[Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o układzie jezdnym i kierowniczym w Astrze 5
Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 24 sty 2019, 13:10

A mnie o co innego chodzi. Wiem, że Ford ma swoje skrzynie i dziwi mnie to, że są takie lipne. Twój link potwierdza to co wcześniej napisałeś a z ciekawości zadzwoniłem do jednego z salonów i powiedział typek, że skrzynia japońska he he, wiedzę jak widać mają :)

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 29 sty 2019, 10:33

Do czego są przyciski +/- przy jeździe do przodu i jak się ich używa ?

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5878
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: komisarzryba » 29 sty 2019, 10:49

reczna zmiana biegu na wyższy/nizszy. w polozeniu d przesuwasz dzwignie w lewo i później gora/dol zmieniasz biegi. komputer będzie czuwac i nie wrzucisz zbyt niskiego lub zbyt wysokiego, dla danej predkosci obrotowej silnika.
béton brut

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 29 sty 2019, 11:00

Czyli jak jadę z górki i nie chcę obciążać hamulca, daję "-"...kiedy daję plus w takim razie ?

Stusu
Wyjadacz
Posty: 199
Rejestracja: 20 maja 2017, 11:52
Posiadane auto: Opel Astra V Elite HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 11 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: Stusu » 29 sty 2019, 11:05

Teoretycznie tak, ale automat bardzo słabo hamuje silnikiem. Co do używania plusa, to gdy chcesz zmienić bieg na wyższy... Po przesunięciu dźwigni w lewo skrzynia będzie zmieniać biegi tylko w dół gdy obroty będą za niskie, a w górę będziesz musiał sam zmienić bieg.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

remmyhi
Wyjadacz
Posty: 223
Rejestracja: 16 gru 2017, 23:37
Posiadane auto: AstraK
Silnik: 150km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: Qjawsko-Pomorskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: remmyhi » 29 sty 2019, 11:16

Generalnie używane tylko wtedy, gdy chcesz wyciągnąć więcej mocy przy nodze w podłodze... przez przeciągnięcie silnika ponad standardowe punkty zmiany biegu na wyższe.
Czyli raz, dwa, a tak naprawdę wcale :)

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 29 sty 2019, 11:44

Trochę trudno to pojąć bo właśnie - po co ten automat skoro nie potrafi dopasować odpowiedniego biegu :D
Czyli wychodzi na to, że nie mając zapędów rekordzisty nie muszę używać tych opcji, chyba, że zależy mi na tym aby jako pierwszy wyrwać ze świateł ;)

Stusu
Wyjadacz
Posty: 199
Rejestracja: 20 maja 2017, 11:52
Posiadane auto: Opel Astra V Elite HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 11 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: Stusu » 29 sty 2019, 11:46

Albo jak musisz ruszyć na lodzie, to stojąc możesz wrzucić 2 i łagodniej ruszyć.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5878
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: komisarzryba » 29 sty 2019, 12:00

Stusu pisze:Teoretycznie tak, ale automat bardzo słabo hamuje silnikiem.

to akurat jest zależne od silnika, a nie od skrzyni.
marcinos pisze:Trochę trudno to pojąć bo właśnie - po co ten automat skoro nie potrafi dopasować odpowiedniego biegu :D

potrafi. praktycznie kazdy owczesny samochod z automatem ma opcje recznej zmiany biegow.
béton brut

PavloAsto
Nowicjusz
Posty: 82
Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: PavloAsto » 29 sty 2019, 12:17

marcinos pisze:Do czego są przyciski +/- przy jeździe do przodu i jak się ich używa ?


+ używasz jak chcesz się trochę pościgać,
- jak zjeżdżasz z górki a skrzynia ciągle nie zapina lock-upa aby hamować silnikiem - wtedy możesz zredukować bieg aby to osiągnąć.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2019, 13:43 przez PavloAsto, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5878
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: komisarzryba » 29 sty 2019, 12:49

redukuje się minusem ;)
béton brut

PavloAsto
Nowicjusz
Posty: 82
Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: PavloAsto » 29 sty 2019, 13:44

komisarzryba pisze:redukuje się minusem ;)


Fakt, troche niespójnie to opisałem :P

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2342
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: pgrad » 29 sty 2019, 13:56

komisarzryba pisze:redukuje się minusem ;)


tylko należy pamiętać że obsłużenie dwóch minusów razem nie da nam plusa ;)

sorry za matematyczny żarcik
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5878
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: komisarzryba » 29 sty 2019, 14:37

ja używam czasem recznej zmiany tylko przy hamowaniu silnikiem. dwa szybkie minusy nie daja plusa, potwierdzam ;)
béton brut

Awatar użytkownika
Ziela
Klubowicz
Posty: 464
Rejestracja: 01 gru 2017, 11:20
Posiadane auto: Astra V Dynamic Aut. Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Zielona Góra
Województwo: lubuskie
Has thanked: 17 times
Been thanked: 18 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: Ziela » 30 sty 2019, 23:07

Z osobistych doświadczeń i nie pierwszego automatu, to tryb "ręczny" głównie w górach, i czasaaami do wyprzedzania, ale to wtedy gdy wymagana jest szybka reakcja jadąc za jakimś marudą, to sobie już z wyprzedzeniem zrzucę bieg i jadę już na zapiętym wyższym. A tak, przy codziennej jeździe, nawet jeżeli chcesz być pierwszy z świateł, to D wystarcza.

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 16 lut 2019, 22:04

A czy w automacie istnieje w ogóle pozostawienie włączonego samochodu będąc na zewnątrz ? Czy funkcja P działa tak samo jak przy wyłączonym samochodzie ? Ręczny i P ?
Druga sprawa to jak się samochód z elektrycznym zachowuje podczas parkowania na wzniesieniu ?

Awatar użytkownika
pablofso
Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: pablofso » 16 lut 2019, 22:37

No jasne, przecież jak odpalasz samochód to też na P.
Co masz na myśli "zachowuje podczas parkowania"? zachowuje się normalnie :)

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 16 lut 2019, 22:49

Chodzi o to, że trochę przeraża mnie hamulec postojowy elektryczny. Wolałbym tradycyjny, chyba pewniejszy.

Awatar użytkownika
pablofso
Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: pablofso » 16 lut 2019, 23:40

Nie ma podstaw do obaw ;) ręczny sam się wyłącza po ruszeniu z postoju a do tego jest asystent ruszania na wzniesieniu. Nie widzę wad w codziennym użytkowaniu w porównaniu do tradycyjnego hamulca ręcznego.

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2342
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: pgrad » 17 lut 2019, 00:30

marcinos pisze:Chodzi o to, że trochę przeraża mnie hamulec postojowy elektryczny. Wolałbym tradycyjny, chyba pewniejszy.


... zawsze można jakąś "cegłę" pod koła podłożyć ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 17 lut 2019, 10:27

W automacie też jest asystent?

Awatar użytkownika
kowal78
Klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: kowal78 » 17 lut 2019, 14:37

Tak

PavloAsto
Nowicjusz
Posty: 82
Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: PavloAsto » 17 lut 2019, 22:30

Ja mam ręczny "ręczny" do automatu :P
Można chociaż poświrować trochę na placu jak śnieg spadnie :)

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 23 lut 2019, 21:26

A czy w czasie przechodzenia do trybu P korzystamy po zatrzymaniu samochodu z trybu N ? Niektórzy tak robią, że zatrzymują samochód hamulcem nożnym przechodzą na N, zaciągają ręczny i dopiero dają na P. Czy samochód gasimy już na pozycji P ? Wolę dopytać a tutaj najwięcej się dowiem :oops:

Awatar użytkownika
pablofso
Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: pablofso » 23 lut 2019, 21:48

W żadnym razie, nie ma uzasadnienia do takiej praktyki. Po zatrzymaniu ręczny i potem od razu na P i gasimy silnik.

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 23 lut 2019, 22:08

Dzięki za odpowiedź, chyba już wszystko wiem.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5878
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: komisarzryba » 24 lut 2019, 15:01

dla normalnego użytkowania trzeba przyjąć, ze N nie istnieje. nie używa się go.
béton brut

Awatar użytkownika
Ziela
Klubowicz
Posty: 464
Rejestracja: 01 gru 2017, 11:20
Posiadane auto: Astra V Dynamic Aut. Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Zielona Góra
Województwo: lubuskie
Has thanked: 17 times
Been thanked: 18 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: Ziela » 27 lut 2019, 17:12

pablofso pisze:W żadnym razie, nie ma uzasadnienia do takiej praktyki. Po zatrzymaniu ręczny i potem od razu na P i gasimy silnik.

no właśnie jest, zwłaszcza na wzniesieniach.
Po zaciągnięciu ręcznego, warto wrzucić na N i puścić hamulec główny (nożny), tak aby cały ciężar auta został na hamulcu ręcznym, a nie na blokadzie skrzyni.

Awatar użytkownika
pablofso
Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: pablofso » 27 lut 2019, 18:30

Ziela pisze:
pablofso pisze:W żadnym razie, nie ma uzasadnienia do takiej praktyki. Po zatrzymaniu ręczny i potem od razu na P i gasimy silnik.

no właśnie jest, zwłaszcza na wzniesieniach.
Po zaciągnięciu ręcznego, warto wrzucić na N i puścić hamulec główny (nożny), tak aby cały ciężar auta został na hamulcu ręcznym, a nie na blokadzie skrzyni.


Przecież najpierw zaciągasz ręczny - auto nieruchome - i potem na P więc dlaczego ma być na blokadzie skrzyni? N jest tak jak pisał kolega dwa posty wyżej tylko na nietypowe sytuacje. Ale może masz jakieś źródło bądź podstawę techniczną która uzasadnia taką praktykę to może być ciekawe. Instrukcja obsługi żadnego automatu nie wspomina o tym co mówisz.

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: [Automat AT6] Puknięcie przy zmianie z D na R

Postautor: marcinos » 27 lut 2019, 20:28

A jak chłodzicie turbo po ostrej jeździe ? Trzymacie cały czas przez np. 2 minuty na nożnym wciśniętym czy zaciągacie ręczny i dajecie na P a samochód sobie jeszcze trochę chodzi. Czy na P może chodzić przez jakiś czas samochód bo wolałbym w tym czasie np. ogarnąć w samochodzie czy wytrzepać dywaniki.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości