Regeneracja DPF

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Astrze 5
zdzichu66
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2022, 12:56
Posiadane auto: Astra 5
Silnik: 1.6 CDTI 110 km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie

Re: Regeneracja DPF

Postautor: zdzichu66 » 02 sie 2022, 21:09

Czy te problemy z częstym wypalaniem zostały rozwiązane? Czy to faktycznie zasługa aktualizacji softu (redukcja NOXów wg świstka który mi przysłali żeby udać się na aktualizację).

tadekfo
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 20 sty 2019, 11:50
Posiadane auto: Astra V Sports Touer
Silnik: 1,6/110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kartuzy
Województwo: Pomorskie
Been thanked: 1 time

Re: Regeneracja DPF

Postautor: tadekfo » 12 sie 2022, 19:35

Trasa wakacyjna do Chorwacji. Przejechane 5tys km. Przed wyjazdem wymiana oleju, reset i w drogę. Żywotność oleju spadła do 50%. Wypalanie przy jeżdzie 130-140 km/h co o dziwo 130-140km. Na miejscu wypalanie co 80km. Jestem po nieszczęśliwej aktualizacji softu DPF-a. Walczyłem już z ASO wcześnie i myślałem, że jak dostanie trochę trasy to wróci do normy. Wcześniej wypalanie na krótkich trasach to 300km od wypalanie do wypalania. Dramat.

Alkrys
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 18 lut 2019, 21:15
Posiadane auto: Astra V Hatchback
Silnik: 1.6 CdTi 110 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Oberhausen
Województwo: Niemcy

Re: Regeneracja DPF

Postautor: Alkrys » 15 sie 2022, 22:48

Witam.
Trochę dziwne pytanie ale mam przejechane 160 tyś km..w ciągu 5 lat..,1.6 CDTI 110 km.
Skąd wiecie że wasze auto wypala właśnie DPF....nic u mnie nie czuje..nie widzę..,
90 procent to jazda po autostradzie( 60 km dziennie).
Reszta miasto.
Spalanie przez ostatnie 3 tys.km(wypad do Szwajcarii,powrót przez Francję do Niemiec ,wypad do Holandii) 4.9 litra(przynajmniej tyle pokazuje).
W Niemczech wiadomo 150 albo i więcej na autostradzie,poza Niemcami jak znaki pokazują.
I za cholerne tego wypalania nie kumam....

YATES
Wyjadacz
Posty: 230
Rejestracja: 20 cze 2019, 09:24
Posiadane auto: Opel Astra 5
Silnik: 1,6 CDTI 110KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żywiec
Województwo: Śląskie
Been thanked: 3 times

Re: Regeneracja DPF

Postautor: YATES » 17 sie 2022, 21:35

Ustaw sobie chwilowe spalanie na liczniku i gdy rozpocznie się wypalanie to auto będzie słabsze , a spalanie wyższe, obroty wyższe na biegu jałowym . Dodatkowo najłatwiej sprawdzić to gdy ma się podejrzenie, że jest wypalanie to na biegu puścić pedał gazu , gdy nie ma wypalania spalanie chwilowe jest 0,00 gdy wypalanie ruszy jest jakaś wartość np. 0,9 lub 1,1 lub inna zbliżona

Lukass331
Nowicjusz
Posty: 72
Rejestracja: 17 paź 2021, 08:05
Posiadane auto: Astra K Hb
Silnik: 1.6 cdti 110 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Regeneracja DPF

Postautor: Lukass331 » 19 sie 2022, 10:23

U mnie na biegu jałowym przy załączonej klimie średnie spalanie jest na poziomie 0,7 jak procedura się zacznie to wzrośnie do około 2 litrów na postoju. Usłyszysz też ze silnik inaczej pracuje, wyższe obroty i odgłos buczenia ;)

zdzichu66
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2022, 12:56
Posiadane auto: Astra 5
Silnik: 1.6 CDTI 110 km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie

Re: Regeneracja DPF

Postautor: zdzichu66 » 22 wrz 2022, 23:16

Ostatnio wpadłem na aplikację DPF Info na sklepie Google Play dla Androida. I działa to bardzo dobrze dla tego silnika. Po odblokowaniu opcji PRO można sobie ustawić automatyczne monitorowanie. Tam ciągle są jeszcze jakieś zmiany, deweloper dorzuca od czasu do czasu nowe funkcje, a i kilka conajmniej różnych silników jest obsługiwanych. To po prostu jest rewelacyjne bo dostaniesz nawet powiadomienie o wypalaniu. Może warto spróbować i poobserwować sobie zachowanie auta. Wersja darmowa ma ograniczenia, np. odczyt tylko co kilka minut i tylko jeśli silnik nie pracuje w PRO już nie ma takich ograniczeń. Ja używam tego z interfejsem iCar PRO.

zdzichu66
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2022, 12:56
Posiadane auto: Astra 5
Silnik: 1.6 CDTI 110 km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie

Re: Regeneracja DPF

Postautor: zdzichu66 » 01 paź 2022, 20:13

tadekfo pisze:Wypalanie przy jeżdzie 130-140 km/h co o dziwo 130-140km. Na miejscu wypalanie co 80km. Jestem po nieszczęśliwej aktualizacji softu DPF-a. Walczyłem już z ASO wcześnie i myślałem, że jak dostanie trochę trasy to wróci do normy. Wcześniej wypalanie na krótkich trasach to 300km od wypalanie do wypalania. Dramat.


Skąd wiesz że wypalanie masz co taki dystans? Używasz jakiejś appki do monitorowania czy nie?
Dramat to jest w Oplu jak ten DPF jest zrobiony. Gorzej tego gówna nie dało się zrobić.

bukakalke
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 14 kwie 2022, 10:21
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6 CDTI 136 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Opoczno
Województwo: Łódzkie

Re: Regeneracja DPF

Postautor: bukakalke » 23 paź 2022, 17:59

Cześć, mój tata ma Astrę K 1.6 CDTI, która obecnie mu monitoruję po przejeciu auta miałem wypalanie DPF co 70-80km, pojechałem na diagnozę do mechanika - winą była ciągnąca olej turbina, po wymianie turbo i przedmuchaniu DPF dystanse między wypaleniami wzrosły do ~250km, ostatnio zakupiłem też środek do udrażniania DPF Forte DPF Cleaner i jestem trochę w szoku bo dystans między wypalaniami zwiększył się do 330-350km, a różnica ciśnień, które wcześniej przy dodawaniu gazu w podłogę dochodziła do 20kPa wg. OPL Monitor teraz rzadko przekracza 10kPa. Obecnie tata jest również bombardowany listami o aktualizacji softu i zastanawiam się czy tam jechać bo auto i tak dość często wypala DPF. Mam też kilka pytań do posiadaczy tego silnika.

- Co ile u was wypala się mniej więcej DPF?

- Jakie macie temperatury spalin podczas wypalania i bez wypalania? u mnie podczas wypalania maksymalnie 520-540 stopni, ale przeważnie to 450-500 stopni. Jeżeli DPF się nie wypala temperatura to przeważnie ok. 300 stopni przy jezdzie 120-130 km/h na 6 biegu.

- Czy dystanse między wypaleniami w tym silniku rzędu 250-300 km to normalne zjawisko przy jezdzeniu trasami?
Mam Focusa MkIII z 2013 roku i tam wypalania mam co 1400-1700 km przy przebiegu ponad 240 tys. dpf nigdy nie byl czyszczony w żaden inny sposób niż ten przeprowadzany przez auto, temperatury w trakcie wypalania dochodzą do 650-700 stopni, a w trakcie jazdy 120-130 km/h na 6 biegu temperatura spalin przekracza 400 stopni.

- Czy polecacie wybrać się na tą akcję serwisową? z poprzednich wypowiedzi widzę, że na ogół robi ona więcej złego niż dobrego.

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Regeneracja DPF

Postautor: Ratownik90 » 01 lis 2022, 09:33

Akcje zdecydowanie odradzam, sam nie byłem i nie zamierzam. Skutkiem akcji będzie bardzo częste wypalanie a wszystko w imię nowych norm ekologicznych czyli jeśli nie masz gwarancji itd to odpuść. Co do dystansu między wypaleniami i DPF ogólnie w tym aucie to faktycznie 250km przy jeździe trasą to fakt, mimo że w aucie wszystko sprawne i bardzo dbam o DPF choć zdarzało się i 300 lub 330. EGT mam takie jak podajesz, skrajnie doszło do 700 ale to było wypalanie przy 160 na autostradzie. Generalnie DPF wg mnie jest słabo rozwiązany w tym aucie tzn wymusza dość częste wypalania co niby ma wydłużać jego żywotność ale jest upierdliwe. Ja od 2 lat monitoruje ten DPF więc już dobrze go poznałem. Ostatnio pominąłem jedno wypalanie i o dziwo procent zapełnienia spadł do 40 procent i DPF zaczął znów się zapełniać i wypalił się normalnie. To znaczy że po pierwsze OPL monitor nie pokazuje rzeczywistego zapełnienia DPF tylko jakiś algorytm zapełniania ustalony przez komputer po drugie są ludzie którzy w ogóle nie monitorują i żyją więc myślę że pominięcie jednego czy dwóch wypaleń czasami nie spowoduje dramatu bo Opel zapewne to przewidział. Podsumowując trzeba znaleźć jakiś złoty środek tzn najlepiej wypalać zawsze ale jak akurat nie ma możliwości lub mam wypalać w mieście to wolę to odłożyć na trasę.

tadekfo
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 20 sty 2019, 11:50
Posiadane auto: Astra V Sports Touer
Silnik: 1,6/110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kartuzy
Województwo: Pomorskie
Been thanked: 1 time

Re: Regeneracja DPF

Postautor: tadekfo » 04 lut 2023, 10:55

U mnie w OPL Monitor wypalanie zaczyna się przy nasyceniu 95% . Proces trwa ok, 7km jazdy. Co dziwne kończy się jak osiągnie 59% nasycenia. Wczasie wypalania temp spalin tylko 350-370 stopni. Strasznie mało. Wypalanie co 80-100km. Jestem po upierdliwej akcji serwisowej Opla. Przedtem ten sam styl, te same prędkości a wypalanie co 300-350km. Co z tym zrobić ?

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Regeneracja DPF

Postautor: Ratownik90 » 06 lut 2023, 13:25

Odpowiem krótko, raczej nie da się. Chyba że ktoś wgra Ci poprzedni soft w co wątpię albo wytniesz DPF i zmienisz soft co w sumie nie jest dobrym pomysłem.

spz86
Nowicjusz
Posty: 82
Rejestracja: 06 mar 2022, 20:33
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik auta: 2017
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Regeneracja DPF

Postautor: spz86 » 14 lut 2023, 20:42

tadekfo pisze:U mnie w OPL Monitor wypalanie zaczyna się przy nasyceniu 95% . Proces trwa ok, 7km jazdy. Co dziwne kończy się jak osiągnie 59% nasycenia. Wczasie wypalania temp spalin tylko 350-370 stopni. Strasznie mało. Wypalanie co 80-100km. Jestem po upierdliwej akcji serwisowej Opla. Przedtem ten sam styl, te same prędkości a wypalanie co 300-350km. Co z tym zrobić ?



Dzięki za wpis. Przekonałeś mnie, zeby nigdy nie jechac na akcje serwisowa do ASO.
Ja zauwazylem, ze u mnie wypalanie co ok 300-350 km i trwa 10 min, nie wazne czy jedziesz czy stoisz.
Stary soft oczywiscie.

tadekfo
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 20 sty 2019, 11:50
Posiadane auto: Astra V Sports Touer
Silnik: 1,6/110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kartuzy
Województwo: Pomorskie
Been thanked: 1 time

Re: Regeneracja DPF

Postautor: tadekfo » 17 lut 2023, 19:41

Ratownik90 pisze: Ostatnio pominąłem jedno wypalanie i o dziwo procent zapełnienia spadł do 40 procent i DPF zaczął znów się zapełniać i wypalił się normalnie.

Idąc tym tropem celowo przerwałem wypalanie 4 razy natychmiast jak się zaczęło, cały czas monitorując w opl monitor. Nasycenie za każdym razem spadało do 60% a wypalanie zaczynało się przy 95%. Opel zmianą softu dotyczącą wypalanie coś schrzanił i nie chce się do tego przyznać. Temp spalin podczas wypalania to 370 stopni. Przy normalnej jeżdzie bez wypalania dochodzi 300 stopni. Jak ma się sadza wypalić ?. Coś tu jest nie teges.

marel
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2023, 15:02
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik auta: 2017
Miasto: Radomsko
Województwo: łódzkie

Re: Regeneracja DPF

Postautor: marel » 17 lut 2023, 20:15

Demontaż dpf nie wymaga rozebrania przodu auta. Cała czynność zajmuje max. 1 godz. i jest dosyć prosta. Ciężko tylko schodzą wężyki gumowe od czujnika różnicy ciśnień. Pomaga podgrzanie nawet suszką do włosów. Nie ma potrzeby wymiany żadnych uszczelek. Pranie dpf to ok. 500 zł.

Added in 16 minutes 28 seconds:
Ratownik90 pisze:Witam
Czy ktoś regenerował już DPF w swoim dieslu? Jeśli tak to czy demontaż wiąże się z zdejmowaniem przodu auta gdyż tam jest umiejscowiony DPF. Pytam bo w sumie umówiłem się już na taką regeneracje. Auto nie wywala błędu itd ale ostatnio regeneracje są coraz częstsze, ostatnio w mieście po 30km. Auto ma 177tys nalotu, o DPF dbam i monitoruje, zalewam dodatki do paliwa, auto jeździ w trybie mieszanym i nie ma żadnych silnikowych problemów. Pytanie czy regenerować czy na razie dać spokój? Tak częstą regeneracja to chyba nic normalnego..


Nie trzeba demontować przodu. Czas ok. 1 godz.
Koszt ok. 500 zł za pranie dpf.

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Regeneracja DPF

Postautor: Ratownik90 » 18 lut 2023, 12:31

Serwis w którym pytałem stwierdził że trzeba przód zdejmować co mnie trochę zdziwiło właśnie, może niedługo się zdecyduje w innym miejscu. Koszta obecnie chyba większe, rok temu wołali 700zł.

wojtekkuras
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 21 gru 2019, 14:33
Posiadane auto: insignia
Silnik: 1,6 dth
Rocznik auta: 2016
Miasto: Suwałki
Województwo: podlaskie

Re: Regeneracja DPF

Postautor: wojtekkuras » 20 mar 2023, 13:01

Niestety ten typ tak ma chyba u mnie w zimę tez wypalanie co 50-80 km, algorytm jest taki w zimę od razu podbija o 10 % u mnie zaraz po odpaleniu, myślałem nad tym tez aby go wyjąć i wyczyścić ale jakoś się lenie hehe w ciepłe dni już tego nie ma a różnica ciśnień tez w normie....

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Regeneracja DPF

Postautor: Ratownik90 » 04 kwie 2023, 13:37

No podobno tak ma ale to lekka przesada. Ostatnio musiałem trochę pokręcić się po mieście na krótkich odcinkach bo akurat tak się złożyło. OPL monitor po 28km pokazał 95 procent przy czym jak już kiedyś pisałem na akcji DPF nie byłem, DPF ma dobre parametry i ogólnie dbam o niego więc działanie tego DPF to absurd. Nie wierzę że zapełnił się fizycznie po 28km skoro zdarza się że także zimą można zrobić 250km oczywiście po trasie ale różnica jest zbyt duża. Czyszczenie raczej nie da efektów a źle zrobione jeszcze zaszkodzi, może wymiana na zregenerowany. Juz zaczynam mieć powoli dość tego DPF.

wojtekkuras
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 21 gru 2019, 14:33
Posiadane auto: insignia
Silnik: 1,6 dth
Rocznik auta: 2016
Miasto: Suwałki
Województwo: podlaskie

Re: Regeneracja DPF

Postautor: wojtekkuras » 06 kwie 2023, 14:00

Niestety tutaj jest uciążliwy, w poprzedniej isi tego też nie było. W lato jest lepiej ale tutaj to ten cały algorytm nie ma chyba nic z rzeczywistością. Mnie tez irytuje wypalanie dpf co 80 km w mieście ....

Kuba83
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 17 kwie 2023, 12:18
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.6 CDTI 110KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kielce
Województwo: Świętkorzyskie

Re: Regeneracja DPF

Postautor: Kuba83 » 17 kwie 2023, 13:18

Witam.
Mam zainstalowany OPL Monitor i interfejs WiFI. Podczas uruchamiania samochodu nasycenie DPF jest na poziomie ok 25%. Natomiast podczas jazdy nasycenie się zwiększa w zależności od prędkości. I tak dla prędkości 160 km/h jest na poziomie 35-40%, a dla prędkości powyżej 200 km/h zwiększa się do ponad 50%. Z kolei po zwolnieniu nasycenie filtra spada. Czy to jest normalne ?? Czy nasycenie filtra nie powinno cały czas wzrastać aż do wypalenia? Czy takie wskazania mogą być powodem uszkodzonych czujników ?? Zaznaczę, że OPL Monitor używam od kilku dni (przejechane ok 300km) i nie doświadczyłem jeszcze wypalania filtra, gdyż zawsze przy odpalaniu wartość nasycenia jest na poziomie 25-30 %. Czy istnieje możliwość, że sterownik widzi cały czas poziom filtra na poziomie 25% i go w ogóle nie wypala ?? Zaznaczam, że jakiś czas temu usuwałem kody błędów P11DC-00 oraz P2002-00 i z tego co widziałem to są one związane z filtrem DPF.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości