1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Astrze 5
astrapro
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 26 sty 2016, 11:07
Posiadane auto: Astra IV Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo LPG 103 KM
Rocznik auta: 2014
Miasto: zzz
Województwo: zzz

1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: astrapro » 26 sty 2016, 15:02

Zastanawiam się nad tym silnikiem w swoim aucie. Oczywiście standardy downsizingu dosięgły i Opla...nie ma już silników 2.0, które mogły zostać moim zdaniem ze starej Astry ale pewnie to efekt tak na prawdę odchudzania...

Co nie zmienia faktu, że BiTurbo nie jest złym pomysłem, ale tak czy siak może generować pewne problemy - 1 turbinka, fajnie, 2 turbinki fajnie ale zarazem 2 turbiny mogą się zepsuć, choć w moim przypadku mniej mnie to martwi, auto będzie w leasingu...więc za parę lat wymiana :)

Jakie są Wasze opinie...lepiej brać BiTurbo czy też standard i 136 KM??
Załączniki
Diesel.JPG
Diesel.JPG (73.97 KiB) Przejrzano 9759 razy

Awatar użytkownika
luks
Moderator
Posty: 20
Rejestracja: 26 sty 2016, 09:28
Posiadane auto:
Silnik:
Rocznik auta: 0
Miasto:
Województwo:

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: luks » 08 lut 2016, 14:41

Ja bym brał 1.6 na standardzie...różnica niewielka w mocy - 24 KM a zyskujesz niewiele z elastyczności...no i dodatkowo masz sytuację, masz 2 turbiny i jak się coś zrypie masz przechlapane...wiesz ile kosztuje teraz nowa turbina...

Morał z tego taki, że ja bym nie ryzykował... ;)

janek
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 06 maja 2016, 09:25
Posiadane auto: Opel Corsa
Silnik: Za mały
Rocznik auta: 2005
Miasto: Pławniowice
Województwo: śląskie

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: janek » 06 maja 2016, 09:28

Też brałbym standard...2 turbiny równa się więcej kłopotów...

wacpan
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 12 maja 2016, 18:36
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 T 150km
Rocznik auta: 2015
Miasto: --
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Been thanked: 2 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: wacpan » 14 maja 2016, 18:34

Bierz biturbo, przez okres leasingu na pewno turbiny nie padna

pawelb
Wyjadacz
Posty: 151
Rejestracja: 15 lip 2016, 19:13
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.0
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: pawelb » 15 sie 2016, 16:02


Anita21
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 02 gru 2017, 09:21
Posiadane auto: Opel astra V HB ELITE
Silnik: 1.6 bi turbo 160 km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żary
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Anita21 » 16 gru 2017, 23:04

Witam. Ciekawi mnie czy ktokolwiek na tej grupie ma ten silnik i jest w stanie się wypowiedzieć o nim? Nie interesują mnie gdybania ale doświadczenia. Pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
Marco
Wyjadacz
Posty: 203
Rejestracja: 27 wrz 2016, 21:24
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1.6 CDTI S/S 136 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: Śląskie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Marco » 17 gru 2017, 12:06

Anita21 pisze:Witam. Ciekawi mnie czy ktokolwiek na tej grupie ma ten silnik i jest w stanie się wypowiedzieć o nim? Nie interesują mnie gdybania ale doświadczenia. Pozdrawiam :D


astra-st-elite-1-6-biturbo-160km-b16dtr-mt6-silver-magnetic-t1011.html

lucjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Elbląg
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: lucjusz » 20 gru 2017, 22:10

Marco pisze:
Anita21 pisze:Witam. Ciekawi mnie czy ktokolwiek na tej grupie ma ten silnik i jest w stanie się wypowiedzieć o nim? Nie interesują mnie gdybania ale doświadczenia. Pozdrawiam :D


astra-st-elite-1-6-biturbo-160km-b16dtr-mt6-silver-magnetic-t1011.html
Ja mogę powiedzieć sporo. Użytku je go od 12tys km.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Anita21
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 02 gru 2017, 09:21
Posiadane auto: Opel astra V HB ELITE
Silnik: 1.6 bi turbo 160 km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żary
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Anita21 » 23 gru 2017, 00:27

Lucjusz to dawaj. Jakie wrażenia? Bo w mojej konfiguracji jest wlasnie ten silnik. I mam jakieś wątpliwości :/

lucjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Elbląg
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: RE: Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: lucjusz » 23 gru 2017, 12:30

Anita21 pisze:Lucjusz to dawaj. Jakie wrażenia? Bo w mojej konfiguracji jest wlasnie ten silnik. I mam jakieś wątpliwości :/
Z silnika jestem zadowolony. Od 1500 rpm ciągnie do przodu cały czas. Moc rośnie liniowo. Spalanie od początku eksploatacji 5.7l/100km. Samochód przy jeździe w kolumnie na drodze krajowej przepisów potrafi spalić lekko ponad 4l. W mieście pali ok.6 l. Na trasie na dwupasmowkach trzeba liczyć 5,5-6,5l przy prędkościach 140-170km/h.
W czasie jazdy silnik nie jest słyszalny, rano przy temperaturach ujemnych słychać, że to diesel.
Od benzyny 1.4 150KM jest znacznie bardziej elastyczny, mimo że osiągi podobne to diesel jest znacznie bardziej dynamiczny. Przy dużych prędkościach dalej dobrze przyspiesza, nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy.
Przez 12000km filtr cząstek stałych czyścil się raz po 6000km, miałem info na ekranie żeby kontynuować jazdę. Przy 12000km zostałem zaproszony na akcje aktualizacji oprogramowania. Dotyczyła ona możliwości zapchania filtra cząstek stałych. Po niej silnik więcej pali i wczoraj miałem monit żeby bezwarunkowo kontynuować jazdę, bo filtr się opróżniania. Spalanie po tym chyba wróciło do starego poziomu.
Ja oceniam ten silnik bardzo dobrze, wcale nie jest za mocny. Dla mnie spokojnie mógłby mieć 200KM i 400NM. Widziałem, za są już do niego box z upgrade do 211KM. To czego brakuje to zdecydowanie skrzyni automatycznej. Skrzynie ręczne w Astrach są mało precyzyjne i nie dają przyjemności zmieniania.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 1471
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 62 times

Re: RE: Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Chorwat » 24 gru 2017, 01:26

lucjusz pisze:nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy

Hmm, katalogowy Vmax to 220km/h...
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM 8-) -> Astra K 1.6 136KM :D -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 :twisted: -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM :shock: :twisted:

lucjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Elbląg
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: lucjusz » 24 gru 2017, 20:24

Chorwat pisze:
lucjusz pisze:nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy

Hmm, katalogowy Vmax to 220km/h...
Licznikowe, a nie katalogowe :-)

Awatar użytkownika
kruszyn
Wyjadacz
Posty: 262
Rejestracja: 14 lut 2017, 19:11
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4T
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: kruszyn » 25 gru 2017, 12:09

Chorwat pisze:
lucjusz pisze:nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy

Hmm, katalogowy Vmax to 220km/h...

wg licznika vmax 231km/h - testowałem w zeszłym roku kombi z tym silnikiem ;)

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3533
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: RE: Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Fuks » 25 gru 2017, 18:50

lucjusz pisze:Od benzyny 1.4 150KM jest znacznie bardziej elastyczny, mimo że osiągi podobne to diesel jest znacznie bardziej dynamiczny.

Tak z ciekawości pytam... zmierzyłeś to czy to tylko odczucia? :)

lucjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Elbląg
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: lucjusz » 25 gru 2017, 18:54

kruszyn pisze:
Chorwat pisze:
lucjusz pisze:nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy

Hmm, katalogowy Vmax to 220km/h...

wg licznika vmax 231km/h - testowałem w zeszłym roku kombi z tym silnikiem ;)
To gorzej niż się spodziewałem po dynamice rozpędzania przy 200km/h :-)

Added in 1 minute 37 seconds:
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Fuks pisze:Tak z ciekawości pytam... zmierzyłeś to czy to tylko odczucia? :)
Odczucia, jeździłem oby dwoma. Szczególnie czuć w 1.4 turbo dziurę na dole.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3533
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Fuks » 25 gru 2017, 19:26

To opisz o odczuciach w "górze"? Kiedy kończą się obroty itd...

lucjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Elbląg
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: lucjusz » 25 gru 2017, 19:38

Fuks pisze:To opisz o odczuciach w "górze"? Kiedy kończą się obroty itd...
Biturbo ciągnie na każdym biegu do końca, więc to akurat źle wymierzony kontrargument. Sprawdź biturbo, podziel się opinią

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3533
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Fuks » 26 gru 2017, 14:38

Nie ma gdzie bo bym sprawdził, pytałem bo jeździłeś :).

PS.
Diesla bym w życiu nie kupił bo traktorów nie lubię ...

lucjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Elbląg
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: lucjusz » 26 gru 2017, 14:51

Fuks pisze:Nie ma gdzie bo bym sprawdził, pytałem bo jeździłeś :).

PS.
Diesla bym w życiu nie kupił bo traktorów nie lubię ...
Szanuję to. Każdy ma swoje argumenty :-)


Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3533
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Fuks » 27 gru 2017, 11:57

Spoko, diesle są fajne, szczególnie jak ktoś patrzy na spalanie.
W dużym SUVie benzyna spali do 20l a diesel połowę mniej.

Slavek
VIP
Posty: 2105
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.1
Rocznik auta: 0
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Slavek » 27 gru 2017, 12:10

lucjusz pisze:Biturbo ciągnie na każdym biegu do końca,

Każdy silnik ciągnie do końca na każdym biegu. Kwestią jest tylko kiedy jest ten koniec.

lucjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Elbląg
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: lucjusz » 27 gru 2017, 12:32

Slavek pisze:Każdy silnik ciągnie do końca na każdym biegu. Kwestią jest tylko kiedy jest ten koniec.
Kwestia dyskusyjna. Niektóre wyją, a nie przyspieszają

Anita21
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 02 gru 2017, 09:21
Posiadane auto: Opel astra V HB ELITE
Silnik: 1.6 bi turbo 160 km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żary
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Anita21 » 22 wrz 2018, 14:11

Witam :) od 1 lutego posiadam auto z tym kto silnikiem. I nie kupiłabym astry z żadnym innym. Robie trasy około 200 km dziennie. Na dzień dzisiejszy przebieg wynosi 34tys. Jestem po pierwszym przeglądzie. Wszystko jest tip top. Ani razu auto nie dało znaku że coś się z nim dzieje. Spalanie średnie po tylu km wynosi 5,4 l. Przy prędkości z jakąś najczęściej jeżdżę, bo jeżdżę autostradami to 150-160. Przy takich prędkościach średnie spalanie wynosi dokładnie 5,6 z włączoną klimatyzacją. Jeśli ktoś się wacha, czy warto brać. 'A bo dwie turbiny, jak padną to doopa. A bo diesel zapcha sie dpf. A bo będzie chodził jak traktor '
Bzdura ! Jak dbasz tak masz. Silnik sam w sobie jest niesamowicie cichy. O turbinach trzeba pamiętać. Żeby nie gasić auta zbyt szybko. Ja np zawsze wyłączam auto stop. Lepiej dmuchać na zimne. A co do dpf po prostu trzeba kontrolować kiedy auto spala więcej i zadbać aby filtr się wypalił. Warto dopłacić i wziąć auto z tym silnikiem

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: colins » 22 wrz 2018, 14:38

To była reklama. :mrgreen:
Ja tymczasem mam benzynkę i mogę napisać dokładnie to samo o niej, na dodatek filtr cząstek stałych jest całkowicie bezobsługowy (bo go nie ma :mrgreen:), a po autostradach jeżdżę czasem nawet szybciej - ba, często wyprzedzam inne wehikuły z napędem traktorowym. Co w sumie mnie nie dziwi, bo taki napęd najlepiej sprawdza się w pojazdach wolnobieżnych. :D Jednak jestem kulturalny (a przynajmniej tak mi się wydaje) i szanuję wybory innych więc siedzę już cicho, pozdrawiając jednocześnie ziomalkę, która mam nadzieję urazy żywić nie będzie. :) ;)
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2018, 14:40 przez colins, łącznie zmieniany 1 raz.

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Mati » 22 wrz 2018, 14:39

Jak dbasz tak masz mówisz a olej wymieniasz co 34k km? Hmm proponował bym częściej albo po przejechaniu 20k km wysłać próbkę do badania czy ten olej się jeszcze nadaje i chroni odpowiednio silnik :)
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: colins » 22 wrz 2018, 14:41

Trafne spostrzeżenie Mati.

rah
VIP
Posty: 2597
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
Rocznik auta: 2020
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 149 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: rah » 22 wrz 2018, 18:55

Co nie zmienia faktu, że silniczek fajny. Też nad nim myślałem,ale benzynka 200KM mnie skusila

Awatar użytkownika
adamuss
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 11 lis 2016, 08:40
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1,6 BI Turbo S/S 160 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Dąbrowa Tarnowska
Województwo: Małopolska
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: adamuss » 22 wrz 2018, 22:58

Silnik warta dopłaty od standardowego. Bardziej żwawy i spalanie nie dużo większe. A frajda z jazdy bezcenna żadnej turbo dziury. przejechane ponad 40k km olej co 15k km i oby tak dalej.

Anita21
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 02 gru 2017, 09:21
Posiadane auto: Opel astra V HB ELITE
Silnik: 1.6 bi turbo 160 km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żary
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Anita21 » 23 wrz 2018, 06:36

Mati pisze:Jak dbasz tak masz mówisz a olej wymieniasz co 34k km? Hmm proponował bym częściej albo po przejechaniu 20k km wysłać próbkę do badania czy ten olej się jeszcze nadaje i chroni odpowiednio silnik :)


Napisałam że zrobiłam przegląd. Nie że wymieniłam olej. Czytanie ze zrozumieniem:)

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

Postautor: Mati » 23 wrz 2018, 09:12

Anita21 pisze:
Mati pisze:Jak dbasz tak masz mówisz a olej wymieniasz co 34k km? Hmm proponował bym częściej albo po przejechaniu 20k km wysłać próbkę do badania czy ten olej się jeszcze nadaje i chroni odpowiednio silnik :)


Napisałam że zrobiłam przegląd. Nie że wymieniłam olej. Czytanie ze zrozumieniem:)


No to dobrze jak olej wymieniony wcześniej :) Trzeba dbać o silnik tym bardziej z dwoma turbinkami :)
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości