Cześć Wszystkim,
Opel Astra K 1.6 diesel 2017 136koni B16DTH skrzynia automat 6T45 gen 3.
Od paru dni podczas spokojnej jazdy (w standardowym trybie pracy skrzyni automatycznej) zamula po przekroczeniu 80-90 kmh.
Do 4 biegu wszystko gra. Problem na 5-6 biegu. Na 5-6 utrzymuje zaledwie 1100-1200 obrotów, czuć zbyt niskie obroty, dławi się i poszarpuje.
Ktoś ma taką samą skrzynię?
Biegi 1-4 ok 100% nawet jak obroty b. niskie jedzie płynnie.
Komp błędów nie pokazuje.
Problem jest tylko w trakcie zwykłej spokojnej jazdy na 5 i 6 biegu.
Problemu nie ma jeśli jazda jest bardzo dynamiczna (niezależnie od trybu pracy skrzyni).
Gaz w podłogę w trybie automatycznym / włączony tryb sport/ manualna zmiana biegów ale jazda dynamiczna = OK.
Ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania auta w standardowym trybie pracy skrzyni automatycznej?
Skrzynia automatyczna 6T45 niskie obroty 5,6 bieg
-
- Posty: 2017
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 43 times
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 niskie obroty 5,6 bieg
dondi pisze:Na 5-6 utrzymuje zaledwie 1100-1200 obrotów, czuć zbyt niskie obroty, dławi się i poszarpuje.
U mnie też trzyma tak niskie obroty, ale mam inny silnik i nic się nie dławi. Współczesne silniki mogą pracować na tak niskich obrotach między innymi dlatego, że nie mają koła dwumasowego (manual ma).
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 kwie 2023, 08:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI 136 KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kujawsko-Pomorskie
- Been thanked: 2 times
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 niskie obroty 5,6 bieg
Dławienie u mnie zniknęlo po resecie ustawień skrzyni Coś się widocznie rozregulowało. Obroty nadal są wg mnie zbyt niskie i ciut zbyt eco. Ale przestał się dławić i "wrócił" kick down. Bo wcześniej przed restartem skrzyni nie było kick downa, jak gazowalem...
-
- Posty: 2017
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 43 times
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 niskie obroty 5,6 bieg
dondi pisze:Dławienie u mnie zniknęlo po resecie ustawień skrzyni Coś się widocznie rozregulowało. Obroty nadal są wg mnie zbyt niskie i ciut zbyt eco. Ale przestał się dławić i "wrócił" kick down. Bo wcześniej przed restartem skrzyni nie było kick downa, jak gazowalem...
To dobrze.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 kwie 2023, 08:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI 136 KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kujawsko-Pomorskie
- Been thanked: 2 times
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 niskie obroty 5,6 bieg
Nizej tlumacznenie calej procedury z ang na pl.
Uczenie się wartości adaptacyjnych skrzyni biegów to procedura przeznaczona dla 6-biegowych automatycznych skrzyń biegów, podczas której moduł TCM „uczy się” indywidualnej charakterystyki sprzęgła. Gdy TCM pozna dane sprzęgła, procedura przekłada je na adaptacyjne komórki danych, których TCM używa do sterowania sprzęgłem podczas zmiany biegów.
Skaner umożliwia zainicjowanie procedury uczenia się wartości adaptacyjnych skrzyni biegów, którą należy wykonać po każdej z poniższych napraw skrzyni biegów:
Wewnętrzny serwis lub przebudowa skrzyni biegów
Naprawa lub wymiana korpusu zaworu
Wymiana zespołu elektrozaworu sterującego
Aktualizacja oprogramowania TCM lub kalibracji
Dowolna usługa w odpowiedzi na jakość zmiany
Niewykonanie tej procedury po jednej z tych napraw może skutkować gorszą pracą skrzyni biegów lub ustawieniem kodu usterki.
Zanim rozpoczniesz procedurę uczenia się wartości adaptacyjnych skrzyni biegów, upewnij się, że spełnione są następujące warunki:
Zablokuj koła napędowe
Zaciągnij hamulec postojowy
Zaciągnij hamulec zasadniczy
Zero procent przepustnicy i brak zewnętrznej kontroli obrotów silnika
Temperatura płynu przekładniowego (TFT) w zakresie 70–100°C (155–215°F)
Trzykrotnie przesuń dźwignię zmiany biegów z położenia parkowania do biegu wstecznego, aby usunąć powietrze ze sprzęgieł biegu wstecznego
Jeśli w dowolnym momencie procedury wymagane warunki nie zostaną spełnione, proces może zostać przerwany i konieczne będzie rozpoczęcie od początku.
Teraz możesz rozpocząć procedurę uczenia się wartości adaptacyjnych skrzyni biegów:
Użyj skanera, aby przejść do opcji Wartości adaptacyjne skrzyni biegów. Dowiedz się:
Diagnostyka modułu
Moduł kontroli skrzyni biegów
Konfiguracje/Funkcje resetowania
Nauka wartości adaptacyjnych skrzyni biegów
Wybierz procedurę uczenia się wartości adaptacyjnych skrzyni biegów. Podczas procedury na wyświetlaczu danych skanera wyświetlane będą instrukcje dla operatora. Postępuj zgodnie z instrukcjami zgodnie z wymaganiami.
Po zakończeniu procedury wyłącz silnik i wyłącz moduł TCM. Utracisz komunikację z narzędziem skanującym.
Uruchom ponownie silnik. To zakończy procedurę uczenia się wartości adaptacyjnych skrzyni biegów. Po zakończeniu procedury skrzynia biegów może pozostać w położeniu neutralnym.
Wyłącz zapłon i wyjmij skaner.
Uczenie się wartości adaptacyjnych skrzyni biegów to procedura przeznaczona dla 6-biegowych automatycznych skrzyń biegów, podczas której moduł TCM „uczy się” indywidualnej charakterystyki sprzęgła. Gdy TCM pozna dane sprzęgła, procedura przekłada je na adaptacyjne komórki danych, których TCM używa do sterowania sprzęgłem podczas zmiany biegów.
Skaner umożliwia zainicjowanie procedury uczenia się wartości adaptacyjnych skrzyni biegów, którą należy wykonać po każdej z poniższych napraw skrzyni biegów:
Wewnętrzny serwis lub przebudowa skrzyni biegów
Naprawa lub wymiana korpusu zaworu
Wymiana zespołu elektrozaworu sterującego
Aktualizacja oprogramowania TCM lub kalibracji
Dowolna usługa w odpowiedzi na jakość zmiany
Niewykonanie tej procedury po jednej z tych napraw może skutkować gorszą pracą skrzyni biegów lub ustawieniem kodu usterki.
Zanim rozpoczniesz procedurę uczenia się wartości adaptacyjnych skrzyni biegów, upewnij się, że spełnione są następujące warunki:
Zablokuj koła napędowe
Zaciągnij hamulec postojowy
Zaciągnij hamulec zasadniczy
Zero procent przepustnicy i brak zewnętrznej kontroli obrotów silnika
Temperatura płynu przekładniowego (TFT) w zakresie 70–100°C (155–215°F)
Trzykrotnie przesuń dźwignię zmiany biegów z położenia parkowania do biegu wstecznego, aby usunąć powietrze ze sprzęgieł biegu wstecznego
Jeśli w dowolnym momencie procedury wymagane warunki nie zostaną spełnione, proces może zostać przerwany i konieczne będzie rozpoczęcie od początku.
Teraz możesz rozpocząć procedurę uczenia się wartości adaptacyjnych skrzyni biegów:
Użyj skanera, aby przejść do opcji Wartości adaptacyjne skrzyni biegów. Dowiedz się:
Diagnostyka modułu
Moduł kontroli skrzyni biegów
Konfiguracje/Funkcje resetowania
Nauka wartości adaptacyjnych skrzyni biegów
Wybierz procedurę uczenia się wartości adaptacyjnych skrzyni biegów. Podczas procedury na wyświetlaczu danych skanera wyświetlane będą instrukcje dla operatora. Postępuj zgodnie z instrukcjami zgodnie z wymaganiami.
Po zakończeniu procedury wyłącz silnik i wyłącz moduł TCM. Utracisz komunikację z narzędziem skanującym.
Uruchom ponownie silnik. To zakończy procedurę uczenia się wartości adaptacyjnych skrzyni biegów. Po zakończeniu procedury skrzynia biegów może pozostać w położeniu neutralnym.
Wyłącz zapłon i wyjmij skaner.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości