Skrzynia M32
-
- Posty: 394
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: Skrzynia M32
Tak trochę wtrącam się w temat i z góry przepraszam . Korek wlewu znajduje się u góry w fajnym miejscu, a do spustowego trzeba zdjąć nadkole czy wystarczy osłonę silnika (a raczej skrzyni biegów) ? Bez kanału na podnośniku, nadmienię
- PaGo
- Posty: 5554
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 132 times
Re: Skrzynia M32
A może odpowiesz na swoje pytanie?
Może przyda się komuś ta wiedza?
Może przyda się komuś ta wiedza?
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 394
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: Skrzynia M32
Wystarczy zdjąć lewą osłonę pod silnikiem / skrzynią biegów. Niepotrzebnie demontowałem nadkole. Tyle osób wymieniało olej w skrzyni ale nikt nie potrafił odpowiedzieć. Korek zlewowy jest od dołu skrzyni, blisko połączenia z silnikiem. Po wykręceniu olej leci prosto w dół. Nic nie zalewa, nic nie brudzi. Prosta robota. Wlałem dwa litry plus 0,2 litra archoil AR9100.
-
- Posty: 394
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: Skrzynia M32
Nic jeszcze nie mogę powiedzieć. Zrobiłem po wymianie może 100 metrów żeby zobaczyć czy biegi normalnie wchodzą . Wymieniłem też świece. Założyłem Beru. Stare wyglądały bardzo dobrze na moje oko. Może to efekt Oilsyn Petrol Power. Używam go już jakiej 20k km. Zobaczymy jak to będzie działać. Przebieg 65 000 km.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 lis 2019, 20:37
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 Cdti S/S 136 KM@160KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Żary
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Skrzynia M32
Witam.
328 tys km.
Hałasowało od jakiś 40 tys km na biegu 2, 5 i 6. Ostatnio coraz mocniej i zdecydowałem się na oględziny i wymianę łożysk.
Mam tylko dwa zdjęcia dla porównania.
Lozyska od strony pokrywy skrzyni są ok.
Najbardziej wypracowane jest łożysko od walka 1,2,5,6. Bardzo mocny pitting.
328 tys km.
Hałasowało od jakiś 40 tys km na biegu 2, 5 i 6. Ostatnio coraz mocniej i zdecydowałem się na oględziny i wymianę łożysk.
Mam tylko dwa zdjęcia dla porównania.
Lozyska od strony pokrywy skrzyni są ok.
Najbardziej wypracowane jest łożysko od walka 1,2,5,6. Bardzo mocny pitting.
- Załączniki
-
- 20241208_114121.jpg (115.67 KiB) Przejrzano 619 razy
-
- 20241208_114115.jpg (125.4 KiB) Przejrzano 619 razy
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 lis 2019, 20:37
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 Cdti S/S 136 KM@160KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Żary
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Skrzynia M32
Do 214 tys - nie wiem.
Później była akcja wysprzeglik w serwisie więc był nowy olej.
I chyba przy ok 250 tys jeszcze raz ja wymieniałem olej przy akcji rozrzad.
Ja dodałem ceratec + mos2 w proszku.
Ogólnie jak ktoś w przyszłości chciałaby się zabierać za wymianę łożysk w garażu.
To rzeczy które trzeba mieć dodatkowo i ułatwiają prace.
1. Szczypce rozprężną do pierscieci osadczych - inne niż do segerów.
2. Porządny ściągacz do łożysk - ja miałem problem z piastą synchronizatora od 5 i 6 biegu. Coś sobie wyspawałem z kątowników. Niestety, nie mogłem złapać piasty pomijając synchronizator i się wygiął synchronizator.
A ściągacz który posiadałem miał za grube "zęby" które łapią element.
Później była akcja wysprzeglik w serwisie więc był nowy olej.
I chyba przy ok 250 tys jeszcze raz ja wymieniałem olej przy akcji rozrzad.
Ja dodałem ceratec + mos2 w proszku.
Ogólnie jak ktoś w przyszłości chciałaby się zabierać za wymianę łożysk w garażu.
To rzeczy które trzeba mieć dodatkowo i ułatwiają prace.
1. Szczypce rozprężną do pierscieci osadczych - inne niż do segerów.
2. Porządny ściągacz do łożysk - ja miałem problem z piastą synchronizatora od 5 i 6 biegu. Coś sobie wyspawałem z kątowników. Niestety, nie mogłem złapać piasty pomijając synchronizator i się wygiął synchronizator.
A ściągacz który posiadałem miał za grube "zęby" które łapią element.
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 06 mar 2021, 14:27
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1,4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: ___
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 7 times
Re: Skrzynia M32
Być może to przypadek, ale ja w moim poprzednim samochodzie, czyli Astrze J też dodałem MOS2 (Liqiui Molly, wersja w tubce) i po jakimś czasie skrzynia zaczęła hałasować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości