Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Astrze 5
marel
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2023, 15:02
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik auta: 2017
Miasto: Radomsko
Województwo: łódzkie

Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma

Postautor: marel » 12 lut 2023, 15:45

Dzień dobry. Nie jest to w żadnej mierze odgrzewanie kotleta, ale próba podzielenia się doświadczeniem z tego typu operacją.
Mój poprzedni samochód to Astra H 1,3 CDTI - wycięty DPF i wyprogramowany EGR- przez 100 tys km. żadnych problemów.
Idąc za ciosem w moiej Astrze V CDTI 110 km też próbowałem zaślepić całkowicie EGR . Efekt, po 100 czasem 200 km wyskakuje błąd "zbyt mały przepływ przez EGR" . Metodą prób i błędów doszedłem do sytuacji że z otworm 9 mm w zaślepce błąd nie występuje.
Byłem bardzo zadowolony, bo przy jeździe po mieście DPF wypalał się po 300-400 km, a w trasie nawet 700..........ale do czasu.
Po zrobieniu w takiej konfiguracji 5 tys. km nagle DPF zaczął się wypalać coraz częściej i wg wskazań DPF Monitor już przy 35, a czasem 50 proc. zapełnienia.
Po konsultacji z firmą zajmującą się praniem DPF, oraz biegłym elektronikiem samochodowym (odradzał wyprogramowanie), dowiedziałem się że zaślepienie w tym modelu EGR prowadzi do zapchania DPF i nie wiadomo dlaczego,bo powinno być odwrotnie.
Przestrzegam wszystkich użytkowników. Pranie DPF to teraz ok 600 zł
POZDRAWIAM

Lukass331
Nowicjusz
Posty: 72
Rejestracja: 17 paź 2021, 08:05
Posiadane auto: Astra K Hb
Silnik: 1.6 cdti 110 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma

Postautor: Lukass331 » 14 lut 2023, 20:00

Dziwne, ja mam u siebie założona zaślepkę i przez 5 tys km żadnego błędu, zauważyłem tylko że egr wypala się troche dłużej. Czemu niby dpf ma się zapchać ? To są potwierdzone informacje czy po prostu tak ktoś powiedział bo mu się wydaje ? Dużo tez zależy jak jeździsz i w jakim stanie masz dpf.

tadekfo
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 20 sty 2019, 11:50
Posiadane auto: Astra V Sports Touer
Silnik: 1,6/110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kartuzy
Województwo: Pomorskie
Been thanked: 1 time

Re: Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma

Postautor: tadekfo » 14 lut 2023, 20:54

Lukass331 pisze:Dziwne, ja mam u siebie założona zaślepkę i przez 5 tys km żadnego błędu, zauważyłem tylko że egr wypala się troche dłużej. Czemu niby dpf ma się zapchać ? To są potwierdzone informacje czy po prostu tak ktoś powiedział bo mu się wydaje ? Dużo tez zależy jak jeździsz i w jakim stanie masz dpf.

Możesz rozwinąć temat? Jak zaślepiłeś, czym, ile to roboty, jak z wypalaniem?

Lukass331
Nowicjusz
Posty: 72
Rejestracja: 17 paź 2021, 08:05
Posiadane auto: Astra K Hb
Silnik: 1.6 cdti 110 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma

Postautor: Lukass331 » 15 lut 2023, 00:45

tadekfo pisze:
Lukass331 pisze:Dziwne, ja mam u siebie założona zaślepkę i przez 5 tys km żadnego błędu, zauważyłem tylko że egr wypala się troche dłużej. Czemu niby dpf ma się zapchać ? To są potwierdzone informacje czy po prostu tak ktoś powiedział bo mu się wydaje ? Dużo tez zależy jak jeździsz i w jakim stanie masz dpf.

Możesz rozwinąć temat? Jak zaślepiłeś, czym, ile to roboty, jak z wypalaniem?



Masz dedykowane zaślepki do 1.6 cdti, nie ma dużo roboty, po prostu odkrecasz dwie śruby z przodu i dwie z tyłu, zakładasz zaślepki i skręcasz. Wypala się trochę dłużej ale napewno nie częściej( przynajmniej u mnie ) po zaślepieniu auto ciągnie od samego początku bo wczesniej tak jakby się zastanawiało jechac czy nie :D Noe wiem jak to określić :D

marcin1234
Nowicjusz
Posty: 61
Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma

Postautor: marcin1234 » 15 lut 2023, 14:56

Próbowałem zaślepienia EGR w zeszłym roku ale po niedługich testach zrezygnowałem. Po pierwsze przez szybko pojawiający się błąd a po drugie w pewnym momencie % zapełnienie prawie stanęło w miejscu. Dopiero po paru trasach wystartowało wypalanie i było to po ok 700-800km. Obawiałem się tego co doświadczył autor wątku, że z powodu rzadkiego wypalania w pewnym momencie zapcha się DPF. Ten wskaźnik zapełnienia to jakiś wyliczany parametr a nie faktyczne zapełnienie DPF więc lepiej uważać z zaślepianiem EGR.
U mnie jak na moje trasy to wypala się dość często bo zimą między 200-300km ale nie stanowi to dla mnie żadnego problemu. Tak mam od zakupu(72tys. km) a niedługo wskoczy przebieg 200tys. km i spalanie bardzo niskie i żadnych problemów jak na razie.
Ja zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego separatora oleju na odmie bo sama sadza na egr niewiele u mnie zostawia. Ale w kolektorze dolotowym po wymieszaniu sadzy z egr i oparów z silnika to istny armagedon.
Kto czyścił rurkę od egr w dolocie lub map sensor to wie jak tam wygląda :)

Lukass331 pisze:Dziwne, ja mam u siebie założona zaślepkę i przez 5 tys km żadnego błędu, zauważyłem tylko że egr wypala się troche dłużej. Czemu niby dpf ma się zapchać ? To są potwierdzone informacje czy po prostu tak ktoś powiedział bo mu się wydaje ? Dużo tez zależy jak jeździsz i w jakim stanie masz dpf.

Może jest jakaś inna wersja oprogramowania w tym silniku, która mniej restrykcyjnie to bada albo masz jakieś kombinowane oprogramowanie. Ewentualnie czy sprawdzałeś czy dalej masz zaślepiony EGR? Z cienkiej blaszki potrafi wypalić dziurę w zaślepce.
Co do wypalania DPF to w trakcie tego procesu EGR jest zamknięty więc zaślepienie nie wpływa na wypalanie. Przynajmniej u mnie tak wygląda - sprawdzone na logach z trasy. Więc możliwe, że wypala się dłużej bo jest dopuszczane większe zapełnienie DPF między wypaleniami jak u autora

marel
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2023, 15:02
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik auta: 2017
Miasto: Radomsko
Województwo: łódzkie

Re: Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma

Postautor: marel » 15 lut 2023, 15:14

Gwoli uzupełnienia tematu : zaślepka z otworem 9 mm została założona świeżo po praniu dpf. To że dpf się zapycha doświadczyłem w praktyce i potwierdzają to mechanicy samochodowi (wręcz nie chcą mimo zysku yprogramowywać egr w tym modelu. Dpf został ponownie wyprany i już 7 tys. km, a wszytko wróciło do normy. Wypala się przy jeździe miejskiej co ok. 250 km, a na trasie ok. 500. Ja nikomu nie odradzam, tylko przestrzegam np. własnego doświadczenia.
Być może Astra k ma różny soft silnika. Moja jest z grudnia 2017 r.

Lukass331
Nowicjusz
Posty: 72
Rejestracja: 17 paź 2021, 08:05
Posiadane auto: Astra K Hb
Silnik: 1.6 cdti 110 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma

Postautor: Lukass331 » 15 lut 2023, 15:48

marcin1234 pisze:Próbowałem zaślepienia EGR w zeszłym roku ale po niedługich testach zrezygnowałem. Po pierwsze przez szybko pojawiający się błąd a po drugie w pewnym momencie % zapełnienie prawie stanęło w miejscu. Dopiero po paru trasach wystartowało wypalanie i było to po ok 700-800km. Obawiałem się tego co doświadczył autor wątku, że z powodu rzadkiego wypalania w pewnym momencie zapcha się DPF. Ten wskaźnik zapełnienia to jakiś wyliczany parametr a nie faktyczne zapełnienie DPF więc lepiej uważać z zaślepianiem EGR.
U mnie jak na moje trasy to wypala się dość często bo zimą między 200-300km ale nie stanowi to dla mnie żadnego problemu. Tak mam od zakupu(72tys. km) a niedługo wskoczy przebieg 200tys. km i spalanie bardzo niskie i żadnych problemów jak na razie.
Ja zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego separatora oleju na odmie bo sama sadza na egr niewiele u mnie zostawia. Ale w kolektorze dolotowym po wymieszaniu sadzy z egr i oparów z silnika to istny armagedon.
Kto czyścił rurkę od egr w dolocie lub map sensor to wie jak tam wygląda :)

Lukass331 pisze:Dziwne, ja mam u siebie założona zaślepkę i przez 5 tys km żadnego błędu, zauważyłem tylko że egr wypala się troche dłużej. Czemu niby dpf ma się zapchać ? To są potwierdzone informacje czy po prostu tak ktoś powiedział bo mu się wydaje ? Dużo tez zależy jak jeździsz i w jakim stanie masz dpf.

Może jest jakaś inna wersja oprogramowania w tym silniku, która mniej restrykcyjnie to bada albo masz jakieś kombinowane oprogramowanie. Ewentualnie czy sprawdzałeś czy dalej masz zaślepiony EGR? Z cienkiej blaszki potrafi wypalić dziurę w zaślepce.
Co do wypalania DPF to w trakcie tego procesu EGR jest zamknięty więc zaślepienie nie wpływa na wypalanie. Przynajmniej u mnie tak wygląda - sprawdzone na logach z trasy. Więc możliwe, że wypala się dłużej bo jest dopuszczane większe zapełnienie DPF między wypaleniami jak u autora


Ja nie kombinowałem z żadna blaszką, kupiłem zaślepkę z blach o grubości chyba 3 mm. Nie ma opcji żeby się przepaliła. U mnie od początku założenia zaślepki nie wywalało żadnego błędu. Dpf wypala się co jakieś 200 albo 300 km tak jak u ciebie, większość jazdy jest po mieście. Z oprogramowaniem nic nie kombinowałem a nawet byłem na nieszczęsnej aktualizacji w serwisie zaraz po zakupie :D


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości