny), tak aby cały ciężar auta został na hamulcu ręcznym, a nie na blokadzie skrzyni.
Przecież najpierw zaciągasz ręczny - auto nieruchome - i potem na P więc dlaczego ma być na blokadzie skrzyni? N jest tak jak pisał kolega dwa posty wyżej tylko na nietypowe sytuacje. Ale może masz jakieś źródło bądź podstawę techniczną która uzasadnia taką praktykę to może być ciekawe. Instrukcja obsługi żadnego automatu nie wspomina o tym co mówisz.
- marcinos
- Posty: 368
- Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
- Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Bolesławiec
- Województwo: Dolnosląskie
- Been thanked: 16 times
Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R
A jak chłodzicie turbo po ostrej jeździe ? Trzymacie cały czas przez np. 2 minuty na nożnym wciśniętym czy zaciągacie ręczny i dajecie na P a samochód sobie jeszcze trochę chodzi. Czy na P może chodzić przez jakiś czas samochód bo wolałbym w tym czasie np. ogarnąć w samochodzie czy wytrzepać dywaniki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość