1,6 CDTi 136 KM - akcja serwisowa wgrania nowego oprogramowania sterowania silnika

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Astrze 5
marez
Wyjadacz
Posty: 105
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:44
Posiadane auto: Astra V ST Elite, Lexus LS400, Focus MK3
Silnik: 1,6CDTi 136KM, 4,0 V8, 1,6Ti
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

1,6 CDTi 136 KM - akcja serwisowa wgrania nowego oprogramowania sterowania silnika

Postautor: marez » 01 cze 2022, 09:31

Wzywają mnie na wgranie nowego softu do silnika ale na obecną chwilę powiedziałem im, że nie jestem zainteresowany.
Ktoś wgrywał? Jakieś odczucia?
Tak tylko pytam bo i tak nie wgram. Do tej pory wszystko śmiga dobrze i bez problemu więc nie widzę potrzeby zmiany softu. Szczególnie, że sami w serwisie nie wiedzą jakie zmiany niesie za sobą wgranie tego softu.

Awatar użytkownika
mlk42
Wyjadacz
Posty: 146
Rejestracja: 10 paź 2021, 16:11
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 160KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: łodźkie
Been thanked: 1 time

Re: 1,6 CDTi 136 KM - akcja serwisowa wgrania nowego oprogramowania sterowania silnika

Postautor: mlk42 » 01 cze 2022, 14:23

Jeżeli to mowa o kampanii która jest już od prawie 2 lat to bezsensu zakładasz nowy temat. Poszukaj na forum

Wysłane z telefonu Nokia 3210 przy użyciu Tapatalka

marez
Wyjadacz
Posty: 105
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:44
Posiadane auto: Astra V ST Elite, Lexus LS400, Focus MK3
Silnik: 1,6CDTi 136KM, 4,0 V8, 1,6Ti
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: 1,6 CDTi 136 KM - akcja serwisowa wgrania nowego oprogramowania sterowania silnika

Postautor: marez » 06 cze 2022, 08:47

Bez sensu jest tak odpowiadać.
Mój samochód regularnie serwisuję w jednym ASO od nowości. I na ostatniej powiedzieli mi o tej kampanii.


mlk42 pisze:Jeżeli to mowa o kampanii która jest już od prawie 2 lat to bezsensu zakładasz nowy temat. Poszukaj na forum

Wysłane z telefonu Nokia 3210 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mlk42
Wyjadacz
Posty: 146
Rejestracja: 10 paź 2021, 16:11
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 160KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: łodźkie
Been thanked: 1 time

Re: 1,6 CDTi 136 KM - akcja serwisowa wgrania nowego oprogramowania sterowania silnika

Postautor: mlk42 » 18 cze 2022, 16:07

Bez sensu jest zakładać kolejny temat o tym samym na forum

Wysłane z telefonu Nokia 3210 przy użyciu Tapatalka

malarz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 14 lip 2022, 09:31
Posiadane auto: AJ '11
Silnik: 1,6T
Rocznik auta: 2011
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: NL

Re: 1,6 CDTi 136 KM - akcja serwisowa wgrania nowego oprogramowania sterowania silnika

Postautor: malarz » 14 lip 2022, 15:12

Witam,
znalazłem akcje serwisową datowaną na 30-06-22. Wgranie nowego softu po którym zmniejszy się wydzielanie tlenku azotu
Pozdrawiam

Golasowsky
Posty: 2
Rejestracja: 04 sie 2022, 12:08
Posiadane auto: Opel Astra V Elite
Silnik: 1.6 136KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Myślenice
Województwo: Małopolska

Re: 1,6 CDTi 136 KM - akcja serwisowa wgrania nowego oprogramowania sterowania silnika

Postautor: Golasowsky » 04 sie 2022, 12:51

Witam, miesiąc temu odstawiłem swoją Astrę (1.6 136km / przebieg 60000) na wspomnianą akcję serwisową.

Ja po tej aktualizacji mam spore problemy z samochodem. Na początku przy jednostajnej jeździe przy prędkościach autostradowych (130-150km/h) silnik i karoseria wpadały w bardzo duże wibracje oraz ewidentnie brakowało mocy. Efekt ustępuje po całkowitym odjęciu gazu lub wciśnięciu gazu do dechy. Udana próba powrotu do prędkości przelotowej wymaga nawet kilkukrotnie powtórzenia mocnego depnięcia w gaz... Z czasem problem zaczął pojawiać się co raz częściej, a następnie występował również na drogach lokalnych przy niższych prędkościach, w szczególności gdy występował silny wiatr lub podjazdy pod górkę. Miałem wrażenie jakby wtryski źle dobierały dawkę paliwa do napotkanego "extra" obciążenia. Co ciekawe, kiedy problem stawał się naprawdę upierdliwy na lokalnych drogach, zjeżdżałem na pobocze żeby wyłączyć i włączyć silnik i objawy ustępują z miejsca.

Zgłosiłem problem do ASO po raz pierwszy - odbyliśmy jazdę próbną i jak na złość silnik pracował jak żyleta (do tej pory nie przy objawach nie wyskoczył nawet check). Przy następnej okazji nagrałem krótki filmik i podesłałem do ASO (https://youtu.be/HNz8iAkHFyM). Zaprosili mnie na ponowną kontrolę - a w międzyczasie w końcu pojawiła się lampa alladyna. Z komputera odczytali "błąd wyważenia czwartego cylindra" - podobno temat częsty w Astrach i Insigniach (nie znalazłem na ten temat wielu informacji). Zasugerowali kalibrację wtrysków i przekonywali, że to na pewno zamknie temat.
Pierwszy dzień po kalibracji faktycznie dawał nadzieję, ale w drugi dzień wszystko wróciło do punktu wyjścia. ASO podjęło rękawice, twierdząc że pierwszy raz spotykają się kalibracja nie pomaga, a kolejnym krokiem ma być wymiana wtrysku.

Jesteśmy wstępnie umówieni z ASO na przyszły piątek - jednak mam wątpliwości co do słuszności wymiany wtryskiwacza - wg mnie sprawę w jakiś sposób zawalił Opel. Przed aktualizacją oprogramowania oddawałem im sprawny samochód, w którym podobne historie nigdy nie miały miejsca. Oczywiście ASO twierdzi, że to nieszczęśliwy zbieg okoliczności, że problemy zaczęły się po aktualizacji oraz że nie ma możliwości powrotu do starego oprogramowania.

Czy ktoś miał podobne problemy po wspomnianej akcji? Czy jest możliwość, że zawalili w jakiś sposób procedurę wgrywania nowego softa? Jest szansa, że pojawił się np. jakiś błąd w mapie silnika?


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości