SACZI pisze:Moim zdaniem 0w20 to rozpaczliwy krok Opla, żeby zmieścić się w nowych normach oraz przestać płacić GM'owi opłatę licencyjną za normę Dexos1 gen2.
Niektórym wlewają 5W30. Mnie taki wlali 2 miesiące temu.
SACZI pisze:Moim zdaniem 0w20 to rozpaczliwy krok Opla, żeby zmieścić się w nowych normach oraz przestać płacić GM'owi opłatę licencyjną za normę Dexos1 gen2.
SACZI pisze:Czyli lejesz Dexos2?
Fuks pisze:SACZI pisze:Czyli lejesz Dexos2?
Na początku tak Dexos2 5W40, a jak wyszedł Dexos1 gen2 to zalewam 5W30.
...
Fuks pisze:...
Jeśli olej po około 1000-1500 km traci lepkość i to jaki ma parametry 0W20 po 30 tys (są tacy co tak zmieniają) ?
Fuks pisze:colins pisze:Może po prostu Fordy 1.0 są tak dobre, że nikt nie myśli o ich sprzedaży. .
Sam w to nie wierzysz
Co do reszty, Saczi jednak myśli inaczej (patrz post wyżej).
Added in 1 minute 56 seconds:SACZI pisze: Silniki 1.4T były projektowane pod normę Dexos2, czyli wysoki HTHS i lepkość 5w30.
I pod tym bym się podpisał.
PS.
Nie uważam, że 0W20 to ostatni zło. Po prostu zalewam to co mówi moja instrukcja z 2017 roku
colins pisze:[
Bo moja, dokładnie z tego samego roku mówi, że mogę zalewać swój silnik tylko i wyłącznie olejem spełniającym aprobatę Dexos1Gen2 czyli w praktyce olejem o lepkości co najwyżej 5W30,
....czyli np.wspomniany 0W20.
W każdym razie ja osobiście podyskutować na ten temat tutaj mogę, a nawet lubię, ale testować na własnym silniku takiego "rzadkiego" oleju nie mam zamiaru.
SACZI pisze:3. Stosowanie oleju Amsoil Signature Series.
Dostępne w lepkościach 0w20, przez 5w30, 0w40, na 5w50 kończąc.
Nie mają żadnej oficjalnej normy, spełniają kilkanaście w tym D1g2, Ford 946 (ta z testem LSPI), SN Plus itd
Oleje mają nową formulację dostosowaną do zapobiegania LSPI.
Są oparte o PAO, Estry i około 30% HC.
Doskonałe oliwy... !
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości