Witam serdecznie jako świeży posiadacz Astry K 1.6 CDTi i jako nowy członek forum
Zanim kupiłem Astrę zastanawiałem się nad tym z jakim sinikiem szukać. Jako drugi samochód mam Focusa MK2 FL 1.8 TDCi, który jest dość odporny i mało problematyczny z uwagi na to, że nie posiada DPF.
Głowiłem się czy szukać benzyny 1.4 125KM czy 1.6 CDTi 110KM i zdecydowałem się na diesla.
Z auta jestem ogólnie zadowolony, sprawuje się dobrze przebieg 147 tysięcy, samochód krajowy i od pierwszego właściciela.
Jedyny problem to dość nieregularne wypalanie się DPF.
Zamontowałem sobie diodę wpiętą do zasilania od podgrzewania lusterek by widzieć kiedy mniej więcej się wypala, nagrałem nawet na YT filmik o tym jak zamontowałem, gdzie zamontowałem i jak to działa.
Wracając do samego wypalania - wypalanie odbywa się dość nieregularnie i wydaje mi się, że za często. Raz było po 120km, później po 250km, następnie po 100km, później po 150km, później po 280km i tak mniej więcej w kółko.
Po zainstalowaniu aplikacji OPL widzę, że DPF wypala się do poziomu 5 % po czym po przejechaniu 1-2km skacze od razu na 26 %. Później po odpaleniu samochodu na początku jazdy poziom zapełnienia spadnie o 3 % żeby za chwilę stopniowo zapełnić się o 15 % i później delikatnie rośnie, czasem spadnie o 1 % a później znowu rośnie i tak aż do poziomu 97 % gdy załączy się wypalanie. Trochę zagmatwane ale nie potrafię inaczej tego opisać
Mam w planie wskoczyć na A4 i przegonić Astrę jakieś 200-250km żeby trochę "przeczyścić jej płuca"
Map sensor wyczyściłem, był mocno zawalony lepką mazią.
Poza tym samochód odpala na dotyk, mocy mu nie brakuje, nie szarpie. Spalanie mniej więcej 5,5l na 100km
Pytanie czy ten typ już tak ma?
Kolega w Volvo V40 1.6 115KM ma wypalanie co 1250km dlatego jestem zdziwiony tak częstymi interwałami wypalania w Astrze.
Pozdrawiam !